Nelson Yu Lik-wai

출생 : 1966-08-12, British Hong Kong

약력

Yu Lik-wai (simplified Chinese: 余力为; traditional Chinese: 余力爲; pinyin: Yú Lìwéi; Jyutping: Yu4 Lik6 Wai4; born 12 August 1966), sometimes credited as Nelson Yu, is a Hong Kong cinematographer, film director, and occasional film producer. Born in Hong Kong, Yu Lik-wai was educated at Belgium's INSAS (Institut National Superieur des Arts de Spectacle) where he graduated with a degree in cinematography in 1994. Yu has become a mainstay in both the cinemas of China (where he is perhaps best known for his collaborations with director Jia Zhangke) and Hong Kong. Yu has served as director of photography for nearly all of Chinese director Jia Zhangke's films, and along with Jia, the two men founded their own independent film production company, Xstream Pictures.

참여 작품

Heaven and Hell
Director of Photography
The movie tells the story of a restaurant owner (played by Duan Yihong) who's chased after the murderer of his son for seven years. On the way, he met a young man (played by Shi Pengyuan) with a complicated background. Amidst suspicion and temptation, the relationship between the two began moving in an unexpected direction.
먼바다까지 헤엄쳐 가기
Director of Photography
2019년 5월, 자신의 고향 샨시로 돌아간 지아장커는 중국의 저명한 작가들이 모이는 문학제에 참석한다. 그리고 연배가 다른 네 작가의 문학과 사적 경험을 경유해 1949년 이후 중국의 역사를 반추한다. 쇼스타코비치의 음악적 모티프에 기대어 18개의 장으로 구성된 중국의 급변하는 현대사가 작가들의 글과 말로 유장하게 구현되고, 거기엔 사적 감성과 향수도 묻어 있다. 무엇보다 거리에서 포착한 평범한 인민들의 얼굴에 어린 조용한 위엄은 이것이 지아장커의 영화임을 문득 일깨운다.
this body is so impermanent…
Cinematography
A film featuring singer Ganavya, calligrapher Wang Dongling, and dancer Michael Schumacher who during COVID lockdown, created an hour-long meditation on the visionary, radiant Vimalakirti Sutra, a Buddhist text from the first century CE. A businessman, having chosen a path of illness towards spiritual awakening, teaches the visitors at his deathbed with depth and penetration: how to face life with no illusions. The artists, across three continents and three artforms, interpret the text individually and collaboratively, sharing a story of acute pain, deep healing, and radical transformation.
The Best is Yet to Come
Director of Photography
In 2003, Han Dong, a teenager who dropped out of high school, arrives at Beijing with a dream of becoming a journalist.
The Bucket
Director of Photography
What gifts would your parents prepare when your Chinese New Year visit comes to an end? A film about the taste of home shot on iPhone XS.
Revive
Director of Photography
Revive is one of five short films within the Jia Zhangke-produced omnibus film Where Has Time Gone? with contributions from each of the BRICS countries (Brazil, Russia, India, China, and South Africa). In Jia’s segment, a Chinese couple in the ancient town of Pingyao attempts to breathe new life into their old love as they ponder having a second child. Pingyao, home to the film festival Jia has co-founded, is a highly picturesque UNESCO World Heritage Site, and Jia humorously plays with a very recent dilemma – the second child policy dates from only 2013 – in a setting itself forcibly revived from history.
헤도니스트
Director of Photography
일자리를 잃은 산시성 광부 세 명은 일자리를 구하고 있다. 그들의 마지막 희망은 놀이공원 공연에 참여하는 것이다. (2017년 제18회 전주국제영화제)
산하고인
Director of Photography
1999년 중국 펀양. 어릴 적부터 친한 친구 사이인 ‘리앙즈’와 ‘진솅’은 동시에 마을에서 예쁘기로 소문난 ‘타오’와 사랑에 빠진다. 둘 사이에서 고민하던 타오는 결국 가난한 리앙즈 대신 부유한 진솅과 결혼하고 아들 ‘달러’를 낳는데… 은 지아장커 감독의 청년시절을 회고하며, 과거 1999년부터, 2014년 오늘 그리고 2025년 미래에 이르기까지 사랑과 우정, 그리고 인생에 대한 이야기를 담고 있다.
