Bernard Daillencourt

참여 작품

Aphrodite
Director of Photography
Harry is a young millionaire on holiday; he takes his yacht to a Greek island, and stays in the mansion of his friend...
슬픈 로라
Cinematography
페트릭 쥬베(Patrick Juvet)가 음악을 맡아, 80년대 초부터 인기를 모았던 그의 연주곡 "슬픈 로라"가 주제곡으로 사용으로 사용되었다. 주인공인 로라(돈 던랩)는 발레를 전공하는 학생으로 어머니 사라(머드 아담스)와 함께 살고 있다. 어느 날 발레학원에서 그녀의 어머니 사라의 옛 연인이자 당대의 유명한 조각가인 폴(제임스 미첼)을 만나게 되고 그 이후부터 로라는 폴을 사모하게 된다. 한편 폴은 근간에 와서 무력해진 자기 자신에 대해 회의를 품고 있던 중 로라를 본 순간 그녀의 순수한 모습에 이끌려 그녀를 모델로 조각상을 만들 결심을 하고 사라에게 부탁하지만 사라는 이를 거절한다. 하지만 폴의 간곡한 부탁에 못 이겨 로라의 사진만 폴에게 전해준다. 로라의 사진을 가지고 로라의 조각상을 만드는 폴, 날이 갈수록 폴에 대한 애틋한 사랑으로 모든 의욕을 잃고 번민의 나날을 보내는 로라. 우연한 화재로 인해 폴은 일시적으로 실명을 하게 된다. 그로인해 로라의 조각상 제작은 중단이 되고 폴을 사랑하는 로라는 그의 재기를 위해 그녀가 직접 모델이 될 것을 결심한다. 폴은 손의 촉감에 의지해 로라의 모습을 조각으로 옮겨 마침내 로의의 조각상을 완성하나 폴은 조각상을 완성하는 순간 살아있는 육체와 예술의 육체사이에 갈등을 느낀다. 그날 밤 로라는 처음으로 남성을 경험하게 되고...
슬픈 로라
Docteur Benoît
페트릭 쥬베(Patrick Juvet)가 음악을 맡아, 80년대 초부터 인기를 모았던 그의 연주곡 "슬픈 로라"가 주제곡으로 사용으로 사용되었다. 주인공인 로라(돈 던랩)는 발레를 전공하는 학생으로 어머니 사라(머드 아담스)와 함께 살고 있다. 어느 날 발레학원에서 그녀의 어머니 사라의 옛 연인이자 당대의 유명한 조각가인 폴(제임스 미첼)을 만나게 되고 그 이후부터 로라는 폴을 사모하게 된다. 한편 폴은 근간에 와서 무력해진 자기 자신에 대해 회의를 품고 있던 중 로라를 본 순간 그녀의 순수한 모습에 이끌려 그녀를 모델로 조각상을 만들 결심을 하고 사라에게 부탁하지만 사라는 이를 거절한다. 하지만 폴의 간곡한 부탁에 못 이겨 로라의 사진만 폴에게 전해준다. 로라의 사진을 가지고 로라의 조각상을 만드는 폴, 날이 갈수록 폴에 대한 애틋한 사랑으로 모든 의욕을 잃고 번민의 나날을 보내는 로라. 우연한 화재로 인해 폴은 일시적으로 실명을 하게 된다. 그로인해 로라의 조각상 제작은 중단이 되고 폴을 사랑하는 로라는 그의 재기를 위해 그녀가 직접 모델이 될 것을 결심한다. 폴은 손의 촉감에 의지해 로라의 모습을 조각으로 옮겨 마침내 로의의 조각상을 완성하나 폴은 조각상을 완성하는 순간 살아있는 육체와 예술의 육체사이에 갈등을 느낀다. 그날 밤 로라는 처음으로 남성을 경험하게 되고...
임모럴 우먼
Director of Photography
The first episode – featuring frequent Borowczyk muse Marina Pierro – is the longest and, in a way, most substantial: it’s set in Renaissance Rome, with the lusty (and perpetually nude) leading lady sexually involved with famous painters and church benefactors. The second episode is the most notorious and, consequently, gave the film its controversial poster – featuring a rabbit slowly disappearing under the skirt of a teenage girl (played by Gaelle Legrand). The third and final episode, which has a modern-day setting, is the shortest – but also, possibly, the most outrageous: Pascale Christophe is a young married woman who’s abducted on a busy Parisian street by a small-time hood hidden inside a cardboard box!
