Masao Tamai
출생 : 1908-10-03, Matsuyama, Japan
사망 : 1997-05-26
약력
Masao Tamai was a Japanese cinematographer know for his work on the films of Mikio Naruse and the original Godzilla.
Director of Photography
A re-edited Italian-language dubbed version of Godzilla, using as a basis the U.S. version Godzilla, King of the Monsters! (1956), plus WWII newsreel footage and clips from other monster 1950's movies. The re-edited film was then colorized via a process called Spectrorama 70 consisting of applying various colored gels to the black and white footage. The film's opening and ending also features new music composed by musician Vince Tempera (under the pseudonym Magnetic System).
Director of Photography
Cinematography
The life of a toilet-seller during the Japanese Economic Miracle.
Director of Photography
전쟁에서 겪은 사고 때문에 청각을 잃은 아키코는 특수학교에서 만난 청각장애인 미치오와 결혼한다. 척박한 환경 속에서도 두 사람은 작은 행복을 향해 열심히 노력하고, 영화는 이들이 삶에서 만나는 기쁨과 슬픔, 고난의 순간을 생생하게 묘사한다.
Director of Photography
In this Japanese drama, a village girl goes to Tokyo and becomes a hooker to support her ailing mother. While there she meets an unmarried teacher (at least he says he's unmarried) and falls in love. When she learns that he lied and is married to a woman whose child was fathered by another man, she is crushed. He returns to his wife. The woman becomes more distraught when she learns her uncle has misused the money she has sent. As the final straw, her mother dies, and the girl becomes sick.
Director of Photography
교통사고로 남편을 잃은 게이코는 긴자의 고급 바에서 얼굴마담으로 일한다. 하지만 게이코는 수완이 좋지 않아 돈 많은 단골을 옛 동료의 가게에 빼앗기고, 사장은 매상이 좋지 않다며 게이코를 질책한다. 밝은 미래를 꿈꾸지만 뜻대로 되지 않아 절망에 빠진 게이코는 오늘도 하는 수 없이 손님을 맞기 위해 바의 계단을 오른다.
Director of Photography
The story is about the social problems faced by Japan's indigenous Ainu, mostly centered on the reactions of the characters to their oppressed state.
Cinematography
Fifth entry in the Company President Series.
Director of Photography
전쟁 때문에 남편을 잃은 야에는 어린 아들을 키우며 시어머니와 함께 시골에서 농사를 지으며 살아가고 있다. 어느 날 야에는 신문 기자인 오카와와 취재를 계기로 가까워지고, 그에게 아내와 자식이 있다는 걸 알면서도 사랑의 감정을 느낀다. 나루세 미키오의 첫 번째 칼라 시네마스코프 영화.
Director of Photography
Anzukko (Little Peach) is the daughter of a successful writer. She turns down each one of her suitors, until she marries a beginning writer named Ryokichi. Their life quickly sinks into despair.
Director of Photography
Director of Photography
어릴 때부터 생업전선에 뛰어든 뒤 몇 명의 남자들 사이에서 험난한 시간을 보낸 오시마의 삶을 그린 작품. 19살에 결혼한 오시마는 열심히 일하면서 행복하게 살려 하지만 바람기 많은 남편 때문에 마음 고생을 한다. 여기에 불운한 사고까지 겹치면서 오시마는 이혼을 하고 다른 마을로 팔려간다. 하지만 그녀는 끝까지 좌절하지 않고 계속해서 희망을 찾는다.
