Jay Cocks

Jay Cocks

출생 : 1944-01-12,

약력

​From Wikipedia, the free encyclopedia.   Jay Cocks (born January 12, 1944) is a film critic and motion picture screenwriter. He is a graduate of Kenyon College. He was a critic for Time, Newsweek, and Rolling Stone, among other magazines, before moving into film writing. As a screenwriter, he worked on Martin Scorsese's The Age of Innocence and Gangs of New York -- a screenplay he started working on in 1976 -- as well as Kathryn Bigelow's Strange Days. Cocks also performed an uncredited rewrite of James Cameron's screenplay for Titanic. Description above from the Wikipedia article Jay Cocks, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.

프로필 사진

Jay Cocks

참여 작품

An American Named Kazan
Self
Elia Kazan represented the American dream. An immigrant who came without anything and who became the Prince of Hollywood and Broadway after World War II. Actor, theater director, filmmaker, writer, he is the founder of Actor’s Studio, a collaborator of Arthur Miller and Tennessee Williams, and a director who discovered Marlon Brando and James Dean.
Martin Scorsese's Journey Into Silence
Self
A behind-the-scenes documentary on the making of Martin Scorsese's "Silence"
사일런스
Screenplay
17세기, 선교를 떠난 ‘페레이라’ 신부(리암 니슨)의 실종 소식을 들은 ‘로드리게스’(앤드류 가필드)와 ‘가르페’(아담 드라이버) 신부는 사라진 스승을 찾고 복음을 전파하기 위해 목숨을 걸고 일본으로 떠난다. 천주교에 대한 박해가 한창인 그 곳에서, 두 신부는 어렵게 믿음을 이어가고 있는 사람들과 마주하게 된다. 생각보다 훨씬 더 처참한 광경을 목격한 두 신부는 고통과 절망에 빠진 이들에게 침묵하는 신을 원망하며 온전한 믿음마저 흔들리게 되는데…
The Long Shadow of Dirty Harry
Self
An in-depth look at Dirty Harry (1971), featuring interviews with such film artists as Michael Madsen, 'Hal Holbrook', John Milius, 'Shane Black' and John Badham.
A Moral Right: The Politics of Dirty Harry
Self
Filmmakers, social scientists and authors take a provocative look at the moral, political and ethical themes of the Dirty Harry films.
The Craft of Dirty Harry
Self
A look at the cinematographers, editors, musicians, production designers and other talent of the Dirty Harry series.
The Business End: Violence in Cinema
Self
An unflinching look at the ongoing debate on violence in movies and its effect on the audience.
Full Metal Jacket: Between Good and Evil
Self
Follow Stanley Kubrick as he creates his savage and brilliant Vietnam film, hewing closely to the theme that dominated his creative life for four decades - the duality of human nature. Poised between good and evil, mankind was, in Kubrick's view, a complex creature equally capable of unspeakable savagery and heart-melting tenderness. Full Metal Jacket would make his case in vivid, blood-soaked