Smog Journeys
Director of Photography
Jia Zhangke's short film for Greenpeace East Asia depicts the effects of air pollution in northeast China, a region frequently blanketed in dangerous levels of air pollution. 'Smog Journeys' traces two families from two different backgrounds; one a mining family in Hebei province, and the other a trendy middle class family in Beijing. Both face a similar fate. Air pollution is one of China's most pressing environmental and health issues. Greenpeace calls for a shift from coal to clean renewable energy, as well as short term measures that better safeguard people's health.
지아 장커, 펀양에서 온 사람
Self
중국의 대표적인 6세대 감독 지아 장커에 관한 다큐멘터리
천주정
Director of Photography
돈에 눈이 먼 마을 촌장에게 대항하기로 결심한 광부 ‘따하이’, 폭력이 지배하는 현실에 회의를 느낀 시골 출신의 청부살인업자 ‘조우산’, 유부남 애인과의 이별을 준비하는 사우나 직원 ‘샤오위’, 어린 나이에 가족의 생계를 책임지게 된 청년 ‘샤오후이’. 이들은 참혹한 현실에 부딪혀 거부할 수 없는 운명과 마주하게 되는데…
Forgetting to Know You
Director of Photography
Young Chinese parents Chen Xuesong and Cai Weihang find their marriage eroding as they deal with financial troubles, jealousy and constant bickering. When Weihang finds a photo of Xuesong and her ex-boyfriend, things spiral out of control.
심플 라이프
Director of Photography
4대에 걸쳐 로저(유덕화)네 집안일을 하며 살아온 아타오(엽덕한). 꽤나 성공한 영화제작자인 로저를 제외한 다른 가족들은 모두 이민을 가고, 중국전역으로 출장이 잦은 로저만을 돌보고 있던 아타오는 갑작스레 중풍으로 쓰러지고 만다. 자기 몸조차 추스르기 힘들어지자 로저에게 폐가 되지 않기 위해 요양병원 행을 자처한다. 그곳에서 여러 사연 있는 사람들과의 만남을 가지며 이 새로운 ‘가족’에 적응하려 노력하는 타오와 그 어느 때보다 많은 시간과 관심을 쏟으며 그녀를 돌보는 로저. 그는 자신에게 타오가 얼마나 큰 의미인지 깨닫게 된다. 하지만 점점 타오의 건강은 점점 악화되고 로저는 사랑하는 타오와의 마지막을 함께하는데……
Love and Bruises
Director of Photography
Hua, a young woman from Beijing, is a recent arrival in Paris. Exiled in an unknown city, she wanders between her tiny apartment and the university, drifting between former lovers and recent French acquaintances. She meets Matthieu, a young worker who falls madly in love with her. Possessed by an insatiable desire for her body, he treats Hua like a dog. An intense affair begins, marked by Matthieu’s passionate embraces and harsh verbal abuse. When Hua determines to leave her lover, she discovers the strength of her addiction, and the vital role he has come to play in her life as a woman.
