Boris Abaza

참여 작품

Normal
Additional Director of Photography
14-year-old Lucie is a resourceful teenager who takes care of her loving yet unreliable father, William, who has multiple sclerosis. Whilst William hangs out in his wardrobe and devises pranks and jokes to make his daughter smile, Lucie tries her best at school while juggling a job in a sandwich shop and all the chores at home. Her vividly imaginative mind and the novel she is writing are her only distractions. But when a social worker is appointed to visit them, Lucie and William elaborate a complex plan to make social services believe they live a perfectly normal life.
Masquerade
Camera Operator
Adrien, an attractive dancer whose career was shattered by a motorbike accident, wastes his youth in the laziness of the French Riviera, where he is looked after by Martha, a former movie star. Adrien’s life is turned upside down when he meets Margot, a captivating beauty who lives for the thrill of scams and romantic entanglements. Together, they fantasise about a better life and set up a diabolical scheme, an emotional masquerade.
Cent jours
Cinematography
From the first minutes after his inauguration, the newly elected president wants to translate his promises and his campaign project into action. "Change is now", "Change life", "Together everything becomes possible": all campaign slogans promising a break with the past, a change. The first few months were decisive: it was a matter of making a mark, asserting one's style, imposing one's authority and taking the first measures, those that would make a mark on public opinion and set the first lines of the political narrative in history. From 1959 to 2017, the eight successive presidents have acted without delay. Thanks to the many witnesses and actors of these first hundred days, the film retraces the stakes and decisive moments that marked the beginning of each mandate.
Poor Bastards
Director of Photography
Poor Bastards is a sketch film, written by twelve authors. Mirror or projection, poor bastards have fun with everyday facts and do not tell a story, but stories. Through these short and bitter stories, are revealed all the cracks of the human race, which, in a movement of globalization and neoliberalism more and more assertive, can lead the ordinary man to be a monster of cowardice, cruelty, indifference or hypocrisy. Poor bastards from an odd angle, transcribe reality provocatively or not, always with the same ambition: to react.
Vème République : Les coulisses du pouvoir
Cinematography
덩케르크
First Assistant Camera
제2차 세계대전 당시인 1940년, 프랑스 덩케르크 지역에서 진행된 연합군 구출 작전. 영화는 세개의 시공간을 동시에 진행시킨다. 도버 해협을 건너려는 영국군을 중심으로 한 잔교에서의 일주일, 민간 선박들의 자발적 참전과 차출이 이어지는 바다에서의 하루, 적기를 겨냥한 스피트파이어기 전투사가 있는 하늘에서의 한 시간. 전쟁의 전방위성, 공포의 상시성과 그 압도, 개별 공간을 떠난 공포의 유사성, 그 속의 다급함이 혼재되어 있는 가운데 전쟁과 죽음에의 공포와 생존을 향한 인간적 열망을 그린다.
로맨틱 레시피
First Assistant "B" Camera
재능 있는 인도인 요리사 하산. 복잡한 집안 사정으로 인도를 탈출한 그는 프랑스 남부 작은 마을에 도착해 레스토랑을 열게 된다. 하산의 레스토랑에서 백 발자국쯤이면 또 다른 레스토랑이 있는데 이 식당의 정통 프랑스 요리를 전문으로 하는 식당이다. 평소 하산은 프랑스 요리를 책을 보며 익힌 천재 요리사이지만 정식으로 프랑스 요리를 배운 적은 없다. 마을 사람 모두가 인도에서 온 하산의 레스토랑을 궁금해 하던 중 프랑스 식당의 요리사 마거리트를 우연히 알게 된 하산은 애틋한 감정이 싹트지만 두 레스토랑이 경쟁을 하면서 좌충우돌 소동이 벌어지게 되는데...
레드: 더 레전드
Focus Puller
은퇴 후 10년, 뿔뿔이 흩어졌던 레전드급 CIA요원 ‘R.E.D’는 ‘밤 그림자’의 재가동을 막기 위해 다시 뭉친다. 하지만 미 국방부와 FBI, 그리고 영국 MI6, 러시아 정부까지 ‘밤 그림자’의 행방에 혈안이 되어 'R.E.D'를 없애려 하고, 그들은 세계 정부 조직들보다 먼저 ‘밤 그림자’를 찾아 제거해야만 한다.
Round Trip
First Assistant Camera
For Walid, a taxi driver in Damascus, the only place he can steal a private kiss with his love, Suhair, is in his car. When Suhair is invited by her friend to visit Tehran, she and Walid together board a train from the Syrian capital to Tehran. As they follow the stunning scenery captured beautifully on film, Walid and Suhair finally have an opportunity to get to know each other outside of his taxi…
French Affairs
Cinematography
She lives her own little world. Will it explode and disappear forever?
포인트 블랭크
Additional First Assistant Camera
사랑스런 아내와 행복한 가정을 이루고 있던 사무엘. 어느날 이유도 없이 만삭인 아내가 납치된다. 그 순간 의문의 남자로부터 걸려온 전화, 사무엘이 일하고 있는 병원의 현재 의식 불명 상태인 환자 위고를 빼내면 아내를 살려주겠다고 한다. 하지만 그에게 주어진 시간은 단, 세 시간뿐이다. 위기에 빠진 킬러 위고, 살아남기 위해선 ‘놈’이 필요하다! 함정에 빠져 정신을 잃은 채 응급실로 이송된 킬러 위고. 또다시 살해당할 위기에 처하지만 사무엘 때문에 목숨을 건진다. 하지만 사무엘 또한 납치된 아내를 살리기 위해 그를 노린다. 더 이상 선택의 여지가 없는 위고, 그를 노리는 사무엘을 이용해 자신을 죽이려는 자들을 먼저 찾아야 하는데…
본 아이덴티티
Assistant Camera
이탈리아 어부들이 지중해 한 가운데에서 등에 두 발의 총상을 입은 채 표류하고 있는 한 남자를 구하게 된다. 그는 기억 상실증에 걸려 자신이 누구인지조차 모른다. 단서는 등에 입은 총상과 스위스 은행의 계좌번호 뿐. 자신의 존재를 찾아 스위스로 향한 그는 자신이 파리에서 제이슨 본이라는 이름으로 살았음을 알게 되지만, 여러 개의 가명으로 만들어진 여권을 보고 자신의 정체성을 잃게 된다. 경찰과 군인까지 그를 추적하고 있다는 사실을 알게 된 제이슨 본. 추격을 피해 도망가다 우연히 만나게 된 마리라는 여성에게 2만 달러라는 거금을 주고 파리까지 차를 얻어 타게 되는데...