Dick Cherney

참여 작품

라스트 타이쿤
Man in Office (uncredited)
젊은 제작자 먼로 스타는 출중한 실력으로 할리우드의 메이저 스튜디오를 쥐락펴락한다. 그는 지칠 줄 모르는 일 중독자로, 자신이 목표로 한 일은 끝까지 이뤄 내고야 만다. 일밖에 모르던 그가 복잡한 과거를 가진 아가씨 캐슬린에게 빠지고 만다. 『위대한 개츠비』의 작가 F. 스콧 피츠제럴드가 할리우드의 거물 어빙 탈버그의 삶을 다뤘던 미완의 마지막 소설을 각색했다. 또한, 이 작품은 엘리아 카잔이 연출한 마지막 작품이기도 하다.
At Long Last Love
Party Guest (uncredited)
Four socialites unexpectedly clash: heiress Brooke Carter runs into gambler Johnny Spanish at the race track while playboy Michael O. Pritchard nearly runs into stage star Kitty O'Kelly with his car. Backstage at Kitty's show, it turns out she and Brooke are old friends who attended public school together. The foursome do the town, accompanied by Brooke's companion Elizabeth, who throws herself at Michael's butler and chauffeur Rodney James.
브레이징 새들스
Townsman (uncredited)
미국 서부의 평화로운 마을 '락 리지'에 최초의 흑인 보완관 바트(클리본 리틀 분)가 온다. 락 리지 마을에 철도가 놓이면서 주 법무장관 헤들리 라마는 악당들을 이용해 마을 사람들을 내쫓고, 마을의 땅을 모두 차지하려 한다. 이를 막기 위해 마을 사람들은 보안관을 보내달라고 주지사에게 요청하고 헤들리 라마는 마을 사람들이 받아들이지 않을 흑인 보안관을 보내 이 사건을 무마시키려고 계획한다. 엉겁결에 최초의 흑인 보안관이 된 철도노동자 바트는 특유의 재치로 악당들을 물리치고 락 리지 마을을 구하는데...
추억
Nightclub Patron (uncredited)
대학 캠퍼스에서 마주친 캐티(바브라 스트라이샌드)와 허블(로버트 레드포드), 한 여자는 정치 활동가이고, 한 남자는 소심한 공부벌레. 그 둘은 서로에게 열정적으로 이끌리나 함께 있으면 끊임 없이 부딪친다. 졸업 후 캐티는 정치 활동가로, 허블은 해군 장교로 근무하다 다시 만나 사랑을 확인하고 함께 살기 시작한다. 그러나 이들의 달콤한 사랑은 잠시, 또다시 정치적인 이슈로 다투고 결국은 헤어진다. 따로 헤어져 살아가는 사이, 남자와 여자는 끊임 없이 서로를 사랑한다는 사실을 인정하고, 그리워하여 다시 함께 살며 캐티는 정치 활동을 접고, 허블은 해군 생활을 그만두고 작가가 된다. 그러던 어느날 대학 동창 모임에서 결국 이들은 친구들 사이에 불붙은 정치적 논쟁을 피해가지 못한 채 캐티는 흥분하게 된다. 떨어져 있으면 그리운 이 두 남녀는 그러나 서로 갈 길이 다르다는 사실을 인정하고 헤어져 각자의 길을 간다. 한참의 세월이 흐른 후, 어느 거리에서 정치 선전 전단을 나눠주며 목청을 높이는 캐티를 본 허블, 허블이 어떤 여자와 함께 가는 것을 전단을 나눠주며 바라만 보는 캐티. 두 사람은 여전히 사랑하고, 그리워하지만, 함께 살 수는 없다는 사실을 알고 있기에 그저 바라만 보는 것으로 영화는 끝난다. 그들은 함께 한 그들의 시절을 그리워할 것이다.
The Death of Me Yet
Restaurant Patron
The editor of a small-town newspaper has his past unexpectedly catch up with him: he finds out that a Soviet agent who knew him when he was a spy has been sent to the U.S. to kill him.