Director of Photography
츠타가 운영하는 야나기바시의 기생집. 어느 날, 남편과 아들을 잃은 리카가 직업소개소를 통해 일자리를 구하러 찾아온다. 츠타는 리카가 이름을 바꾸면 일을 할 수 있게 해주겠다고 하고, 리카는 이름을 ‘오하루’로 바꾼 후 식모살이를 시작한다. 힘들어도 온갖 허드렛일을 열심히 하던 오하루는 시장을 보러 갔다가 츠타의 기생집이 빚더미에 눌려 있음을 알게 된다. 쇠락한 기생집에서 생활하는 게이샤들의 애환을 당대 최고의 여배우들이 멋지게 연기해낸 작품이다. (2011년 시네마테크부산 - 나루세 미키오 특별전)
Director of Photography
Kiyoko (Takamine Hideko) and her husband want to open a coffee shop. She becomes increasingly close to the bank clerk (Mifune Toshiro) she's asked for a loan.
Director of Photography
During an assignment, foreign correspondent Steve Martin spends a layover in Tokyo and is caught amid the rampage of an unstoppable prehistoric monster the Japanese call 'Godzilla'. The only hope for both Japan and the world lies on a secret weapon, which may prove more destructive than the monster itself.
Director of Photography
료타로와 후미코 부부는 요즘 부쩍 다투는 일이 많아졌다. 아내가 읽지도 않은 신문의 요리란을 먼저 자르는 것이나, 남편이 혼자 주말에 외출하는 것 등 서로에게 서운함을 느끼는 일이 계속 벌어지는 것이다. 그런데 옆집에 젊은 부부인 넨키치와 히나코가 이사 오면서 자신들의 관계를 돌아볼 기회가 생긴다.
Cinematography
Director of Photography
1955 Toho adaptation of Natsume's novel.
Director of Photography
Coach Shimamura of the hapless Sparrows baseball team is pleased to obtain a hot new pitcher named Onishi. But when Onishi begins a romantic relationship with the coach's daughter Michiko, Shimamura becomes angry with the young man, lashing out at him when he disobeys instructions during a game. In turn, Michiko becomes angry with her father, who becomes increasingly depressed. When a tragedy strikes the family, Coach Shimamura begins losing control of his life, just when his family and his team need him most.
Director of Photography
태평양 전쟁 중에 도미오카를 만나 사랑에 빠진 유키코는 그가 이혼하고 자신과 살아갈 것이라고 생각한다. 그러나 그는 여전히 아내와 함께 살고 있었고, 유키코의 갑작스러운 방문에 놀란 도미오카는 집을 나와 온천이 있는 여관으로 그녀를 데려간다. 그리고 아내가 병이 들어 도저히 떠날 수 없다고 하는데...
Director of Photography
수만년동안 태평양에 잠들어있던 고질라가 핵폭탄 실험으로 인해 깨어나 선박들을 납치한다. 이어 고질라는 도쿄까지 상륙하지만, 핵실험의 영향으로 괴력을 갖게 된 고질라에게는 어떤 최첨단 무기도 통하지 않는다. 도시는 고질라가 내뿜는 방사능와 불길에 휩싸여 초토화되지만, 손쓸 방법이 없어 많은 희생자들이 발생한다. 이 고질라를 쓰러뜨릴 에너지인 오키시젠 디스트로이어를 개발한 과학자 세이자와 다이스케는 그 방법을 알리길 거부하고, 희생자는 점점 늘어만 가는데...
Cinematography
Set at the end of World War II and after Japan's defeat, it is a melodrama about a man and a woman at the mercy of war. Wataru is entrusted by his best friend who has gone off to war with his sister Reiko to marry her, but he is not ready to abandon his love for Kumiko, a nurse at his mother's hospital.
