Ken Yoshizawa

Ken Yoshizawa

출생 : 1946-05-10, Kanagawa Prefecture, Japan

프로필 사진

Ken Yoshizawa

참여 작품

Yoko
A road movie about Yoko, a frustrated part-time worker who hitchhikes to her hometown of Hirosaki, Aomori, where she has not returned for 24 years, after hearing the news of her father's death.
사형에 이르는 병
Farmer
마사야는 삼류 대학에 다니며 의기소침한 나날을 보내고 있다. 어느 날, 그는 기소된 24개의 죄목 중 9개의 살인죄로 사형 선고를 받고 복역 중인 연쇄살인범인 야마토로부터 편지를 받게 되는데, 그는 체포되기 전에 마사야가 중학교 때 자주 갔던 빵집의 주인이었다. 야마토는 자신의 죄를 인정하면서도, 아홉 번째 판결은 함정에 빠진 것이라며 진짜 살인자를 찾아달라고 마사야에게 부탁한다. 마사야가 사건을 파헤칠수록 상상을 뛰어넘는 잔인한 진실이 드러난다.
My Brother, The Android And Me
A lonely researcher doubting his own existence builds an android which looks exactly like himself.
노사리: 순간의 영원
“할머니, 저예요.” 혼자 사는 노인에게 전화를 걸어 손자인 척 사기를 치고 다니며 사는 떠돌이 청년(후지와라 키세츠). 쇠락해 가는 아마쿠사 상점가의 악기상점 할머니가 그의 전화를 받고 따뜻하게 그를 받아들인다. 청년은 손자인 척 할머니와의 생활을 이어가면서 점차 마을에 정착해 간다. 마을 청년들과의 관계, 아마쿠사의 소리와 풍경, 그리고 할머니의 일상이 어느덧 그의 마음속에 자리를 잡는다.
One Left Hand Shot
나기마치
Katsumi
After a man gets fired from his work at a printing plant, he moves with his couple to her hometown in Ishinomaki, Miyagi Prefecture. There, the woman opens up a beauty salon. They enjoy peaceful days, but small problems occur which leads to an irrevocable situation.
붉은 눈
Uehara
눈이 내리는 작은 마을에서 1명의 소년이 모습을 감추고, 함께 있었던 형 시라카와 잇키의 기억이 애매해서 조사가 혼란스럽게 진행된다. 조사 선상에 다른 몇 건의 살인 용의가 있었던 쿠도 하나에가 주목되지만, 완전 침묵을 유지하는 하나에는 무죄로 풀려난다. 사건으로 부터 30년 뒤, 용의자 하나에의 외동 딸인 하유리를 찾게된 사건을 추적하던 기자 키다치 쇼코가 잇키 앞에 나타난다. 30년이라는 긴 시간이 흘러 만난 피해자의 형과 용의자의 딸. 마음의 상처를 안고 살아가는 둘의 만남은 예상외의 결말을 향해 한 발짝 다가간다.
아무것도 우리를 멈출 수 없다
Kapurikon master
대담하고 급진적인 핑크 영화를 만드는 와카마츠 프로덕션은 1960년대와 70년대 전성기를 맞았다. 영화사 사무실을 찾아온 꿈 많은 소녀 메구미는 와카마츠 코지 밑에서 일하기 시작하는데…. 실제로 와카마츠 코지의 조감독 경력이 있는 시라이시 카즈야가 연출을 맡은 작품이다.
코도모츠카이
교외에서 발생한 연속 의문사를 조사하던 신입기자 슌야는 피해자들이 죽음을 맞이하기 3일 전 어떠한 사정으로 그들과 관련된 아이들이 실종된 상태라는 공통점, 그리고 그것과 내용이 일치하는 "아이의 저주"라는 소문에 대해 알게 된다. 그리고 그의 어릴 적 친구인 콘도 소우까지도 그 사건의 피해자가 되며, 그와 관련된 어린아이가 사건 직전에 부르던 노래를 들은 슌야는 사건을 더욱 파헤치기 시작한다. 한편, 슌야의 연인인 유치원 교사 나오미는 아끼던 원생 카사하라에게 미움을 받는 일이 생기고 그 저주에 걸리고 만다. 슌야는 그 저주로 목숨을 잃는 3일 후까지 나오미를 구해야 하고 그녀와 둘이서 저주를 조사하여 그 핵심에 다가가게 되지만, 그 사건의 배후에 있던 "코도모츠카이"라는 7명의 아이 영혼이 모습을 나타낸다.