토파즈
Waiter (uncredited)
마이클 (존 포사이스)은 미국 CIA 요원으로서, 프랑스 주재 미 대사관에 근무하는 데브로(프레데릭 스태포드)에게 쿠바의 소련 미사일 기지와 소련과 내통하는 스파이 조직 '토파즈'에 관한 정보를 입수해 줄 것을 부탁한다. 데브로는 이 정보를 얻기 위해 하바나에 침투하고 반카스트로 조직원들과 협력하여 정보를 캐내지만 이 과정에서 자신을 도왔던 공작원들과 애인을 잃게 된다. 쿠바 정부는 데브로가 반카스트로 조직을 도왔다는 이유로 항의를 하고, 데브로는 본국 프랑스로 소환된다. 데브로는 미국과 프랑스의 이중 스파이로서 오인받아 문책을 받게 되지만, '토파즈'에게 자신의 정보가 노출될 것을 꺼려해 자신이 쿠바에 갔던 진정한 이유를 숨기게 된다. 이제 그는 프랑스 정부의 고관이기도 한 '토파즈'를 찾아내기 위해 다시 숨가쁜 첩보전을 펼쳐야 한다.
인형의 계곡
Restaurant Patron (uncredited)
In New York City, bright but naive New Englander Anne Welles becomes a secretary at a theatrical law firm, where she falls in love with attorney Lyon Burke. Anne befriends up-and-coming singer Neely O'Hara, whose dynamic talent threatens aging star Helen Lawson and beautiful but talentless actress Jennifer North. The women experience success and failure in love and work, leading to heartbreak, addiction and tragedy.
포인트 블랭크
Spectator (uncredited)
주인공 워커는 친구 리즈가 자신을 배신하고 돈과 아내를 빼앗아간 사실을 알고 복수를 결심한다. 그는 이를 위해 범죄조직과 손을 잡는 것도 마다하지 않고 집요한 추적을 시작하는데...
Not with My Wife, You Don't!
Military Officer (uncredited)
During the Korean War, Italian nurse Virna Lisi falls in love with two American fliers, Tony Curtis and George C. Scott. Lisi marries Curtis after he convinces her that Scott has been killed in a plane crash. She soon discovers Scott is alive, but remains happily married to Curtis until Scott re-enters their lives 14 years later.
찢어진 커튼
Clerk (uncredited)
세계적인 물리학자 마이클 암스토롱(폴 뉴먼 분)은 코펜하겐에서 열리는 국제물리학회에 참석하기 위해 약혼자이자 조수인 사라 셔번(줄리 앤드류스 분)과 함께 떠난다. 현지에서 마이클은 망명을 가장해 동독에 들어가 라이프치하에 있는 린트 교수로부터 극비 사항인 미사일 제조 비법을 입수하라는 밀명을 받는다. 그러나 그의 첫 시도는 내막을 모르는 약혼자 사라가 그를 따라 동독까지 가겠다는 바람에 실패한다. 두번째 시도도 자신의 밀명을 눈치챈 경호원을 죽이는데 가담할 수 밖에 없는 상황에 몰려 실패, 상황은 더욱 꼬여만 가는데.
카니발
Carnival Patron (uncredited)
작은 클럽에서 공연을 하던 찰리는 청년들과의 사소한 시비 끝에 폭력을 휘둘러 감옥에 수감된다. 간신히 감옥에서 풀려난 찰리는 정처 없는 떠돌이 생활을 시작한다. 그러던 중 우연히 도로에서 캐시의 가족과 자동차 추격전을 벌이다가 그만 사고를 당하고 만다. 부상과 함께 오토바이마저 고장나자 찰리는 캐시 가족의 카니발에 눌러 앉게 되는데..
페이트 이즈 더 헌터
Soldier (uncredited)
마사 웹스터라는 승무원 단 한 명만을 제외하고 승객과 승무원 모두 사망한 항공사고가 발생한다. 민간 항공위원회 측은 조종사의 오류, 실수를 사고의 원인으로 지목한다. 비행 전 술을 마셨다는 이유가 결정적이다. 하지만 사고 항공기 조종사의 친구였던 사고 조사관 샘 맥베인은 이를 받아들이기 어렵다. 그는 모든 가능성을 열어두고 다시 사고에 대해 심층 조사를 펼쳐간다.