상해전기
Director of Photography
급변하는 중국. 그 중 최고의 항구 도시 상해(上海:상하이)에는 혁명가와 자본가, 정치가, 군인, 예술가, 조직폭력배 등 다양한 사람들이 살고 있었다. 그리고 역사를 뒤흔든 혁명이나 정치적 암살은 물론, 아련한 사랑에 이르기까지 다양한 이야기들도 공존했다. 하지만 1949년, 중국 공산주의자들의 승리 이후, 상해의 수많은 사람들은 선택의 기로에 서게 된다. 하나는 상해를 떠나 홍콩이나 대만으로 가는 것으로 이는 곧 고향을 잃어야 함을 의미했다. 다른 하나는 상해에 남아 중국 문화혁명부터 시작된 정치적 재앙들을 묵묵히 견디는 것이었다. 이렇게 자신의 결정에 따라 각각 세 도시-상하이, 타이베이, 홍콩-로 흩어져 살게 된 17명의 사람들이 카메라 앞에서 자신들의 옛 상해 시절을 회상하며 이야기를 이어간다. 그들의 경험들은 마치 17개의 챕터로 이뤄진 소설처럼 얽히고설켜 1930년대부터 2010년에 이르는 상해의 모습을 우리에게 전해준다. 그리고 이야기는 영원히 변치 않고 방황하던 영혼 하나가 상해로 돌아와 황푸강 둑을 걸으며, 도시가 겪은 이 모든 변화의 스토리를 깨달아 가는 과정으로 완성된다.
드림 홈
Director of Photography
라이의 오랜 꿈은 자기가 원하는 집을 사는 것이다. 드디어 꿈에 그리던 집을 계약 하기 직전 집주인으로부터 집 가격을 올려 달라는 통보를 받는다. 어떻게든 집을 사야 하는 라이는 누구도 상상치 못한 일을 계획한다. 실제 일어났던 사건을 토대로 한 작품으로 잔인성만큼은 타의 추종을 불허한다. (2010년 제15회 부산국제영화제)
드림 홈
Brother Wah
라이의 오랜 꿈은 자기가 원하는 집을 사는 것이다. 드디어 꿈에 그리던 집을 계약 하기 직전 집주인으로부터 집 가격을 올려 달라는 통보를 받는다. 어떻게든 집을 사야 하는 라이는 누구도 상상치 못한 일을 계획한다. 실제 일어났던 사건을 토대로 한 작품으로 잔인성만큼은 타의 추종을 불허한다. (2010년 제15회 부산국제영화제)
플라스틱 시티
Director
영혼이 묻힌 도시… 플라스틱 시티 수목이 울창한 정글과 급속한 문명화로 거대하게 진화한 도시가 혼재하는 나라 브라질. 남부 상파울로의 북쪽, 지구 반대편에 남겨진 아시아계 이주민이 주를 이루는 리베르다데 구역에는 그들만의 세계가 번성해 있다. 브라질에서 태어난 일본계 브라질인 키린(오다기리 죠)은 어릴 적 아마존에서 양친을 잃은 후 유다(황추생)에게 발견되어 양자로 자라난다. 가진 것 없이 시작해 리베르다데의 대형 쇼핑몰 경영자이자 뒷골목 사회의 보스로 등극한 유다, 고집 센 그는 자신의 구역에 손을 뻗치기 시작한 사업가 미스터 타이완과 정치가 코엘료의 제안을 단칼에 거부하고, 어느덧 그의 실각을 바라는 세력이 위협하기 시작한다. 아무도 우리에게 사는 방법을 가르쳐주지 않았다 상대의 비열하고 치밀한 공격은 동양인 거리를 주름 잡던 유다의 왕국을 순식간에 함락시킨다. 비참해진 유다의 모습에 충격 받은 키린은 자학에 가까운 집착으로 복수의 방법을 모색하고, 그의 파괴적 행동은 그 뿐 아니라 동료들의 삶까지도 부숴버리는데…
24 시티
Director of Photography
영화 제목 ‘24 시티’는 중국 쓰촨성 청두(成都)에 있는 아파트의 이름이다. 원래 이 건물은 1958년 중국의 제1차 5개년 계획경제개발 시대에 국가 주도로 세워진 공장 ‘팩토리 420’이었으나, 냉전이 끝나자 군수산업의 위축으로 공장 운영이 불가능해졌다. 결국 2005년 중국 정부는 ‘팩토리 420’을 폐쇄하고, 이를 재개발하여 ‘24 시티’라는 거대 아파트로 만들었다. 지아 장커는 이 건물의 역사를 찍는다는 것은 중국의 근대를 다루는 것이며, 동시에 중국 사회주의 인민들의 역사를 기록하는 것이라고 생각했다. 그래서 이 영화는 실제로 이 공장에서 일했던 5명의 노동자들의 인터뷰를 담고 있으며, 그와 동시에 삼대에 걸친 세 여자의 이야기가 진행된다.