암고양이들
Kaneda
빚쟁이들에게 쫓기며 떠돌이 생활을 하는 ‘마사코’(이히타 주리), 어린 아들을 둔 미혼모 ‘유이’(마우에 사츠키), 그리고 불임으로 인해 남편의 외도를 묵인할 수밖에 없는 ‘리에’(미치에)는 유흥업소인 ‘어린 아내 천국’에서 일하며 낯선 남자들을 상대한다. 서로 다른 이유로 본명을 숨긴 채 이케부쿠로의 밤거리로 나온 세 여인들은 각자의 아찔하고 은밀한 이야기에 동질감을 느끼게 되고…사랑받기 위해 더욱 강하게 살아남아야만 하는 그녀들은 이 도시에서 행복을 찾을 수 있을까?
Hana-Dama: Phantom
Yozo Kimoto
“Hana-Dama”—a flower in the wasteland. This flower is a symbol of earthly desires and every human is overwhelmed by desire and their rationality collapses wherever the flower is in bloom. And even today, the “Hana-Dama” continues to blossom profusely somewhere in the world. The story is set in a film theater, the facility keeps on closing one after another during recent years. The last day has come to a film theater which has been maintained by a film-loving owner, the staff, and their unique audiences. The symbol of human desire, “Hana-Dama,” blossoms at the theater and instigates people’s erratic behavior. Upon facing its closure, tremendous chaos that will be noted in the history of Japanese film takes place within this film theater.
잔예 - 살아서는 안되는 방
Head of Okuyama Family
독자에게 받은 사연들로 괴담 잡지에 단편 소설을 쓰고 있는 소설가 ‘나’(다케우치 유코)는 어느 날, ‘쿠보’(하시모토 아이)라는 여대생에게 한 통의 편지를 받는다. 새로 이사간 집에서 정체를 알 수 없는 소리가 들린다는 것. 사연이 낯익어 과거의 독자편지를 찾아보던 ‘나’는 같은 아파트에서의 비슷한 사연을 받았던 걸 발견하고 흥미를 느낀다. “정말 그런 일이 있을까? 원한이나 저주가 ‘터’에 남겨 진다는 거 말이야” ‘나’는 ‘쿠보’와 같이 이 아파트를 둘러싼 괴담을 하나씩 추적해나가는데 전 세입자 역시 이 아파트에 이사 직후, 어떤 소리를 듣고 돌변해 자살에 이르렀다는 사실을 알게 된다. 아파트에서 벌어지고 있는 석연찮은 사건들은 꼬리에 꼬리를 물 듯 연결되어 아파트가 지어지기 전까지 거슬러 올라가게 되고 점점 더 믿을 수 없는 사실들과 마주하게 된다. 괴담의 근원을 파헤칠수록 그녀들의 일상은 점점 더 섬뜩한 공포로 변해 가는데...
8인의 수상한 신사들
Taka
아들 부부가 여행으로 집을 비운 사이 걸려 온 보이스 피싱 전화 한 통에 순진하게 속아 넘어갈 뻔한 류조. 그는 한때 이름을 알렸던 야쿠자의 옛 동료들과 함께 자신들을 무시했던 사기범을 쫓기로 한다. 하지만 사기범 뒤에는 깡패 조직이 뒤를 봐주고 있음을 알게 되는데… 과연, 그들은 옛 명성을 잇는 활약을 펼칠 수 있을까?
Hajimari mo owari mo nai
Shodo Girls: Blue Blue Sky
Shinko (Karin Aiba) is a high school student from Hamamatsu. Due to university admission pressures, she struggles with her mother. She hasn't really made conversation with her mom in a year. Shinko's friend Misato (Mayuu Kusakari) then recommends to her to join the school's calligraphy club. Shinko is impressed by Teacher Yatsushiro's (Kazuki Namioka) words. Teacher Yatsushiro is the one who takes care of the calligraphy club. Shinko decides to join the calligraphy club.
