Naomi Kawase

Naomi Kawase

출생 : 1969-05-30, Nara, Japan

약력

Naomi Kawase (河瀨直美 Kawase Naomi, born May 30, 1969) is a Japanese film director. She graduated from Visual Arts Osaka in 1989. Many of her works have been documentaries, including Embracing, about her search for the father who abandoned her as a child, and Katatsumori, about the grandmother who raised her. Aside from being a filmmaker, she is the founder and Executive Director for the Nara International Film Festival.

프로필 사진

Naomi Kawase

참여 작품

echo
Director
25 composers, 25 filmmakers, 25 ultimate symbioses of music and cinematography that fit completely within the DNA of Film Fest Gent and the World Soundtrack Awards. For the unique 2x25 project, the festival asked 25 composers to compose a short piece of music, after which 25 filmmakers made a short film. The result: 25 exceptional films where the music inspired the form, narrative and texture.
Official Film of the Olympic Games Tokyo 2020 Side B
Director
From a vast record of 750 days, 5000 hours, Official Film of the Olympic Games Tokyo 2020 SIDE A and SIDE B are the official documentaries by Naomi Kawase capturing not only the athletes gathered from all over the world, but also their families, people involved in the Games, volunteers, medical personnel, and protesters shouting for the cancellation of the Olympics.
Official Film of the Olympic Games Tokyo 2020 Side A
Director
Follows Japanese director Naomi Kawase as she directs the official film of the Tokyo 2020 Olympic Games, giving a message that goes beyond the physical exploit to mark souls, with her style and all her subtlety.
Missing Pictures
Herself
For every film completed, dozens of potential films fall by the wayside and never make it onto the big screen. In the VR experience Missing Pictures, Abel Ferrara, Tsai Ming-liang, Catherine Hardwicke, Naomi Kawase, and Lee Myung-Se give us a guided tour of a story they were not able to tell.
To The Future
Director of Photography
Through this short film directed by Naomi Kawase you will witness the expressiveness of students and interviews with educators from Waldorf school’s throughout Japan.
To The Future
Editor
Through this short film directed by Naomi Kawase you will witness the expressiveness of students and interviews with educators from Waldorf school’s throughout Japan.
To The Future
Director
Through this short film directed by Naomi Kawase you will witness the expressiveness of students and interviews with educators from Waldorf school’s throughout Japan.
Tracing Her Shadow
Executive Producer
An old Chinese woman visits Japan to find her missing daughter whom she adopted in post-WWII China. Her granddaughter and a retired Japanese policeman join her search.
트루 마더스
Screenplay
도쿄에 사는 중산층 부부 사토코와 키요카즈는 입양으로 만난 아들 아사토와 함께 행복한 나날을 보내고 있다. 어느 날 걸려 온 행복하던 일상을 뒤흔드는 의문의 전화 한 통. “제 아이를 돌려주셨으면 해요.” 자신을 아사토의 친모 히카리라 주장하는 낯선 여성이 등장하는데…
트루 마더스
Director
도쿄에 사는 중산층 부부 사토코와 키요카즈는 입양으로 만난 아들 아사토와 함께 행복한 나날을 보내고 있다. 어느 날 걸려 온 행복하던 일상을 뒤흔드는 의문의 전화 한 통. “제 아이를 돌려주셨으면 해요.” 자신을 아사토의 친모 히카리라 주장하는 낯선 여성이 등장하는데…
비가 그친 후
다리가 불편한 젊은 생물고고학자 유키수케는 거리에서 우리의 붕어빵과 비슷한 타이야키을 파는 젊은 처녀 코요미를 알게 되고 그녀에게 매료되어 그녀의 노점을 자주 찾는다. 두 사람은 함께 대화하고 자주 어울리던 중 코요미가 자동차 사고를 당해 병원에 입원하는 일이 발생한다. 좀처럼 의식을 찾지 못하던 그녀가 마침내 의식을 되찾지만 일시적으로 과거를 기억하지 못하는 후유증을 앓게 된다. 유키수케는 전처럼 그녀의 가장 가까운 곳에 있으려고 노력하지만 그녀의 과거에 대한 기억들은 그를 어렵게 만든다.
The Nikaidos' Fall
Executive Producer
After losing his son, Tatsuya is anguished by the danger of his ancient family line coming to an end. His mother Haru urges him to embark on a loveless second marriage, and meanwhile he secretly hopes that his daughter Yoshiko will marry a husband willing to adopt the Nikaido name and follow in his footsteps.