낙엽귀근
Director of Photography
함께 일하던 절친한 친구가 갑작스런 죽음을 맞자 사내는 고향의 가족 곁에 묻히게 해주겠다는 살아생전 약속을 지키기 위해 시체를 짊어지고 먼 길을 떠난다. 시체를 태운 버스 안에서 만난 강도. 사랑하는 여인에게 뒤통수를 맞은 사내. 5000m 산을 등반하며 자신과의 싸움을 해가는 남자. 보일러 사고로 한쪽 얼굴을 잃어버린 여자. 살아 있으면서 자신의 장례식을 지켜보는 노인까지. 죽은 친구를 업고 가는 기막힌 동행길. 사내는 세상에서 가장 특별한 인연들을 길 위에서 만나는데…
이모의 포스트모던 라이프
Director of Photography
한 여성의 눈으로 20년 동안 현대 중국의 사회적 변화를 다룬다.
Dong
Director of Photography
Jia Zhangke travels with painter Liu Xiaodong from China to Thailand as they as they meet everyday workers in the throes of social turmoil. Liu Xiaodong is well-known for his monumental canvases, particularly those inspired by China's Three Gorges Dam project. Jia Zhangke visits Liu on the banks of Fengjie, a city about to be swallowed up by the Yangtze River. The area is in the process of being "de-constructed" by armies of shirtless male workers who form the subject of Liu's paintings. Liu and Jia next travel to Bangkok, where Liu paints Thai sex workers languishing in brothels. The two sets of paintings are united in their subjects' shared sense of malaise in the face of the dehumanizing labor afforded them.
스틸 라이프
Director of Photography
16년 전 떠나간 아내와 딸을 찾아 산샤(三峽)로 접어든 남자, 삼밍. 아내가 써놓고 간 주소는 이미 물에 잠겨버리고, 수소문 끝에 찾아간 처남에게 아내의 소식은커녕 문전박대만 당한다. 낮에는 산샤의 신도시개발 지역에서 망치를 들고 휴일에는 아내를 찾아 헤매는 이 남자 산밍. 그는 아내를 만나고 딸과 재회할 수 있을까. 소식이 끊긴 지 2년 째 별거중인 남편을 찾아 산샤로 찾아든 또 한명의 여자, 셴홍. 그를 만나러 찾아 간 공장의 허름한 창고에는 자신이 보낸 차(茶)만 덩그러니 남겨져 있다. 마치 자신의 존재처럼... 가까스로 남편과 조우한 셴홍은 그의 곁에 이미 다른 이가 있다는 것을 알게 되고... 각기 다른 듯 비슷한 사연을 가지고 산샤로 찾아 온 산밍과 셴홍의 여정은 어떻게 될까. 홀로 산샤의 강을 처연히 내려다보는 두 사람. 강은 아는 듯 모르는 듯 유유히 흐른다.
