Ishirō Honda

Ishirō Honda

출생 : 1911-05-05, Yamagata, Japan

사망 : 1993-02-28

약력

Ishirō Honda (Honda Ishirō), sometimes miscredited in foreign releases as "Inoshiro Honda", (May 7, 1911, in Yamagata Prefecture – February 28, 1993) was a Japanese film director. His early film career included working as an assistant under the famed director Akira Kurosawa. Alongside his film duties, he was drafted into the Imperial Japanese Army during World War II in China and was a prisoner there when the war ended. Description above from the Wikipedia article Ishirō Honda, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.

프로필 사진

Ishirō Honda
Ishirō Honda
Ishirō Honda

참여 작품

Life work of Akira Kurosawa
Himself
The late Akira Kurosawa won the People's Honor Award. However, the general public does not know who he is, and he is often talked about with a misunderstood impression. Its reputation is still high overseas, and the boom continues to occur among the younger generation. Still, the real Kurosawa director is not thought to have been a very gentle and soft-spoken director. This work introduces the human Akira Kurosawa, who was shown during the production process of the movie "Ran".
Turning Point
A middle-aged journalist looking to make her big break. After working the same beat on the "women's page", Yumiko gets promoted to editorials.
물의 행인, 사무라이 키즈
Grandfather
초등학생인 사토루는 누나와 함께 야구를 하러 나갔다가 시냇가에서 신장 17센티의 작고 늙은 무사를 돕게 된다. 사토루는 깊은 바다 속에서부터 왔다고 주장하는 이 작은 무사와 함께 색다른 경험과 자연을 배운다. 학교캠프에 참가한 사토루, 산속으로 들어갔다가 그만 지진으로 인해 길을 잃고 폭우 속에 조난을 당한다. 그런 사토루를 구하기 위해 허겁지겁 뛰어오는 자가 있으니, 실신하기 직전인 난쟁이 무사다.
마다다요
Editor
구로사와 아키라 감독의 유작. 일본 작가 우치다 햣켄(1889-1971)의 삶을 바탕으로 만들어진 영화로, 아무것도 남지 않는 시대를 견디는 낙천성에 대해 이야기한다. 가가와 교코의 리액션 연기가 가장 정점을 이루는 영화로, 구로사와 아키라 감독은 미야자키 하야오와의 대담에서 에서의 가가와 교코의 연기는 완벽해서 전혀 지시할 것이 없었다”라고 말했다. (2014년 제16회 서울국제여성영화제)
마다다요
Screenplay
구로사와 아키라 감독의 유작. 일본 작가 우치다 햣켄(1889-1971)의 삶을 바탕으로 만들어진 영화로, 아무것도 남지 않는 시대를 견디는 낙천성에 대해 이야기한다. 가가와 교코의 리액션 연기가 가장 정점을 이루는 영화로, 구로사와 아키라 감독은 미야자키 하야오와의 대담에서 에서의 가가와 교코의 연기는 완벽해서 전혀 지시할 것이 없었다”라고 말했다. (2014년 제16회 서울국제여성영화제)
8월의 광시곡
Screenplay
이 영화의 주인공은 일본 나가사키에 살고있는 어느 노파이다. 그녀는 나가사키에 투하된 원자폭탄으로 인해 남편을 잃었고 그 후 40년의 세월을 홀로 살아가고 있었다. 여름 방학을 맞이하여, 4명의 손자가 그녀를 방문하고 손자들은 한 번도 만나본 적이 없는 할아버지에 대해 이야기해 달라고 조른다. 그녀는 오랜 세월 동안 잊고 지냈던, 하지만 늘 마음 한 구석에 자리잡고 있던 남편에 대한 추억을 떠올리게 되고 손자들에게 이야기를 시작한다. 그리고 그녀의 이야기를 따라 원자폭탄이 투하된 1945년 8월, 일본의 참상이 펼쳐지는데...
Making of 'Dreams'
Self
This 150-minute documentary, directed by Nobuhiko Ôbayashi on the set of Akira Kurosawa's Dreams, features behind-the-scenes footage and interviews with cast and crew.
꿈
Screenplay
여우비가 내리던 날, 어린 구로사와는 어머니의 충고를 잊은 채 숲에 들어갔다가 여우가 시집가는 장면을 목격하게 된다. 이 사실을 전해들은 어머니는 여우를 찾아가 용서를 빌라고 하지만, 숲으로 다시 들어간 소년의 눈 앞에는 비온 후 무지개가 걸린 아름다운 산이 보일 뿐이다. 또한 그는 누나들과 함께 복숭아를 따러 갔다가 어느 소녀를 만나게 되고, 소녀의 뒤를 쫓아 간 곳에서 복숭아 나무의 정령들을 만나는데...
