Pete Smith

참여 작품

레드 힐
Sound Re-Recording Mixer
한적한 시골 마을 레드 힐로 경관 쿠퍼(라이언 콴튼)는 전근을 온다. 첫 출근 날, 보안이 삼엄한 인근 교도소에서 종신형을 선고받은 죄수 지미 콘웨이가 탈옥을 한다. 지미 콘웨이는 쿠퍼의 새 상관 올드 빌 보안관이 직접 잡아넣은 인물로 아내를 죽이고 레드 힐 경관 1명을 살해하려 한 원주민 혈통의 흉악범. 지미의 탈옥 소식을 들은 올드 빌 보안관은 부하들과 보안대를 소집해 마을 진입로 곳곳을 지킨다. 마을에 나타난 지미는 차례차례 경찰관과 민간인 보안대원들을 죽여 나간다. 지원 요청을 위해 위성 전화가 있는 글리슨을 찾아간 쿠퍼는 그로부터 숨겨진 레드 힐의 잔혹한 진실을 듣게 되는데…
Coombs
Sound Editor
If Samuel Beckett had lived in Scotland and made a great film, it would be this: a lucid, sometimes funny, and profoundly compassionate study of extreme old age, death, grief and loneliness. These facts of life are revealed in an act of virtuoso film-making that is dedicated, laconic and ultimately - impossible as it may seem - uplifting. A unique experience, this is a very significant and totally original film that will test, and reward any audience. The challenge is to spend time with lonely old people and Dolak is unflinching. He handles words, sounds and image with extreme care. His film is composed of long takes that juxtapose a daily routine alongside the expansive and empty landscapes of the north east, and both shot in exquisitely beautiful monochrome. Everything seems settled and inevitable until the film makes a completely unexpected move into another realm and intimates a further reach of the imagination.