The Moon
Writer
In the form of a fiction, Naomi Kawase delivers a self-portrait which is also a re-crossing of her earlier films. The old city of Nara, the first capital of Japan where Naomi Kawase is from and where she still lives, opens up a reverie where past, present and future meet. In its winding streets mingle the "Haré" of days of celebration and ceremony and the "Ké" of everyday life.
The Moon
Director
In the form of a fiction, Naomi Kawase delivers a self-portrait which is also a re-crossing of her earlier films. The old city of Nara, the first capital of Japan where Naomi Kawase is from and where she still lives, opens up a reverie where past, present and future meet. In its winding streets mingle the "Haré" of days of celebration and ceremony and the "Ké" of everyday life.
비전
Producer
프랑스인 기자 잔느는 997년에 한번씩 피는 희귀한 약초 ‘비전’을 찾아 일본의 산골 마을을 방문한다. 인간의 영적인 고통과 약점을 없애준다는 비전의 행방에 대해 산지기 토모는 모르지만, 잔느가 방문함과 동시에 토모와 가깝게 지내던 아키는 갑자기 사라지고, 산 속에서는 기묘한 변화의 기운이 감지된다.
비전
Writer
프랑스인 기자 잔느는 997년에 한번씩 피는 희귀한 약초 ‘비전’을 찾아 일본의 산골 마을을 방문한다. 인간의 영적인 고통과 약점을 없애준다는 비전의 행방에 대해 산지기 토모는 모르지만, 잔느가 방문함과 동시에 토모와 가깝게 지내던 아키는 갑자기 사라지고, 산 속에서는 기묘한 변화의 기운이 감지된다.
비전
Director
프랑스인 기자 잔느는 997년에 한번씩 피는 희귀한 약초 ‘비전’을 찾아 일본의 산골 마을을 방문한다. 인간의 영적인 고통과 약점을 없애준다는 비전의 행방에 대해 산지기 토모는 모르지만, 잔느가 방문함과 동시에 토모와 가깝게 지내던 아키는 갑자기 사라지고, 산 속에서는 기묘한 변화의 기운이 감지된다.
CINEMA FIGHTERS
Writer
Six stories based on six songs, the first project of Cinema Fighters.
CINEMA FIGHTERS
Director
Six stories based on six songs, the first project of Cinema Fighters.
패러렐 월드
Director
Toru revisits the astronomical observatory in his old school for the first time in 15 years. He finds a notebook in the room that remained unchanged and frozen in time. "Thanks for watching me." It was a message from Shinya, a member of the school dance club, who he had feelings for.
빛나는
Screenplay
시력을 잃어가는 포토그래퍼 나카모리는 앞을 볼 수 없는 이들을 위해 영화 음성 해설을 만드는 모임에 참여하고 해설을 쓰는 초보 작가 미사코를 만난다. 사사건건 의견이 부딪치던 두 사람은 점점 서로의 아픔을 이해하게 되고 함께 아름다운 라스트 씬을 써 내려가는데…
빛나는
Director
시력을 잃어가는 포토그래퍼 나카모리는 앞을 볼 수 없는 이들을 위해 영화 음성 해설을 만드는 모임에 참여하고 해설을 쓰는 초보 작가 미사코를 만난다. 사사건건 의견이 부딪치던 두 사람은 점점 서로의 아픔을 이해하게 되고 함께 아름다운 라스트 씬을 써 내려가는데…
Lies
Director
This is the story about the life and artistic views of a designer through an interview that’s replete with poetic dialogue.
Seed
Writer
Naomi Kawase describes Sakura Ando, the lead character in her film, as "a mysterious creature" who is "like a fairy. SEED is the story of the journey this girl takes from the enchanted nature of Nara to the chaos of Tokyo, and the encounters she has along the way. A boy offers her the gift of an apple, which she in turn gives to a homeless man, who proffers a soft piece of chiffon fabric in return. Moving like a tree that sways in the wind, the girl embodies a spirit that secretly runs through places and living things. The eleventh film commissioned by Miu Miu Women's Tales was directed by the multiple Cannes award-winning Japanese director Naomi Kawase.
Seed
Director
Naomi Kawase describes Sakura Ando, the lead character in her film, as "a mysterious creature" who is "like a fairy. SEED is the story of the journey this girl takes from the enchanted nature of Nara to the chaos of Tokyo, and the encounters she has along the way. A boy offers her the gift of an apple, which she in turn gives to a homeless man, who proffers a soft piece of chiffon fabric in return. Moving like a tree that sways in the wind, the girl embodies a spirit that secretly runs through places and living things. The eleventh film commissioned by Miu Miu Women's Tales was directed by the multiple Cannes award-winning Japanese director Naomi Kawase.