꿈
Assistant Director
여우비가 내리던 날, 어린 구로사와는 어머니의 충고를 잊은 채 숲에 들어갔다가 여우가 시집가는 장면을 목격하게 된다. 이 사실을 전해들은 어머니는 여우를 찾아가 용서를 빌라고 하지만, 숲으로 다시 들어간 소년의 눈 앞에는 비온 후 무지개가 걸린 아름다운 산이 보일 뿐이다. 또한 그는 누나들과 함께 복숭아를 따러 갔다가 어느 소녀를 만나게 되고, 소녀의 뒤를 쫓아 간 곳에서 복숭아 나무의 정령들을 만나는데...
이방인과 보낸 여름
잘나가는 시나리오 작가인 하라다는 이혼한 아내와 관련한 일로 큰 충격에 빠진다. 인생의 허망함과 삶의 참 의미를 고민하던 하라다는 한 공연장을 찾고, 이곳에서 우연히 만난 젊은 커플과 가까워진다. 그런데 이상하게도 두 사람은 30년 전 돌아가신 하라다의 부모님을 떠올리게 한다. 현실과 비현실이 뒤섞여 따뜻한 감동을 선사하는 드라마.
Toho Unused Special Effects Complete Collection
Self
A collection of deleted scenes and bloopers from the library of Toho Studios films, including several films from the famous Godzilla franchise.
란
Assistant Director
16세기 일본 전국시대, 손님들과 함께 멧돼지 사냥을 끝낸 성주 이치몬지 히데토라는 일흔의 나이로 자신의 권력을 아들들에게 넘겨주겠다는 결심을 굳힌다. 그리고 사냥을 함께 한 다른 영주는 자신의 딸을 그의 아들과 혼인시키려 한다. 아들들을 따로 불러 모은 그는 오랫동안 곰곰이 생각해서 내린 결정이라며 장남인 타로가 자신의 뒤를 이어 가문을 이끌 것이라 선언한다. 그리고 둘째, 셋째 아들인 지로와 사부로에게는 두 번째와 세 번째 성과 그에 딸린 영토를 주겠다고 한다. 그는 난세에 외곽에서 호위대를 거느리고 자식들에게 기대어 안락하게 여생을 보낼 생각이였다. 하지만 막내인 사부로는 그 자리에서 아버지가 망령이 들었다고 비난하게 되고 이에 분개한 히데토라는 사부로와 절연한다. 충직한 탄고가 사부로를 감싸지만 그는 들은 체 만 체다. 그 과정을 지켜본 후지마키는 사부로를 자신의 영지로 받아들인다. 한편 처음에는 권력에 별로 욕심이 없었던 장남 타로는 ‘모든 권력과 호칭을 넘겨받지 못하면 그림자에 불과하다’는 아내 카에데의 부추김에 차츰 히데토라의 권력을 완전히 차지하려고 한다. 그리고 그 사이 히데토라가 타로의 부하를 화살로 쏴 죽이는 일까지 발생하면서 갈등이 점점 고조되는데...
A. K.: 구로사와 아키라의 초상
Self
크리스 마르케 감독이 구로사와 아키라 감독의 (1985) 촬영 현장을 찾아 연출한 다큐멘터리. 감독은 촬영 현장의 풍경을 꼼꼼하게 기록하면서 구로사와 아키라 감독이 배우, 다른 스태프들과 나누는 대화를 귀기울여 듣는다. 구로사와 아키라의 촬영 현장을 생생하게 엿볼 수 있는 작품이자 크리스 마르케의 영화에 관한 접근법을 확인할 수 있는 작품
Godzilla Fantasia
Director
Akira Ifukube has arranged music from his fantastic films into a three-movement symphony, presented here with scenes from the films the music was originally written for. The second half features Makoto Inoue's synthesizer arrangements of Ifukube's music. In this portion, all the music is by Ifukube, but it shows scenes from films Ifukube did not work on. Showcases footage from various monster and science fiction films from Ishiro Honda as well as scenes from Senkichi Taniguchi's Adventure of Kigan Castle.
Godzilla
Author
A re-edited Italian-language dubbed version of Godzilla, using as a basis the U.S. version Godzilla, King of the Monsters! (1956), plus WWII newsreel footage and clips from other monster 1950's movies. The re-edited film was then colorized via a process called Spectrorama 70 consisting of applying various colored gels to the black and white footage. The film's opening and ending also features new music composed by musician Vince Tempera (under the pseudonym Magnetic System).
Godzilla
Director
A re-edited Italian-language dubbed version of Godzilla, using as a basis the U.S. version Godzilla, King of the Monsters! (1956), plus WWII newsreel footage and clips from other monster 1950's movies. The re-edited film was then colorized via a process called Spectrorama 70 consisting of applying various colored gels to the black and white footage. The film's opening and ending also features new music composed by musician Vince Tempera (under the pseudonym Magnetic System).