Technicolor. Through interviews with Kubrick's collaborators and cast members, including Vincent D'Onofrio, Lee Ermey and Adam Baldwin, this documentary reveals how Kubrick's brilliant visual sense, astute knowledge of human nature, and unique perspective on the duality of man came together to make Full Metal Jacket an unforgettable cinematic experience, taking its place in his "war trilogy" alongside cinematic landmarks Fear and Desire and Paths of Glory.
드 러블리
Author
작곡가 콜 포터(케빈 클라인 분)와 린다(애슐리 주드 분)는 파리의 한 살롱에서 만나자 마자 사랑에 빠져 1년 후에 결혼한다. 미모와 재력을 겸비한 린다는 든든한 후원과 조언을 통해 그를 성공으로 이끈다. 또한 양성애자인 콜 포터가 남자들과 관계를 계속하고 있음을 알면서도, 두 사람의 진정한 사랑을 의심하지 않는다. 하지만 콜 포터는 광란의 파티와 아름다운 남자들에게 점점 더 빠져들어가고, 린다는 오래도록 간절히 원했던 아기를 가질 수 없게 된다. 이에 두 사람은 새 출발을 결심하고 할리우드로 생활의 터전을 옮긴다. 콜 포터는 뮤지컬 영화로 대대적인 성공을 거두지만, 다시 시작된 그의 방탕한 생활에 지친 린다는 혼자서 파리로 떠난다. 그러던 어느 날 아침, 승마를 하다가 말에서 떨어진 콜 포터는 치명적인 부상을 당하고, 두 다리를 절단해야 하는 상황에 처한다. 그들 돌보기 위해 파리에서 돌아온 린다는 다리 절단 수술을 거부한다. 피아노를 연주하며 음악을 만드는 그의 다리를 잘라내는 것은 인생의 의미를 앗아가는 사형선고와 다름 없다고 판단했기 때문. 이후 콜 포터는 고통 속에서도 창작활동을 계속하고, 드디어 ‘Kiss Me, Kate’라는 뮤지컬로 생애 가장 큰 성공을 거둔다. 하지만 불치의 병에 걸린 린다의 상태는 점점 악화되는데….
갱스 오브 뉴욕
Story
1860년대 초 뉴욕의 격동기. 월 스트리트의 비즈니스 지구와 뉴욕 항구, 그리고 브로드웨이 사이에 위치한 파이브 포인츠는 뉴욕에서 최고로 가난한 지역이며 도박, 살인, 매춘 등의 범죄가 만연하는 위험한 곳이다. 또한 이 곳은 항구를 통해 아메리칸 드림을 꿈꾸는 아일랜드 이주민들이 매일 수 천명씩 쏟아져 들어오는 꿈의 도시도 하다. 그러나 파이브 포인츠에 사는 정통 뉴요커들은 아일랜드 이주민들을 침입자라 여기며 멸시한다. 결국 두 집단의 갈등은 전쟁을 불러일으키게 되고 아일랜드 이주민의 존경을 받던 '데드 레빗파'의 우두머리 프리스트 발론(리암 니슨)은 빌 더 부처(다니엘 데이 루이스)에 의해 죽음을 맞는다. 그리고 바로 눈앞에서 이 광경을 지켜본 그의 어린 아들 암스테르담 발론(레오나르도 디카프리오)은 아버지의 복수를 다짐하게 된다. 16년 후, 성인이 된 암스테르담은 복수를 위해 빌 더 부처의 조직 내부로 들어간다. 뉴욕을 무자비한 폭력과 협박으로 지배하며 파이브 포인츠 최고의 권력자로 성장한 빌 더 부처는 자신을 향한 음모를 까맣게 모른 채 암스테르담을 양자로 삼게 된다. 암살계획이 진행되고 있을 무렵, 암스테르담은 빌 더 부쳐의 정부(情婦)이자 소매치기인 제니 에버딘(카메론 디아즈)을 만나 한눈에 반하게 되고 처절한 복수와 이루워질 수 없는 사랑의 소용돌이에 빠져들게 된다.
갱스 오브 뉴욕
Screenplay
1860년대 초 뉴욕의 격동기. 월 스트리트의 비즈니스 지구와 뉴욕 항구, 그리고 브로드웨이 사이에 위치한 파이브 포인츠는 뉴욕에서 최고로 가난한 지역이며 도박, 살인, 매춘 등의 범죄가 만연하는 위험한 곳이다. 또한 이 곳은 항구를 통해 아메리칸 드림을 꿈꾸는 아일랜드 이주민들이 매일 수 천명씩 쏟아져 들어오는 꿈의 도시도 하다. 그러나 파이브 포인츠에 사는 정통 뉴요커들은 아일랜드 이주민들을 침입자라 여기며 멸시한다. 결국 두 집단의 갈등은 전쟁을 불러일으키게 되고 아일랜드 이주민의 존경을 받던 '데드 레빗파'의 우두머리 프리스트 발론(리암 니슨)은 빌 더 부처(다니엘 데이 루이스)에 의해 죽음을 맞는다. 그리고 바로 눈앞에서 이 광경을 지켜본 그의 어린 아들 암스테르담 발론(레오나르도 디카프리오)은 아버지의 복수를 다짐하게 된다. 16년 후, 성인이 된 암스테르담은 복수를 위해 빌 더 부처의 조직 내부로 들어간다. 뉴욕을 무자비한 폭력과 협박으로 지배하며 파이브 포인츠 최고의 권력자로 성장한 빌 더 부처는 자신을 향한 음모를 까맣게 모른 채 암스테르담을 양자로 삼게 된다. 암살계획이 진행되고 있을 무렵, 암스테르담은 빌 더 부쳐의 정부(情婦)이자 소매치기인 제니 에버딘(카메론 디아즈)을 만나 한눈에 반하게 되고 처절한 복수와 이루워질 수 없는 사랑의 소용돌이에 빠져들게 된다.
스트레인지 데이즈
Screenplay