세븐 데이스 인 메이
Reporter (uncredited)
인기 없는 미국 대통령이 상원 의원을 통해 핵 군축 조약을 체결하려 하지만, 국민들이 그에게서 등을 돌렸다는 것을 발견한다. 해병대 대령 케이시는 합동 참모 본부에서 광범위한 인기를 얻고 있고, 2 년 안에 대통령 후보가 유력시 되는 스콧 장군이 그때까지 기다릴 계획 없다는 증거를 찾는다. 케이시는 정보를 가지고 대통령에게 간다. 그리고 신뢰의 확신이 서지 않는 양쪽과 음모의 망을 치기 시작하는데...
Twilight of Honor
Townsman (uncredited)
A young lawyer defends a drifter accused of murder that he has already confessed to. He asks a retired, legendary lawyer for help.
Critic's Choice
Audience Member (uncredited)
Parker Ballantine is a New York theater critic and his wife writes a play that may or may not be very good. Now Parker must either get out of reviewing the play or cause the breakup of his marriage.
집시
Audience Member (uncredited)
Mama Rose lives to see her daughter June succeed on Broadway by way of vaudeville. When June marries and leaves, Rose turns her hope and attention to her elder, less obviously talented, daughter Louise. However, having her headlining as a stripper at Minsky's Burlesque is not what she initially has in mind.
리버티 밸런스를 쏜 사나이
Statehood Audience Member (uncredited)
젊은 변호사 랜스는 죽마고우였던 톰의 장례식을 위해 텍사스의 작은 마을인 신본으로 향하고, 가는 도중 회상에 잠긴다. 예전의 신본은 리버티 밸런스라는 무법자 때문에 온 동네가 공포 그 자체였다. 신본에 도착한 랜스는 법으로 리버티를 응징하려고 하지만 무법자에게 법이 통할리 만무하다. 이 때 신본에서 리버티를 대적할 유일한 사람인 톰은 리버티에게 맞설 수 있는 방법은 오직 '총'뿐이라고 말한다. 랜스와 톰은 표면적으로 '법'과 '총'이라는 견해 차이를 보이는데 그 내면에는 할리라는 여인을 차지하고자 하는 마음이 있다. 그러는 사이 리버티의 만행은 갈수록 심해지고 최후의 시간이 다가온다.
뉘른베르크의 재판
Concert Attendee (uncredited)
뉘른베르크 전범재판은 2차세계대전에서 승리한 연합국이 주체가 되어 패전국 독일이 제3제국의 이름으로 저지른 반인도적 행위에 대해 개인적 책임을 추궁한 역사적 사건이다. 2차대전을 일으킨 독일이 연합군의 힘에 밀려 참패하자 연합군은 전범들을 재판하게 된다. 이영화에서 다루는 피고는 전쟁당시 재판관들이다. 미국측 재판관 헤이우드는 독일군 고위층 부부가 살던 대 저택에 머물게 되는데 이집의 전 여주인을 알게 된다. 그리고 전쟁후 남편이 독일군이었다는 이유로 미국인에 살해당한 이 부인을 만나면서부터 독일군들이 인도주의적 정신보다는 나라에 대한 충성심을 더 강요받았다는 사실을 깨닫게 된다. 재판이 진행되는 동안 시종일관 침묵으로 일관하던 피고 언스트 야닝은 나중에야 자신과 동료들의 부정 부패를 고발하고 그것을 알고도 침묵했던 자신이 가장 사악한 사람이라며 자신의 잘못을 고백한다. 헤이우드는 전쟁이라는 상황과 비인도적인 판결을 내릴 수밖에 없었던 독일 재판관들의 입장을 고뇌하다 사형대신 종신형을 선고하는데...
배첼러 인 파라다이스
Restaurant Patron (uncredited)
A. J. Niles is the author of a series of 'Bachelor Books'. These books describe the romantic life of a bachelor in various cities of the world. But when he runs into trouble with the I.R.S. for back taxes, he needs to write another book fast, to pay them. His publisher decides a book about life in the American suburbs would be a hit and settles him into Paradise Village. One bachelor plus lonely housewives equals many angry husbands.
King of the Roaring 20's – The Story of Arnold Rothstein
Police Officer (uncredited)
Gambler Arnold Rothstein marries an actress, avenges his buddy and meets an underworld fate.