메카고질라의 역습
Director
블랙홀에서 온 외계인들의 메카고지라를 앞세운 지구침략 작전은 실패로 돌아갔다. 하지만 블랙홀 외계인들의 후발대는 고지라에게 파괴된 메카고지라의 잔해를 회수하고 다시 부활시키는데 성공한다. 여기에 세상에 대한 원한으로 가득한 지구인 과학자가 사육하던 괴수 티타노 사우르스까지 가담해 다시 지구침략을 시작한다. 이들에 맞서는 고지라는 다시 한번 지구를 지킬 수 있을까?
Mirrorman
Director
A theatrical release of the 1st episode of Mirrorman as part of the 1972 Spring Toho Champion Festival.
Space Amoeba
Director
When a space probe crash-lands on a far-flung Pacific atoll, the craft's alien stowaways decide to take over their new world one creature at a time. Soon, the parasitic life forms latch onto three indigenous critters -- a squid, a crab and a snapping turtle -- and transform them into colossal mutant monsters.
고지라•미니라•가바라: 올괴수대진격
Director
Ichiro Miki is a child living in the industrial district of Kawasaki, where his parents' constant struggle to make ends meet often leaves the schoolboy alone. Constantly teased by a bully nicknamed Gabara, his only friends are toy consultant Shinpei and fellow classmate Sachiko. Ichiro turns to escapist dreams of Monster Island where he befriends the equally bullied Minilla.
Latitude Zero
Director
A massive underwater volcano erupts and puts a group of investigative scientists in danger. They are rescued by an atomic super submarine named The Alpha under the command of Captain McKenzie. The group is quickly taken to a vast underwater city known as Latitude Zero, a fantastic, Atlantean type utopia, a world beneath the ocean with its own sun. It is soon discovered that Captain McKenzie is at war with the evil Dr. Malic, a cruel scientist who wishes to rule mankind all the while conducting genetic experiments on humans and animals. Malic sends his agents to kidnap Dr. Okada, a human scientist who has created a serum that can immunize exposure to radiation.
괴수총진격
Screenplay
고지라 시리즈에 등장한 괴수들은 물론이고 토호에서 만든 바란 등의 비고지라 계열 단독작품 괴수들도 나오는 올스타전과도 같은 작품이다. 이 작품의 배경은 1999년으로 쇼와 고지라 시리즈 타임라인 상으론 마지막이라고 봐도 무방할 정도의 특징이다. 즉 이때는 메카고지라의 역습의 이후 시점을 다루는 시퀄인 셈. 물론 이미 30년 넘었긴 했지만, 당시 미니어처는 나름대로 나쁘지 않은 수준이다.
괴수총진격
Director
고지라 시리즈에 등장한 괴수들은 물론이고 토호에서 만든 바란 등의 비고지라 계열 단독작품 괴수들도 나오는 올스타전과도 같은 작품이다. 이 작품의 배경은 1999년으로 쇼와 고지라 시리즈 타임라인 상으론 마지막이라고 봐도 무방할 정도의 특징이다. 즉 이때는 메카고지라의 역습의 이후 시점을 다루는 시퀄인 셈. 물론 이미 30년 넘었긴 했지만, 당시 미니어처는 나름대로 나쁘지 않은 수준이다.
킹콩의 역습
Director
An adaptation of the Rankin/Bass cartoon, "The King Kong Show". King Kong is brought in by the evil Dr. Who to dig for Element X in a mine when the robot Mechani-Kong is unable to do the task. This leads to the machine and the real Kong engaging in a tremendous battle atop Tokyo Tower.
Come Marry Me
Director
Masako is a humble waitress who has a chance encounter with playboy Tamotsu. With the aid of his sister, Tamotsu seeks to win Masako's affection despite the disapproval of his wealthy parents and Masako's own feelings towards the working-class cabbie Noro.
프랑켄슈타인의 괴물: 산다 대 가이라
Writer
프랑켄슈타인의 세포에서 태어난 인간형 바다 짐승 가이라가 도쿄의 해안을 공격한다. 일본군이 행동을 취할 준비를 하는 동안, 가이라의 가르간투아 형제인 산다는 그의 친척을 지키기 위해 산에서 내려온다. 선과 악의 싸움이 이어지며, 형제들은 분열되고 도시는 폐허가 된다.
프랑켄슈타인의 괴물: 산다 대 가이라
Director
프랑켄슈타인의 세포에서 태어난 인간형 바다 짐승 가이라가 도쿄의 해안을 공격한다. 일본군이 행동을 취할 준비를 하는 동안, 가이라의 가르간투아 형제인 산다는 그의 친척을 지키기 위해 산에서 내려온다. 선과 악의 싸움이 이어지며, 형제들은 분열되고 도시는 폐허가 된다.