1999년 12월 30일 종말론자들이 말하는 지구의 종말이 이틀 남았을 때, 레니 네로(Lenny Nero: 랄프 파인즈 분)는 여전히 폭력과 살인이 난무하는 거리를 헤매며 뒷골목에서 '초양기' 즉 뇌파신경 자극장치를 가지고 사람들의 욕구를 만족시켜주기 위해 돌아다닌다. 가상현실도 아닌 이 장치는 사람들의 인생의 한조각을 다른 사람이 체험할 수 있게하는 장치로서 냄새도 맡을 수 있고 촉감까지도 느낄 수 있게 하는 것으로 불법적인 물건. 그런 그에게 전에 사귀던 여자 친구 페이스(Faith Justin: 줄리엣 루이스 분)가 있었는데 그는 늘 그녀의 테잎을 틀며 그것을 위안삼아 살아간다. 그런던 어느날 페이스와 가장 친했던 아이리스(Iris: 브리짓 바코 분)라는 여자가 이 이상한 테잎을 그에게 남기고 가고, 그것을 본 레니는 아연 실색하게 된다. 그 테잎의 내용은 현재 흑인들의 지도자격으로 우상시 되고 있는 제리코(Jeriko One: 글렌 플러머 분)라는 랩 스타를 로스앤젤레스 경찰이 사살하는 장면이 들어있었던 것이다. 그것이 알려지면 폭동이 일어날게 뻔한 것. 그래서 레니는 자신이 전에 알고 지냈던 메이시(Lornette "Mace" Mason: 안젤라 바셋 분)와 과거 경찰 시절 함께 일했던 맥스(Max Peltier: 톰 시즈모어 분)와 함께 사건을 해결하기로 하는데...
순수의 시대
Screenplay
뉴욕 사교계의 두 거목, 아쳐가의 뉴랜드(Newland Archer: 다니엘 데이 루이스 분)와 밍코트가의 메이(May Welland: 위노나 라이더 분)의 약혼 시기를 놓고 인습적인 격식에 얽메인 양가는 의견을 달리하고 있어서 뉴랜드를 안타깝게 한다. 그러던 중, 유럽의 귀족과 결혼했던 메이의 사촌 엘렌(Ellen Olenska: 미셀 파이퍼 분)이 결혼 생활의 파국을 맞고 귀국한다. 이혼이 금기시 되어있는 당시의 분위기에서 엘렌은 늘 사람들의 입에 오르내린다. 그러나 어렸을적 소꼽 친구였던 뉴랜드는 오랜만의 해후로 가슴이 설랜다. 밍코트가의 가장격인 밍코트 부인(Mrs. Mingott: 미리암 마골리스 분)의 용단으로 약혼발표를 거쳐 결혼으로 발전하는 동안, 뉴랜드는 자유분방한 엘렌에게 끌리고 어려움에 처한 그녀를 돕는 사이에 차츰 사랑이 싹튼다. 뉴랜드는 자신이 잘아는 세상에 살고 있는 메이와 그와 오랫동안 꿈꿔오던 세상에 사는 엘렌 사이에서 고민한다. 뉴랜드의 소극적인 성품과 메이의 어리지만 주도한 대응, 그리고 인내로 결국 뉴랜드는 메이의 남편으로 안주한다. 맺어질 수 없는 사랑을 뒤로하고 엘렌은 다시 유럽으로 떠난다. 오랜 세월이 흐른 후 메이를 저세상으로 버내고 뉴랜드는 우연한 기회에 아들과 함께 유럽으로 여행을 떠난다. 엘렌의 아파트를 찾아간 뉴랜드. 그러나 끝내 그는 그녀의 아파트 문을 노크하지 못하고 돌아선다.
Innocence and Experience: The Making of 'The Age of Innocence'
Self
A documentary about the making of director Martin Scorsese's 1993 film adaptation of Edith Wharton's Pulitzer Prize-winning novel, The Age of Innocence. It features a conversation between Scorsese and the star of the film, Daniel Day Lewis, as well as rare behind-the-scenes footage.
Martin Scorsese Directs
Self
Providing behind the scenes footage of the director on set with clips from his own films, Martin Scorsese Directs depicts to riveting effect the way Scorsese brings the written story to life on the big screen. Additional interviews with the likes of Joe Pesci, Harvey Keitel, Thelma Schoonmaker, the director’s own parents, and others build a perception of Scorsese that not everybody knows.
Made in Milan
Writer
A short documentary film about fashion designer Giorgio Armani; it shows him preparing for a show and discusses his ideas about fashion, his family history and the city of Milan.
그리스도 최후의 유혹
Additional Writing
목수인 나자렛 예수(윌렘 데포 분)는 로마인들을 위해 십자가를 만든다. 한낱 목수에 불과하지만 그에게는 기적을 행하는 능력과 선천적으로 풍기는 고귀한 분위기가 있었다. 그런 이유로 3년 동안 악마의 유혹을 견디고 하느님의 시험에 들어야하는 공생활에 접어들기 전에 열혈당의 주목을 받는다. 열혈당의 목적은 이스라엘의 독립을 무력으로 쟁취하는 것. 이들은 가롯 유다(하비 키이텔 분)를 예수에게 보내 열혈당 가입을 권유한다. 그러나 예수는 이에 응하지 않는다. 이스라엘 독립에는 찬성하지만, 다른 방법으로 독립을 이루고 싶었던 것이다. 그 방법은 사랑이었다. 유다는 이러한 예수의 모습에 감동받아 그의 방식을 따르기도 한다. 그리고 예수가 공생활을 시작하자 그의 제자가 된다. 3년 후, 예수는 성서의 기록대로 십자가에 매달린다. 이때 하나님이 보낸 수호천사라고 자칭하는 천사가 하나님의 명령이라며 예수에게 십자가에서 내려와서 보통 인간으로 살아가라고 한다. 하늘의 천사들마저도 인간 세상의 삶을 동경한다고 하며, 예수를 유혹하자 천사의 말을 사실대로 믿은 예수는 마리아 막달레나와 결혼을 해 아이들까지 낳고 살면서 인간의 행복을 경험한다. 그러나 예수가 나이가 든 후, 죽어가는 병상에서 그제서야 그것이 악마의 유혹이었음을 깨닫게 되는데.
