Kamila Andini

Kamila Andini

출생 : 1986-05-06, Jakarta, Indonesia

약력

Kamila Andini is an Indonesian film director known for her critically acclaimed debut The Mirror Never Lies. She is the daughter of noted Indonesian film director Garin Nugroho and wife of fellow director Ifa Isfansyah.

프로필 사진

Kamila Andini
Kamila Andini
Kamila Andini
Kamila Andini

참여 작품

Devil's Horns
Producer
Birth and death occur when the devil's horns rise. The terror of waiting for the birth of a child from a pre-pregnant marriage and the 14 day wait for death due to an implant that had not been removed.
Layar
Marni, 35 years old, a village woman who is very happy because she was accepted to work at the Merapi Theatre. After just a week of work, cinemas are closed due to the pandemic. Employees were mowed down, sails had to be lowered. Cinema for sale. This is a story about how Marni tries to maintain the only screen in the cinema with all her efforts.
나나
Writer
독립과 함께 정치적 격랑에 휩싸인 인도네시아 자바의 한 순다족 마을. 나나(해피 살마)가 젖먹이를 안고 황급히 숲속을 도망친다. 남편은 전쟁 중 행방불명 되고 아버지는 토벌대에게 죽임을 당했다. 이후 나이 많은 대지주와 재혼한 나나는 가정을 이루고 안락한 삶을 누리지만 과거의 상처는 밤마다 꿈에 나타나고 남편에게서는 다른 여자의 흔적이 느껴진다. 은밀한 고통에 신음하던 나나에게 미스터리한 푸줏간 여자 이노(라우라 바수키)가 다가오는데…
나나
Director
독립과 함께 정치적 격랑에 휩싸인 인도네시아 자바의 한 순다족 마을. 나나(해피 살마)가 젖먹이를 안고 황급히 숲속을 도망친다. 남편은 전쟁 중 행방불명 되고 아버지는 토벌대에게 죽임을 당했다. 이후 나이 많은 대지주와 재혼한 나나는 가정을 이루고 안락한 삶을 누리지만 과거의 상처는 밤마다 꿈에 나타나고 남편에게서는 다른 여자의 흔적이 느껴진다. 은밀한 고통에 신음하던 나나에게 미스터리한 푸줏간 여자 이노(라우라 바수키)가 다가오는데…
Along the Road
Director
A story of childhood memories, love, and family. A story where Honda plays a part in every twist and turn as a family journeys through life, where childhood friends find true love only to find that fate seems to have other plans...
유니
Writer
유독 보라색을 좋아하는 고3 유니는 대학입시를 준비하고 있다. 시골 어느 집이나 그렇듯 넉넉지 않은 집안 살림에 원하는 공부를 계속하기 위해서는 장학금을 받는 것이 중요하다. 마음에 드는 보라색 물건이 있으면 도둑질도 서슴지 않는 그녀는, 유일하게 어려워하는 과목인 문학 성적을 올리기 위해 자신을 짝사랑하는 친구에게 시쓰기 숙제를 부탁하기도 한다. 얼굴도 예쁘장하고 성적도 곧잘 나오는 유니를 눈여겨보는 남자들은 학교 밖에도 많고, 그녀가 졸업하기도 전에 청혼을 하기 시작한다. 그녀 주변에는 이미 결혼한 친구들도 있지만 자신이 원하는 것이 무엇인지는 아직 정확히 알 수 없다. 남자들의 청혼을 거절하자 작은 동네에는 안 좋은 소문이 돌기 시작한다. (제26회 부산국제영화제)
유니
Director
유독 보라색을 좋아하는 고3 유니는 대학입시를 준비하고 있다. 시골 어느 집이나 그렇듯 넉넉지 않은 집안 살림에 원하는 공부를 계속하기 위해서는 장학금을 받는 것이 중요하다. 마음에 드는 보라색 물건이 있으면 도둑질도 서슴지 않는 그녀는, 유일하게 어려워하는 과목인 문학 성적을 올리기 위해 자신을 짝사랑하는 친구에게 시쓰기 숙제를 부탁하기도 한다. 얼굴도 예쁘장하고 성적도 곧잘 나오는 유니를 눈여겨보는 남자들은 학교 밖에도 많고, 그녀가 졸업하기도 전에 청혼을 하기 시작한다. 그녀 주변에는 이미 결혼한 친구들도 있지만 자신이 원하는 것이 무엇인지는 아직 정확히 알 수 없다. 남자들의 청혼을 거절하자 작은 동네에는 안 좋은 소문이 돌기 시작한다. (제26회 부산국제영화제)
Anugerah Terindah
Director
엔젤 사인
Director
Manga creator Tsukasa Hojo's debut live-action film. 'Angel Sign' is Hojo's debut as a director, which is made by editing a number of short films into one movie. Hojo directs the "Prologue" and "Epilogue" stories, while a different director will handle each of the other stories, which were selected in Silent Manga Audition. All the stories will have no spoken lines, and will only have video and music.
Mountain Song
Executive Producer
