Giuliana Bettoja

참여 작품

순응자
Post Production Supervisor
로마의 유복한 집안에서 자란 마르첼로는 어린 시절의 트라우마와 정신병원에 입원해 있는 아버지로 인해 불안에 시달린다. 남들처럼 평범하게 살아가는 것이 유일한 목적인 그는 평범한 가정을 이루고자 중산층 집안의 줄리아와 결혼하고, 대중의 강력한 지지를 받는 무솔리니 정권의 비밀경찰에 자원한다. 첫 임무로, 자신의 스승이자 프랑스에서 정치적 망명 중인 반독재 인사 콰드리 교수의 암살을 지시받은 마르첼로는 파리로 신혼여행을 떠나 콰드리 교수와 그의 아내 안나에게 접근한다. 처음엔 경계와 의심을 늦추지 않던 이들 부부는 그를 차차 신뢰하게 되지만, 안나에게 걷잡을 수 없이 끌리게 된 마르첼로는 자신의 본심과 임무 사이에서 혼란을 겪게 되는데…
Come Have Coffee with Us
Script Coordinator
At age 50, tax inspector Emerenziano decides to settle down and aims to the three Tettamanzi sisters, who, though not young or pretty by any means, have recently inherited a large amount of money.
Essere capo
Editor
Il lagno
Editor
The Lagno is the canal that crosses Naples, collecting its debris to stop even before reaching the sea. Around its dirty waters, the film outlines a cross-section that is anything but oleographic of the Neapolitan capital, immortalized already in the advanced industrial era and still wearing the signs of war and desperate poverty. After a few spoken notes, the sound commentary is entirely inhabited by a ghostly composition.
The Dolls
Editor
This semi-amusing sex (romance) comedy has four separate stories: "The Telephone Call", written by Rodolfo Sonego, directed by Dino Risi. "A Treatise on Eugenics", written by Tullio Pinelli from a story by Luciano Salce and Steno, directed by Luigi Comencini. "The Soup", written by Rodolfo Sonego and Luigi Magni, directed by Franco Rossi. "Monsignor Cupid", written by Leo Benvenuti and Piero de Bernardi from a story by Boccaccio, directed by Mauro Bolognini.
La Madonna di Pierno
Editor
Il male di San Donato
Editor
In Montesano, Salento, during the festivities held in August in honour of Saint Donatus, patron saint of epileptics and the mentally ill, the power of collective suggestion causes strange phenomena and rituals to occur. Luigi Di Gianni, master of anthropological documentary, films the worshippers with Dionysian force as they writhe and scream as if in a pagan rite, showing how the content of the Catholic liturgy succumbs to the primitive passion of popular religiosity.
Carnevale a Ronciglione
Editor