앙: 단팥 인생 이야기
Associate Producer
납작하게 구운 반죽 사이에 팥소를 넣어 만드는 전통 단팥빵 도라야키를 파는 작은 가게. 빵 냄새에 이끌려 우연히 가게에 들른 할머니 도쿠에는 마음을 담아 만든다는 비법의 단팥으로 무뚝뚝한 가게 주인과 외로운 단골 소녀의 마음을 사로잡는다. 하지만 이내 할머니의 비밀이 밝혀지게 되는데…
앙: 단팥 인생 이야기
Director
납작하게 구운 반죽 사이에 팥소를 넣어 만드는 전통 단팥빵 도라야키를 파는 작은 가게. 빵 냄새에 이끌려 우연히 가게에 들른 할머니 도쿠에는 마음을 담아 만든다는 비법의 단팥으로 무뚝뚝한 가게 주인과 외로운 단골 소녀의 마음을 사로잡는다. 하지만 이내 할머니의 비밀이 밝혀지게 되는데…
앙: 단팥 인생 이야기
Screenplay
납작하게 구운 반죽 사이에 팥소를 넣어 만드는 전통 단팥빵 도라야키를 파는 작은 가게. 빵 냄새에 이끌려 우연히 가게에 들른 할머니 도쿠에는 마음을 담아 만든다는 비법의 단팥으로 무뚝뚝한 가게 주인과 외로운 단골 소녀의 마음을 사로잡는다. 하지만 이내 할머니의 비밀이 밝혀지게 되는데…
한여름의 판타지아
Producer
영화감독 ‘태훈’은 새 영화를 찍기 위해 일본의 지방 소도시인 나라현 고조시를 방문한다. 조감독 ‘미정’과 함께 쇠락해가는 마을 곳곳을 누비며 그 곳에 사는 사람들을 인터뷰하고, 마을 사람들은 자신의 기억을 답한다. 떠나기 전날 밤, 이상한 꿈에서 깨어난 ‘태훈’은 이제 막 불꽃놀이가 시작된 밤하늘을 조용히 올려다보는데… 한국에서 혼자 여행 온 ‘혜정’은 역전 안내소에서 아버지의 고향, 고조시에 정착해 감을 재배하며 사는 청년 ‘유스케’를 우연히 만난다. 가이드를 자처한 그와 함께 걸으며 길 위에서 많은 대화를 나누는 두 사람. 어느새 해가 지고 별이 뜨는 밤, ‘유스케’는 자신의 마음을 조심스럽게 고백하는데…
Reel Herstory: The Real Story of Reel Women
Self
Using rare footage and exclusive interviews with filmmakers from all over the globe, "Reel Herstory" corrects the historic notion that women behind the scenes in motion pictures held peripheral careers compared with their male counterparts.
소년, 소녀 그리고 바다
Editor
8월 대보름 축제가 한창인 아마미 섬. 보름달이 뜬 밤바다에 시체 한 구가 떠오른다. 뭔가를 감추고 있는 듯한 카이토가 의심스러운 쿄코. 한편, 죽음을 앞둔 엄마와의 이별을 준비중인 쿄코는 유일한 친구인 카이토에게 의지하려 하지만, 그날 이후 어쩐지 냉랭해진 그가 원망스럽기만 하다. 그러던 어느 날 밤, 거센 태풍이 섬 전체를 덮치고 두 사람은 지금껏 경험하지 못했던 눈부신 순간을 맞이하게 되는데...
소년, 소녀 그리고 바다
Producer
8월 대보름 축제가 한창인 아마미 섬. 보름달이 뜬 밤바다에 시체 한 구가 떠오른다. 뭔가를 감추고 있는 듯한 카이토가 의심스러운 쿄코. 한편, 죽음을 앞둔 엄마와의 이별을 준비중인 쿄코는 유일한 친구인 카이토에게 의지하려 하지만, 그날 이후 어쩐지 냉랭해진 그가 원망스럽기만 하다. 그러던 어느 날 밤, 거센 태풍이 섬 전체를 덮치고 두 사람은 지금껏 경험하지 못했던 눈부신 순간을 맞이하게 되는데...
소년, 소녀 그리고 바다
Screenplay
8월 대보름 축제가 한창인 아마미 섬. 보름달이 뜬 밤바다에 시체 한 구가 떠오른다. 뭔가를 감추고 있는 듯한 카이토가 의심스러운 쿄코. 한편, 죽음을 앞둔 엄마와의 이별을 준비중인 쿄코는 유일한 친구인 카이토에게 의지하려 하지만, 그날 이후 어쩐지 냉랭해진 그가 원망스럽기만 하다. 그러던 어느 날 밤, 거센 태풍이 섬 전체를 덮치고 두 사람은 지금껏 경험하지 못했던 눈부신 순간을 맞이하게 되는데...
