José Luis Sepúlveda

약력

Filmmaker, with studies at Universidad Arcis and at the School of San Antonio de los Baños in Cuba. His first feature film is "El Pejesapo" (2007), which becomes a true milestone of Chilean independent cinema, being exhibited at the Locarno Film Festival. His work is characterized by a marked militancy for the resistance and social cinema, approaching topics such as poverty, marginality and the lack of opportunities given in the class differences. Together with Carolina Adriazola she co-directs "Mythomaniac" (2009), "Chronicle of a Committee" (2014), Il Siciliano (2017) and Harley Queen (2019). He is co-founder of the Festival of Social and Antisocial Film FECISO.

참여 작품

할리퀸
Original Music Composer
칠레 최대 빈민가 ‘바호스 데 메나’에 사는 카롤리나는 생존을 위해 사진과 비디오를 제작한다. 그는 더 많은 ‘좋아요’를 받기 위해 ‘할리퀸’으로 분해 스트립쇼를 스트리밍 방송하고, 더 선정적이고, 더 괴상한 이미지를 찾으려 골몰한다. 관객의 도덕적 한계를 시험하는 듯한 초기 전개에도 불구하고, 영화는 점차 그가 감당해야 했던 고통과 상실을 보여주며 보이는 것 이면의 삶을 드러낸다. 그가 시도하는 새로운 일과 도전은 열정의 깊이와 관계없이 시스템 속에서 통용되지 않고, 이와 함께 불편한 공생을 상상하지 못하는 우리의 편견 또한 드러난다.
할리퀸
Costumer
칠레 최대 빈민가 ‘바호스 데 메나’에 사는 카롤리나는 생존을 위해 사진과 비디오를 제작한다. 그는 더 많은 ‘좋아요’를 받기 위해 ‘할리퀸’으로 분해 스트립쇼를 스트리밍 방송하고, 더 선정적이고, 더 괴상한 이미지를 찾으려 골몰한다. 관객의 도덕적 한계를 시험하는 듯한 초기 전개에도 불구하고, 영화는 점차 그가 감당해야 했던 고통과 상실을 보여주며 보이는 것 이면의 삶을 드러낸다. 그가 시도하는 새로운 일과 도전은 열정의 깊이와 관계없이 시스템 속에서 통용되지 않고, 이와 함께 불편한 공생을 상상하지 못하는 우리의 편견 또한 드러난다.
할리퀸
Art Direction
칠레 최대 빈민가 ‘바호스 데 메나’에 사는 카롤리나는 생존을 위해 사진과 비디오를 제작한다. 그는 더 많은 ‘좋아요’를 받기 위해 ‘할리퀸’으로 분해 스트립쇼를 스트리밍 방송하고, 더 선정적이고, 더 괴상한 이미지를 찾으려 골몰한다. 관객의 도덕적 한계를 시험하는 듯한 초기 전개에도 불구하고, 영화는 점차 그가 감당해야 했던 고통과 상실을 보여주며 보이는 것 이면의 삶을 드러낸다. 그가 시도하는 새로운 일과 도전은 열정의 깊이와 관계없이 시스템 속에서 통용되지 않고, 이와 함께 불편한 공생을 상상하지 못하는 우리의 편견 또한 드러난다.
할리퀸
Editor
칠레 최대 빈민가 ‘바호스 데 메나’에 사는 카롤리나는 생존을 위해 사진과 비디오를 제작한다. 그는 더 많은 ‘좋아요’를 받기 위해 ‘할리퀸’으로 분해 스트립쇼를 스트리밍 방송하고, 더 선정적이고, 더 괴상한 이미지를 찾으려 골몰한다. 관객의 도덕적 한계를 시험하는 듯한 초기 전개에도 불구하고, 영화는 점차 그가 감당해야 했던 고통과 상실을 보여주며 보이는 것 이면의 삶을 드러낸다. 그가 시도하는 새로운 일과 도전은 열정의 깊이와 관계없이 시스템 속에서 통용되지 않고, 이와 함께 불편한 공생을 상상하지 못하는 우리의 편견 또한 드러난다.
할리퀸
Executive Producer
칠레 최대 빈민가 ‘바호스 데 메나’에 사는 카롤리나는 생존을 위해 사진과 비디오를 제작한다. 그는 더 많은 ‘좋아요’를 받기 위해 ‘할리퀸’으로 분해 스트립쇼를 스트리밍 방송하고, 더 선정적이고, 더 괴상한 이미지를 찾으려 골몰한다. 관객의 도덕적 한계를 시험하는 듯한 초기 전개에도 불구하고, 영화는 점차 그가 감당해야 했던 고통과 상실을 보여주며 보이는 것 이면의 삶을 드러낸다. 그가 시도하는 새로운 일과 도전은 열정의 깊이와 관계없이 시스템 속에서 통용되지 않고, 이와 함께 불편한 공생을 상상하지 못하는 우리의 편견 또한 드러난다.
할리퀸
Writer
칠레 최대 빈민가 ‘바호스 데 메나’에 사는 카롤리나는 생존을 위해 사진과 비디오를 제작한다. 그는 더 많은 ‘좋아요’를 받기 위해 ‘할리퀸’으로 분해 스트립쇼를 스트리밍 방송하고, 더 선정적이고, 더 괴상한 이미지를 찾으려 골몰한다. 관객의 도덕적 한계를 시험하는 듯한 초기 전개에도 불구하고, 영화는 점차 그가 감당해야 했던 고통과 상실을 보여주며 보이는 것 이면의 삶을 드러낸다. 그가 시도하는 새로운 일과 도전은 열정의 깊이와 관계없이 시스템 속에서 통용되지 않고, 이와 함께 불편한 공생을 상상하지 못하는 우리의 편견 또한 드러난다.
할리퀸
Director
칠레 최대 빈민가 ‘바호스 데 메나’에 사는 카롤리나는 생존을 위해 사진과 비디오를 제작한다. 그는 더 많은 ‘좋아요’를 받기 위해 ‘할리퀸’으로 분해 스트립쇼를 스트리밍 방송하고, 더 선정적이고, 더 괴상한 이미지를 찾으려 골몰한다. 관객의 도덕적 한계를 시험하는 듯한 초기 전개에도 불구하고, 영화는 점차 그가 감당해야 했던 고통과 상실을 보여주며 보이는 것 이면의 삶을 드러낸다. 그가 시도하는 새로운 일과 도전은 열정의 깊이와 관계없이 시스템 속에서 통용되지 않고, 이와 함께 불편한 공생을 상상하지 못하는 우리의 편견 또한 드러난다.
Il Siciliano
Editor
An old Italian immigrant, owner of a wig shop, performs endless parties animated by a soundtrack of doubles to show that it is still in force since its apogee in the dictatorship. The transition between this vertigo and the later solitude of its protagonist is the inspiration to portray a world with two faces.
Il Siciliano
Producer
An old Italian immigrant, owner of a wig shop, performs endless parties animated by a soundtrack of doubles to show that it is still in force since its apogee in the dictatorship. The transition between this vertigo and the later solitude of its protagonist is the inspiration to portray a world with two faces.
Il Siciliano
Director of Photography
An old Italian immigrant, owner of a wig shop, performs endless parties animated by a soundtrack of doubles to show that it is still in force since its apogee in the dictatorship. The transition between this vertigo and the later solitude of its protagonist is the inspiration to portray a world with two faces.
