Don Masino
The best italian film of the 90's, the most extreme and radical work since SALO', a ruthless representation, in a surreal-metaphorical key, of a civilization condemned to worshipping its own blindness. The two sicilian directors use a language free from compromise and from the traditional storyline rules: the movie is photographed in a sharp and very contrasting black & white, with no beautiful pimp music, and lacks a logical story. There are no women (the ones we see are actually men), and the language is strict sicilian dialect. The directing style is characterized by long fixed shots on a post-atomic world, which is really present-day Palermo, inhabited by fat people in socks and underwear who burp and fart while roaming around smelly alleyways and waste dumps.
Padre di King Kong (non accreditato)
Young men with no future have little in the present as well. Natale is released from prison: he takes up with his friends again but none can find work. Claudio, from Palermo, gets out of juvenile detention in Naples and he's met by Vita, a girl who's come from home to run away with him. Where can they go? A young dad, whose potato stall at the market is shut down because he has no permit, takes his two small children to the beach and yells at them. Mario, gay, a prostitute in drag, gets a visit from his mom; he offers tea, then finds the water to his apartment is shut off. Social workers drop by, parole officers file reports. What hope is there? What options besides crime?
Padre di Mery (non accreditato)
A teacher discovers his calling. Marco relocates to Palermo from Milan and takes a job teaching in a reform school while he waits for a high school position. He tries to understand and motivate his handful of students, reading them colloquial poetry, encouraging them to stand up for their rights, finding out about their histories. Natale, in for murder, enamoured of the Mafia, the King Rat within the group; Mery, a drag queen, arrested for assault when defending himself, in love with Mario and, in daylight, rejected by all; Pietro, illiterate, muscular, believing his destiny is set; the callow Claudio, vulnerable, learning to harden himself. What can Mario learn and do in such a short time?
Nino, a regular working-class guy, finds that a hitman has been hired to kill him. He discovers that a wealthy woman has been kidnapped and that everyone who was involved in it is being killed off. However, Nino had nothing to do with the kidnapping and has to find out who has sent the killers and stop them before it's too late.
(uncredited)
통일 전쟁이 한창인 이탈리아, 가리발디가 이끄는 혁명군이 시칠리아에 상륙하자 유서 깊은 귀족 가문의 공작 살리나는 동요하는 가족을 달랜다. 그 와중에 귀족 신분으로 혁명군에 가담한 조카가 전쟁 영웅이 되어 고향으로 돌아오고 살리나는 조카를 마을 시장의 딸인 안젤리카와 결혼시키려 하는데...
19세기 주세페 가리발디가 이탈리아를 통일했던 시기의 시칠리아를 배경으로 쇠락해가는 귀족들의 모습을 오페라처럼 그려낸 웅장하고 우아한 시대극. 버트 랭카스터, 알랭 들롱의 탁월한 연기와 귀족들의 화려한 의상, 고급스런 실내장식 등 미장센에 대한 치밀한 연출이 돋보이는 이 작품은 시칠리아 3부작의 마지막 작품으로 1963년 칸 영화제에서 황금종려상을 받았다.
Minor Role (uncredited)
전 후의 이탈리아의 어수선했던 정치적 경제적 상황 탓에 치안까지도 엉망이었는데 시실리의 분리 독립을 지지했던 줄리아노는 알게 모르게 정계나 경찰, 시민은 물론 마피아의 지지까지도 받고 있었다. 문제는 정국이 안정이 되어 가면서였다. 어수선한 시기에 정권 획득을 위해 줄리아노를 이용하였던 정계나 경찰 그리고 마피아에게까지도 줄리아노는 뜨거운 감자로 남게 된다. 더군다나 그의 비망록이 불씨가 될 수 있었다. 결국 그는 주변의 치열한 이해 조직 사이에서 외국으로 탈출까지도 의도하였으나 경찰 조직은 마피아를 협박하여 줄리아노의 측근들을 제거하기 시작한다. 그리고 최 측근이었던 가스페라 피치오타를 회유하여 줄리아노와 이간질을 시키고 결국 그의 손에 줄리아노는 은거지에서 사살 당한다. 이 사실을 숨기기 위해 격전 중에 사살된 것으로 만들기 위해 그의 시신은 마당으로 옮겨지게 되고 죽은 시신위로 기관총 세례까지 받게 되지만... 지리한 법정 공방 끝에 줄리아노의 일당들은 주범을 제외하고는 대부분 석방이 된다. 줄리아노를 사살한 친구 가스페라 피치오타는 감옥 안에서 독살 당하고 그와 공모하였던 마피아 일원도 몇 년 후 길거리에서 피살당한다.
(uncredited)
After having a fight with his girl friend, Marc follows her to Rome to try and win her back. On the train he meets a girl who is on her way to stay with her uncle. He gives her a lift to her uncle's, but they discover he has gone to South America. So as she has nowhere else to go, she stays with Marc and his cousin, which inevitably leads to romance.