Oscar Tello

참여 작품

잃어버린 것들을 위한 기도
Production Design
멕시코의 산기슭 외딴 마을에서 마약 카르텔에 피해를 입은 이웃의 빈집은 점점 늘어나고, 안나와 친구들은 짧은 머리로도 감출 수 없을 만큼 여성스러운 모습으로 자라난다. 흙구덩이를 파서 대피 훈련을 해보지만, 남자들은 돈 벌러 도시로 떠나고 여자와 어린 아이들만 남은 마을에 다가오는 위협은 커져만 간다. (제26회 부산국제영화제)
로마
Art Direction
클레오는 소피아 가족의 일상 전반을 책임지는 하녀다. 엉망인 운전 실력을 가진 소피아, 외도를 하는 듯한 그의 남편, 그리고 네 아이를 보살피느라 바쁜 와중에도 틈틈이 동료 하녀 아델라와 수다를 떨고 남자친구 페르민과 데이트를 하는 등 소소한 즐거움은 챙기고 있다. 그의 일상이 심각한 위기를 맞는 것은 예기치 못한 임신을 하고부터. 무책임한 애인에게 외면당하고 대규모 시위가 있던 날 끔찍한 일까지 겪게 된 클레오. 막 남편과 갈라선 소피아는 비통을 내색하지 않는 그에게 다 같이 여행을 가지 않겠느냐고 제안한다.
Mamartuile
Art Direction
The President of Mexico is in the last period of his term and only counting the days before his retirement. It appears to be a quiet adieu, until an international conflict has him treading murky waters.
Such Is Life in the Tropics
Art Direction
Two families dispute a land with a land dealer.
알바
Art Direction
11살 소녀 알바는 대부분 시간을 조용히 보내며 작은 동물을 좋아한다. 어느 날 오후, 그녀의 엄마가 병원에 입원하면서 알바는 거의 알지도 못하는 아빠 이고르와 함께 살게 된다. 자신의 딸인 알바에게 가까이 다가가려는 이고르의 시도와 알바가 사귄 첫 친구들, 첫 키스 그리고 병원에 있는 엄마를 방문하는 일들 모두는 사춘기와 가족을 인정하는 시기에 이르며 알바의 장래에 기억되는 자극제가 된다.
Inertia
Art Direction
The minute Lucia hears the news that her ex-boyfriend Felipe was admitted to a hospital, she rushed herself to meet him. As Felipe was found to be in a critical condition, Lucia makes up her mind to nurse him, but soon realizes the unresolved feelings she had for him.
The Prize
Art Direction
Ceci, a seven year old girl, has to keep a huge secret, but she doesn't completely understand what is the secret about. The life of her family depends on her silence. But what exactly must she keep silent about? Ceci and her mom live hidden from military repression in Argentina. Ceci asks herself: what must she say? What should she really believe and do in order to deserve the love of her mother and others?
Prometeo Deportado
Set Designer
In an unknown first world airport the arrival of an ecuadorian flight is heard. The 'members of the European Union' passby migration, while the 'others', in the other line, wait. In the middle of the claims, a group of ecuadorians is arrested. They are taken to the Room, where they wait to be deported. Seems like everyone hides something, like PROMETEO the youn magician with his hands tied like a delinquent who has a 'magical' trunk as luggage. Time passes, a way of being, Ecuador happens in this waiting room. Seems like there is no possible exit. Meanwhile, a different but well-known way of life takes place. The only thing left as a promising way out is illusion.
Cobrador: In God We Trust
Set Dresser
Adaptation and unification in a single story of several stories by the writer Rubem Fonseca, where the theme of violence in contemporary society is explored.