거울에 비친 마음: 디지털삼인삼색2004
Writer
Three digital short films: 'Influenza' by Bong Joon-ho, 'Kyo-shin' by Sogo Ishii, 'Dance Me to the End of Love' by Yu Lik-wai
거울에 비친 마음: 디지털삼인삼색2004
Director of Photography
Three digital short films: 'Influenza' by Bong Joon-ho, 'Kyo-shin' by Sogo Ishii, 'Dance Me to the End of Love' by Yu Lik-wai
거울에 비친 마음: 디지털삼인삼색2004
Director
Three digital short films: 'Influenza' by Bong Joon-ho, 'Kyo-shin' by Sogo Ishii, 'Dance Me to the End of Love' by Yu Lik-wai
세계
Associate Producer
‘세계 공원’의 댄서인 따오와 공원 순찰관인 따이셩은 연인 사이지만, 관계는 예전같지 않다. 따이셩은 고향가는 길에 만난 디자이너인 쿠오에게 마음이 끌리고, 따오는 탈출구를 찾으려 노력한다. 꿈과 사랑, 기적이 가득한 놀이 공원에서도 현실은 쉽게 변하지 않는다. 세계화 지향 정책과 냉전의 흔적으로 인한 국제적인 고립으로 인한 간극은 바로 현재 중국이 안고 있는 모순이다. 에펠탑, 세인트 폴 성당, 피라미드로 가득한 세계 공원은 지구의 축소판이며, 감독은 그 속에서 중국의 모습을 날카롭게 바라본다. 을 연출하여 지난해 전주를 찾았으며, 지아장커와 오랫동안 호흡을 맞춰 온 유릭와이가 촬영을 맡았다.
세계
Director of Photography
‘세계 공원’의 댄서인 따오와 공원 순찰관인 따이셩은 연인 사이지만, 관계는 예전같지 않다. 따이셩은 고향가는 길에 만난 디자이너인 쿠오에게 마음이 끌리고, 따오는 탈출구를 찾으려 노력한다. 꿈과 사랑, 기적이 가득한 놀이 공원에서도 현실은 쉽게 변하지 않는다. 세계화 지향 정책과 냉전의 흔적으로 인한 국제적인 고립으로 인한 간극은 바로 현재 중국이 안고 있는 모순이다. 에펠탑, 세인트 폴 성당, 피라미드로 가득한 세계 공원은 지구의 축소판이며, 감독은 그 속에서 중국의 모습을 날카롭게 바라본다. 을 연출하여 지난해 전주를 찾았으며, 지아장커와 오랫동안 호흡을 맞춰 온 유릭와이가 촬영을 맡았다.
Dance Me to the End of Love
Director of Photography
Plastic city suffers from the big chill. The extreme weather conditions prohibits and human existence on the ground surface. An hostel is under this deserted landscape. A doorkeeper of the hostel Kirin is an orphan and nobody knows exactly where he is from. People named him Kirin simply because he earns his life by collecting emptied Kirin beer cans. One day he meets a woman nomad Lanian.
Dance Me to the End of Love
Writer
Plastic city suffers from the big chill. The extreme weather conditions prohibits and human existence on the ground surface. An hostel is under this deserted landscape. A doorkeeper of the hostel Kirin is an orphan and nobody knows exactly where he is from. People named him Kirin simply because he earns his life by collecting emptied Kirin beer cans. One day he meets a woman nomad Lanian.
Dance Me to the End of Love
Director
Plastic city suffers from the big chill. The extreme weather conditions prohibits and human existence on the ground surface. An hostel is under this deserted landscape. A doorkeeper of the hostel Kirin is an orphan and nobody knows exactly where he is from. People named him Kirin simply because he earns his life by collecting emptied Kirin beer cans. One day he meets a woman nomad Lanian.
명일천애
Writer
종말 이후의 가까운 미래, 귀 다오파가 아시아 대륙을 지배하고 있다. 반체제군인 주아이와 동생 미안은 체포되어 재교육을 위한 캠프로 이송되고 곧 캠프 생활이 단순히 선전 이상의 것임을 깨닫게 된다. 체제가 전복되자 형제는 수 년만에 처음으로 완전한 자유를 맛보게 된다.
명일천애
Director
종말 이후의 가까운 미래, 귀 다오파가 아시아 대륙을 지배하고 있다. 반체제군인 주아이와 동생 미안은 체포되어 재교육을 위한 캠프로 이송되고 곧 캠프 생활이 단순히 선전 이상의 것임을 깨닫게 된다. 체제가 전복되자 형제는 수 년만에 처음으로 완전한 자유를 맛보게 된다.