Director of Photography
구라하시 긴은 과거에 게이샤였지만 현재는 인근의 사람들에게 돈을 빌려주는 사채업자다. 그녀는 동경의 시타마치 지역의 안락한 집에서 귀먹어리 식모인 시즈코와 함께 살고 있다. 채무자들에게 악착같이 돈을 받아내는 것으로 악명 높은 그녀는 자주 불평과 비꼼을 당하기 일쑤다. 긴의 채무자들 중 한 명인 다마에는 그녀의 옛 게이샤 동료로 부유하고 나이 많은 여자와 어울리는 아들 기요시를 걱정한다. 이러한 '돈과 사랑 '이라는 주제는 긴의 옛사랑인 다베가 그녀를 찾아왔을 때 깊이를 더해간다. 긴은 다베가 찾아온 실제 목적을 알고는 씁쓸함을 맛본다. -서울시네마떼끄 나루세 미키오 회고전에서
Director of Photography
동경의 성공한 사업가인 신고의 아들인 슈이치는 아내인 기쿠코, 부모님과 함께 카마쿠라의 안락한 집에서 살고 있다. 그는 아버지가 중견간부로 있는 회사에서 일하기 때문에 함께 직장에 출근한다. 그러나 슈이치는 자주 시내에 늦게까지 남아서 그의 정부와 함께 술을 마시며 지낸다. 기쿠코는 시부모를 돌보며 남편을 참을성 있게 기다리는데, 남편은 늦은 시간에 술에 취해 돌아오곤 한다. 현명하며 근대적인 사고를 가진 신고는 아들의 무분별함을 알지 못하며 외로운 며느리를 가엾게 여긴다. 거짓말하는데 지친 슈이치의 비서 에이코는 결국 신고에게 슈이치의 불륜을 말해주면서...
Director of Photography
Comedy about a 50-something movie director, his new bride, a classical dancer, and his adult son and daughter and their loves.
Cinematography
Director of Photography
결혼한 지 십 년이 지난 미호코와 나카가와 부부는 서로에게 무뚝뚝한 사이다. 그런데 최근 나카가와는 밝고 쾌활한 성격을 가진 비서 후사코와 많은 시간을 보낸다. 그런데 후사코가 고향에서 나카가와에게 보낸 엽서를 미호코가 먼저 발견하고 남편을 의심하기 시작하면서 일이 커진다. , 에 이은 ‘아내 이야기 3부작’ 중 마지막 작품.
Cinematography
Director of Photography
1950s Japanese comedy.
Director of Photography
결혼한 지 5년이 되어가는 미치요와 하쓰노스케는 점차 서로에게 권태를 느끼기 시작한다. 하쓰노스케는 작은 회사에서 증권 중개인으로, 미치요는 집안일을 하며 일상을 보낸다. 그러나 그들의 틀에 박힌 생활도 하쓰노스케의 조카인 사토코의 갑작스러운 방문으로 균열이 일어나는데...
Cinematography
A young lord joins gang of Robin-esque robbers.
Director of Photography
The critical establishment was clearly not prepared to accept a woman's prison film featuring former prostitutes recovering from venereal diseases, unwanted pregnancies, and estranged lovers. With its cat fights, hysterical tantrums, film noir lighting, and dramatic music, White Beast is indicative of the new influences of the Hollywood psychological thriller on Naruse. Caged (John Cromwell, 1950) initiated a cycle of women's prison movies in the United States that may or may not have been shown in Japan, but the stylistics of White Beast draw on the same paranoid woman's films and film noir conventions that preceded the American cycle.
Director of Photography
The Angry Street includes a great deal of location shooting in the rebuilt city, including downtown streets, residential neighborhoods, the campus of the University of Tokyo, and the high life of jazzy dance halls. Sudo (Hara Yasumi) and Mori (Uno Jukichi) are two university students who make money by picking up rich girls in dance clubs and conning them into giving them cash. Mori is the brains of the operation, and Sudo is the suave dancer who picks up the girls. Over the course of the film, Sudo becomes involved with three different girls and is drawn into the gangster milieu, which he seems unable to resist even though he is responsible for his mother, grandmother, and sister, Masako (Wakayama Setsuko). In this world of bad boys and girls, Masako is the pillar of strength and moral virtue who finally enables Mori to straighten out.
Director of Photography
"Delinquent Girl" - A melodramatic love story, a would-be apprenticeship between the titular “bad girl” and the optimistic scholar returning from the big city.
Cinematography
Japanese war movie
Director of Photography
Japanese film.