Yûji Ohshige

참여 작품

Lovers on Borders
Editor
Double revenge in two separate stories. Set in both a near future and the historical past, revenge is served not by violence, but by love.
류이치 사카모토: 코다
Editor
세계적으로 주목 받은 아티스트이자, <마지막 황제>(1987) 오리지널 사운드트랙 작업으로 아카데미, 골든글로브, 그래미를 석권한 작곡가 류이치 사카모토는 인후암 판정 이후 모든 활동을 중단한다. 하지만 평소 존경하던 이냐리투 감독으로부터 작업의 의뢰를 받게 되면서 다시 작업을 시작하게 된 류이치 사카모토는 치료로 중단했던 새 앨범을 다시금 준비하기 시작한다.
Hand in the Glove
Editor
Wish freedom and feel responsibility. 3days road movie of prince and a girl. It's a romantic story between prince and Levelle Kingdom on an escape journey and a girl living freely in Japanese city, with a stylish Asian taste of colorful and vivid images. The story is set in a city of beautiful mother nature, fashion, artistic architectures, and history
마술은 속삭인다
Editor
A woman named Kazuko (Kimura) who was guilty of a “serious crime” in the past, along with three of her friends. Those friends suddenly begin to die one by one. Kazuko learns that one of those deaths is somehow connected to Mamoru (Nakamura Aoi), her younger brother from whom she has been separated ever since their father disappeared 15 years earlier. Although Mamoru knows nothing of his sister, Kazuko is determined to find the killer in order to protect Mamoru and herself.
Eatrip
Editor
An exploration of the act of eating, both as an interaction among people and between people and nature.
타미오의 행복
Editor
어수룩하고 집안에 틀어박혀 있는 것을 좋아하는 그에게 여자란 어떻게 해도 친해지지 않는 소심한 남자 타미오(오다기리 조)는 얼굴을 볼때마다 결혼을 재촉하는 아버지를 만족시켜 드리기 위해 거듭해서 맞선을 본다. 그렇게 보던 맞선에서 정말로 이상형의 신부감을 만나게 되는데...
새드 배케이션
Editor
중국으로부터의 밀항자 인수를 돕던 켄지(아사노 타다노부)는 배 안에서 아버지를 잃은 소년 아춘을 돌보기 위해 그를 데리고 도망친다. 켄지는 5살에 어머니로부터 버림받고, 충격으로 정신병을 앓던 아버지가 자살한 불우한 과거의 소유자. 11년 전, 살인사건에 휘말린 소꿉친구 야스오의 동생 유리(츠치 카오리)와 함께 살고 있다. 지적 장애자인 유리 그리고 순수한 아춘과의 생활은 켄지에게 이전엔 맛볼 수 없었던 안정감을 안겨주었다. ‘마미야 운송’이라는 작은 운송회사엔 다양한 과거를 안고 있는 사람들이 모여있다. 버스납치사건의 피해자인 코즈에(미야자키 아오이). 사채업자에게 쫓기고 있는 고토(오다기리 죠), 자격을 박탈당한 의사등 하나같이 타인에게 일정한 거리를 두고 살고있는 사람들. 그러던 어느 날 운명이 이끄는 것처럼 켄지는 ‘마미야 운송’의 사장의 대리운전을 맡게 된다. 차를 몰고 ‘마미야 운송’에 도착한 켄지는 그곳에서 5살에 자신을 버린 어머니(이시다 에리)와 만나게 되는데…
너를 보내는 숲
Editor
아이를 잃은 상처를 지닌 마치코는 시골의 한 요양원에서 노인들을 보살피는 일을 시작한다. 시게키라는 노인을 눈 여겨 보던 마치코는 그를 아내 마코의 무덤이 있는 숲으로 데려다 주기 위해 길을 떠난다. 하지만 사고로 차가 움직일 수 없게 되고, 마치코가 도움을 구하러 마을에 간 사이 시게키가 사라진다. 시게키를 찾아 헤매던 마치코는 숲을 향해 가고 있는 시게키를 발견하게 되고 그들은 결국 마코의 무덤에 도착하게 되는데….
Prisoner/Terrorist
Editor
During a suicide attack on an airport, the hand grenade of 'M', one of three terrorists, malfunctions, leaving him captured. Exposed to maltreatment in prison, he slowly loses his grip on reality as he is forced to confront his ideological convictions.
Crickets
Editor
Kaoru, a wealthy woman whose youth is fading, abandons the hustle and bustle of the city to live a peaceful life in a house on the coast. There she takes care of an old deaf, dumb and blind man as if he were an insect, a child or a pet. He can’t do anything for himself, so she feeds him and accompanies him on his walks. This strong mutual dependency offers Kaoru an escape from society and allows her to free herself from restrictions imposed by common sense.
파빌리온 살라만더
Editor
세상 사람들에게 미녀 네자매로 알려진 아키노, 미하리, 히비코, 아즈키(카시이 유우)가 있는 니노미야 가문은 대대로 동물 국보 도룡뇽 ‘킨지로’를 관리하면서 국가로부터 수십억 엔의 돈을 받고 있는 ‘살라만더 킨지로 재단’을 운영하고 있다. 그러던 어느 날, 자칭 21세기 최고의 천재 뢴트겐 기사 토비시마 호이치(오다기리 죠)는 제2 농향회 회장 카가와로부터 킨지로의 촬영을 의뢰 받는다. 킨지로가 가짜라는 의혹이 급부상하고 있는 이유로 진짜인지 아닌지를 알아내야 했기 때문. 한편 아즈키는 킨지로가 위험하다는 말을 듣고 킨지로를 안전한 곳으로 옮기고 아직 만나지 못한 엄마를 보러 가고자 한다. 아즈키는 미하리나 히비코와는 배다른 자매였던 것. 킨지로의 150세 생일 파티가 니노미야의 호화 저택에서 열리던 밤, 호이치와 아즈키는 운명적인 만남을 갖게 된다.
안녕 미도리짱
Editor
Naive office girl Yuko supports her blithe big city lifestyle with a part-time job at a neighborhood cafe. Attracted to her manager there, the shallow but charming Yutaka, she willingly succumbs to his lascivious advances only to discover afterward that he already has a girlfriend by the name of Midori. Even so, Yuko's feelings for Yutaka continue to grow regardless of his aloofness. Before long she finds herself reluctantly cajoled into working as a hostess in a small karaoke bar. Fatalistically accepting his dalliances with flames old and new, she perseveres not so much in hope of a more substantial relationship, but rather out of fear of losing him. There are other men out there waiting for her -- kinder, more considerate and eagerly available. But for Yuko, there is only the non-committal, yet torridly magnetic Yutaka. Why him? Not even Yuko seems to know the answer.