소년, 소녀 그리고 바다
Director
8월 대보름 축제가 한창인 아마미 섬. 보름달이 뜬 밤바다에 시체 한 구가 떠오른다. 뭔가를 감추고 있는 듯한 카이토가 의심스러운 쿄코. 한편, 죽음을 앞둔 엄마와의 이별을 준비중인 쿄코는 유일한 친구인 카이토에게 의지하려 하지만, 그날 이후 어쩐지 냉랭해진 그가 원망스럽기만 하다. 그러던 어느 날 밤, 거센 태풍이 섬 전체를 덮치고 두 사람은 지금껏 경험하지 못했던 눈부신 순간을 맞이하게 되는데...
이야 모노가타리
Dr. Amamiya
이야’라는 마을의 작은 오두막에서 사는 노인과 소녀의 삶은 바깥 세계의 생리와는 담을 쌓았다. 묵언수행이라도 하는 양 이름 없는 묵묵히 소녀를 지키던 노인이 사망하자 하루나는 상실감에 이야를 벗어나 도시로 떠난다. 스물여덟 살의 청년 감독 츠타 테츠이치로는 이마무라 쇼헤이나 신도 가네토가 만든 고전 일본영화를 보고 있는 것 같은, 옛날영화의 향취를 살려낸다. 스토리만큼이나 중요한 것은 바로 이야의 풍경으로 상당 시간이 아름다운 자연을 보여주는데 할애되며 ‘이야’는 자연과 인간이 합일된 유토피아적 세계로 설정되었다. 자연 이미지의 힘을 앞세운 가와세 나오미의 영향력이 짙게 느껴지는 영화로, 가와세 나오미는 특별출연으로 얼굴을 내밀고 있다. 버려진 아이를 품은 산골 노인이 자신의 생을 다하기까지 세상에 남겨 놓은 것들은 지금 세계가 상실한 가치를 일깨운다. 사라져가는 것들에 대한 이야기라는 모티프에 걸맞게 사라져가는 35mm 필름으로 촬영했고, 시네마스코프의 너른 화면에 한 폭의 그림처럼 자연을 담아냈다
흔적
Herself
가와세는 어린 시절 부모와 헤어진 후 자신을 키워준 할머니에게 경의를 표합니다. 영화는 추억으로 가득 차 있지만, 할머니의 수줍은 미소 속에 담긴 친절함을 포착한 빛바랜 먼지투성이의 사진은 할머니를 진정으로 생생하게 살려냅니다.
흔적
Director
가와세는 어린 시절 부모와 헤어진 후 자신을 키워준 할머니에게 경의를 표합니다. 영화는 추억으로 가득 차 있지만, 할머니의 수줍은 미소 속에 담긴 친절함을 포착한 빛바랜 먼지투성이의 사진은 할머니를 진정으로 생생하게 살려냅니다.
Inori
Producer
Director Pedro came to Japan in April 2011, started shooting in the village Totsukawa of Nara Prefecture. He, as Himotoku, began to spin the story with his camera instead of a brush…
하네즈
Editor
일본의 문화 정체성의 근원지라고 할 수 있는 아수카를 배경으로 한 우화적인 로맨스이다. 타쿠미와 카요코는 불륜의 관계이지만 지극히 평범한 일상을 살아간다. 그것은 오랫동안 아수카의 산이 간직해온 오랜 전설과 닮아있다. 한편으로는 비극이지만, 따사로운 느낌을 주기도 하는 기묘한 작품이다. (2011년 16회 부산국제영화제)
하네즈
Director of Photography
일본의 문화 정체성의 근원지라고 할 수 있는 아수카를 배경으로 한 우화적인 로맨스이다. 타쿠미와 카요코는 불륜의 관계이지만 지극히 평범한 일상을 살아간다. 그것은 오랫동안 아수카의 산이 간직해온 오랜 전설과 닮아있다. 한편으로는 비극이지만, 따사로운 느낌을 주기도 하는 기묘한 작품이다. (2011년 16회 부산국제영화제)
하네즈
Screenplay
일본의 문화 정체성의 근원지라고 할 수 있는 아수카를 배경으로 한 우화적인 로맨스이다. 타쿠미와 카요코는 불륜의 관계이지만 지극히 평범한 일상을 살아간다. 그것은 오랫동안 아수카의 산이 간직해온 오랜 전설과 닮아있다. 한편으로는 비극이지만, 따사로운 느낌을 주기도 하는 기묘한 작품이다. (2011년 16회 부산국제영화제)
하네즈
Director
일본의 문화 정체성의 근원지라고 할 수 있는 아수카를 배경으로 한 우화적인 로맨스이다. 타쿠미와 카요코는 불륜의 관계이지만 지극히 평범한 일상을 살아간다. 그것은 오랫동안 아수카의 산이 간직해온 오랜 전설과 닮아있다. 한편으로는 비극이지만, 따사로운 느낌을 주기도 하는 기묘한 작품이다. (2011년 16회 부산국제영화제)
60 Seconds of Solitude in Year Zero
Director
An anthology of one-minute films created by 60 international filmmakers on the theme of the death of cinema. Intended as an ode to 35mm, the film was screened one time only on a purpose-built 20x12 meter public cinema screen in the Port of Tallinn, Estonia, on 22 December 2011. A special projector was constructed for the event which allowed the actual filmstrip to be burnt at the same time as the film was shown.
