The 16-year-old daughter of the highest dignitary in Hüttenberg is found murdered in the disused mine. For the first time, Muck has to deal with a case of this magnitude.
로버트와 수잔은 평온한 호숫가의 집에서 살고 있다. 알렉스와 타마라는 비엔나의 성매매업소에서 일한다. 그들의 삶은 알렉스의 무모한 은행 강도행각으로 인해 충돌하게 되고, 비극적인 죽음의 여파는 아무도 예측할 수 없는 파괴적인 결말로 이끈다
오스트리아의 도발적인 감독 괴츠 스필만의 최신작. "보복"은 서로 관련이 없어 보이는 네 사람의 삶이 어떻게 얽히고 영향을 주고 받는지를 보여준다. 비엔나에서 살고 있는 알렉스와 타마라는 성매매업소에서 일하고 있다. 로버트와 수잔나는 비엔나에서 몇 시간 거리의 한적한 시골에 살고 있다. 어느 날 알렉스는 자신이 저지른 무모한 강도행각 때문에 경찰 로버트와 대치하게 된다. 이 과정에서 타마라가 죽음을 맞게 되면서 네 사람의 운명은 돌이킬 수 없이 얽히게 된다. 스필만 감독은 분노와 복수, 속죄와 같은 감정을 억제된 연출을 통해서 담아낸다. 간결한 형식의 은 전통적인 의미에서의 해피엔딩은 아니지만 감독은 다음과 같이 표현하고 있다.“ 근본적으로는 내 영화에는 긍정이라는 빛이 반짝이고 있다. 인생은 결코 실수라고 할 수 없으며 어떤 삶이라도 모두 의미를 담고 있게 마련이다." (2008년 13회 부산국제영화제)
This film portrays aspects of an Afghan refugee's life - his living conditions in Peshawar and his longing to return to Herat. It is also about Amir's life as a professional musician and his relationships with other musicians in Peshawar.
Egon Vittori (Janko Mandic) is thirteen years old and does not have a record player. It is the beginning of the seventies and Yugoslavia seems to be the land of prosperity. Goods are being imported from the West, and these include American music, films and fashion. Everybody but Egon owns a record player. Finding his path among his family members, hippie owners of music records, schoolmates, teachers, communists and dissidents. Egon gets his record player in the end. And grows up somewhere along the way. Written by (Slovenian film fund)