Screenplay
팔순의 고령에도 불구하고 여전히 젊음을 과시하는 내트(Nat Moyer: 월터 매튜 분)는 거침없는 말솜씨와 뛰어난 재치의 소유자로, 끊임없이 사고를 일으키는 트러블 메이커이다. 참견과 간섭, 서기를 주저하지 않는 그는 양로원, 슈퍼마켓 할 것 없이 좌충우돌 크고 작은 사고를 일으키는데, 그 때마다 곤욕을 치르는 사람은 바로 내트의 딸이다. 그녀는 내트가 양로원에 들어가 편안한 노후를 보내기를 원하지만 아직도 혈기왕성한 내트의 고집을 꺾을 수 없다. 그런 내트가 자주 찾는 곳은 뉴욕의 명소 센트럴 파크. 오갈 곳 없는 노인에서부터 매일 섹스폰을 불고 있는 무명의 연주자와 공원 주위를 스케치하는 젊은 여성까지 센트럴 파크는 다양한 사람들의 편안한 쉼터가 되는 곳이다. 그중 카터(Midge Carter: 오시 데이비스 분)도 센트럴 파크를 찾는 수많은 사람들 가운데 한 사람으로, 매일 공원의 벤치에 앉아 신문 읽는 것을 낙으로 삼고 있다. 그러던 어느 날, 다른 날과 마찬가지로 공원의 벤치에 앉아 신문을 읽고 있던 카터의 옆자리에 내트가 앉게 되면서 두 사람은 서로의 이야기를 하면서 금세 가까워진다. 그러나 내트가 카터의 사적인 문제에 사사건건 간섭하기 시작하고 카터는 그런 내트를 달가워하지 않는다. 그런데, 불의를 보면 참지 못하는 내트의 성격 탓에 두 사람의 생활도 편안하지만은 않다. 급기야 내트는 칼을 든 불량배에게 겁없이 달려들다 부상을 입게 되는데 .
Theatre Play
팔순의 고령에도 불구하고 여전히 젊음을 과시하는 내트(Nat Moyer: 월터 매튜 분)는 거침없는 말솜씨와 뛰어난 재치의 소유자로, 끊임없이 사고를 일으키는 트러블 메이커이다. 참견과 간섭, 서기를 주저하지 않는 그는 양로원, 슈퍼마켓 할 것 없이 좌충우돌 크고 작은 사고를 일으키는데, 그 때마다 곤욕을 치르는 사람은 바로 내트의 딸이다. 그녀는 내트가 양로원에 들어가 편안한 노후를 보내기를 원하지만 아직도 혈기왕성한 내트의 고집을 꺾을 수 없다. 그런 내트가 자주 찾는 곳은 뉴욕의 명소 센트럴 파크. 오갈 곳 없는 노인에서부터 매일 섹스폰을 불고 있는 무명의 연주자와 공원 주위를 스케치하는 젊은 여성까지 센트럴 파크는 다양한 사람들의 편안한 쉼터가 되는 곳이다. 그중 카터(Midge Carter: 오시 데이비스 분)도 센트럴 파크를 찾는 수많은 사람들 가운데 한 사람으로, 매일 공원의 벤치에 앉아 신문 읽는 것을 낙으로 삼고 있다. 그러던 어느 날, 다른 날과 마찬가지로 공원의 벤치에 앉아 신문을 읽고 있던 카터의 옆자리에 내트가 앉게 되면서 두 사람은 서로의 이야기를 하면서 금세 가까워진다. 그러나 내트가 카터의 사적인 문제에 사사건건 간섭하기 시작하고 카터는 그런 내트를 달가워하지 않는다. 그런데, 불의를 보면 참지 못하는 내트의 성격 탓에 두 사람의 생활도 편안하지만은 않다. 급기야 내트는 칼을 든 불량배에게 겁없이 달려들다 부상을 입게 되는데 .
