Jacques Loiseleux

출생 : 1933-03-18, Saint-Quentin, Aisne, Picardie, France

사망 : 2014-03-17

참여 작품

Suzanne
Director of Photography
After the death of his musician wife, Franck, a septuagenarian hellenist, feels lost. His friend Max, a womanizer, and his daughter Sabine successively welcome him to their home, but it is his meeting with Suzanne that will give him a taste for life. She is not of his world, nor of his age, but she will be his last love.
The Policewoman
Director of Photography
A young woman and her son runaway from their hometown to escape civil war. Nothing is left from the world they knew and the only thing they have is each other.
The Bathers
Director of Photography
Sexy, gritty and as provocative as a lap dance, The Bathers takes an insider's look at the lives of six women working as dancers at a seedy Parisian peep show. Governed by their overprotective boss, the girls' routine of glittery neon lights and lecherous customers is soon disrupted when an enigmatic stranger enters the scene. Now, drugs, sex and bickering all take a back seat as the girls unite to save this man haunted by a mysterious past and unforgiving demons. A fascinating glimpse into a world of back alleys and primal instincts, The Bathers transports us to a netherworld where the show always goes on.
The Phantom Heart
Director of Photography
Philippe is a middle-aged painter, he lives with Annie : they have two kids. Just after they split up, Philippe meets Justine. He starts thinking about love, the relationship between former lovers..
John
Director of Photography
반 고흐
Director of Photography
영화는 1890년 5월 빈센트 반 고흐가 휴양을 위해 오베르에 도착하면서 시작된다. 빈센트는 동생 테오가 매달 대주는 적은 생활비로 하루에 방세가 3프랑 50 밖에 안 되는 초라한 카페 이층의 다락방에서 지내는 동안 오베르의 아름다운 자연과 그곳 사람들의 모습을 미친 듯이 그려나간다. 오베르에서 가깝게 지내던 의사 가셰 씨의 어린 딸 마그리트는 소녀적인 순수함과 맹목적인 사랑으로 그를 열렬히 사모한다. 그녀와의 밀회를 하는 중에도 그녀의 건강하고 티없는 세계는 빈센트의 바닥을 모르는 깊은 영혼의 갈증과 허무를 채워주기에는 미흡했다. 한편으로 그는 창녀 캐티와의 관능적인 관계를 통해 소외된 사람들의 고독과 좌절을 나눔으로 해서 위안을 찾으려 한다. 또한 그를 끊임없이 따라다니던 가난은 불편함 외에도 자신이 동생에게 경제적인 부담을 주고 있다는 자책감을 준다. 동시에 동생에게 구걸해야만 하는 자신의 처지에 대한 굴욕감 등 이중으로 그를 괴롭히고 서서히 파괴해간다. 고흐의 그림이 평론가들의 주목을 받기 시작할 즈음 그의 영혼은 이미 너무도 고갈되고 황폐해져서, 그는 자신이 더 이상 그림을 그릴 수 없을 한계점에 이른 듯 느낀다. 게다가 자신을 유일하게 이해한다고 믿었던 동생이 다른 모든 화상들처럼 자신을 착취하고 있는 듯한 배신감은 정신적으로 그는 더욱더 막다른 골목으로 몰린다. 그에게 구원의 여신상처럼 비췄던 아름답고 열정적인 제수 조안나 역시 남편 테오에게 갈등을 불러일으키고, 경제적인 부담을 주는 빈센트를 자신의 가정에 위협적인 존재로 생각해 그에게 등을 돌린다. 그에게 무조건적인 사랑을 쏟아왔던 마그리트도 시간이 감에 따라 빈센트의 광기와 정신의 황폐함에 절망한다.
Emergency Kisses
Director of Photography
The familiar conflicts of a film director planning to make a movie about his life and the confrontation he has with his wife, an actress who was turned down for such project in which she wanted to play herself.
Les Ministères de l'art
Director of Photography
Philippe Garrel’s documentary on France’s second wave of masterful filmmakers. Featuring Jean Eustache, Chantal Akerman, André Téchiné, Leos Carax, Jacques Doillon and Benoit Jacquot.
바람의 이야기
Director of Photography
평생 동안 따라다닌 천식은 그의 생명 뿐 아니라 모든 생명을 지탱하는 호흡이며, 그것은 다시 바람이라는 형태로 세상에 모습을 드러낸다. 이벤스와 마찬가지로 바람은 어떠한 경계에도 구속되지 않고 사람들과 문화와 대륙을 자연스럽게 연결한다. 이벤스의 탐험이 다다른 곳은 몇 편의 영화의 배경이도 했던 중국이다. 거기서 그는 바람의 신화적 표상인 용의 비밀을 배우기 위해 용을 찾는 일에 착수하게 되는데...