3.11 센스 오브 홈 필름즈
Director
In memory of the Japanese earthquake on 3.11, each director presents a 3 minute and 11 second short film in tribute to those who were lost that day.
Genpin
Producer
About Tadashi Yoshimura's maternity clinic where he practice "natural births" deep in the forest of Okazaki (Japan).
Genpin
Writer
About Tadashi Yoshimura's maternity clinic where he practice "natural births" deep in the forest of Okazaki (Japan).
Genpin
Director
About Tadashi Yoshimura's maternity clinic where he practice "natural births" deep in the forest of Okazaki (Japan).
Koma
Director
Kawase explores the fragile and often tense history between Korea and Japan through the relationship that develops between a third generation Korean-Japanese man, who unexpectedly visits the small and quiet village of Koma, and a Japanese woman, a somewhat mysterious inhabitant of the village.
어떤 방문
Director
한국, 일본, 필리핀의 세 감독이 교수와 제자의 얽힌 애정에 대한 이야기 아버지의 심부름으로 찾게된 곳에서 만난 여인과의 이야기 , 마을에 온 옛친구를 납치할 계획을 세우며 벌어지는 이야기 의 디지털 옴니버스 영화. '첩첩산중'. 우연히 전주에 있는 친구 진영을 만나러 간 미숙(정유미 분)이 자신의 옛 애인이었던 상옥(문성근 분)과 진영이 애인 사이임을 알게 되면서 벌어지는 일상적인 이야기. '코마'. 할아버지의 유언을 전하기 위해 코마라는 마을을 방문한 한 남자가 그 곳에서 한 여자를 만나 겪게 되는 따뜻하고 감성적인 사랑이야기. '나비들에겐 기억이 없다'. 캐나다의 금광 회사가 철수하자 경제적인 어려움을 맞닥트린 필리핀 사람들과 어느 날 그 섬을 방문한 캐나다 여성의 이야기.
Haiku
Director
Kawase's entry in the Haiku project
서신교환2: 이사키 라쿠에스타-가와세 나오미
Cinematography
멀리 스페인과 일본에 떨어져 사는 이사키 라쿠에스타와 가와세 나오미는 비디오로 촬영된 영상을 통해 대화를 나눈다. 이 친밀한 영상 서신들에는 사려 깊고 시적인 정조가 가득하다.
서신교환2: 이사키 라쿠에스타-가와세 나오미
Editor
멀리 스페인과 일본에 떨어져 사는 이사키 라쿠에스타와 가와세 나오미는 비디오로 촬영된 영상을 통해 대화를 나눈다. 이 친밀한 영상 서신들에는 사려 깊고 시적인 정조가 가득하다.
서신교환2: 이사키 라쿠에스타-가와세 나오미
Director
멀리 스페인과 일본에 떨어져 사는 이사키 라쿠에스타와 가와세 나오미는 비디오로 촬영된 영상을 통해 대화를 나눈다. 이 친밀한 영상 서신들에는 사려 깊고 시적인 정조가 가득하다.
Nanayo
Editor
A young woman leaves her job and lover in Japan to start a new life in Thailand.
Nanayo
Producer
A young woman leaves her job and lover in Japan to start a new life in Thailand.
Nanayo
Screenplay
A young woman leaves her job and lover in Japan to start a new life in Thailand.
Nanayo
Director
A young woman leaves her job and lover in Japan to start a new life in Thailand.
