Director
1969년 7,8월에 베트남 민주 공화국에서 촬영되었다. 전쟁이 한창일 무렵, 뉴스릴(Newsreel) 은 북 베트남으로 보내진다. 미국의 반전활동을 대표하는 9명으로 이루어진 이 대표단은, 로버트 크레이머, 존 더글라스와 노먼 프루츠터를 포함한다. 그들의 목적은 어떻게 경제적으로 낙후한 후진국가가 세계에서 가장 발달된 군대를 상대로 전쟁에 저항할 수 있는지를 알아내는 것이다. 북 베트남인들은 과학기술의 부족을 그들 ‘국민들의 혼’으로 만회했다. 그러나 이 표현은 미국인이나 서구인들에게 도대체 무엇을 의미하는가? 크레이머는 20년이 더 지난 뒤, 그의 두 번째 베트남 여행을 통해서 이 영화의 보충이자 ‘반대의 시각’을 가진 "출발점(Starting Place)"을 만든다. 1997년에는 "그러니까 이런거지 (SayKomSa)"라는 영화 촬영을 위해 다시 한번 베트남을 찾는데...
Director
This documentary provides an in-depth examination of protest activities surrounding the Democratic National Convention in Chicago. It documents draft resistance, the growth of G.I. coffee houses, the development of alternative media and the early days of Newsreel itself. It is particularly useful in its exploration of the problems the movement faced in using mainstream media to broadcast its message. It is also a document of the philosophies, tactics, and problems of the student movement in the crucial year of 1968. It is most useful when background information can also be provided.
Sound
During the Vietnam War, a young revolutionary, isolated with his lover in a country house, struggles to comprehend his self-inflicted inactivity and his alienation from former political associates.
Director
Machover and Fruchter's intimate documentary follows the trials and tribulations of a group of Students for a Democratic Society militants in their attempt to politicize and organize the people of Newark, New Jersey. For Amos Vogel, Troublemakers was one of the best films of the New Left because it eschewed "both clichés and propaganda" in favor of "honesty" and "careful exploration." A must watch both for activists and political documentarians. (Doc Films)