Jean-Pierre Rassam

Jean-Pierre Rassam

사망 : 1985-01-28

프로필 사진

Jean-Pierre Rassam

참여 작품

Good King Dagobert
Producer
King's Dagobert I intestinal and sexual problems loom large as he survives an attack on his royal caravan then barely makes it to Rome to personally give thanks to the Pope. After he arrives at the Vatican, he becomes involved in the battle between two contenders for the papacy and has to face the machinations of a ruthless Byzantine princess.
여기 그리고 다른 곳
Producer
팔레스타인 혁명에 대한 지가 베르토프 그룹의 미완결된 기록화면과 그에 대한 정치적 담론을 담고 있는 영화. 팔레스타인 저항군의 뉴스를 담은 TV뉴스를 바라보는 프랑스의 가정(여기)과 전쟁의 강을 건너는 ‘다른 곳’의 경계를 무너뜨리려는 날카로운 자기성찰의 목소리와 함께 68혁명 이후 유럽 급진주의의 실패에 대한 반성을 담고 있다. (2018년 한국시네마테크협의회 - 1968+50 새로운 세상, 새로운 영화)
어때?
Producer
한 공산주의 잡지 출간에 대한 비디오 르포를 만들려 하는 두 좌파 언론인이 이미지와 텍스트, 그들의 상관성에 대한 질문을 던진다. 고다르는 이 영화를 만든 계기를 회상하며, 68년 5월 당시 TV의 정보와 이미지, 소리가 영화만큼이나 자신에게 강력한 영향을 끼쳤기 때문이라고 했다.
넘버 2
Producer
고다르는 비디오 화면 앞에 앉아서 평범한 부부의 일상을 분석한다. 노동과 섹스, 일상적인 생활 속에도 권력 관계는 확연하다. "넘버 투"를 만들면서부터 고다르는 대안 매체로서 비디오의 가능성을 실험하기 시작한다.
엔디 워홀의 드라큐라
Co-Producer
Deathly ill Count Dracula and his slimy underling, Anton, travel to Italy in search of a virgin's blood. They're welcomed at the crumbling estate of indebted Marchese Di Fiore, who's desperate to marry off his daughters to rich suitors. But there, instead of pure women, the count encounters incestuous lesbians with vile blood and Marxist manservant Mario, who's suspicious of the aristocratic Dracula.
장군 이디 아민 다다
Producer
우간다의 독재자인 이디 아민 장군은 오보테 장군을 몰아 내고 1971년 대통령이 되었다. 경제를 살린다는 목적으로 우간다에 있는 모든 외국인들을 몰아내고 경제 전쟁을 선포하며 우간다에 있는 아시아인들을 모두 내 몰았다. 이디 아민 장군이 있는 동안 수만 명의 우간다인 들이 죽어 나갔다. 영화는 아민 장군의 연설, 내각 회의, 이디 아민 장군의 집에서의 인터뷰 등으로 구성되어 있다.
호수의 란슬로트
Producer
성배를 찾기 위한 고투에서 실패하고 돌아온 아더왕과 기사들. 아더는 자신이 신을 노하게 했을지도 모른다는 두려움 속에서 원탁의 방을 폐쇄하고, 남은 기사들은 두 개의 파벌로 나뉘게 된다. 란슬로트를 중심으로 모인 기사들은 그가 영광을 다시 가져주리라는 희망을 갖고 있는 반면, 다른 편의 중심인 모드레드는 성배 찾기에 반대했었던 인물로 이제 란슬로트에 대해 음모를 꾸미고 있다. 그러나 란슬로트는 왕비 기니비어에 대한 사랑, 아더왕에 대한 충성, 신에 대한 경배라는 어려운 문제를 놓고 무엇이 옳은 길인가를 끊임없이 자문한다.
Chinese In Paris
Producer
Overnight, Paris is invaded - although peacefully - but the Chinese Army, and millions of Chinese people... It's the Nazi occupation all over again, with modern - funny - twists.
Don't Touch the White Woman!
Producer
A highly stylized surreal farce about the events leading up to Custer's Last Stand anachronistically reenacted in an urban renewal area in modern Paris.
엔디 워홀의 프랑크슈타인
Co-Producer
Within the decadent walls of the Frankenstein mansion, the Baron and his depraved assistant Otto have discovered the means of creating new life. As the Baron's laboratory begins to fill up with stitched body parts, the Baroness dallies with the randy new manservant and soon the decadent, permissive household is consumed by an outrageous, bizarre, and hilarious orgy of death and dismemberment.
Moi y'en a vouloir des sous
Producer