Caterpillar
During the Second Sino-Japanese War, in 1940, Lieutenant Kurokawa returns home as a honored and decorated soldier but deprived of his arms and legs lost in battle. All hopes, from the villagers and women to close family members, turn to Shigeko, the Lieutenant's wife. She must honor the Emperor and the country in setting an example for all by fulfilling her duty and taking care of the 'god soldier'. Kurokawa prior to leaving to fight in the war regularly beat and berated his wife for her barrenness and inability to bring him a son. When he returns home as an amputee with no hearing and no speech, his wife dutifully attends to him, even though he shows little appreciation for her dedicated care. His main concerns are getting fed and getting sex. Even in his own degraded condition, he manages to berate his wife. Eventually, though, his own memories infiltrate and he is haunted by his horrible, sadistic deeds, performed while in the duty of the Japanese military.
Target
A business man visits his hometown to search for a missing employee
Completed Like a Beast
Kenji Takeda is back after five years in prison. In the meantime, the yakuza society has disappeared and has been transformed into a world of betrayal!
Swimming with Tears
In the sparsely populated rural areas of Japan, the female population is far smaller than the male. An attempt is made to counter this imbalance by arranging marriages with Filipino women. Fey, a young Filipina, came as a mail-order bride. Although she tries hard, she cannot get on with her husband, either verbally or emotionally. After a year, she flees her snow-country husband with only the clothes on her back and sets out in search of work in Toyko. She wanders through Toyko asking for help in churches and at the Philippine Embassy. She needs to find work to earn enough money for a flight home. She finally finds a job and a place to stay with a Chinese man who is sympathetic to her situation. He introduces her to two of his Japanese neighbors who, when they hear Fey's life story, immediately decide to help her find her Japanese father whom she has never met.
Tuff Part IV
Ready to Shoot
Matsui
A middle-aged man discovers an injured refugee woman trembling in the corner of his bar in Kabukicho. He quickly becomes aware that her life is in his hands when he learns she is hiding from the yakuza.
Young Wife: Modest Indecency
Shinji, who has been writing a screenplay that is not going to be made into a movie, has a girlfriend who is a model. One day Shinji receives a call from the husband of his old lover Yoko, and goes to see her. When he meets Yoko again after five years, he cannot resist embracing her. A sensual film of love and jealousy, directed by and starring Kazuhiro Sano.
Capturing: Dirty Foreplay
Sho is a loner who works at a small factory. He has no friends, hardly associates with his work-mates and is regarded as a weirdo because of his love for gun models. One day he buys a real gun from a local yakuza. This boosts his self-confidence and he overcomes his insecurities and presents a bouquet of flowers to Eiko, who lives in a classy apartment and with whom he had fallen in love.
Business Trip
그 남자, 흉폭하다
Shinkai
폭력적인 성향을 지닌 아즈마 형사는 신참인 기쿠치 형사와 함께 부두 살인 사건을 조사하기 시작한다. 용의자 아카네를 잡으려다 오히려 형사들이 당하게 되자 아즈마는 추적 끝에 용의자가 타고 있던 차를 들이 받는다. 마약 판매상인 하시즈메의 자백을 받아낸 그는 보안과의 이와키 형사가 마약을 빼돌리고 있다는 것을 알게 된다. 한편 마약업주 니토는 킬러인 기요히로를 고용하여 하시즈메를 제거하고, 이와키는 자살한다. 사건을 조사한 아즈마는 이것이 니토의 소행이라는 것을 알아차리고 그에게 경고를 한 후 기요히로를 체포한다. 그리고 기요히로를 취조하던 중 그에게도 이와키와 똑같이 자살을 하라고 협박을 하고, 이것이 문제가 되어 경찰을 사퇴하게 되는데...
미녀의 창자
Yoshioka
처녀의 창자 속편
Hitozuma ryôjoku
Pink film by Kazuo 'Gaira' Komizu.
Misshitsu dokyumento: Yubi to shita
Pinku from 1981, distributed by Nikkatsu
Tenshi No Yokubô
Backside of 17
Pinku from 1972.
암고양이들의 밤
Honda
소프랜드에서 일하는 여성들과 이들에게 빌붙은 건달들, 양갓집 아가씨와 연애가 하고 싶은 게이가 등장한다.
Burning Skin
Shuichi Okita
Roman Porno from 1972.
