Wandering samurai Nemuri Kyoshiro (Raizô Ichikawa) finds a bulls-eye on his back after befriending the shogunate's tightfisted financial adviser, Asahina, who's earned the wrath of the shogun's self-indulgent daughter for cutting off her allowance. The enraged princess promptly hatches a scheme to have Asahina bumped off -- along with his protector, Kyoshiro. Shiho Fujimura also stars in this installment of the enormously popular film series.
советник Оэ
Yoso is truly a lost classic, set in the Nara Era (710-794), from Kinugasa Teinosuke the same writer/director who gave us the recognized classic Gate of Hell (Jigokumon, 1952) & the milestone silent surrealist masterpiece A Page of Madness (Kurutta Ippeji, 1926).
평화로운 생활을 보내던 고에몬은 오다 노부나가의 닌자들에 의해 아이를 잃는다. 복수의 화신이 된 고에몬은 반 오다 노부나가 파인 사이카당에 들어가서 닌자 부활을 선언한다. 고에몬은 아케치 미쓰히데를 이용해서 오다 노부나가를 죽이게 된다. 오다 노부나가의 죽음 이후 천하의 형세는 변하게 되고, 권력을 잡은 도요토미 히데요시가 사이카당을 전멸시키려 군사를 일으킨다. 여기서 고에몬 혼자 살아남게 되어 도요토미 히데요시에게 복수를 하려고 하나, 결국 도중에 잡히고 만다.
Mokichi
The adventures of a blind, gambling masseur and master swordsman. Zatoichi targets a yakuza-controlled village, because war with a neighbouring town's smaller gang is brewing.
Ando
The Dai-bosatsu toge trilogy is based on Kaizan Nakazatos unfinished long series of novels (41 books, written from 1913 to 1941). Set in the last period of the Tokugawa Shogunate, Daibosatsu Toge tells the story of Tsuke Ryunosuke, a nihilistic swordmaster who doesn't hesitate to kill anyone, bad or good.
This is the story of a blind masseur who tricks people, steals, and kills; he is the anti-Zatoichi
Follows the murder of a money-lending masseur by an impoverished samurai. The slain masseur's daughter will also fall victim to his curse, so that she can become empowered as an agent of her father's vengeance.
일본 전통 버선인 타비 회사의 5대 독자로 태어난 키쿠지. 그의 인생은 어머니와 할머니에 의해 좌지우지된다. 그는 어머니와 할머니가 고른 여성과 결혼하지만, 아들을 낳은 후 집안의 법도를 따르지 않았다는 이유로 어머니와 할머니는 그의 아내를 쫓아낸다. 아버지가 돌아가신 후, 키쿠지는 사업을 물려받게 되고 게이샤를 만나 사랑에 빠지지만, 그녀 역시 아들을 낳은 후 어머니와 할머니에게 쫓겨나고 만다.
Jûdayû Kazamaki
The film won 1959 Blue Ribbon Awards for best actor Raizo Ichikawa and for best cinematography Kazuo Miyagawa. The film also won 1959 Kinema Junpo Award for best actor Raizo Ichikawa.