Director
팔순의 고령에도 불구하고 여전히 젊음을 과시하는 내트(Nat Moyer: 월터 매튜 분)는 거침없는 말솜씨와 뛰어난 재치의 소유자로, 끊임없이 사고를 일으키는 트러블 메이커이다. 참견과 간섭, 서기를 주저하지 않는 그는 양로원, 슈퍼마켓 할 것 없이 좌충우돌 크고 작은 사고를 일으키는데, 그 때마다 곤욕을 치르는 사람은 바로 내트의 딸이다. 그녀는 내트가 양로원에 들어가 편안한 노후를 보내기를 원하지만 아직도 혈기왕성한 내트의 고집을 꺾을 수 없다. 그런 내트가 자주 찾는 곳은 뉴욕의 명소 센트럴 파크. 오갈 곳 없는 노인에서부터 매일 섹스폰을 불고 있는 무명의 연주자와 공원 주위를 스케치하는 젊은 여성까지 센트럴 파크는 다양한 사람들의 편안한 쉼터가 되는 곳이다. 그중 카터(Midge Carter: 오시 데이비스 분)도 센트럴 파크를 찾는 수많은 사람들 가운데 한 사람으로, 매일 공원의 벤치에 앉아 신문 읽는 것을 낙으로 삼고 있다. 그러던 어느 날, 다른 날과 마찬가지로 공원의 벤치에 앉아 신문을 읽고 있던 카터의 옆자리에 내트가 앉게 되면서 두 사람은 서로의 이야기를 하면서 금세 가까워진다. 그러나 내트가 카터의 사적인 문제에 사사건건 간섭하기 시작하고 카터는 그런 내트를 달가워하지 않는다. 그런데, 불의를 보면 참지 못하는 내트의 성격 탓에 두 사람의 생활도 편안하지만은 않다. 급기야 내트는 칼을 든 불량배에게 겁없이 달려들다 부상을 입게 되는데 .
Himself
A documentary profile of director/choreographer Bob Fosse. Includes clips from his films and television specials as well as interviews with Fosse, remembrances from his friends, and commentary by Gwen Verdon. A Dance in America presentation, broadcast as part of Great Performances.
Rabbi Pierce
라일(Lyle Rogers: 워렌 비티 분)과 척(Chuck Clarke: 더스틴 호프만 분)은 별로 신통치 않은 뮤지션이다. 그들은 메니저인 후리드의 도움으로 일자리를 얻어 모로코로 가게 된다. 가는 도중 경유지인 이쉬탈 공항에서 남장한 여인 쉬라(Shirra Assel: 이사벨 아자니 분)와 만나 여권과 가방이 뒤바뀐다. 그때부터 라일과 척은 엄청난 오해 속에서 CIA와 KGB로부터 쫓기는 신세가 되고 만다. 알고보니 쉬라는 이쉬탈 왕족의 지령을 받은 극렬 좌파 요원이었는데.
Screenplay
An elderly man is determined to reopen the Coney Island boardwalk hot dog stand he closed twenty-two years earlier for renovation, despite the fact he's recovering from a severe heart attack and it's the middle of February.
Theatre Play
An elderly man is determined to reopen the Coney Island boardwalk hot dog stand he closed twenty-two years earlier for renovation, despite the fact he's recovering from a severe heart attack and it's the middle of February.
Director
An elderly man is determined to reopen the Coney Island boardwalk hot dog stand he closed twenty-two years earlier for renovation, despite the fact he's recovering from a severe heart attack and it's the middle of February.
Theatre Play
Martin and Sally Cramer grew up on the hardscrabble Lower East Side, where Sally still teaches; meanwhile, Martin's the head of a fancy private school. Romantic dalliances with others convince them that they're meant to be together despite their differences, a decision that's cemented, oddly enough, by an over-the-top argument that draws the police.
Screenplay
Martin and Sally Cramer grew up on the hardscrabble Lower East Side, where Sally still teaches; meanwhile, Martin's the head of a fancy private school. Romantic dalliances with others convince them that they're meant to be together despite their differences, a decision that's cemented, oddly enough, by an over-the-top argument that draws the police.
