Luàna Bajrami

Luàna Bajrami

출생 : 2001-03-14, Ferizaj, Kosovo

약력

Luàna Bajrami-Rahmani (born 14 March 2001) is a French-Kosovar actress and filmmaker. She is known for her roles in the films Portrait of a Lady on Fire (2019) and School's Out (2018). She made her directorial debut with The Hill Where Lionesses Roar (2020). Bajrami's family is from Pleshina, a village in the Ferizaj District of Kosovo. When she was seven, the family moved to Créteil, just south of Paris. She first became interested in acting after watching Nicolas Bary's 2008 adaption of Trouble at Timpetill, based on the novel by Henry Winterfeld. Bajrami's first role was in the 2011 television film Adèle's Choice by Olivier Guignard, where she played an 8-year-old Albanian student whose family was threatened with expulsion. This student finds support from her teacher, played by Miou-Miou. Bajrami had a small role in the 2014 short film 14 Million Screams by Lisa Azuelos. She played the title role in the TV film Marion by Bourlem Guerdjou. Marion was adapted from the eponymous book by Nora Fraisse retracing the Marion Fraisse affair in which a schoolgirl committed suicide following harassment by her fellow students, and first aired on France 3 on September 27, 2016. In an interview with Le Monde, Bajrami reflected that this was the first role in which she felt creative control. She read the book and met with the mother of Marion Fraisse. Bajrami starred in two more short films: Two Youths Died by Tomasso Usberti, which won third prize from the Cinéfondation at the Cannes Film Festival in 2017, and the 2018 film After the Night by Valentin Plisson and Maxime Roux. She played the role of Apolline, the ringleader of a group of six intellectually gifted students facing off against their substitute teacher (played by Laurent Lafitte) in Sébastien Marnier's 2019 film School's Out, adapted from the eponymous novel by Christophe Dufossé. She was praised for her portrayal of Apolline, with EJ Oakley of The Panoptic stating that "Luana Bajrami is particularly menacing as the verbose and morose Apolline". Bajrami was praised for her portrayal of Sophie in the 2019 independent French film Portrait of a Lady on Fire. That same year, she played the role of Emma in Cedric Khan's Happy Birthday, which focused on a dysfunctional family reunion. In 2020, it was announced that Bajrami was making her directorial debut with the film The Hill Where Lionesses Roar. Bajrami was nominated for "Most Promising Actress" at the 2020 César Awards. Description above from the Wikipedia article Luàna Bajrami, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.