Il Siciliano
Writer
An old Italian immigrant, owner of a wig shop, performs endless parties animated by a soundtrack of doubles to show that it is still in force since its apogee in the dictatorship. The transition between this vertigo and the later solitude of its protagonist is the inspiration to portray a world with two faces.
Il Siciliano
Director
An old Italian immigrant, owner of a wig shop, performs endless parties animated by a soundtrack of doubles to show that it is still in force since its apogee in the dictatorship. The transition between this vertigo and the later solitude of its protagonist is the inspiration to portray a world with two faces.
더 클럽
Production Runner
In a secluded house in a small seaside town live four unrelated men and the woman who tends to the house and their needs. All former priests, they have been sent to this quiet exile to purge the sins of their pasts, the separation from their communities the worst form of punishment by the Church. They keep to a strict daily schedule devoid of all temptation and spontaneity, each moment a deliberate effort to atone for their wrongdoings.
Chronicle of a Committee
Editor
Chronicle of a solidarity-political committee formed after the death of Manuel Gutiérrez, a 16-year-old boy who was shot by a the Chilean police during a night of protest in 2011.
Chronicle of a Committee
Director of Photography
Chronicle of a solidarity-political committee formed after the death of Manuel Gutiérrez, a 16-year-old boy who was shot by a the Chilean police during a night of protest in 2011.
Chronicle of a Committee
Director
Chronicle of a solidarity-political committee formed after the death of Manuel Gutiérrez, a 16-year-old boy who was shot by a the Chilean police during a night of protest in 2011.
El destapador
Director
Survival in a collective space becomes hard in times when social manifestations can generate their own individuality.
Aztlan
Assistant Director
Two people in search of their true selves forge a friendship, bonded by their loneliness and the longing to belong somewhere, inside or outside of Chilean society.
Mitómana
Director of Photography
Nora Diaz is an actress obsessed with acting and lying sick. She travels towards her obsessions by testing her characters in reality, on the street. Through them, she observes and listens to the conscious and unconscious inventions of a society, the Chilean one, where truth and lie are confused.
Mitómana
Screenplay
Nora Diaz is an actress obsessed with acting and lying sick. She travels towards her obsessions by testing her characters in reality, on the street. Through them, she observes and listens to the conscious and unconscious inventions of a society, the Chilean one, where truth and lie are confused.
Mitómana
Director
Nora Diaz is an actress obsessed with acting and lying sick. She travels towards her obsessions by testing her characters in reality, on the street. Through them, she observes and listens to the conscious and unconscious inventions of a society, the Chilean one, where truth and lie are confused.
The FrogFish
Editor
Daniel SS is a maladjusted man whom, after a failed suicide attempt, tries to restart his life from Río Maipo to the centre of Santiago, on a journey in which he finds no reason not to kill himself.
The FrogFish
Writer
Daniel SS is a maladjusted man whom, after a failed suicide attempt, tries to restart his life from Río Maipo to the centre of Santiago, on a journey in which he finds no reason not to kill himself.
The FrogFish
Director
Daniel SS is a maladjusted man whom, after a failed suicide attempt, tries to restart his life from Río Maipo to the centre of Santiago, on a journey in which he finds no reason not to kill himself.