천사의 황홀
혁명군 '사계협회'의 추秋군단은 수도총공격을 기약하며 미군기지습격 무기착취작전을 감행한다. 그러나 작전은 생각대로 진행되지 않고 부하들은 죽게 되고 대장은 눈을 다쳐 눈이 멀게 된다. 이를 계기로 내부적인 분열이 일어나고 그 작전 자체에 대한 회의 마저 일기도 하며 과연 혁명이란 존재하는 것인가 등에 대하여 많은 질문을 던진다. 그러나 그들은 결국 다시 뭉치고 끝까지 싸울 것을 맹세하고 폭탄을 들고 거리를 나선다. 감독은 60년에서 70년대에 걸쳐 에로스와 폭력과 정치에 관련된 충격적인 작품을 발표하였으며 당시 학원 투쟁등 당시 투쟁을 하던 젊은이들에게 열광적인 지지를 받았던 영화들 중의 한 작품이다. 째즈 연주자 야마시타 료스케의 음악 또한 귀기울여 들어볼만 하다.
空、みたか?
西川行男
Beginning in the 1960s, a story is told of the sex and romances of eight young people wandering into adult life.
Wet Highway
Ryo
With her wedding only one day away, Mina (Mari Tanaka) spends a night with her former lover Ozaki (Kinji Takinami) at a highway motel on the outskirts of Yokohama. On her way back from her last adventure, Mina’s car hits a hippie-like youth called Ryo (Ken Yoshizawa). Shocked by the accident and, moreover, left alone by Ozaki, who hated to be involved in the trouble, Mina places the unconscious youth in the back seat and drives toward a lake...
15세의 매춘부
Boy 2
아다치 마사오가 팔레스타인으로 가기 전에 만든 마지막 극영화. 삶을 마감한 젊은이들의 유서와 고등학생 남녀 4인조의 매춘 행위를 소재로, 성 문제 등을 실천적이면서도 관념적으로 풀어내는 작품. 전공투 운동이 퇴조하고 도시가 급격히 변해 가는 시대에, 풍경론 이후 영화의 가능성을 제시하였다.
Secret Flower
A woman who has just missed her suicide and a couple which has just left its political movement meet on a beach...
Season of Terror
From an apartment belonging to a single woman, two detectives spy on sex-obsessed radical.
Naked Bullet
A girl becomes a pawn in the game between two rival gangs gangster.
Running in Madness, Dying in Love
During clashes between demonstrators and police that rage on the streets of Tokyo, a young man hides in the house of his brother - a police officer. The latter is accidentally shot by his wife, which forces the young man to flee with her.
Sensual Game
Ken
A masterpiece of militant cinema of 1968, filmed on the actual barricades of Adachi's very own Nihon University during the period of social struggles. The film begins in a lengthy free-love session taking the form of a 'play' rape being enacted by a group of aimless, listless and political apathetic students. The subtext intended by Adachi informs the rest of the film – that there is a world of difference between direct action politics, and merely talking the talk.
New Underground History of Japanese Violence: Vengeance Demon
The Revenger
A brother and sister live as outcasts from their hamlet due to a belief that mental illness runs in their family. A group of villagers plot to steal their property by beating and hanging the brother and gang-raping the sister. Believing the brother to be dead, scheming to kill the sister, and making both deaths look like accidents... unbeknownst to them, the brother survives and proceeds on a mission to slaughter those responsible in the hamlet.
The Notorious Concubines
Dark, cynical Japanese epic brought to U.S. in a dubbed version by shlockmeister Harry Novak. Still, this gory, sexy epic is made with style and interesting for to compare to "Yojimbo" and other masterworks of the form.
The Pistol That Sprouted Hair
Twilight Shirō
Shirō raids the office of the organization that attacked his lover, wreaking havoc and escaping with a stolen handgun. In retaliation, the organization hires two killers to get rid of Shirō. The duo begin to develop a strange kinship with their target...
Nikutai no yokkyu
Pinku from 1968
A Womb to Let
A wife with a fertility problem wants to use her sister's womb to have children, but her sister is enjoying her boyfriend and sexual freedom. The husband is a commanding chauvinist and this soon turns out to be an uninteresting study on authority, patriarchy and conservatism vs. free love and youth culture.
Sex Crimes
Young slacker couple accidentially kills a friend. They burn his body and hang out on a beach.
The Orgy
Morishita
A hitman focuses on his job hoping to retire quickly and richly. But the betrayal of his clan and those he loves endangers his plan.