Yasuyuki Sasaki

출생 : , Japan

참여 작품

그 아이는 귀족
Director of Photography
도쿄 상류층에서 자라난 하나코, 그리고 지방의 작은 마을에서 태어나 도쿄에서 간신히 생계를 유지하며 살아가고 있는 미키. 지극히 다른 출신 배경을 가진 20대 후반의 두 여자는 한 남자를 계기로 만나게 되고, 서로 다른, 그러나 같은 세계를 발견한다.
지오라마 보이, 파노라마 걸
Cinematography
지루할 정도로 평범한 고등학생 시부야 하루코는 한때 우등생으로 대학 입학 시험을 준비하다가 갑자기 학교를 때려친 카나가와 켄이치와 우연히 길에서 부딪히게 된다. 하루코는 켄이치에게 첫 눈에 반해 “세기의 사랑”이라고 믿지만 그는 이미 팜므파탈 마유미에게 깊이 빠져있다. 하루하루 바뀌는 빌딩숲 도쿄의 지오라마 보이와 파노라마 걸의 엇갈린 운명은 과연 어떻게 될까?
체조하자
Director of Photography
Michitaro Sano’s wife passed away 18 years ago. Since her death, he has lived with his daughter Yumiko at their home. Now, Michitaro retires from his work. Yumiko though tells him to start doing housework. Michitaro is also surprised to learn that Yumiko has a boyfriend and is considering marriage. Michitaro is unsure how to handle his sudden abundance of free time. He then attends a local radio calisthenics group session.
아사코
Director of Photography
첫사랑 ‘바쿠’와 함께하는 모든 날이 특별했던 ‘아사코’. 설레지만 불안하고 뜨겁지만 자유로운 영혼이었던 바쿠는 어느 날, 다시 돌아온다는 짧은 말만 남긴 채 아사코를 떠나갔다. 우연일까? 운명일까? 첫사랑 바쿠와 똑같은 외모의 ‘료헤이’를 만나게 된 아사코. 겉모습만 같을 뿐 공통점 하나 없는 모습에 혼란스럽지만, 자상하고 따뜻한 료헤이의 사랑으로 아사코는 다시 설레는 사랑의 순간을 맞이한다. 그러던 어느 날, 떠나간 첫사랑 바쿠가 갑자기 나타나고 아사코는 흔들리기 시작한다.
최저
Director of Photography
현직 AV 배우인 사쿠라 마나의 소설 데뷔작을 "64"의 타카히사 감독이 연출했다. 과거 배우였던 어머니가 고향에 돌아오며 곤란한 입장에 빠진 여고생, 현재 배우라는 직업에 만족하지만 어머니가 알게 되어 난처한 20대 여성, 남편과 잘 지내면서도 AV 배우로 지원하려는 유부녀의 이야기. (2018년 제22회 부천국제판타스틱영화제)
Homecoming
Cinematography
Mutsuko has been living on an island to which her grandmother and mother have restricted her from leaving. To Mutsuko, the symbol of her freedom was Dreamland, an amusement park on the mainland, but she learns it will be closing permanently this year. Meanwhile, Wataru returns to the island after nine years due to a job transfer. A pupil of his deceased father pays him a visit and tells him about a side of his father he did not know about.
Hello, Goodbye
Director of Photography
Hazuki and Aoi are classmates but their relationship outside class is fraught, and outside school non-existent. But when both girls are drawn to helping an elderly woman, they're forced to interact, confronting their differences and similarities as well as their deepest secrets.
Out There
Director of Photography
Haruo, a director, auditions for a film already partially shot in Taiwan. Thus he meets Ma, a young Taiwanese skater just as disoriented as he is.
불쾌한 과거
Director of Photography
매일 화가 나있는 것 같은 아이 카코(니카이도 후미)가 살고 있는 집에 18년 전 죽었다고 알려진 이모 미키코(코이즈미 쿄코)가 나타난다. 그녀에게 아무런 기억이 없는 카코, 하지만 집에서는 미키코를 카코와 같은 방을 쓰게 하면서 카코는 또다시 뾰롱퉁해지고 만다. 그러면서도 뭔가 이상한 카코의 집 안. 할머니는 자신의 장녀에게 죽은 것이냐는 질문을 던지고, 이모를 보는 아버지의 눈매는 어딘가 수상쩍기만하다. 그러던 어느 날, 카코와 미키코는 한 바탕 싸움을 한 후, 사이좋게 폭탄을 제조한다. 그리고 밝혀지는 카코의 출생 비밀. 전혀 놀랍지 않은 비밀이지만, 카코는 어느샌가 미키코에게 유대감을 느끼고 있다. 18년 만에 나타난 이모로 인해서 떠들석해지는 카코의 이야기. 과연 운하 속에는 악어가 살고 있는 것이며, 카코가 짝사랑하는 야스노리(코라 켄고)의 정체는 무엇일까? 지금 카코의 불쾌했던 과거가 시작된다.
디스트럭션 베이비
Director of Photography
타이라와 쇼타 형제는 부모가 떠난 후 작은 항구마을 미츠하마에서 단둘이 살고 있다. 또래와 싸움을 일삼던 타이라는 큰 패배 후 마을을 떠나 지역의 대도시 마츠야마에서 싸울 상대를 찾아다닌다. 타이라에게 흥미를 느낀 유야는 그에게 접근해 폭력적인 게임을 제안한다. [제42회 서울독립영화제]
The Ark in the Mirage
Director of Photography
A young man, involved with a gang of hoodlum exploiting vulnerable elderly men to steal their retirement money, experiences social disenchantment, alienation and confusion mostly due to a lack of dreams and fulfillment of ambition.
굿 스트라이프스
Director of Photography