괴수 대전쟁
Director
태양계에서 새롭게 발견된 수수께끼의 별 X성을 탐사하던 P-1호는 X성에서 고도의 문명을 지닌 X성인을 만나게 된다. 모든 것을 숫자로 부르는 X성인은 그 곳이 공포의 괴수 ‘몬스터 제로’에게 공격받고 있다고 말하는데, 몬스터 제로의 정체는 다름 아닌 우주대괴수 킹 기도라였다. X성인들은 지구인들에게 킹 기도라와 싸우기 위해 ‘몬스터원=고지라’와 ‘몬스터투=라돈’을 빌려달라고 요청한다. (2014년 18회 부천국제판타스틱영화제)
프랑켄슈타인 대 바라곤
Director
1965년 일본과 미국 합작으로 제작된 괴수영화로 거인 프랑켄슈타인과 괴수 바라곤의 싸움이 주된 내용이다.
고질라 6 - 머리 셋 괴물 기드라
Director
일본에 이상기후가 갑자기 닥쳐 1월인데도 불구하고 무더위가 이어지고 있었다. 지구뿐만 아니라 우주에서도 이상한 현상들이 일어나고 있었고, 어느 천문대에서는 이 현상을 규명하기 위해 UFO와 교신을 시도하나 이는 유성우로 밝혀진다. 천문학자들이 실망하는 사이에 지구로 여러 운석들이 떨어진다. 일본을 방문하려던 세르지나 공국(セルジナ公国)의 마아스 도오리나 사루노(マアス・ドオリナ・サルノ) 왕녀는 전용 비행기를 타고 오던 도중 누군가의 텔레파시를 받고 타고 있던 비행기에서 뛰어내린다. 그와 동시에 비행기는 갑자기 폭발한다. 한편 지구로 계속 떨어지던 유성 중에 하나가 쿠로베 댐 부근의 산 중 계곡에 떨어진다. 이곳으로 운석을 조사하기 위해 과학자들이 파견된다.
우주대괴수 도고라
Director
A floating amorphous life-form descends from the atmosphere to consume carbon in the form of diamonds.
고질라 5 - 모수라 대 고질라
Director
폴리네시아에 거대한 태풍이 오고, 인펀트 섬에 있던 모스라의 알이 이 때문에 바다로 떠내려가고 만다. 모스라의 알은 일본 시즈노우라 앞바다까지 떠밀려온다. 거대한 모스라의 알은 화젯거리가 되고, 신문기자 사카이 이치로는 알을 취재하기 위해 온다. 그러나 해피 공업의 쿠마야마라는 사람이 나타나 자신이 알을 최초 발견자로부터 샀으니 알에 대한 권리는 모두 자기에게 있다며 알을 조사하는 과학자와 기자들을 모두 쫒아낸다. 해피 공업은 모스라의 알을 구경거리로 삼아 돈을 벌 생각이었다. 이들 앞에 소미인이 나타나 알을 제발 돌려달라고 부탁하지만, 쿠마야마와 해피 엔터프라이즈의 사장은 소미인도 잡으려고 든다. 도망친 소미인들은 이번에는 사카이 일행의 앞에 나타나 모스라의 알을 되찾는 것을 도와달라고 부탁한다. 사카이 일행은 소미인들과 함께 해피 공업에 정식으로 찾아가 모스라의 알을 돌려달라고 요청하지만 매몰차게 거절당한다. 실망한 소미인들은 모스라와 함께 인펀트 섬으로 돌아간다. 한편, 간척사업이 진행중인던 땅에서 방사능이 검출되고 이곳을 취재하러 간 사카이 일행은 땅 속에서 고지라가 솟아오르는 것을 목격한다. 킹콩에게 패배해 바다로 떨어졌던 고지라가 다시 깨어난 것이다. 고지라는 요코하마로 향하며 중공업지대를 파괴한다.
Atragon
Director
The legendary empire of the lost continent of Mu reappears to threaten the world with domination. While countries unite to resist, an isolated World War II Captain has created the greatest warship ever seen, and possibly the surface world's only defense.
마탄고
Director
Five vacationers and two crewmen become stranded on a tropical island near the equator. The island has little edible food for them to use as they try to live in a fungus covered hulk while repairing Kessei's yacht. Eventually they struggle over the food rations which were left behind by the former crew. Soon they discover something unfriendly there...
킹콩 vs 고지라
Director
US version. The re-edited John Beck version of the film: released outside of Japan and restructured with new footage of American actors centering around a news report plot not present in the original. Eric Carter of United Nation News is joined by Dr. Arnold Johnson as a prehistoric monster emerges from hibernation while a pharmaceutical company seeks publicity with their own monster.
Varan the Unbelievable
Director
In an effort to find an economic means of purifying salt water, a joint U.S.-Japanese military command is set up on an isolated Japanese island where an unusual salt water lake is situated. However, their purifying experiments arouse the prehistoric monster Obaki from hibernation at the lake's bottom, and it proceeds to attack Japan. Although made by a U.S. independent film company, this film was based on a Japanese Toho monster film of 1958, "Daikaiju Varan", from which all of the monster effects scenes and a few incidental dramatic shots were edited into it.