The Hypothesis of the Stolen Painting
Character of Paintings
Two narrators, one seen and one unseen, discuss possible connections between a series of paintings. The on-screen narrator walks through three-dimensional reproductions of each painting, featuring real people, sometimes moving, in an effort to explain the series' significance.
빌리티스
Director of Photography
국제 대학 학생인 빌리티스는 우연히 만난 루카스와 사랑에 빠져 친구들과의 친교가 드물게 된다. 여름 방학을 맞아 외교관인 비리티스의 아버지는, 그녀를 학교 선배 졸업생인 메리사에게 맡긴다. 남편 피에르의 난폭한 생활에 불행을 느끼던 메리사는 빌리티스에게 정을 느낀다. 메리사의 불행에 마음 아팠던 빌리티스는 그녀를 위로해주기 위해 새로운 남자를 소개해 주나 소용이 없다. 루카스와의 사랑과 메리사와의 우정에 갈등하던 빌리티스는, 마침내 메리사에게 루카스를 양보한다.
파리 매춘
Director of Photography
파리에서 멀리 떨어진 한적한 프랑스 시골에서 아름답고 매력적인 아내 세르진(Sergine Pons: 미렐리 오디버트 분)과 깜찍한 딸 엘리와 함께 행복한 나날을 보내던 시지몽(Sigimond Pons: 죠 달레산드로 분)은 어느날 갑자기 삼촌(Antonin Pons: 안드레 팰콘 분)의 방문을 받게 된다. 큰 포도주 농장을 경영하고 있던 삼촌은 몸이 아파서 파리 출장을 못가게 되자 시지몽에게 대신 가달라고 부탁을 하러 온 것이다. 세르진의 만류에도 불구하고 파리로 떠난 시지몽은 업무를 본 후 남는 시간을 쪼개 이곳 저곳을 관광하지만 혼자 보내는 밤은 외롭고 쓸쓸하기만 하다. 어쩔 수 없이 매춘부를 찾은 시지몽은 신비한 매력을 가지고 있는 디아나(Diana: 실비아 크리스텔 분)를 만나서 하루밤을 지내게 되고, 그는 디아나에게서 헤어나오지 못한다. 그러던 어느 날, 그에게 전해진 편지 한 통은 그를 비탄에 빠지게 하는데...
야수
Director of Photography
미녀와 야수를 모티브로 한 에로 영화
Adolescence pervertie
Director of Photography
Mirella, a sultry middle-aged maths teacher, falls in love with a student, Alain. But her bourgeois upbringing comes in the way of this fantasy love, until she finds out that her best friend had sex with the young man.
부도덕한 이야기
Director of Photography
어떤 금기도 넘고야 마는 욕망에 대한 네 개의 우화들. 사촌의 은밀한 소원을 들어주려는 소녀의 이야기, 자신의 성적 욕망과 종교적 신념 사이에서 고민하는 여성, 영원한 젊음을 얻기 위해 금기를 깨트리는 귀족, 종교 의식을 위해 근친상간을 하는 남녀의 이야기가 파격적인 이미지 속에 차례로 펼쳐진다.
Féminin-féminin
Cinematography
Marie-Hélène lives in a manor with her husband George, but is not happy. She feels stifled and trapped by the constant presence of Cécile, her intrusive mother-in-law. One day, Jacques and a beautiful woman, Françoise, comes to visit. Marie-Hélène feels attracted to Françoise. To such an extent that the two women fall in love and run away to the city.
The Punishment
Cinematography
Britt, deluxe call-girl, is punished by the brothel owner because she was not accomodating enough to a customer. From now on, she must obey to all customers sadistic wishes, or else.
Love School
Director of Photography
Disguising himself as a geisha and introducing himself as Madame Mufiko, a certain Max Fox opens a school in Paris where he proposes to teach the Japanese art of love. He recruits a few students, boys and girls, to whom he teaches to imitate the positions represented on old prints. The young people set themselves to it with such ardor that soon the girls are pregnant. In addition, the school is put under police surveillance and the false Mufiko sees her true identity revealed.
Les filous
Director of Photography
Who's Crazy?
Director of Photography
Insane asylum inmates escape their confinement and hole up in a deserted Belgian farmhouse, where they cook large quantities of eggs and condemn one of their own in an impromptu court. Accompanied by a frenetic original soundtrack by the great Ornette Coleman and starring The Living Theater.