Movies Are My Life: A Profile on Martin Scorsese
Self
The very first full-length documentary on Scorsese offers an invaluable look at how he was perceived by his colleagues, and himself, in 1977. Catching Scorsese while he was in post-production on New York and editing The Last Waltz, British filmmaker Peter Hayden gets the manically hyper Scorsese to comment on his youth, his relation to his lead characters, and most importantly, his approach to direction. The doc doesn’t quite move at the pace of Scorsese’s revved-up speed-talking, but it does offer some real insight into his productivity in the 1970s, thanks to an impressive array of talking heads. Included are Scorsese’s collaborators Jay Cocks, Mardik Martin, Brian De Palma, Steven Prince (who co-produced this doc), and his mentor John Cassavetes. Also the performers, who discuss his working methods in detail — Jodie Foster, Liza Minnelli, and, of course, Robert De Niro.
Street Scenes
Self
In the late spring of 1970, nationwide protests against the war in Vietnam focused in the Wall Street area of New York City and ultimately in a major anti-war demonstration in Washington, D.C.. A group of New York University film students documented the demonstrations as they happened in both cities. Later, in New York, the massive amount of black and white and color 16mm footage was edited into this important record of the day-by-day events. The extended final scene, shot by Edward Summer in a hotel room in Washington, D.C., is a spontaneous conversation among Martin Scorsese, Harvey Keitel, Jay Cocks and Verna Bloom who, along with a large group of NYU students, found themselves frustrated and perplexed by the events and hopeful that the protests would result in change.
어 컴플리트 언노운
Writer
19-year-old Bob Dylan arrives in New York City in 1961 seeking to find his hero, an ailing Woody Guthrie. He is embraced by the New York folk scene (Guthrie, Pete Seeger, Joan Baez and others) who recognize his talent. He finds gigs in downtown clubs and soon becomes a sensation, landing a contract with Columbia Records. From there, Dylan ascends to the status of a cultural phenomenon, but ultimately transitions away from folk music as he embraces the electric guitar, confusing his fans and disappointing the music community that first took him in.