Unknown Pleasures
Associate Producer
Three disaffected youths live in Datong in 2001, part of the new "Birth Control" generation. Fed on a steady diet of popular culture, both Western and Chinese, the characters of Unknown Pleasures represent a new breed in the People's Republic of China, one detached from reality through the screen of media and the internet.
Unknown Pleasures
Director of Photography
Three disaffected youths live in Datong in 2001, part of the new "Birth Control" generation. Fed on a steady diet of popular culture, both Western and Chinese, the characters of Unknown Pleasures represent a new breed in the People's Republic of China, one detached from reality through the screen of media and the internet.
플랫폼
Associate Producer
1979년과 1989년사이의 중국은 엄청난 변화를 겪은 시기이다. 개방정책으로 인한 문화,경제적 변화는 사람들의 의식구조에도 많은 영향을 끼쳤다. 지아장커는 샨시성(Province of Shanxi)의 펜양에 있는 한 조그만 마을의 선전가무단의 변화해가는 모습을 통해 80년대의 중국사회를 들여다 본다. 1979년의 선전가무단은 이름 그대로 정치선전 공연을 하지만, 사회의 변화에 따라 점차 공연의 내용이 락과 브레이크댄스를 포함한 대중문화 중심으로 바뀌어 간다. 이처럼 지아장커는 공연을 위해 전국을 떠돌아 다니는 그들의 행로를 통해 중국의 지난 10년간의 변화를 고스란히 담고 있다. 전기조차 들어오지 않던 곳에 전기가 들어오고 곧 이어 TV가 보급되기 시작하는가 하면, 서구문명이 급격히 유입되면서 대중들의 물질적 가치관이 바뀌기 시작하는 변환기에 공연을 다니는 선전가무단의 젊은이들 역시 자신이 추구하는 이상이 서서히 바뀌어 가는 것이다. 그러나, 그러한 사회의 급격한 변화에도 불구하고 변화가 없는 것은 삶 그 자체다. 젊은이들은 언제나 그랬듯이 미래와 미지에 대해 동경하고, 기성세대는 그러한 그들을 꾸짖는다. 남녀간의 사랑도 시대와 체제를 불문하고 변함이 없지만 사회적 제약 또한 변함이 없다. 하지만 기묘하게도 지아장커는 변하는 것과 변하지 않는 것 모두에 대해 애착을 지니고 있는 것처럼 보인다. 그것은 아마도 지난 10년이 자신에게도 소중한 시간이었기 때문일 것이다. (2000년 5회 부산국제영화제)
플랫폼
Director of Photography
1979년과 1989년사이의 중국은 엄청난 변화를 겪은 시기이다. 개방정책으로 인한 문화,경제적 변화는 사람들의 의식구조에도 많은 영향을 끼쳤다. 지아장커는 샨시성(Province of Shanxi)의 펜양에 있는 한 조그만 마을의 선전가무단의 변화해가는 모습을 통해 80년대의 중국사회를 들여다 본다. 1979년의 선전가무단은 이름 그대로 정치선전 공연을 하지만, 사회의 변화에 따라 점차 공연의 내용이 락과 브레이크댄스를 포함한 대중문화 중심으로 바뀌어 간다. 이처럼 지아장커는 공연을 위해 전국을 떠돌아 다니는 그들의 행로를 통해 중국의 지난 10년간의 변화를 고스란히 담고 있다. 전기조차 들어오지 않던 곳에 전기가 들어오고 곧 이어 TV가 보급되기 시작하는가 하면, 서구문명이 급격히 유입되면서 대중들의 물질적 가치관이 바뀌기 시작하는 변환기에 공연을 다니는 선전가무단의 젊은이들 역시 자신이 추구하는 이상이 서서히 바뀌어 가는 것이다. 그러나, 그러한 사회의 급격한 변화에도 불구하고 변화가 없는 것은 삶 그 자체다. 젊은이들은 언제나 그랬듯이 미래와 미지에 대해 동경하고, 기성세대는 그러한 그들을 꾸짖는다. 남녀간의 사랑도 시대와 체제를 불문하고 변함이 없지만 사회적 제약 또한 변함이 없다. 하지만 기묘하게도 지아장커는 변하는 것과 변하지 않는 것 모두에 대해 애착을 지니고 있는 것처럼 보인다. 그것은 아마도 지난 10년이 자신에게도 소중한 시간이었기 때문일 것이다. (2000년 5회 부산국제영화제)
In Public
Director of Photography
A fragmentary landscape for a little train station in a suburban area and a bus stop in a mining town. A lonely soldier in his heavy coat, a tired old man, a bubbly young lady, a punk, a woman waiting in the street... From all those different people in these unfamiliar places, we can feel the exhaustion of every life.
