Screenplay
Director
Screenplay
마법처럼 다가온 행복 바이러스 행복한 공기로 가득한 아르헨티나 빌딩으로 놀러오세요 우리 동네엔 어디서 왔는지 모를 괴짜 여인이 한 명 살고 있어요. 그녀의 아지트 근처를 지날 때면 한번도 맡아본 적이 없는 지독한 냄새를 풍기고 옥상에서 머리를 풀어헤친 채 탱고를 추는 이 여인. 우리는 그녀를 아르헨티나 할머니라 부릅니다. 어렸을 적부터 그녀는 두려움의 대상이었죠. 애들을 잡아다가 집에서 키우는 고양이 밥으로 해 먹인다는 무시무시한 얘기도 오갔고요. 18살이 되던 해, 그만 엄마가 병으로 세상을 떠나셨어요. 이 와중에 아빠는 엄마의 임종도 지키지 않고 어디론가 사라져 버리셨죠. 너무나 슬퍼 잠시 그럴 거라 생각했는데, 무슨 잠적을 6개월이나 할까요? 아빠 찾으러 다니는 것도 지쳐갈 무렵, 아빠가 아르헨티나 할머니 집에서 그녀와 함께 있다는 소문을 듣고 거의 쓰러질 뻔했습니다. 고양이 밥이 될 거란 두려움도 무릅쓰고 찾아간 그 집. 그 곳에 아빠는 정말 있었습니다. 아빠는 그 곳에서 뭔가를 열심히 만들고 계셨고 그것의 이름은 '만다라'라고 하더군요. 무슨 에로영화 이름 같은 그것을 만들면서 아빠는 마음의 상처를 달래는 것 같았어요. 아르헨티나 할머니의 극진한 대접을 받으면서요. 6개월 동안 아빠와 그녀 사이엔 도대체 무슨 일이 있었던 걸까요? 계속 이 집에 드나들면서 그 비밀을 캐봐야겠어요
Director
마법처럼 다가온 행복 바이러스 행복한 공기로 가득한 아르헨티나 빌딩으로 놀러오세요 우리 동네엔 어디서 왔는지 모를 괴짜 여인이 한 명 살고 있어요. 그녀의 아지트 근처를 지날 때면 한번도 맡아본 적이 없는 지독한 냄새를 풍기고 옥상에서 머리를 풀어헤친 채 탱고를 추는 이 여인. 우리는 그녀를 아르헨티나 할머니라 부릅니다. 어렸을 적부터 그녀는 두려움의 대상이었죠. 애들을 잡아다가 집에서 키우는 고양이 밥으로 해 먹인다는 무시무시한 얘기도 오갔고요. 18살이 되던 해, 그만 엄마가 병으로 세상을 떠나셨어요. 이 와중에 아빠는 엄마의 임종도 지키지 않고 어디론가 사라져 버리셨죠. 너무나 슬퍼 잠시 그럴 거라 생각했는데, 무슨 잠적을 6개월이나 할까요? 아빠 찾으러 다니는 것도 지쳐갈 무렵, 아빠가 아르헨티나 할머니 집에서 그녀와 함께 있다는 소문을 듣고 거의 쓰러질 뻔했습니다. 고양이 밥이 될 거란 두려움도 무릅쓰고 찾아간 그 집. 그 곳에 아빠는 정말 있었습니다. 아빠는 그 곳에서 뭔가를 열심히 만들고 계셨고 그것의 이름은 '만다라'라고 하더군요. 무슨 에로영화 이름 같은 그것을 만들면서 아빠는 마음의 상처를 달래는 것 같았어요. 아르헨티나 할머니의 극진한 대접을 받으면서요. 6개월 동안 아빠와 그녀 사이엔 도대체 무슨 일이 있었던 걸까요? 계속 이 집에 드나들면서 그 비밀을 캐봐야겠어요
Editor
Inako Natsui is a quiet, modern girl working in a laboratory and living a closed and somewhat monotonous life in a small town. From time to time she goes to nearby to visit her lonely mother Wakayama who has been a widow for the past seventeen years. The girl's relatives, particularly Aunt Sadako and Uncle Shuhei, the local mayor's deputy, plan to introduce her to a suitable young man, but Inako has no real desire to get married. She is more interested in the hot mineral springs from where she takes her laboratory specimens. This all changes when she meets Mr Tamamiza, a young divorced man who's been left with a little boy. Her relatives are decidedly against the match. The girl falls in love with the man without realizing that she will encounter a painful conflict between her family and providence, as unexpectedly as the spring which gushes out from the geological fold, driven to the surface by mysterious subterranean forces.
Director
Inako Natsui is a quiet, modern girl working in a laboratory and living a closed and somewhat monotonous life in a small town. From time to time she goes to nearby to visit her lonely mother Wakayama who has been a widow for the past seventeen years. The girl's relatives, particularly Aunt Sadako and Uncle Shuhei, the local mayor's deputy, plan to introduce her to a suitable young man, but Inako has no real desire to get married. She is more interested in the hot mineral springs from where she takes her laboratory specimens. This all changes when she meets Mr Tamamiza, a young divorced man who's been left with a little boy. Her relatives are decidedly against the match. The girl falls in love with the man without realizing that she will encounter a painful conflict between her family and providence, as unexpectedly as the spring which gushes out from the geological fold, driven to the surface by mysterious subterranean forces.
Screenplay
Inako Natsui is a quiet, modern girl working in a laboratory and living a closed and somewhat monotonous life in a small town. From time to time she goes to nearby to visit her lonely mother Wakayama who has been a widow for the past seventeen years. The girl's relatives, particularly Aunt Sadako and Uncle Shuhei, the local mayor's deputy, plan to introduce her to a suitable young man, but Inako has no real desire to get married. She is more interested in the hot mineral springs from where she takes her laboratory specimens. This all changes when she meets Mr Tamamiza, a young divorced man who's been left with a little boy. Her relatives are decidedly against the match. The girl falls in love with the man without realizing that she will encounter a painful conflict between her family and providence, as unexpectedly as the spring which gushes out from the geological fold, driven to the surface by mysterious subterranean forces.
Editor
Miharu Tamaki is about to move to Nagasaki due to his parents' divorce. As his final summer vacation in Tokyo draws to a close, he is drawn to an inscription on a high voltage tower reading "Musashino Line Tower 75". With his friend, he resolves to find Tower 1.
Director
Miharu Tamaki is about to move to Nagasaki due to his parents' divorce. As his final summer vacation in Tokyo draws to a close, he is drawn to an inscription on a high voltage tower reading "Musashino Line Tower 75". With his friend, he resolves to find Tower 1.
Screenplay
Director
Director of Photography
Read first, see later. Read, watch, then read? Get up! Comrade.
Script
Read first, see later. Read, watch, then read? Get up! Comrade.
Director
Read first, see later. Read, watch, then read? Get up! Comrade.