씨마론
Townsman at Celebration (uncredited)
The epic story of a family that's involved in the Oklahoma Land Rush in 1889.
신들의 법정
Townsman (uncredited)
테네시주의 작은 마을, 고등학교 과학 교사 버트램 케이츠가 주(州) 법을 어겨 재판을 받게 된다. 케이츠가 금기인 다윈의 진화론을 아이들에게 가르쳤기 때문이다. 저명한 정치가이자 보수적인 근본주의자 매튜 브래디가 검찰 측을 지원하고 나선다. 한편, 역시 유명한 변호사이며, 논쟁적인 법의식을 가진 브래디의 라이벌 헨리 드러먼드가 케이츠의 변호를 맡는다. 창조론과 진화론이 맞붙은 이 뜨겁고 치열한 법정 공방에 언론의 관심까지 집중되며, 마을을 넘어 미 전역이 들썩이게 된다. 1925년에 실제로 일어났던 세기의 ‘원숭이 재판’을 소재로 한 희곡을 각색한 작품. 크레이머는 창조론과 진화론이 충돌한 이 사건을 매카시즘을 논할 매개로써 활용했으며, 영화를 통해 지적인 담론을 이어간다. 이후 여러 차례 TV 드라마로 리메이크되기도 했다.
아파트 열쇠를 빌려드립니다
Bar Patron (uncredited)
버드는 소심하지만 성실하고 착한 뉴욕의 종합보험회사 직원이다. 독신인 그는 시내에 조용한 아파트를 얻어서 살고 있는데, 본의 아니게 회사 임원들을 상대로 그 아파트를 빌려주게 된다. 그로 인해 생활에 피해가 많지만, 원래 소심한 성격에다가 상대가 모두 상당한 영향력을 가지고 있는 사람들이라, 회유와 협박에 번번히 집을 내줄 수 밖에 없다. 한편, 그는 엘리베이터 걸인 프랜에게 은근히 마음을 두고 있고, 프랜도 그에게 상당히 호의적이다. 아파트를 빌리는 임원들의 도움으로 그는 승진 후보에 오르고, 인사권자인 쉘드레이크 전무를 만나는데, 뜻밖에도 쉘드레이크 전무는 그의 비밀을 다 알고 있었고, 전무는 그것을 약점으로 잡아서 자기도 버드의 방을 빌린다. 버드는 방을 빌려주는 대가로 받은 뮤지컬 티켓으로 프랜에게 데이트 신청을 하지만 바람만 맞고 만다. 회사의 크리스마스 파티에서 프랜과 화해할 기회가 생겼지만, 우연히 쉘드레이크가 자기 아파트로 데려오는 여자가 프랜이라는 사실을 알고는 다시 그녀로부터 멀어진다.
렉스 다이아몬드의 흥망성쇠
Herman (uncredited)
잭은 비싼 목걸이를 훔치기 위해 치밀한 계획을 세운다. 알리바이를 위해 댄스 강사인 앨리스와 데이트를 하는 도중 범행을 시도한 것이다. 하지만 잭은 결국 감옥에 갇히고, 가석방으로 풀려난 뒤 앨리스와 함께 댄서로 일하며 살아간다. 그러던 어느 날 여전히 ‘한 건’을 노리고 있던 잭의 눈에 클럽을 찾은 갱단의 보스가 들어온다.
Toby Tyler or Ten Weeks with a Circus
Circus Spectator
Angered at stern Uncle Daniel, Toby Tyler runs away from his foster home to join the circus, where he soon befriends Mr. Stubbs, the frisky chimpanzee. However, the circus isn't all fun and games when the evil candy vendor, Harry Tupper, convinces Toby that his Aunt Olive and Uncle Daniel don't love him or want him back. Toby resigns himself to circus life, but when he finally realizes that Tupper lied to him, and that his aunt and uncle truly love him, Toby happily returns home once again.
Invisible Invaders
Zombie
Aliens, contacting scientist Adam Penner, inform him that they have been on the moon for twenty thousand years, undetected due to their invisibility, and have now decided to annihilate humanity unless all the nations of earth surrender immediately. Sequestered in an impregnable laboratory trying to find the aliens' weakness, Penner, his daughter, a no-nonsense army major and a squeamish scientist are attacked from outside by the aliens, who have occupied the bodies of the recently deceased.