Midori Mantani and Masao Minamisawa are both 28-years-old. They have dated for 4 years, but their relationship seems to be just going through the motions. They think about breaking up. At that time, Midori becomes pregnant. Midori and Masao decide to marry. While preparing for their wedding, they become more familiar with each other's background. Midori Mantani grew up with parents who ran an iron factory in a provincial city that didn't offer much in terms of culture. Unlike Midori, Masao Minamisawa grew up in Tokyo and his family was wealthy. His father worked as a photographer and his mother was a doctor. He now works as a web designer. The couple begin to have a better understanding of each other.
섬뜩함이 피부에 닿는다
Director of Photography
아버지를 잃고, 이복형 토고와 그의 연인 사토미와 함께 살고 있는 치히로에게는 고독의 그림자가 짙게 깔려있다. 치히로가 열중하는 것은 동료 나오야와의 춤으로, 서로의 몸에 끊임없이 다가서면서도 결코 건드리지 말아야할 몸짓들이다. 한편, 나오야는 여자 친구와 결별해 상심에 잠기는데, 그 사이에 치히로가 끼어들면서 예상치 못한 비극으로 치닫는다. 이 중편은 완결작이 아니라 구상 단계에 있는 장편 " FLOODS"를 향한 예고편이다.(2019년 제2회 짧고 굵은 아시아영화제)
Storytellers
Director of Photography
The third part of a trilogy focusing on the Tohoku region that is comprised of dialogues with victims of the Great East Japan Earthquake. Ideas on how to share experiences of the disaster with future generations, a challenge touched upon in the previous films The Sound of Waves and Voices from the Waves, is found in folk tales from the region. Co-directed by Sakai Ko and Hamaguchi Ryusuke.
Similar But Different
Director of Photography
A man and a woman share the same time and same space. One day in the morning, they go their separate ways. The woman meets her old friend, but she looks annoyed. The man also meets his old friend again, but his thoughts are somewhere else.
Drop Anchor
Director of Photography
Motherless boy Yujin is shunned by people around him because of his weird behavior. Only Naomi, his sister-in-law, knows Yujin's secret extraordinary ability. They have feelings for each other; however, Yujin's ability turns out to be a cursed, harmful one. He leaves home with Naomi... This unique science fiction film portrays their desperate love story spanning ten years.
A Letter from Elsewhere
Director of Photography
Yoshinaga, a real-estate agent, has a young female customer one day. She asks him to take her to the apartment where she used to live. When he plays a videotape left in that cavant room which shows some signs of its ex-resident, Yoshinaga gets lost in another fantastic world. After a while, Yoshinaga and the girl come back to their respective daily lives... A pop, colorful, yet at times a heartaching road movie, which leads to elsewhere.
A Letter from Elsewhere
Gaffer
Yoshinaga, a real-estate agent, has a young female customer one day. She asks him to take her to the apartment where she used to live. When he plays a videotape left in that cavant room which shows some signs of its ex-resident, Yoshinaga gets lost in another fantastic world. After a while, Yoshinaga and the girl come back to their respective daily lives... A pop, colorful, yet at times a heartaching road movie, which leads to elsewhere.
열정
Gaffer
오래된 친구들이 모인 어느 저녁 식사 자리, 도모야와 가호가 약혼을 발표한다. 친구들은 두 사람을 축하해 주지만 한편으로는 어색한 미소와 불편한 침묵이 자리에 감돈다. 이날 이후 친구들은 과거에 있었던 일들과 서로 숨기고 있었던 감정을 조금씩 끄집어낸다.
A Girl in the Sunset
Director of Photography
Based on four early novellas by Noble Prize winner Yasunari Kawabata, this omnibus of four short films are by emerging directors from the second graduating class of the new Graduate School of Film and New Media at Japan’s top art school, Tokyo National University of Fine Arts and Music (Tokyo Geidai), where famed directors Takeshi Kitano and Kiyoshi Kurosawa teach.