Dismissed following an unfortunate initiative, financial advisor Benoît Lepape decides to work for his uncle, a union activist. His capitalist methods will surprise at first, but quickly bring in a lot of money.
Everybody He Is Nice, Everybody He Is Beautiful
Un danseur (caméo)
Selon "Radio plus près de Dieu", rien n'est conçu sans Dieu, surtout pas les shampoings, produits de beauté, la vente des disques... Un animateur dénonce cette escroquerie à l'antenne, ce qui lui vaut d'être licencié. Il réapparaîtra sur de nouvelles ondes avec "Radio plus près de la Vérité".
Everybody He Is Nice, Everybody He Is Beautiful
Producer
Selon "Radio plus près de Dieu", rien n'est conçu sans Dieu, surtout pas les shampoings, produits de beauté, la vente des disques... Un animateur dénonce cette escroquerie à l'antenne, ce qui lui vaut d'être licencié. Il réapparaîtra sur de nouvelles ondes avec "Radio plus près de la Vérité".
우리는 함께 늙지 않는다
Executive Producer
군림하려 드는 거만한 영화감독 장은 아내 프랑수아즈와 함께 살고 있지만, 사실 그들의 결혼 생활은 이미 끝난 지 오래다. 게다가 장은 자신보다 한참 어린 애인 캐서린과 벌써 6년째 만나고 있다. 그러나 싸우고 화해하는 과정을 끊임없이 되풀이하는 사이에 장과 캐서린의 감정의 골은 깊어만 가고, 두 사람의 관계는 점차 무너진다. 냉정한 시선으로 일상을 파헤치는 모리스 피알라가 자신의 이야기를 바탕으로 쓴 소설을 직접 영화화했다. 피알라는 파국을 맞은 남녀의 참담한 이별의 과정을 마치 해부하듯 낱낱이 들추어내는데, 격렬한 대사, 예리한 카메라워크 등으로 관계의 변화에 따라 주인공들이 겪는 감정적 소용돌이를 깊고 날카롭게 파고든다. (영화의 전당)
만사형통
Executive Producer
누벨바그 영화의 시나리오 작가인 쟈크(이브 몽탕)와 미국 방송국의 특파원인 수잔(제인 폰다)을 통해 프랑스 지식인들의 사상적 혼란을 반영한 작품. 두 사람의 러브 스토리를 통해 노동계급과 지식인 계급, 그리고 당시 영화의 상업성에 대해 논한다. 혁명에서의 지식인의 기능, 매체에서의 스타의 기능, 신문 및 잡지의 스틸 사진의 기호학 등을 엿볼 수 있다.
만사형통
Producer
누벨바그 영화의 시나리오 작가인 쟈크(이브 몽탕)와 미국 방송국의 특파원인 수잔(제인 폰다)을 통해 프랑스 지식인들의 사상적 혼란을 반영한 작품. 두 사람의 러브 스토리를 통해 노동계급과 지식인 계급, 그리고 당시 영화의 상업성에 대해 논한다. 혁명에서의 지식인의 기능, 매체에서의 스타의 기능, 신문 및 잡지의 스틸 사진의 기호학 등을 엿볼 수 있다.
초원의 보트
Producer
Despite their social differences, poor David and the rich Olivier are the best friends. David took the young Eleanor in Olivier's Paris apartment. When Olivier meets her there, he takes her to the country, where the three build a boat on the meadow. Eleanore divided the friends.
The House
Producer
Former professor of natural history, Louis Compiegne lives in retirement in a big house, with Pascal, his faithful servant. The arrival of a young American student comes to disorder the quiet life of the pensioner.
Oratorio for Prague
Producer
Filmmaker Jan Nemec and his crew risked their lives to create this historic documentary account of the 1968 Soviet invasion of Czechoslovakia. The award-winning work is the only filmed record of the invasion. Oratorio for Prague began as a study of the liberalization of Czechoslovakia and then continued when the Russian forces moved in. The gripping footage was broadcast by television, providing the first report of the event. In addition to the news footage, the film features never-before-viewed scenes taken prior to the invasion that crushed Prague's anti-Communist movement.