Producer
When we die, there are still some practicalities that need to be taken care of before our time among the living is finally over. In Meanwhile on Earth we enter the world around our end station, an industry of death. It is a place where the existential meets the mundane, the sacred meets the profane.
Producer
Patrimonium is an exploration of time, a film about the noble landed gentry, constantly renegotiating the borders between history and modernity. Through scenic tableaus and a strong sense for detail, the film paints a world of tradition and perfection, and in it, the human, with its efforts to fit in to the grandeur of an idea.
Associate Producer
10살 소년 올렉이 사는 우크라이나 동부는 대공포와 미사일 소리가 종종 울려 퍼지는 전쟁 지역이다. 때로는 멀리서, 때로는 섬뜩하게 가까이서 들려오는 전쟁의 소리. 이미 많은 사람들이 이 위험 지역을 떠났지만 올렉은 어머니가 돌아가신 후부터 자신을 돌봐 준 할머니와 함께 남아있다. 그들에게는 딱히 갈 곳이 없다.
Associate Producer
1965년 인도네시아 군부정권 대학살의 기억을 가진 모든 이들에게 ‘람리’라는 이름은 곧 학살을 의미했다. 그는 비밀리에 사라졌던 100만 명의 사람 중 유일하게 목격당한 죽음이었기 때문이다. 알고도 모른 척 숨죽여 살아야 했던 사람들에게 ‘람리’의 또 다른 이름은 침묵이자 망각. 그러나 그의 동생 ‘아디’는 50년 만에 형을 죽인 살인자를 찾아가 그때의 이야기를 묻기 시작하고, 가해자들은 누구보다 자랑스럽고 당당하게 자신이 저지른 소름 끼치는 살인을 증언한다. ‘죽음’은 있지만 ‘책임’은 없는, 인류 역사상 가장 고요하고 잔혹한 이야기!
Producer
Part of a 3-D project on the soul of architecture initiated by Wim Wenders, Madsen’s film considers the impact of Norway’s Halden Prison, called “the world’s most humane prison.”
Producer
더 파이러트 베이(TPB)의 공동 창시자인 프리드릭은 할리우드로부터 당한 1,300만 달러 규모의 저작권 침해 소송에 따른 재판을 하루 앞두고, 비밀 서버 홀에 새 컴퓨터를 설치하러 가는 중이다. 세계 최대 규모의 파일 공유 사이트가 바로 거기 숨어 있다. 그와 그의 동료들, 천재 해커 고트프리드, 인터넷 사회운동가 피에테르 그리고 네트워크 전문가 프리드릭이 유죄 선고를 받는다면 그들은 키보드의 세상을 떠나 오프라인의 실제 세상과 직면하게 될 것이다. 시몬 클로제 감독은 미디어 산업에게 질문을 던진다. 파일을 공유하는 것은 과연 창작을 저해하는 것일까? 누구나 자유롭게 문화에 접근하게 하는 것이 바로 예술적 표현의 혁명을 가능케 하지 않을까? 디지털 시대 예술이 온라인에서 존재하는 방식에 대해, 무조건 법으로 처벌하는 것이 아닌 다른 시각의 접근이 필요하다는 메시지를 남긴다.
Co-Producer
Haunted by a tragic past, a dutiful son struggles to eke out a living while caring for his elderly alcoholic mother in Georgetown, Guyana.
Producer
The filmic approach playfully balances on the edge between documentary and fiction, thereby both underlining and adding to the theme of the film. The two directors have filmed Troels for 4 years, capturing all his ups and downs, the defining moments, both the hilarious and the sad. This material will be combined with Troels¿ video diary where we get even closer, and animation that will bring life to Troels¿ text and inner universe in a compelling and humoristic way. The animation is done by the artist Carl Krull whoose very distinctive style matches Troels¿ story and personality, combining darkness and humor, the grotesque and the beautiful. It will be subtly integrated into the filmed material, at times taking over completely. The story of Troels and the visual approach melt together.
Producer
1965년 인도네시아, 쿠데타 당시 군은 ‘반공’을 명분으로 100만 명이 넘는 공산주의자, 지식인, 중국인들을 비밀리에 살해했다. 40년의 세월이 흐른 현재, 대학살을 주도한 암살단의 주범 '안와르 콩고’는 국민영웅으로 추대 받으며 호화스런 생활을 누리고 있다. 그러던 어느 날, 자신들의 ‘위대한’ 살인의 업적을 영화로 만들자는 제안이 들어온다. “당신이 저지른 학살을, 다시 재연해보지 않겠습니까?” 대학살의 리더 안와르 콩고와 그의 친구들은 들뜬 맘으로 직접 시나리오를 쓰고 연기도 하며 자랑스럽게 살인의 재연에 몰두한다. 하지만 촬영이 진행되면서 대학살의 기억은 그들에게 낯선 공포와 악몽에 시달리게 하고, 영화는 예기치 못한 반전을 맞는다. 전대미문의 방법으로 인간의 도덕성을 뒤흔드는 충격의 다큐멘터리!
Co-Producer
A simple can of ravioli propels this spectacular 30,000-kilometre, eight-country journey through all phases of food production and the far flung sources of international ingredients. A dream-like voyage with glimpses of disconcerting realities, the story begins with a single mother toiling in one of the biggest open pit mines in Brazil and ends on the shelf of a grocery store in Finland. Along the way, the workers whose calloused hands mine, raise and harvest each ingredient reveal their dreams and hopes, like the Danish pig farmer who loves his sows but longs for a girlfriend, and the Portuguese tomato picker who wants to stay healthy long enough to pay her daughters way through university. Sumptuous photography and impressive sound design make an eloquent statement about our modern, globalized world, making us aware of the hundreds of invisible people who prepare the food we eat every day. -Gisèle Gordon (HotDocs.ca)
Producer
An exploration between faith and football, following three fans of the legendary Club Atlético "Boca" Juniors in Buenos Aires, Argentina. Hernán is an intellectual intoxicated by a love for Boca he cannot shake off, torn between reason and his passion for Boca. Pablo is a working class man that believes that the former Boca player Diego Maradona is a God. La Tía (The Auntie) is an old eccentric, she considers Boca players her sons. Football is God is a film about football, faith, passion and the need for being part of something bigger than one self.
Co-Producer
Displaced captures a collective portrait of Ukrainians fleeing the grindstones of war, and those who stayed and are forced to adapt to life under constant shelling.