킹콩 대 고지라
Director
세계적인 제약회사의 회장인 다코는 연구원인 사쿠라이 오사무와 후루에 긴자부로를 파로 섬으로 보낸다. 파로 섬에서만 자라는 소마 열매는 강력한 마취 성분을 갖고 있으며 중독성이 없는데, 그는 이 열매로 신약을 개발하려 한다. 또한 다코 회장은 연구원들에게 킹콩의 존재 여부 또한 알아올 것을 부탁한다.파로 섬에 도착한 사쿠라이와 후루에는 킹콩을 발견하고, 소마 열매로 킹콩을 마취시켜 일본으로 데려온다. 한편 7년 전 빙하에 갇혔던 고질라가 깨어나고 바다를 건너 일본에 출몰한다. 일본으로 끌려온 킹콩도 탈출하는데 성공하여 마침내 두 괴물이 격돌하게 되는데...
요성 고라스
Director
In 1980, a giant planetoid named Gorath is discovered to be on a collision course with Earth. Even though it is smaller than Earth, its mass is huge enough to crush the Earth and destroy it. A mission sent to observe Gorath is destroyed after all the orbiting ships are drawn into the planetoid. A later mission is sent to observe and the crew barely leaves before suffering the same fate. However Astronaut Tatsuo Kanai is left in a catatonic state due to his near death experience. The Earth's scientists then come up with a desperate plan to build giant rockets at the South Pole to move Earth out of Gorath's path before it is too late.
A Man in Red
Director
Takashi, who took the blame when his father shot a gangster, returns home after serving a four-year sentence, only to find it infested with yakuza running a dope ring. Battling gangsters all the way, Takashi searches for his former girlfriend, now a drug addict.
모스라
Director
자그마한 여자 요정이 남쪽의 섬나라 로실리카의 정부관리인 클락 넬슨에게 붙잡혀 사람들의 구경거리로 전락한다. 요정은 자신들의 고향인 베이루 섬에 살고 있는 모스라의 알에 텔레파시로 구원을 요청하고 알에서 깨어난 모스라는 거대한 몸집을 이끌고 도쿄로 향한다.
The Human Vapor
Director
A librarian is subject to a scientific experiment which goes wrong and transforms him into 'The Human Vapour'. He uses his new ability to rob banks to fund the career of his girlfriend, a beautiful dancer. The Human Vapour is ruthless in his quest for money and kills anyone who stands in his way, especially police. He soon becomes Tokyo's most wanted criminal. Can he be stopped before he kills again?
우주대전쟁
Director
In 1965, the space station JSS-3 is destroyed by a fleet of UFOs, which then begin a global siege on Earth, using rays to manipulate gravity and control the minds of men. In response, a global council meeting is held to determine the source of the attacks and prepare a rocket ship armada for a counter-attack, a true battle in outer space. . . The film is a sequel of sorts to Toho's THE MYSTERIANS in the reprise of the Etsuko Shiraishi character of that film as its heroine. It was edited to 74 minutes for its American release.
Seniors, Juniors, Co-Workers
Director
An Ishiro Honda film.
The Story of Iron Arm Inao
Director
An Ishiro Honda film.
Echo Mountain
Director
An Ishiro Honda film.
Half Human: The Story of the Abominable Snowman
Director
An American scientist tells two colleagues about the finding of an abominable snowman living in the Japanese alps, where it is worshipped by a remote tribe as a god, and how it was discovered by modern man after it raided a ski-ers' shelter following an avalanche, killing all inside. This is an adaptation of the Japanese film Ju Jin Yuki Otoko with added American-made footage, narration and music track.
Varan
Director
When a rare species of butterfly is found in a mysterious valley in Japan, a pair of entomologists go to investigate and find more. They discover Varan, a giant monster, Who decided to leave the valley and head straight for Tokyo.
The H-Man
Director
Nuclear tests create a radioactive man who can turn people into slime.
Song for a Bride
Director
An Ishiro Honda film.
지구방위군
Director
지구 정복을 노리는 제5혹성인 미스테리안과 지구 방위군의 일대 공방전을 그린 SF 초대형작. 괴수물에 이어 “초과학 전쟁”이라고 하는 장르를 확립시킨 기념비적인 작품이다. 의심스러운 산불, 갑작스런 지반침하, 거대 로봇의 출현이 차례차례로 일어나는 괴사건은 우주인 미스테리안의 행위였다. 그들은 후지산 산기슭에 은밀히 건설한 돔 기지에서 자신들과의 인류 공존을 위해서라며 주위 3km 내 지방의 영토를 줄 것과 6명의 지구인 여성과의 자기들 인류와의 결혼의 요구해온다. 그러나 압도적인 과학과 군사력을 가진 미스테리안의 요구는 서서히 그 규모가 커지고 마침내 지구의 패권을 건 장렬한 전투가 시작된다.
