Man on Terrace
만희는 칸 영화제 출장 중에 부정직하다는 이유로 일자리에서 쫓겨난다. 클레어라는 여자는 선생인데 거기서 폴라로이드 카메라로 사진을 찍고 다닌다. 그러다 만희를 만나 그녀의 사정에 공감하게 된다. 클레어는 마치 여러 가능성의 만희를 미리 혹은 돌아가서 볼 수 있는 사람인 듯 하고, 그건 칸 해변의 신비한 굴을 통해서 그렇게 할 수 있을 것이다.
Paul
외국 어느 도시. 여배우인 영희는 한국에서 유부남과의 만남이 주는 스트레스를 이기지 못했고, 다 포기하는 길을 택했고, 그게 자신의 순수한 감정에 대한 최소한의 예의라 여겼다. 그는 이곳으로 온다고 했지만, 영희는 그를 의심한다. 지인 집에서 점심을 먹고 같이 해변으로 놀러 간다. 자신을 이해하지 못할 거 같은 선배 언니에게 묻는다. 한국의 강릉. 지인 몇 사람. 불편하고, 술을 마시고, 그 사람들을 놀라게 하고 싶다. 초연한 척, 거친 척을 하는데 인기가 좋다. 혼자 남은 영희는 해변으로 놀러 가고, 해변은 맘속의 것들이 생생하게 현현하는 곳이고, 그리고 안개처럼 사라지는 곳이다. 사랑은 삶에서 얼마나 중요한 것이어야 할까? 영희는 정말 알고 싶다.
Mark Peranson
Four cinephiles in a hotel room in the middle of the night ruminate on La última película, Dennis Hopper, and the state of cinema.
Editor
A famous American filmmaker travels to the Yucatán to scout locations for his last movie. The Mayan Apocalypse intercedes
Producer
A famous American filmmaker travels to the Yucatán to scout locations for his last movie. The Mayan Apocalypse intercedes
Screenplay
A famous American filmmaker travels to the Yucatán to scout locations for his last movie. The Mayan Apocalypse intercedes
Director
A famous American filmmaker travels to the Yucatán to scout locations for his last movie. The Mayan Apocalypse intercedes
Three female friends recall their misadventures (more sexual than cinematical) attending the Locarno Film Festival.
A group of friends, sharing a passion for cinema, assemble in Corregidor, a small island in Manila Bay that has preserved relics from the Pacific War as its foremost attractions. There, they explore the island and retire in a rustic mansion used once to make silent films. Outside the city, the woods and sea become a meeting place for more movie personalities and it all becomes a celebration of what was left behind.
Josef
동방박사 3인이 별의 안내를 받아 갓 태어난 아기 예수를 경배하러 간다는 성서의 이야기를 모티브로 하는 영화. 삭막한 사막을 배경으로 세 명의 동방박사의 여정과 요셉과 마리아의 모습을 느리게 따라가는 독특한 형식 미학을 선보이며, 기존의 영화 문법과는 전혀 다른 새롭고 낯선 체험을 선사한다.
Producer
Waiting for Sancho is an ontological investigation into a place where cinema becomes something more than cinema. Filmed in high-definition colour over five days in the Canary Islands of Fuerteventura and Tenerife, Waiting for Sancho is a kind of experimental “making of” the critically acclaimed El cant dels ocells (Birdsong_/_Le chant des oiseaux). A particular take on the Biblical story of The Three Kings en route to the baby Jesus, El cant dels ocells premiered at the Quinzaine des Realisateurs at Cannes 2008.
Director
Waiting for Sancho is an ontological investigation into a place where cinema becomes something more than cinema. Filmed in high-definition colour over five days in the Canary Islands of Fuerteventura and Tenerife, Waiting for Sancho is a kind of experimental “making of” the critically acclaimed El cant dels ocells (Birdsong_/_Le chant des oiseaux). A particular take on the Biblical story of The Three Kings en route to the baby Jesus, El cant dels ocells premiered at the Quinzaine des Realisateurs at Cannes 2008.