Since his father died, Gimba did not want to get away from his mother, while his mother feels that her health is getting worsen. One day, Gimba was left in a hut by his mother. Gimba also realized that his mother was gone too long.
보이는 것과 보이지 않는 것
Producer
쌍둥이 탄트라와 탄트리에게는 남은 시간이 얼마 없다. 병상에 누운 탄트라는 점점 쇠약해져 가고, 탄트리는 동생의 죽음을 맞이할 준비를 한다. 상실과 희망이 뒤섞인 상상력의 놀이를 이어가는 탄트리. 주술 같은 이미지로 상실을 치유하는 놀라운 마법 같은 영화. (2017년 제22회 부산국제영화제) 탄트리는 병실에서 자신의 쌍둥이 형제인 탄트라와 보낼 시간이 얼마 남지 않았다는 것을 깨닫는다. 탄트라의 뇌 기능이 쇠약해 지면서 조금씩 감각을 잃어가기 시작했기 때문이다. 탄트라를 지켜보며 탄트리는 마음속에 무엇인가 자극을 받는다. 매일 밤 탄트리는 꿈에서 깨어나 탄트라를 본다. 현실과 꿈의 사이에서 탄트리는 마법과도 같은 경험을 하며 감정의 교류를 느끼고 그것을 몸으로 표현한다. 마치 희망과 상실을 나타내는 것처럼. (2018년 제15회 서울환경영화제)
보이는 것과 보이지 않는 것
Writer
쌍둥이 탄트라와 탄트리에게는 남은 시간이 얼마 없다. 병상에 누운 탄트라는 점점 쇠약해져 가고, 탄트리는 동생의 죽음을 맞이할 준비를 한다. 상실과 희망이 뒤섞인 상상력의 놀이를 이어가는 탄트리. 주술 같은 이미지로 상실을 치유하는 놀라운 마법 같은 영화. (2017년 제22회 부산국제영화제) 탄트리는 병실에서 자신의 쌍둥이 형제인 탄트라와 보낼 시간이 얼마 남지 않았다는 것을 깨닫는다. 탄트라의 뇌 기능이 쇠약해 지면서 조금씩 감각을 잃어가기 시작했기 때문이다. 탄트라를 지켜보며 탄트리는 마음속에 무엇인가 자극을 받는다. 매일 밤 탄트리는 꿈에서 깨어나 탄트라를 본다. 현실과 꿈의 사이에서 탄트리는 마법과도 같은 경험을 하며 감정의 교류를 느끼고 그것을 몸으로 표현한다. 마치 희망과 상실을 나타내는 것처럼. (2018년 제15회 서울환경영화제)
보이는 것과 보이지 않는 것
Director
쌍둥이 탄트라와 탄트리에게는 남은 시간이 얼마 없다. 병상에 누운 탄트라는 점점 쇠약해져 가고, 탄트리는 동생의 죽음을 맞이할 준비를 한다. 상실과 희망이 뒤섞인 상상력의 놀이를 이어가는 탄트리. 주술 같은 이미지로 상실을 치유하는 놀라운 마법 같은 영화. (2017년 제22회 부산국제영화제) 탄트리는 병실에서 자신의 쌍둥이 형제인 탄트라와 보낼 시간이 얼마 남지 않았다는 것을 깨닫는다. 탄트라의 뇌 기능이 쇠약해 지면서 조금씩 감각을 잃어가기 시작했기 때문이다. 탄트라를 지켜보며 탄트리는 마음속에 무엇인가 자극을 받는다. 매일 밤 탄트리는 꿈에서 깨어나 탄트라를 본다. 현실과 꿈의 사이에서 탄트리는 마법과도 같은 경험을 하며 감정의 교류를 느끼고 그것을 몸으로 표현한다. 마치 희망과 상실을 나타내는 것처럼. (2018년 제15회 서울환경영화제)
메모리아
Screenplay
인도네시아와 분쟁을 벌이던 동티모르 독립운동 시기, 성적으로 학대당한 마리아는 아직도 그 악몽에 시달리고 있다. 그리고 그 악몽 같은 일들이 딸에게도 일어나지 않을까, 두려워한다. 폭력적인 남성중심사회에 대한 감독의 근심.
메모리아
Director
인도네시아와 분쟁을 벌이던 동티모르 독립운동 시기, 성적으로 학대당한 마리아는 아직도 그 악몽에 시달리고 있다. 그리고 그 악몽 같은 일들이 딸에게도 일어나지 않을까, 두려워한다. 폭력적인 남성중심사회에 대한 감독의 근심.
Chaotic Love Poems
Associate Producer
A cheerful yet serious Indonesian Romeo and Juliet. A boy and a girl from the same district, but with difficult childhoods and other reasons not to acknowledge their love. Through the colourful and musical retro style - the 1970s came late to Indonesia - shines a chaotic political and social era.
Following Diana
Writer
When Diana’s husband returns home one night with big news—he has taken on a second wife, and expects Diana to live in harmony with the situation—she does what is least expected and plans to make a life on her terms.
Following Diana
Director
When Diana’s husband returns home one night with big news—he has taken on a second wife, and expects Diana to live in harmony with the situation—she does what is least expected and plans to make a life on her terms.
The Mirror Never Lies
Director
A small island is inhabited by members of the Bajo tribe, a nomadic fishing community of the Wakatobi Islands. After her father is lost at sea, twelve-year-old Pakis keeps treasuring the mirror he gave her, hoping that (according to Bajo belief) he will return and appear reflected in it. Then a young man comes into her life, threatening conflict between Pakis and her mother.
Cigarette Girl
Director
Terikat
Director
A dance film that explores the role of women in the domestic space.