A Farewell to the Woman Called My Sister
Director
An Ishiro Honda film.
A Rainbow Plays in My Heart: Part 1
Director
An Ishiro Honda film. The first part of A Rainbow Plays in My Heart released the same day as the second film.
A Rainbow Plays in My Heart: Part 2
Director
An Ishiro Honda film. The second part of A Rainbow Plays in My Heart released the same day as the first film.
A Teapicker's Song of Goodbye
Writer
An Ishiro Honda film.
A Teapicker's Song of Goodbye
Director
An Ishiro Honda film.
Godzilla, the Monster of the Pacific Ocean
Writer
Obscure French version of the original Godzilla. Similar to the Italian Cozzilla, the film combines elements of the original Toho version and the American King of the Monsters in a unique version exclusive to the French release. Released by Les Films du Verseau.
Godzilla, the Monster of the Pacific Ocean
Director
Obscure French version of the original Godzilla. Similar to the Italian Cozzilla, the film combines elements of the original Toho version and the American King of the Monsters in a unique version exclusive to the French release. Released by Les Films du Verseau.
Good Luck to These Two
Director
A young man and woman are determined to marry despite opposition from her parents.
하늘의 대괴수 라돈
Director
Mining engineer Shigeru investigates the disappearance and death of his fellow coworkers when prehistoric nymphs are discovered emerging from the mines. After an attack on the local village, Shigeru heads deeper into the mines only to make a more horrifying discovery in the form a prehistoric flying creature. Soon a second monster appears as the two converge in Fukuoka.
Tokyo no hito sayonara
Writer
Tokyo no hito sayonara
Director
고질라 3 - 괴수의 왕
Director
During an assignment, foreign correspondent Steve Martin spends a layover in Tokyo and is caught amid the rampage of an unstoppable prehistoric monster the Japanese call 'Godzilla'. The only hope for both Japan and the world lies on a secret weapon, which may prove more destructive than the monster itself.
고질라 3 - 괴수의 왕
Screenplay
During an assignment, foreign correspondent Steve Martin spends a layover in Tokyo and is caught amid the rampage of an unstoppable prehistoric monster the Japanese call 'Godzilla'. The only hope for both Japan and the world lies on a secret weapon, which may prove more destructive than the monster itself.
Night School
Director
An Ishiro Honda Film.
Young Tree
Writer
A young girl moves to Tokyo and endures the rivalries between other high school girls of varying cultural and economic backgrounds.
Young Tree
Director
A young girl moves to Tokyo and endures the rivalries between other high school girls of varying cultural and economic backgrounds.
Half Human
Director
Three competing parties all race against time to track down an elusive creature known only as the Snowman.
Mother and Son
Director
An Ishiro Honda film.
Lovetide
Director
An Ishiro Honda film.
고지라
Author
수만년동안 태평양에 잠들어있던 고질라가 핵폭탄 실험으로 인해 깨어나 선박들을 납치한다. 이어 고질라는 도쿄까지 상륙하지만, 핵실험의 영향으로 괴력을 갖게 된 고질라에게는 어떤 최첨단 무기도 통하지 않는다. 도시는 고질라가 내뿜는 방사능와 불길에 휩싸여 초토화되지만, 손쓸 방법이 없어 많은 희생자들이 발생한다. 이 고질라를 쓰러뜨릴 에너지인 오키시젠 디스트로이어를 개발한 과학자 세이자와 다이스케는 그 방법을 알리길 거부하고, 희생자는 점점 늘어만 가는데...
고지라
Director
수만년동안 태평양에 잠들어있던 고질라가 핵폭탄 실험으로 인해 깨어나 선박들을 납치한다. 이어 고질라는 도쿄까지 상륙하지만, 핵실험의 영향으로 괴력을 갖게 된 고질라에게는 어떤 최첨단 무기도 통하지 않는다. 도시는 고질라가 내뿜는 방사능와 불길에 휩싸여 초토화되지만, 손쓸 방법이 없어 많은 희생자들이 발생한다. 이 고질라를 쓰러뜨릴 에너지인 오키시젠 디스트로이어를 개발한 과학자 세이자와 다이스케는 그 방법을 알리길 거부하고, 희생자는 점점 늘어만 가는데...
Farewell Rabaul
Director
This is a film about a Naval Air Corps Director who hates the war. Director Honda uses this film to ask the question "What is war?", showing the human bonds between Japan and America, Japanese military tactics which had little regard for life, and the attitude of Japanese military personnel who treated their actions as if they were just doing a job. This film contains few battle scenes, concentrating instead on the love stories of young officers and female members of the community in this lonely air base.