마지막 함성
Reporter (uncredited)
In a changing world where television has become the main source of information, Adam Caulfield, a young sports journalist, witnesses how his uncle, Frank Skeffington, a veteran and honest politician, mayor of a New England town, tries to be reelected while bankers and captains of industry conspire in the shadows to place a weak and manageable candidate in the city hall.
파티 걸
Porter (uncredited)
30년대 시카고를 주름잡던 깡패 두목 리코 안젤로는 자기가 좋아하는 여배우 진 할로가 결혼했다는 소식에 화가 나 호화판 파티를 연다. 한편 이 파티에는 시카고 시내의 유명한 나이트클럽 무용수(파티걸)들도 동원을 했는데, 여기서 안젤로의 고문변호사 토미 패럴은 파티걸중의 한 명인 비키 케이시와 알게되어 급속도로 사랑에 빠진다.
성공의 달콤한 향기
Toots Shor's Patron (uncredited)
악독한 신문 칼럼리스트인 헌세커는 출세를 위해 자신에게 아부만 떠는 홍보담당 직원 시드니 팔코를 시켜 애인사이인 여동생 수잔과 재즈 가수 스티브를 갈라 놓으려 한다. 이 사악한 음모를 알게 된 수잔은 결국 자살을 선택하게 되는데...
80일간의 세계일주
Extra (uncredited)
영국 빅토리아 여왕 시기, 모험을 즐기며 꼼꼼하고 감정을 잘 드러내지 않는 성격의 거부 필리스 포그(데이빗 니븐)는 자기가 속한 클럽의 친구들과 내기를 한다. 80일 동안에 지구를 한 바퀴 돌 수 있느냐는 논쟁을 벌인 끝에 그의 전 재산 2만 파운드를 건 것이다. 새로 일을 시작한 그의 충실한 집사 빠스빠르뚜(캔틴플라스)와 함께 그는 곧바로 세계일주 여행을 떠난다. 그러나 그들은 여행 시작부터 마르세이유행 열차를 놓치고, 여행사 직원으로부터 기구를 구입하여 여행을 계속하나 목적지가 아닌 스페인에 도착하게 되는 등 어려움을 겪게 된다. 빠스빠르뚜의 코믹한 투우 덕에 배를 얻어 타고 스페인에서 벗어난 그들은 계획된 여행경로를 따라 여행을 계속한다. 마지막까지 자신을 방해하며 뒤쫓는 탐정을 따돌리며 세계일주에 성공하지만, 결국 그는 기한보다 하루가 지나서 영국에 도착한다. 그러나 지구 반대편의 시차로 인한 착오였음이 밝혀지고 그는 내기에서 이긴다.
바람에 쓴 편지
Restaurant Patron (uncredited)
카일 해들리는 석유 갑부의 아들이다. 뉴욕에서 루시라는 매력적인 여성을 만난 뒤 카일은 그녀와 순식간에 결혼한다. 이들의 만남을 주선했던 미치는 뭔가 떨떠름한 표정을 짓게 된다. 한편, 오랫동안 미치를 짝사랑했던 이가 있다. 메릴리는 카일의 여동생으로 버릇없는 편이지만 미치를 끔찍하게 사모한다. 메릴리는 미치와 카일의 관계에 끼어들어 둘을 갈라놓고, 집안은 쑥대밭이 된다. 영화는 한 가지 미스터리로부터 출발한다. 우리는 도입부에서 이상한 광경을 목격한다. 누군가 술에 만취한 채 방황하고 있고 어느 대저택엔 거센 바람이 몰아친다. 명백한 살인의 전주곡이다. 다음에 우리는 플래시백, 그러니까 시간을 거슬러올라 과거를 들여다본다. 무슨 일이 있었던 것일까.
평범한 여인의 행복
Audience Member (uncredited)
Gladys Glover has just lost her modeling job when she meets filmmaker Pete Sheppard shooting a documentary in Central Park. For Pete it's love at first sight, but Gladys has her mind on other things, making a name for herself. Through a fluke of advertising she winds up with her name plastered over 10 billboards throughout city.