너를 보내는 숲
Producer
아이를 잃은 상처를 지닌 마치코는 시골의 한 요양원에서 노인들을 보살피는 일을 시작한다. 시게키라는 노인을 눈 여겨 보던 마치코는 그를 아내 마코의 무덤이 있는 숲으로 데려다 주기 위해 길을 떠난다. 하지만 사고로 차가 움직일 수 없게 되고, 마치코가 도움을 구하러 마을에 간 사이 시게키가 사라진다. 시게키를 찾아 헤매던 마치코는 숲을 향해 가고 있는 시게키를 발견하게 되고 그들은 결국 마코의 무덤에 도착하게 되는데….
너를 보내는 숲
Screenplay
아이를 잃은 상처를 지닌 마치코는 시골의 한 요양원에서 노인들을 보살피는 일을 시작한다. 시게키라는 노인을 눈 여겨 보던 마치코는 그를 아내 마코의 무덤이 있는 숲으로 데려다 주기 위해 길을 떠난다. 하지만 사고로 차가 움직일 수 없게 되고, 마치코가 도움을 구하러 마을에 간 사이 시게키가 사라진다. 시게키를 찾아 헤매던 마치코는 숲을 향해 가고 있는 시게키를 발견하게 되고 그들은 결국 마코의 무덤에 도착하게 되는데….
너를 보내는 숲
Director
아이를 잃은 상처를 지닌 마치코는 시골의 한 요양원에서 노인들을 보살피는 일을 시작한다. 시게키라는 노인을 눈 여겨 보던 마치코는 그를 아내 마코의 무덤이 있는 숲으로 데려다 주기 위해 길을 떠난다. 하지만 사고로 차가 움직일 수 없게 되고, 마치코가 도움을 구하러 마을에 간 사이 시게키가 사라진다. 시게키를 찾아 헤매던 마치코는 숲을 향해 가고 있는 시게키를 발견하게 되고 그들은 결국 마코의 무덤에 도착하게 되는데….
Birth/Mother
Self
Tarachime is a documentary film which observes 'life' through childbirth. Kawase Naomi, a film director working under the theme of family, life and death, presents the bond of life through her own childbirth experience. "First, I was planning to film from the day I conceived a child and to the moment I gave birth. But I realized, while filming, that this is not the story of "one life." In the end, the film sublimed to a higher stage on which we can witness the knot tying one life with another."
Birth/Mother
Director of Photography
Tarachime is a documentary film which observes 'life' through childbirth. Kawase Naomi, a film director working under the theme of family, life and death, presents the bond of life through her own childbirth experience. "First, I was planning to film from the day I conceived a child and to the moment I gave birth. But I realized, while filming, that this is not the story of "one life." In the end, the film sublimed to a higher stage on which we can witness the knot tying one life with another."
Birth/Mother
Director
Tarachime is a documentary film which observes 'life' through childbirth. Kawase Naomi, a film director working under the theme of family, life and death, presents the bond of life through her own childbirth experience. "First, I was planning to film from the day I conceived a child and to the moment I gave birth. But I realized, while filming, that this is not the story of "one life." In the end, the film sublimed to a higher stage on which we can witness the knot tying one life with another."
사라소주
Reiko
『수자쿠』(97)로 칸느영화제에서 황금카메라상을 수상한 가와세 나오미감독이 또다시 나라현을 무대로 만든 가족드라마. 비운에 휘말린 가족이 이를 극복하고 새로운 출발을 하는 모습을 주인공인 고교생의 시점으로 그리고 있다. 나라에서 대대로 먹을 만들어 온 아소가. 쌍둥이 형인 케이는 5년전에 행방불명된 상태. 어느날 동생 슈운(후쿠나가 코헤이)과 부모(나마세 카즈히사, 가와세 나오미)에게 케이의 부음이 날아온다.
사라소주
Writer
『수자쿠』(97)로 칸느영화제에서 황금카메라상을 수상한 가와세 나오미감독이 또다시 나라현을 무대로 만든 가족드라마. 비운에 휘말린 가족이 이를 극복하고 새로운 출발을 하는 모습을 주인공인 고교생의 시점으로 그리고 있다. 나라에서 대대로 먹을 만들어 온 아소가. 쌍둥이 형인 케이는 5년전에 행방불명된 상태. 어느날 동생 슈운(후쿠나가 코헤이)과 부모(나마세 카즈히사, 가와세 나오미)에게 케이의 부음이 날아온다.
사라소주
Director
『수자쿠』(97)로 칸느영화제에서 황금카메라상을 수상한 가와세 나오미감독이 또다시 나라현을 무대로 만든 가족드라마. 비운에 휘말린 가족이 이를 극복하고 새로운 출발을 하는 모습을 주인공인 고교생의 시점으로 그리고 있다. 나라에서 대대로 먹을 만들어 온 아소가. 쌍둥이 형인 케이는 5년전에 행방불명된 상태. 어느날 동생 슈운(후쿠나가 코헤이)과 부모(나마세 카즈히사, 가와세 나오미)에게 케이의 부음이 날아온다.
