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Ahmet has not cried anymore since he was 13 years old. Out of the need to deal with his emotions, the 29 year old professional soldier and boxer takes acting lessons. The desire to combine his everyday life with the increasingly important passion for acting, threatens to fail in the prejudices of the people around him - in the familiar environment with its tight structures as well as in the seemingly liberal world that has opening up to him.
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"Keep your eyes on the road, your hands upon the wheel", Martha and Alex should have taken Jim Morrison's advice to heart, but on their car ride through an idyllic landscape they are primarily occupied with themselves. Only when real life comes crashing into their small self-involved world in the shape of a little dog and its grim owner, do things get set in motion - more than they could have asked for. A devious road movie full of hefty surprises.
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거짓. 진실. 대체 가능한 사실. 이 영화는 쿠르트 발트하임 전 유엔 사무총장의 과거에 대해 세계 유대인 회의가 폭로한 내용을 분석한 작품이다. 아카이브의 자료들을 가지고 제작한 〈발트하임 왈츠〉는 반유대주의 정서와 포퓰리즘적인 프로파간다를 역으로 활용한 성공 사례를 보여준다. (2018년 제10회 DMZ국제다큐영화제) 리뷰 쿠르트 발트하임. 오스트리아 외교관 출신으로 1972년부터 81년까지 2차례에 걸쳐 UN사무총장을 지낸 이 입지전적 인물은 1986년 오스트리아 대선 출마 이후 제2차 세계대전 당시 나치 독일군 장교로 복무한 사실이 알려져 상당한 곤욕을 치른다. 대통령 선거가 막바지로 접어든 1986년 5월, 감독이 비디오카메라로 직접 찍은 발트하임 반대 시위 장면에서 출발하는 는 발트하임이 나치에 협력한 과거가 알려진 이후부터 대통령에 당선되기까지, 발트하임을 둘러싼 사건을 기록한 영상을 연대순으로 정리해 보여준다. 발트하임의 과거에 대한 전 세계적인 비판과 압박에도 불구하고 오스트리아의 대다수 언론과 국민들은 이를 묵인했고 발트하임을 오스트리아 대통령으로 당선시킨다. 아카이브 푸티지를 통해 30년 전 발트하임을 둘러싼 논란들을 냉철하고 가감 없는 시선으로 열거하고 보여주는 가 발트하임 사건을 다시 거론한 이유는 다음과 같겠다. 누군가를 잠깐 속이거나 몇몇 사람들은 항상 속일 수는 있겠지만, 모든 사람을 항상 속일 수는 없다. 발트하임이 대통령이 된 이후, 오스트리아는 한동안 국제적 왕따 신세를 면하지 못했고, 최근에는 유럽에서 가장 극우화된 국가가 되었다. 1986년 발트하임 사건을 복기하면서 오스트리아 정치지형의 역사를 가늠하게 하는 지적인 영화다. (2018년 제10회 DMZ국제다큐영화제/권진경)
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The whole family is helping with preparations for Danuta and Maciej’s golden wedding anniversary party. Danuta knows exactly what she wants and delegates her wishes to those around her. Her German niece Alexandra, the maker of this film, has travelled to Warsaw to take part. Barely has she sat down at the kitchen table when a heated discussion ensues. Be it abortion or migration, it soon dawns on Alexandra that her view of the world could not be more different from that of her right-wing conservative relatives in Poland. Alone in her ‘liberal’ view Alexandra is mocked as a victim of western propaganda… Filmmaker Alexandra Wesolowski uses a family gathering as an opportunity to portray her own family and allows us intimate insight into Polish society and the populist national-conservative Europe of today.
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Kurdwin Ayub captures the intimacy of a trip she made with her father. Family visits alternate with real estate tours searching for an ideal apartment: her father's will, as he's planning to retire, is to find a place so he can finally return to that stateless territory he proudly calls "homeland".
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Lisa goes on a summer vacation with her grandparents, travelling from Vienna to the North Cape by car. She films the journey, in this seemingly simple and light-hearted doc, but soon its length becomes a metaphor for the couple's long-lived and troubled relationship.
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Lisa goes on a summer vacation with her grandparents, travelling from Vienna to the North Cape by car. She films the journey, in this seemingly simple and light-hearted doc, but soon its length becomes a metaphor for the couple's long-lived and troubled relationship.
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Tommi wants to practice shooting. But his younger brother Simon is also fascinated with their father's gun and insists on coming with him into the woods. Soon, their naive play-fights take a serious turn.