우주 전쟁
Looter (uncredited)
1950년대 초엽의 미국. 거대한 운석이 미국의 한 숲에 떨어진다. 그러나 그 운석은 화성인이 쏘아올린 우주선이었던 것이다. 운석에서는 길다란 백조 목을 한 화성인들이 우주선에서 기어 나와 지구인들을 학살하기 시작한다. 지구인들은 그들이 가진 모든 방법들을 동원해 화성인을 퇴치하려 하지만 아무 소용이 없다. 심지어 그들이 마지막 무기로 내세운 핵 폭탄 마저도…. 해결책은 과연 무엇일까?....
Bannerline
A young crusading reporter in a small town tackles civic corruption.
파리의 미국인
Spectator at Show (uncredited)
미국 태생의 제리 멀리간(Jerry Mulligan: 진 켈리 분)은 화가로서의 수업을 위해 파리에 정착한다. 그에게는 피아니스트인 아담(Adam Cook: 오스카 레반트 분)과 프랑스계 가수인 헨리(Henri Baurel: 죠지스 구터리 분)가 같은 건물의 친구들이었고 거리의 꼬마 친구들이 많이 있었다. 그날도 거리의 꼬마 친구들과 노래를 부르다 자기가 그린 작품을 골목에 전시해 놓고 손님을 기다리던 중 금발의 이쁜 미국 여인 마일로(Milo Roberts: 니나 포치 분)를 만나게 된다. 그의 작품을 인정하는 그녀의 호의로 그는 그녀와 사귀게 되고 부자인 그녀의 도움으로 파리 문화계의 인사들과 접촉하게 된다. 그러나 그는 향수 가게의 점원으로 있는 리사(Lise Bouvier: 레슬리 카론 분)라는 아가씨에게 반해 있었고 곧 서로 사랑하게 된다. 그러나 리사에게는 이미 결혼을 약속한 애인이 있었고 그가 바로 그의 친구인 헨리란는 사실을 고백 받는다. 그리고 곧 결혼식을 올린뒤 미국으로 떠난다는 말을 듣고 비련에 빠져버린다. 한편 마일로는 제리를 위해 전시회를 준비 중이었고 그의 환심을 사려고 온갖 방법을 다 동원한 리사의 고백에 상심이 된 제리는 마일로를 유혹 예술 대학생들의 밤의 축제에 데리고 간다. 그곳에서 춤을 추고있는 헨리와 리사 본 제리는 자기가 사랑하는 여인은 바로 리사라고 마일로에게 고백한다. 그리고 마지막밤 그녀를 떠나보낸 제리는 리사와의 환상의 궁전에서 춤을 추기 시작한다.
The Killer That Stalked New York
Radio Station Worker (uncredited)
In New York, Sheila Bennet and her spouse, Matt Krane, are trying to unload a trove of rare jewels they smuggled into America from Cuba, but the police are hot on the couple's trail. Meanwhile, government officials begin a desperate search for an unknown individual who is infecting the city with smallpox.
Pretty Baby
Elevator Starter (uncredited)
A young woman living in Manhattan pretends to be the mother of an infant in order to get a seat on the subway.
The Street with No Name
Man at Gym (Uncredited)
After two gang-related killings in "Center City," a suspect (who was framed) is arrested, released on bail...and murdered. Inspector Briggs of the FBI recruits a young agent, Gene Cordell, to go undercover in the shadowy Skid Row area (alias George Manly) as a potential victim of the same racket. Soon, Gene meets Alec Stiles, neurotic mastermind who's "building an organization along scientific lines." Stiles recruits Cordell, whose job becomes a lot more dangerous.
My Favorite Spy
Recruit Smelling Gas
The Army takes a bandleader (Kay Kyser) away from his bride (Ellen Drew) and sends him on a spy mission with a woman (Jane Wyman).
Mexican Spitfire Out West
Beauty Contest Spectator
Dennis heads west to work on an important business deal minus the Mexican Spitfire, Carmelita. His hot-tempered spouse decides to surprise him, but ends up as the surprised one when she sees him with another woman. Instead of a second honeymoon, Carmelita begins divorce proceedings
Andy Hardy Meets Debutante
Party Guest (uncredited)
Judge Hardy takes his family to New York City, where Andy quickly falls in love with a socialite. He finds the high society life too expensive, and eventually decides that he liked it better back home.