Letter from a Yellow Cherry Blossom
Director
Kazuo Nishii, renowned editor and photography critic, died in 2001 of stomach cancer. Two months earlier he contacted Naomi Kawase, whose works he admired, to document the remaining weeks of his life. Kawase visits him in the hospital and films the progression of his sickness and the conversations between the two.
Letter from a Yellow Cherry Blossom
Herself
Kazuo Nishii, renowned editor and photography critic, died in 2001 of stomach cancer. Two months earlier he contacted Naomi Kawase, whose works he admired, to document the remaining weeks of his life. Kawase visits him in the hospital and films the progression of his sickness and the conversations between the two.
Sky, Wind, Fire, Water, Earth
Editor
Kawase tries to come to terms with her late father, whom she never knew when growing up, and contemplates getting a tattoo like his.
Sky, Wind, Fire, Water, Earth
Cinematography
Kawase tries to come to terms with her late father, whom she never knew when growing up, and contemplates getting a tattoo like his.
Sky, Wind, Fire, Water, Earth
Writer
Kawase tries to come to terms with her late father, whom she never knew when growing up, and contemplates getting a tattoo like his.
Sky, Wind, Fire, Water, Earth
Director
Kawase tries to come to terms with her late father, whom she never knew when growing up, and contemplates getting a tattoo like his.
Sky, Wind, Fire, Water, Earth
Self
Kawase tries to come to terms with her late father, whom she never knew when growing up, and contemplates getting a tattoo like his.
Firefly
Editor
Emotionally withdrawn strip club dancer Ayako has never recovered from her mother's suicide when she was young. She begins a relationship with patient potter Daiji, but leaves him behind when she quits her job and returns to her home town after a 10 year absence.
Firefly
Music
Emotionally withdrawn strip club dancer Ayako has never recovered from her mother's suicide when she was young. She begins a relationship with patient potter Daiji, but leaves him behind when she quits her job and returns to her home town after a 10 year absence.
Firefly
Writer
Emotionally withdrawn strip club dancer Ayako has never recovered from her mother's suicide when she was young. She begins a relationship with patient potter Daiji, but leaves him behind when she quits her job and returns to her home town after a 10 year absence.
Firefly
Director
Emotionally withdrawn strip club dancer Ayako has never recovered from her mother's suicide when she was young. She begins a relationship with patient potter Daiji, but leaves him behind when she quits her job and returns to her home town after a 10 year absence.
Kaleidoscope
Director
Naomi Kawase collaborates with Shinya Arimoto, a Taiyo award-winning photographer she knows from university, to create a photo album of Machiko Ono (who Kawase scouted for her previous feature film Moe no Suzaku) and Mika Mifune (daughter of famous actor Toshiro Mifune) with the idea to contrast these two aspiring actresses, Ono coming from the rural Nara and Mifune from Tokyo. Kawase documents the photo shooting and interviews Arimoto, Ono and Mifune as the work progresses, while the tension between her and Arimoto increases over disagreement on the direction of the project.
러브 & 팝
Woman speaking to Hiromi (voice)
고교생인 히로미는 어느 날 갈등을 암시하는 듯한 이상한 꿈을 꾸다 잠에서 깬다. 아침을 먹고 다음 주 바닷가에 놀러가 입을 수영복을 사기 위해 백화점에서 친구들을 만난다. 그곳에서 히로미는 거액의 토파즈 반지에 마음을 빼앗기고 꼭 사고 싶다는 욕망에 휩싸이게 된다. 그런 히로미를 본 친구들은 돈을 구하기 위해 함께 원조교제를 시도하는데...
수자쿠
Writer
타하라 코조는 어머니와 아내, 조카인 에이스케, 딸 미치루를 데리고 나라현 남부의 작은 산골 마을에서 농사를 지으며 살고 있다. 경기 불황이 어려워진 집안 살림에 보탬이 되려고 타하라의 아내는 조카 에이스케가 일하는 공장에서 일을 시작하고 에이스케에게 연정을 품고 있던 미치루는 엄마와 에이스케 사이를 질투하기 시작하는데…
수자쿠
Director
타하라 코조는 어머니와 아내, 조카인 에이스케, 딸 미치루를 데리고 나라현 남부의 작은 산골 마을에서 농사를 지으며 살고 있다. 경기 불황이 어려워진 집안 살림에 보탬이 되려고 타하라의 아내는 조카 에이스케가 일하는 공장에서 일을 시작하고 에이스케에게 연정을 품고 있던 미치루는 엄마와 에이스케 사이를 질투하기 시작하는데…
The Weald
Director of Photography
Naomi Kawase returns to the mountains of her feature film Suzaku and portraits the people that inspired the movie.