My Brother-in-law Killed My Sister
Director of Photography
Two members of the French Academy agree to help the attractive young veterinarian Esther investigate the suspicious death of her sister. Esther is convinced her brother-in-law is responsible, but soon it becomes apparent that those responsible are linked to the very highest echelons of power in the Vatican.
Frevel
Director of Photography
A detective with the highest clearance rate in the country, gets involved in a case with a young woman arrested for having killed her child. The detective falls under the spell of the young woman.
우리의 사랑
Director of Photography
15세 소녀인 수잔은 이 남자 저 남자와 동침을 하지만 그 누구도 사랑하지 않는다. 어느 날 아버지가 갑자기 집을 나가버린 후, 어머니의 신경증은 더 심해지고, 오빠인 로베르는 모든 것을 수잔의 탓으로 돌리며 그녀를 때린다. 사랑을 찾지 못하는 소녀의 고통스러운 성장을 가족의 문제 속에서 그려내고 있는 가슴아픈 영화
Short Circuit
Director of Photography
Gérald, former champion of motorcycle competitions, after an accident that causes him to lose the use of his right becomes a trainer for young riders. But because he can not make enough money, he takes part in a burglary.
룰루
Director of Photography
소유욕이 강한 남편과의 결혼 생활에 지친 가정 주부 넬리는 기분전환겸 나이트클럽에 갔다가 룰루라는 매력적인 남자를 만나게 된다. 그와 하룻밤을 보낸 넬리는 자신에게 새로운 즐거움을 안겨준 룰루에게 푹 빠져 그와의 관계를 지속한다. 그러나 남편 앙드레는 돈도 직업도 없이 거리를 떠도는 남자에게 빠져버린 넬리를 이해하지 못한다. 결국 남편을 떠나 룰루와 동거를 시작한 넬리, 그녀는 임신을 하게 되지만 경제적 능력도 사회적 지위도 없는 룰루에게 미래를 기대하기는 어렵다.
Judge Fayard Called the Sheriff
Director of Photography
Jean-Marie Fayard is a young examining magistrate in a large provincial french city. He belongs to that generation of judges who are endeavoring to re-adapt the notion of justice to our changing times. His methods are not agreeable to every one. Criticism and pressure are brought to bear upon him but he is aware of his value, professionally, and refuses to make any concessions. He follows an unwavering course. He uses dynamic methods and takes uncustomary initiatives. He behaves like a crusader, a battler, whence the nickname given him by the reporters : the sheriff.
The Common Man
Director of Photography
As every summer, Georges Lajoie, his wife Ginette and grown-up son Léon go on holiday to Loulou's campsite. They join old friends, the Schumachers and the Colins. Brigitte Colin, the daughter, is quite a pretty young girl now. One day, Georges rapes and murders her. He hides the body near the barracks of the immigrant Arab workers. The racism of the campers will do the rest... A virulent lampoon against the average Frenchman's racism.
Les Deux mémoires
Director of Photography
The two memories
La parcelle
Director
This film shows how two farmers' unions decide to start mass action to obtain a land lease from a landowner, thus enabling the tenant to obtain loans to set up farming facilities.
Cinétracts
Director
A series of 41 documentary shorts, directed (without credit) by several famous French filmmakers and each running between two and four minutes. Each "tract" espouses a leftist political viewpoint through the filmed depiction of real-life events, including workers' strikes and the events of Paris in May '68.
Le temps des copains
Cinematography