Story
Free to Be…You and Me, a project of the Ms. Foundation for Women, is a record album, and illustrated book first released in November 1972, featuring songs and stories from many current celebrities of the day (credited as "Marlo Thomas and Friends") such as Alan Alda, Rosey Grier, Cicely Tyson, Carol Channing, Michael Jackson, and Diana Ross, among others. An ABC Afterschool Special using poetry, songs, and sketches, followed two years later in March 1974. The basic concept is to encourage a post-60's gender neutrality, while saluting values such as individuality, tolerance, and happiness with one's identity. A major thematic message is that anyone, whether a boy or a girl, can achieve anything.
Additional Writing
대학 캠퍼스에서 마주친 캐티(바브라 스트라이샌드)와 허블(로버트 레드포드), 한 여자는 정치 활동가이고, 한 남자는 소심한 공부벌레. 그 둘은 서로에게 열정적으로 이끌리나 함께 있으면 끊임 없이 부딪친다. 졸업 후 캐티는 정치 활동가로, 허블은 해군 장교로 근무하다 다시 만나 사랑을 확인하고 함께 살기 시작한다. 그러나 이들의 달콤한 사랑은 잠시, 또다시 정치적인 이슈로 다투고 결국은 헤어진다. 따로 헤어져 살아가는 사이, 남자와 여자는 끊임 없이 서로를 사랑한다는 사실을 인정하고, 그리워하여 다시 함께 살며 캐티는 정치 활동을 접고, 허블은 해군 생활을 그만두고 작가가 된다. 그러던 어느날 대학 동창 모임에서 결국 이들은 친구들 사이에 불붙은 정치적 논쟁을 피해가지 못한 채 캐티는 흥분하게 된다. 떨어져 있으면 그리운 이 두 남녀는 그러나 서로 갈 길이 다르다는 사실을 인정하고 헤어져 각자의 길을 간다. 한참의 세월이 흐른 후, 어느 거리에서 정치 선전 전단을 나눠주며 목청을 높이는 캐티를 본 허블, 허블이 어떤 여자와 함께 가는 것을 전단을 나눠주며 바라만 보는 캐티. 두 사람은 여전히 사랑하고, 그리워하지만, 함께 살 수는 없다는 사실을 알고 있기에 그저 바라만 보는 것으로 영화는 끝난다. 그들은 함께 한 그들의 시절을 그리워할 것이다.
Producer
A hit pop songwriter, who cannot love himself or others, spends his days with various women flying his plane, and dropping in to the world around him.
Screenplay
A hit pop songwriter, who cannot love himself or others, spends his days with various women flying his plane, and dropping in to the world around him.
Associate Producer
Twelve-year-old Nick lives with his Uncle Murray, a Mr.Micawber-like Dickensian character who keeps hoping something won't turn up. What turns up is a social worker, who falls in love with Murray and a bit in love with Nick. As the child welfare people try to force Murray to become a conventional man (as the price they demand for allowing him to keep Nick), the nephew, who until now has gloried in his Uncle's iconoclastic approach to life, tries to play mediator. But when he succeeds, he is alarmed by the uncle's willingness to cave in to society in order to save the relationship.
Screenplay
Twelve-year-old Nick lives with his Uncle Murray, a Mr.Micawber-like Dickensian character who keeps hoping something won't turn up. What turns up is a social worker, who falls in love with Murray and a bit in love with Nick. As the child welfare people try to force Murray to become a conventional man (as the price they demand for allowing him to keep Nick), the nephew, who until now has gloried in his Uncle's iconoclastic approach to life, tries to play mediator. But when he succeeds, he is alarmed by the uncle's willingness to cave in to society in order to save the relationship.
Theatre Play
Twelve-year-old Nick lives with his Uncle Murray, a Mr.Micawber-like Dickensian character who keeps hoping something won't turn up. What turns up is a social worker, who falls in love with Murray and a bit in love with Nick. As the child welfare people try to force Murray to become a conventional man (as the price they demand for allowing him to keep Nick), the nephew, who until now has gloried in his Uncle's iconoclastic approach to life, tries to play mediator. But when he succeeds, he is alarmed by the uncle's willingness to cave in to society in order to save the relationship.