천상인간
Writer
스페셜 멘션 홍콩의 뒷골목에서 포르노 테이프를 팔아 생계를 연명하는 본토인 아 지엔과 가라오케에서 호스티스를 하다가 새로운 미래를 개척하고자 홍콩으로 이주해온 아 잉, 레스토랑 접수계원으로 더 이상 나아질 것 없는 무료한 일상을 보내는 아 얀, 해난 섬에서 이주해온 외로운 남자 아 츈. 이들의 관계 속에서 세기말의 홍콩의 모습과 암울함 속에서도 다른 방식의 행복을 찾아가는 홍콩 사회의 단면을 들여다 볼 수 있다.
천상인간
Director
스페셜 멘션 홍콩의 뒷골목에서 포르노 테이프를 팔아 생계를 연명하는 본토인 아 지엔과 가라오케에서 호스티스를 하다가 새로운 미래를 개척하고자 홍콩으로 이주해온 아 잉, 레스토랑 접수계원으로 더 이상 나아질 것 없는 무료한 일상을 보내는 아 얀, 해난 섬에서 이주해온 외로운 남자 아 츈. 이들의 관계 속에서 세기말의 홍콩의 모습과 암울함 속에서도 다른 방식의 행복을 찾아가는 홍콩 사회의 단면을 들여다 볼 수 있다.
Ordinary Heroes
Director of Photography
Ordinary Heroes is a narration about the life stories of an advocate, a prostitute, a social worker, and a priest during the social movements from 1970s to 1980s in Hong Kong. The film is based upon true stories.
소무
Director of Photography
소무는 시골 출신의 소매치기다. 경찰에선 ‘범죄와의 전쟁’을 선포하고 소무는 별로 할 일이 없어진다. 실업가로 성공한 샤오닝이 결혼을 올리게 되자 소무는 축의금을 건넨다. 샤오닝은 밀수로 돈을 버는 처지지만 소무의 축의금을 받길 거절한다. 기가 죽은 소무는 가라오케에서 노래를 부르는 메이메이라는 여성을 만난다. 처음엔 어색한 관계로 출발하지만 메이메이와 소무는 차츰 긴밀한 사이가 되어간다. 호의를 보이던 메이메이가 어느 날 갑자기 행방을 감추기 전까지
Neon Goddesses
Director of Photography
Three provincial girls departed for Beijing. Yu Quin works as a hostess in a night-club, leaving her two-year-old daughter in someone else's care. Hu Jin is a bit part player and runway model. Zun Ji worked as a dancer in a discotheque, but returned to her hometown after she became a drug addict.
Neon Goddesses
Scenario Writer
Three provincial girls departed for Beijing. Yu Quin works as a hostess in a night-club, leaving her two-year-old daughter in someone else's care. Hu Jin is a bit part player and runway model. Zun Ji worked as a dancer in a discotheque, but returned to her hometown after she became a drug addict.
Neon Goddesses
Director
Three provincial girls departed for Beijing. Yu Quin works as a hostess in a night-club, leaving her two-year-old daughter in someone else's care. Hu Jin is a bit part player and runway model. Zun Ji worked as a dancer in a discotheque, but returned to her hometown after she became a drug addict.