프로필 사진

Luàna Bajrami

참여 작품

A Difficult Year
Antilope
Compulsive spenders Albert and Bruno are in debt up to their necks. While seeking help from community workers to get their lives back on track, they run into a group of young green activists. Lured by the free beer and snacks rather than by the ideals of eco-activists, Albert and Bruno find themselves joining the movement without much conviction.
Bota Jonë
Screenplay
Bota Jonë
Director
The Land Within
The exhumation of a mass grave in a village makes secrets from the past emerge along with the bodies.
카메라를 멈추면 안 돼! 프랑스에서도
Johanna
프랑스에서 3류 영상만 찍고 있는 레미(로망 뒤리스)에게 일본에서 이미 성공한 원테이크 좀비 영화를 프랑스 버전으로 만들어달라는 의뢰가 들어온다. 낯선 창고에서 촬영이 시작되고 레미는 원하는 결과물이 나오지 않아 격분한다. 그 순간, 어디선가 ‘진짜’ 좀비들이 나타나고 촬영장은 아수라장이 된다. 레미는 '카메라를 멈추면 안 돼!'라고 외치며 이 모든 상황을 영화로 촬영하는 것을 멈추지 않는데...
암사자들이 포효하는 언덕
Casting
코소보의 한 작고 후미진 마을에 사는 세 젊은 여성은 자신의 꿈과 야망이 억압받고 있음을 느낀다. 이제 암사자들의 포효를 들을 시간이다. <타오르는 여인의 초상>(2019)의 배우 르와나 바즈라미는 이 영화로 감독으로 데뷔하여, 칸영화제 감독주간 섹션 역사상 최연소 감독이 되었다.
암사자들이 포효하는 언덕
Producer
코소보의 한 작고 후미진 마을에 사는 세 젊은 여성은 자신의 꿈과 야망이 억압받고 있음을 느낀다. 이제 암사자들의 포효를 들을 시간이다. <타오르는 여인의 초상>(2019)의 배우 르와나 바즈라미는 이 영화로 감독으로 데뷔하여, 칸영화제 감독주간 섹션 역사상 최연소 감독이 되었다.
암사자들이 포효하는 언덕
Editor
코소보의 한 작고 후미진 마을에 사는 세 젊은 여성은 자신의 꿈과 야망이 억압받고 있음을 느낀다. 이제 암사자들의 포효를 들을 시간이다. <타오르는 여인의 초상>(2019)의 배우 르와나 바즈라미는 이 영화로 감독으로 데뷔하여, 칸영화제 감독주간 섹션 역사상 최연소 감독이 되었다.
암사자들이 포효하는 언덕
Screenplay
코소보의 한 작고 후미진 마을에 사는 세 젊은 여성은 자신의 꿈과 야망이 억압받고 있음을 느낀다. 이제 암사자들의 포효를 들을 시간이다. <타오르는 여인의 초상>(2019)의 배우 르와나 바즈라미는 이 영화로 감독으로 데뷔하여, 칸영화제 감독주간 섹션 역사상 최연소 감독이 되었다.
암사자들이 포효하는 언덕
Lena
코소보의 한 작고 후미진 마을에 사는 세 젊은 여성은 자신의 꿈과 야망이 억압받고 있음을 느낀다. 이제 암사자들의 포효를 들을 시간이다. <타오르는 여인의 초상>(2019)의 배우 르와나 바즈라미는 이 영화로 감독으로 데뷔하여, 칸영화제 감독주간 섹션 역사상 최연소 감독이 되었다.
암사자들이 포효하는 언덕
Director
코소보의 한 작고 후미진 마을에 사는 세 젊은 여성은 자신의 꿈과 야망이 억압받고 있음을 느낀다. 이제 암사자들의 포효를 들을 시간이다. <타오르는 여인의 초상>(2019)의 배우 르와나 바즈라미는 이 영화로 감독으로 데뷔하여, 칸영화제 감독주간 섹션 역사상 최연소 감독이 되었다.
레벤느망
Hélène
작가를 꿈꾸는 대학생 안은 예기치 못한 임신 사실을 알게 된다. 낳으면 미혼모가 되고, 낳지 않으면 감옥에 가야 하는 현실. 의지와 상관없이 흘러가는 시간 속에서 안은 어떤 대가를 치러서라도 끝까지 가기로 결심하는데…
이브라힘
Louisa
진지하고 내성적인 고등학생 이브라힘은 파리의 ‘로얄 오페라 카페’에서 서빙을 하는 아버지와 단둘이 산다. 어느 날, 이브라힘이 친구의 꾀임으로 전자상가에서 물건을 훔쳐 달아나다 TV를 파손하자, 아버지는 틀니값으로 아껴두었던 몇천 유로를 고스란히 변상비로 물어준다. 둘의 갈등은 깊어지고 이브라힘은 아버지의 틀니값을 직접 벌어 그의 신임을 되찾기로 결심한다.
Midwife Man
Léa
Julien takes up his post in a child protection center in an underprivileged neighbourhood. He is soon confronted with the difficulties that make up the daily life of the center's team. During his first consultation, he meets Léa, who has become pregnant as a result of rape.
French Tech
Suzie
Down-on-his-luck, unemployed Alexandre has two months to prove to his wife he can take care of his two young kids and be financially independent. Now, the thing is, although The Box, a user-friendly startup, wants to hire him on pro- bation, the company’s slogan is “No kids!” and Séverine, his future boss, is a short-tempered “killer”. So if Alexandre wants to land the job, he’s bound to lie... Will his meeting with Arcimboldo, an “entrepreneur of himself” and the king of online odd jobs, help the brave, disoriented Alexandre overcome all those challenges?
해피 버스데이
Emma
A mother of two gathers her loved ones to celebrate her birthday in her big house near the Loire Valley. The festivities are disrupted by the arrival of her daughter, who is known for her unpredictable outbursts.
타오르는 여인의 초상
Sophie
1770년, 젊은 화가 마리안느는 밀라노 귀족과 결혼을 앞둔 여인 엘로이즈의 초상화를 그려달라는 백작 부인의 의뢰를 받고 엘로이즈가 머무는 외딴섬의 영지에서 며칠간 머물게 된다. 마리안느는 엘로이즈가 초상화 그리는 걸 싫어한다는 이유 때문에 화가라는 신분을 숨기고 접근한다. 마리안느는 엘로이즈의 이목구비를 눈에 담기 위해 매일 산책에 동행하면서 그녀가 지닌 아픔을 어루만져주고 친분도 쌓는다. 어쨌든 그녀는 엘로이즈의 결혼을 종용하는 도구로 사용될 초상화 완성에 매진해야 한다.
학교는 끝났다
Apolline
명문 학교인 '세인트요셉'에서 카파디스 선생님이 투신하는 사건이 발생한다. 후임으로 오게 된 피에르 호프만이 12명의 영재 학생들로 구성된 반을 맡게 된다. 호프만은 감정을 드러내지 않는 아이들에게서 이상한 느낌을 받는다. 알 수 없는 일이 생기고 있다고 생각한 호프만은 아이들을 감시하기 시작하고, 아이들이 서로를 구타하며 그것을 영상으로 남기는 사실을 알게 되는데...
After the Night
Anastasia
The day before she is due to arrive in a closed educational facility where she must serve out her sentence, sixteen-year-old Anastasia escapes from her tutor. While she's on the run, she encounters a woman who suggests that Anastasia stays at her place for the night. At break of day, Anastasia must choose.
Two Youths Died
In a wild landscape, Vera and Matteo live their first date of love. The girl's father surprises them and assaults the boy. At the end of a fierce fight, Matteo knocks down man. Vera asks the boy to take her to dance.
Marion, 13 ans pour toujours
Marion
The real story of Marion Fraisse, who committed suicide at the age of 13 after being viciously and repeatedly bullied by her classmates.
14 Million Screams
Louise
The movie is called 14 Millions Screams because 14 millions young girls are forced to be married every year. As of today 700 Million women were married before the age of 15. I hope that with this movie everybody can imagine their own children and realize how those screams are not bearable anymore.
Welcome, Kaniusha
Kaniousha
A teacher goes the distance to help a new student whose family is threatened with deportation.