Eagle of the Pacific
Director
Admiral Isoroku Yamamoto, a brilliant tactician, is a loyal subject of the emperor, despite his grave misgivings about leading Japan's navy into war with the United States. He opposes the attack on Pearl Harbor, but, overruled, he leads his forces to the best of his ability.
Adolescence Part II
Director
A story of unhappy youths and the perils of lack of sex education.
The Man Who Came to Port
Director
An Ishiro Honda film.
The Skin of the South
Screenplay
When a group of young geologists declares a mountainside marked for residential development unstable, they are met with scorn on two fronts. On one end, they must contend with the local villagers who balk at the prospect of relocation; on the other, they face the ambitions of the headstrong lumber baron, whose actions will only further destabilize the land. Their pleas for reason ignored, the scientists can do little but observe as nature runs its inevitable course.
The Skin of the South
Director
When a group of young geologists declares a mountainside marked for residential development unstable, they are met with scorn on two fronts. On one end, they must contend with the local villagers who balk at the prospect of relocation; on the other, they face the ambitions of the headstrong lumber baron, whose actions will only further destabilize the land. Their pleas for reason ignored, the scientists can do little but observe as nature runs its inevitable course.
The Blue Pearl
Writer
Though recognized worldwide almost exclusively for his colorful kaiju fare, director Ishirō Honda (Godzilla, Rodan, Mothra) was a natural humanist with a particular understanding of the relationship between people and their social environs. His debut fiction feature, The Blue Pearl (Aoi Shinju) – virtually unseen in the west until now – depicts the melodramatic, but keenly-observed interplay between a young man from Tokyo and two ama (pearl divers; literally “women of the sea”) in a superstitious coastal town. Though raised within the same tradition-bound crucible, the two women – Noe and Riu – are portrayed as diametric opposites; the former meek but affectionate, the latter strong-willed but jaded by a tryst with metropolitan life. Nonetheless, Honda provides equal weight to their desires and their ambitions to break free from the social mold imposed upon them from birth.
The Blue Pearl
Director
Though recognized worldwide almost exclusively for his colorful kaiju fare, director Ishirō Honda (Godzilla, Rodan, Mothra) was a natural humanist with a particular understanding of the relationship between people and their social environs. His debut fiction feature, The Blue Pearl (Aoi Shinju) – virtually unseen in the west until now – depicts the melodramatic, but keenly-observed interplay between a young man from Tokyo and two ama (pearl divers; literally “women of the sea”) in a superstitious coastal town. Though raised within the same tradition-bound crucible, the two women – Noe and Riu – are portrayed as diametric opposites; the former meek but affectionate, the latter strong-willed but jaded by a tryst with metropolitan life. Nonetheless, Honda provides equal weight to their desires and their ambitions to break free from the social mold imposed upon them from birth.
Elegy
Assistant Director
Wataru Naohiko who has the prosecutor general as his father became a young composer and its symphony "saint" invoked the world echoed. But his disciple Uchiyama and his best friend prosecutor Daisuke Toki accused his music as a sesame of pause-only technique, not a truly heart-hungry art.
새벽의 탈주
Assistant Director
Mikami, a Japanese soldier, is captured by Chinese forces. Although able to escape, he is treated with contempt by his peers. After falling in love with a prostitute named Harumi, she convinces him to desert the army and live with her. Directed by Senkichi Taniguchi with a screenplay by Taniguchi and Akira Kurosawa and assistant direction by Ishiro Honda. Kurosawa's final credit as a screenwriter was removed from initial release due to various rewrites.
Iseshima
Screenplay
An Ishiro Honda short film.
Iseshima
Director
An Ishiro Honda short film.
들개
Assistant Director
무더운 여름날, 만원 버스에 오른 초보형사 무라카미(미후네 도시로)는 소매치기에게 권총을 도둑맞는다. 고참 형사 사토(시무라 다카시)의 조언에 따라 사라진 권총의 단서를 추적하는 무라카미. 버스에서 그에게 달라 붙어 있던 중년 여인은 알고 보니 일급 소매치기였다. 무라카미가 그녀를 미행하는 동안 도심 한 복판에서는 총기 강도사건이 일어난다. 거장 구로사와 감독의 초기 수작으로 일본 전후 사회의 매우 리얼한 풍경 묘사는 물론 범죄 수사과정을 하나부터 열까지 꼼꼼하게 좇아가는 치밀함을 느낄 수 있는 정통 형사물이다. 각본가 기쿠시마 류조가 경시청 취재 중 듣게 된 경관 권총 분실 사건을 소재로 만든 영화. 끈적하게 땀이 배일 것 같은 후덥지근한 여름의 분위기와 종전 후 서서히 부흥되어 가고 있는 도쿄의 실상이 매우 리얼하게 담겨 있다. ‘메그레 경감’ 시리즈로 유명한 추리소설가 조르주 시므농의 팬이기도 했던 구로사와는 긴박감 넘치는 추리영화의 틀을 빌려, 전후의 피폐한 현실과 가치관의 혼란을 탁월하게 묘사해 냈다. 모리사키 아즈마에 의해 1973년 리메이크되었으며, 아오야마 신지의 (1997) 역시 직접적인 영향을 받았다. , , 등 많은 미국영화에서 이 작품에 오마주를 바친 장면들을 발견할 수 있으며, 특히 조지 루카스의 에서 오비완 케노비가 라이트 세이버를 떨어뜨린 아나킨을 힐책하는 장면은 사토가 무라카미를 질책하는 장면을 그대로 인용한 것이다.
