Dimitry Haulet

참여 작품

Stella in Love
Sound Mixer
For Stella, it’s her final year. But she says she doesn’t care! That year, she discovers the famous Parisian club, the Bains Douches, 80’s and its crazy nights. Her friends are just studying, her father has left with another woman and her mother is depressed. And then there is André who dances like a God… That year will decide her whole life. She pretends not to think about it…
비밀과 거짓말: 시크릿 네임
Sound Mixer
1차 세계대전이 한창인 1910년대 중반, 하녀로 살다가 타인의 신분으로 살아가게 된 ‘넬리’가 상류층 생활을 시작하면서 벌어지는 이야기
버닝 고스트
Sound Recordist
어느날 깨어나 보니 모든 기억을 잃은 상태. 누군가 자신을 이끄는 데로 따라가 본다. 그곳에서 만난 사람들을 통해 자 신을 기억해보려고 하지만, 그 역시 마찬가지. 그들의 제의 에 따라 같이 일을 하게 된 쥐스트는 그가 만나는 사람들을 자신이 처음 만났던 사람에게 데려다 주는 일을 하게 된다. 그러던 어느 날 지하철에서 자신을 기욤이라고 부르는 아 가트(주디스 쳄라)를 만나는 쥐스트, 그녀는 쥐스트에게서 자신이 10년 전에 만났던 한 남자를 떠올린다. 시간이 지날 수록 점점 가까워지는 두 사람. 하지만 어느 날 갑자기 쥐스 트의 모습은 아가트에게서 사라진다. 아무리 불러봐도 아가 트는 자신의 존재를 느낄 수 없는 상황. 과연 여기에는 어떤 일이 일어난 것일까?
L’Aquarium et la Nation
Sound
A film in three parts: An aquarium, a man sitting at a table reading various text passages, and a sequence from Jean Renoir’s film LA MARSEILLAISE. This is all from a film by Jean-Marie Straub – about fate, the soul and the cosmos, about the evident nature in which man lives, just like in the aquarium surrounding him. And finally, there’s the nation as a symbol for the community of free people. A Straub film represents a gift that isn’t based on exchange, but rather the opposite of communication. And what could be more beautiful and liberating in life?
The Algerian War!
Sound
In a single static shot a man is threatened with death at another's gunpoint.
The Algerian War!
In a single static shot a man is threatened with death at another's gunpoint.
Communists
Sound Recordist
Jean-Marie Straub pushes this musicality of blocks to a paroxysmal extreme, mixing blocks of time (40 years separate the various extracts that are going to be used, and what is to be filmed), blocks of text (Malraux, Fortini, Vittorini, Hölderlin) and blocks of language (French, Italian, German), and from this ruckus emerges the history of the world, yes, History with a capital H, and from the same movement, the political hope of its being overtaken. So this is an adventure film, about the Human adventure, still one that is always, in the end, overtaken by Nature. (Arnaud Dommerc)
Respect
Sound Engineer
The story is simply set around a couple fighting at the breakfast table. All is well, nothing out of the ordinary. Steph announces to his life partner Flippy, the mascot bear for Flipp’s cereals, that he wishes to go to Japan to fulfill his childhood’s dream: study at a Ninja school.
스텔라
Sound
1977년, 11살의 스텔라는 파리 근교의 노동자 구역에 살고 있다. 유명한 파리의 학교에 입학하게 된 스텔라는 아르헨티나계 유대인 인텔리 집안 출신의 새 친구 글래디를 만나게 되고, 그녀의 도움으로 현실 세계에 첫 발자국을 내딛게 된다. 깜직한 소녀의 이유 있는 반항이 섬세하게 그려진 이 영화는 단지 성장영화에 멈추지 않는다.
아르테미스의 무릎
Sound Designer
“당신은 이런 이를 본 적이 있나요? 하나의 존재 안에 수많은 것들을 품고 있는 그런 여인을. 그리하여 그녀의 모든 몸짓과 그녀를 향한 모든 생각이, 당신의 대지와 하늘, 말과 기억들, 당신도 모르게 스쳐 지나가는 나날들, 미래들, 확실한 것들, 그리고 결코 당신의 것이 될 수 없을 대지와 하늘에 이르기까지 모든 것들을 무한히 품고 있는 것처럼 여겨지는 그런 이를 본 적이 있나요?”() 잠에서 깨어, 꿈결에 본 여신 아르테미스를 애타게 찾아 헤매던 목동 엔디미온은 한 낯선 이에게 이렇게 말한다. 숨막히게 아름다운 파베세의 문장은2008년 칸영화제 감독주간에서 발표된 장-마리 스트라우브의 단편에서 한 노배우의 입을 통해 읊조려진다. 은 스트라우브 평생의 반려이자 영화적 동지였던 다니엘 위예가 세상을 떠난 후, 스트라우브가 단독으로 연출한 첫 번째 작품이다.
Vivre à Tazmamart
Sound
The film recounts the resistance of these men detained for eighteen years in Tazmamart , a former barracks that became the symbol of Morocco 's dark years, as the conditions of those who were imprisoned there were so inhuman and arbitrary.
Steve + Sky
Sound Recordist
A story about two struggling people who are trying to find their own place in the world. He is a small-time crook recently released from prison and she is a prostitute craving some love and affection. They find each other in an obscure part of Gent. Jean-Claude is responsible for their meeting ; he is also an ex-inmate who has just traded the low-life crime scene for life as a pimp. Will their love survive?
Humiliated
Sound
Workers, Peasants
Sound Recordist
A group of men and women have been brought together after World War II, when Italy regained its national and territorial unity. They make up a primitive community which seeks to erase not only the distress created by the war but also the hardships of life, and look to protect themselves from violence, misery and fear. Amid the ruins of this post-war period, these men and women build a new rapport between themselves, between sexes, between generations, between social and geographical origins, between political camps.
Pétage
Sound Director