The Weald
Editor
Naomi Kawase returns to the mountains of her feature film Suzaku and portraits the people that inspired the movie.
The Weald
Producer
Naomi Kawase returns to the mountains of her feature film Suzaku and portraits the people that inspired the movie.
The Weald
Director
Naomi Kawase returns to the mountains of her feature film Suzaku and portraits the people that inspired the movie.
Sun on the Horizon
The last piece of the trilogy, following 'Katatsumori' and 'See Heaven', filming her grandma and herself. Her gazes and insights are cast on the lovable beings in front of her eyes.
This World (A Correspondence Between Naomi Kawase and Hirokazu Koreeda)
Director
The film takes shape through the form of a video exchange between Hirokazu Kore-eda and Naomi Kawase. Each films the world around them and intimately reflects on their individual struggles with making films. Kore-eda self-consciously reflects on his process, “What does a camera shoot? What does a film capture? The emptiness in my life reflects in my work.” Kawase concentrates on her everyday life and candid moments with her friends, who say, “Hang in there Naomi we are all on your side,” and, “You never keep the promises you make, but I love you anyway.”
Sun on the Horizon
Writer
The last piece of the trilogy, following 'Katatsumori' and 'See Heaven', filming her grandma and herself. Her gazes and insights are cast on the lovable beings in front of her eyes.
Sun on the Horizon
Director
The last piece of the trilogy, following 'Katatsumori' and 'See Heaven', filming her grandma and herself. Her gazes and insights are cast on the lovable beings in front of her eyes.
Memory of the Wind
Director
Naomi Kawase observes people in the city of Shibuya with curiosity and openness, drawing parallels between life and filmmaking and discovering her abilities as a filmmaker.
Memory of the Wind
Herself
Naomi Kawase observes people in the city of Shibuya with curiosity and openness, drawing parallels between life and filmmaking and discovering her abilities as a filmmaker.
See Heaven
Self
The sequel to Naomi Kawase's Katasumori. The film revisits Kawase’s relationship with her “grandma”, capturing their love and attachment towards each other.
See Heaven
Director
The sequel to Naomi Kawase's Katasumori. The film revisits Kawase’s relationship with her “grandma”, capturing their love and attachment towards each other.
Katatsumori
Writer
Filmmaker Naomi Kawase captures the love, loss, and loneliness felt as she prepares to move out of her foster mother's home.
Katatsumori
Editor
Filmmaker Naomi Kawase captures the love, loss, and loneliness felt as she prepares to move out of her foster mother's home.
Katatsumori
Director of Photography
Filmmaker Naomi Kawase captures the love, loss, and loneliness felt as she prepares to move out of her foster mother's home.
Katatsumori
Producer
Filmmaker Naomi Kawase captures the love, loss, and loneliness felt as she prepares to move out of her foster mother's home.
Katatsumori
Self
Filmmaker Naomi Kawase captures the love, loss, and loneliness felt as she prepares to move out of her foster mother's home.
Katatsumori
Director
Filmmaker Naomi Kawase captures the love, loss, and loneliness felt as she prepares to move out of her foster mother's home.
White Moon
Director
Taichi, a security worker, meets a girl, Heki, at a bar. The next evening, he sees the beautiful view of his town for the first time in ages, and decides to take the long way home, where he runs into Heki again.
Embracing
Producer
A diary film about Kawase's relationship with her Grandma and the search for her Father, whom she has not seen since her parents divorced during her early childhood.
Embracing
Sound Recordist
A diary film about Kawase's relationship with her Grandma and the search for her Father, whom she has not seen since her parents divorced during her early childhood.
Embracing
Editor
A diary film about Kawase's relationship with her Grandma and the search for her Father, whom she has not seen since her parents divorced during her early childhood.
Embracing
Director of Photography
A diary film about Kawase's relationship with her Grandma and the search for her Father, whom she has not seen since her parents divorced during her early childhood.
Embracing
Director
A diary film about Kawase's relationship with her Grandma and the search for her Father, whom she has not seen since her parents divorced during her early childhood.
Embracing
Self
A diary film about Kawase's relationship with her Grandma and the search for her Father, whom she has not seen since her parents divorced during her early childhood.
Beyond the Fog
Producer