들개
Fleeing Villain (uncredited)
무더운 여름날, 만원 버스에 오른 초보형사 무라카미(미후네 도시로)는 소매치기에게 권총을 도둑맞는다. 고참 형사 사토(시무라 다카시)의 조언에 따라 사라진 권총의 단서를 추적하는 무라카미. 버스에서 그에게 달라 붙어 있던 중년 여인은 알고 보니 일급 소매치기였다. 무라카미가 그녀를 미행하는 동안 도심 한 복판에서는 총기 강도사건이 일어난다. 거장 구로사와 감독의 초기 수작으로 일본 전후 사회의 매우 리얼한 풍경 묘사는 물론 범죄 수사과정을 하나부터 열까지 꼼꼼하게 좇아가는 치밀함을 느낄 수 있는 정통 형사물이다. 각본가 기쿠시마 류조가 경시청 취재 중 듣게 된 경관 권총 분실 사건을 소재로 만든 영화. 끈적하게 땀이 배일 것 같은 후덥지근한 여름의 분위기와 종전 후 서서히 부흥되어 가고 있는 도쿄의 실상이 매우 리얼하게 담겨 있다. ‘메그레 경감’ 시리즈로 유명한 추리소설가 조르주 시므농의 팬이기도 했던 구로사와는 긴박감 넘치는 추리영화의 틀을 빌려, 전후의 피폐한 현실과 가치관의 혼란을 탁월하게 묘사해 냈다. 모리사키 아즈마에 의해 1973년 리메이크되었으며, 아오야마 신지의 (1997) 역시 직접적인 영향을 받았다. , , 등 많은 미국영화에서 이 작품에 오마주를 바친 장면들을 발견할 수 있으며, 특히 조지 루카스의 에서 오비완 케노비가 라이트 세이버를 떨어뜨린 아나킨을 힐책하는 장면은 사토가 무라카미를 질책하는 장면을 그대로 인용한 것이다.
A Story of a Co-op
Director
An Ishiro Honda short film.
These Foolish Times
Assistant Director
Horse
Assistant Director
Ine Onoda, the eldest daughter of a poor family of farmers, raises a colt from birth and comes to love the horse dearly. When the horse is grown, the government orders it auctioned and sold to the army. Ine struggles to prevent the sale.
인정 종이풍선
Assistant Director
에도 시대의 도쿄 빈민가, 무사 계급이라 해도 돈이 없으면 하층민들 사이에서 겨우 입에 풀칠만 할 수밖에 없는 시대. 주인 없는 무사 마타주로는 아내가 집에서 싸구려 종이 풍선을 만드는 사이 일자리를 찾으러 다닌다. 한편, 어느 비 내리는 밤, 이발사 신자의 일당이 부유한 상인의 딸을 납치해 마타주로의 집에 숨긴다. 일당은 몸값을 요구하지만 일은 점점 꼬여만 가고, 마타주로 역시 곤경에 처한다. 자살로 시작된 영화는 자살로 막을 내리며, 봉건 제도 하의 일본에서 계급의 밑바닥을 살아가는 사람들의 삶이 얼마나 끔찍한지를 보여주는 야마나카의 비극적인 걸작. 야마나카가 그의 짧은 생애 동안 만든 작품 중 마지막 작품이자 현존하는 세 작품 중 하나. (2014 영화의 전당 미지의 일본 거장전 I : 시미즈 히로시 & 야마나카 사다오)
Avalanche
Assistant Director
The study of a one-year marriage that begins to crumble. A married man is torn between the love of his wife, and the attraction to a cousin of his wife.
Enoken's The Millionaire, Part 1
Second Assistant Director
Enoken plays a cloistered rich kid whose father hires a disreputable tutor to teach him how to really be a millionaire: by drunken debauchery, women, and song.
세 자매
Assistant Director
술집을 전전하며 샤미센을 연주하는 오소메, 클럽 댄서인 치에코, 그리고 건달을 애인으로 둔 오렌의 이야기를 그린 영화. 오렌은 최근 사고를 치고 도망간 애인을 숨겨주고 있다. 하지만 이 사실을 오소메가 알면서 세 자매는 곤란한 입장에 처한다. 나루세 미키오가 연출한 첫 유성 영화. (2015 한국시네마테크협의회 - 나루세 미키오 특별전)