Vasiliy Rakhals

Vasiliy Rakhals

출생 : 1890-01-01,

사망 : 1942-06-15

약력

Vasiliy Rakhals was born in 1890. He was an art director and production designer, known for Luch smerti (1925), Tanya (1940) and Demon of the Steppes (1926). He died on 15 June 1942.

프로필 사진

Vasiliy Rakhals

참여 작품

Call to Arms
Art Direction
Anna
Production Design
Yasha, who likes Anna, accomodates siberian Pavel Kuganov, which later becomes a class-conscious worker in a factory. Anna refuses Yasha's offer of marriage and he therefore runs off to Siberia. After Pavel is hailed as a hero because he survives a fire accident in factory (which is in fact effect of his sabotage), Anna marries him. Pavel then becomes a reckless communist careerist, but only on surface. In fact, he is a traitor of the country and a spy, and gives Anna's party ID card to anti-communist movement. In spite of that, Anna is expelled from the communist party. Yasha returns from Siberia, only to find her love Anna desperate. They reveal the truth about Pavel (that he is a kulak who killed a kolchoz co-op leader), which means an end for Pavel.
Wings
Art Direction
During the Russian Civil War, pilot Sergey Sedov engages in battle with the Black Cat enemy fighter, controlled by the famous pilot Baru. In the battle, Sedov wounded Baru, but Sedov's plane fell apart in the air. Sedov was only miraculously saved. A few years later, Sedov and Baru meet in international competitions in Tehran. Baru are to defend the honor of a French company, Sedov and his student Ivanov - the honor of their country. In the end, the defeated Baru can only express hope of a rematch during a new meeting with Sedov in a future war. The film has not survived.
Misunderstood
Production Design
The film tells about the class struggle in the countryside during the creation of the first collective farms. Only the first part has survived. Director Ivan Pyryev began work on the film. It has not been preserved in its entirety.
Tokar Alekseyev
Art Direction
Tomorrow Night
Art Direction
On liberation from prison of a group arrested after the defeat of the 1905 Russian revolution and workers sentenced to death.
낡은 것과 새로운 것
Art Direction
Also known as The Old and the New (Staroye i Novoye), The General Line illustrates Lenin’s stated imperative that the nation move from agrarian to industrial culture in an epic ode to farm-collectivization progress.
Когда зацветут поля
Art Direction
The village youth organize a collective farm in the place of the monastery garden.
Her Way
Production Design
When Praskovya’s new husband attempts to hurt her on their wedding night, she fights back, and when he’s called away to fight in World War I not long after, she tends to their farm on her own, determined to make the best of a bad situation.
Your Friend
Art Direction
Khokhlova, a girl-reporter on a Moscow newpaper, falls in love with factory manager Petrovsky. To her he's the epitome of manliness--virile, decisive, strong-minded. Conversely, she rejects the sensitive, diffident editor Vasilchikov, who's in love with her, as unmanly. Her infatuation affects her work, and she is fired.
제3의 소시민
Art Direction
볼세비키 혁명 시대의 소비에트를 배경으로 주택 문제가 만들어 내는 소시민들의 비애를 그리고 있다. 침대와 소파밖에 놓인 것이 없는 모스크바의 작고 남루한 아파트에 살고 있는 젊은 부부. 남편의 오랜 친구가 도시로 올라오지만 집을 구할 수 없어 세 사람은 한 집에서 이상한 동거를 시작하게 된다.
Veter
Art Direction
During the Civil War following the Bolshevik Revolution, a Red cavalry officer is warned by a staffer from headquarters about his dangerous attraction to the female leader of a band of Cossacks, a violent woman who is aroused by killing.
The Traitor
Art Direction
An agent working for the Tsar fools a group of Bolchevik sailors but is captured and punished after the revolution.
전함 포템킨
Art Direction
1905년, 제정 러시아 시대. 전함 포템킨의 수병들은 장교들의 학대와 열약한 근무 조건에 불만을 가지게 된다. 썩은 고기를 식량으로 사용한 사실은 그들의 반란의 기폭제로 작용한다. 수병을 없애버리라는 장교의 명령에 포병들은 거역하고 수병과 포병은 힘을 합쳐 동지가 된다. 전함을 완전히 장악한 이들은 승리감에 젖어 흑해 오뎃사 항구로 향하고 이 소식을 전해들은 시민들은 수병들을 환영하러 부두로 나온다. 한편 짜르의 명령을 받은 정예 코자크 군대가 출동하여 그들에 반항하는 시민들에게 무차별 공격을 가한다. 전함 포템킨에 탄 수병들을 환영하려 했던 시민들은 갑작스런 군대에 의해 피를 흘리며 쓰러져 간다. 수 많은 희생자가 나지만, 분노한 시민들은 수병들과 합세하여 봉기, 짜르의 군대와 싸우며 혁명의 대열에 서는데...
파업
Art Direction
겉으로는 평온해 보이는 공장. 하지만 저 깊은 수면 아래에서 노동자들은 파업을 준비하고 있다. 파업의 기미를 보고받은 경찰은 스파이를 보내 노동자들을 염탐하게 한다. 그러던 어느날 측미계가 없어지자 공장 측은 한 노동자에게 누명을 씌우게 되고, 그는 자신의 결백함을 보이기 위해 자살하고 만다. 이 사건을 계기로 노동자들의 분노는 폭발하고 마침내 파업이 시작된다. 노동자들은 자신의 요구사항을 공장주에게 말하지만 그들은 수용하지 않는다. 파업이 장기화됨에 따라 극심한 생활고로 노동자들의 가정에서는 불화가 잦아질 뿐 아니라 가재 도구를 내다 팔기도 한다. 또한 스파이들의 회유와 협박에 넘어간 어느 노동자가 지도자를 밀고하기에 이른다. 경찰은 파업을 해결하기 위해서 부랑자들을 시켜 노동자들을 선동해 어용 주점을 방화, 약탈하도록 한다. 그들의 계획적인 음모를 눈치챈 노동자들은 집으로 돌아가려 하지만, 경찰들의 수공으로 심한 타격을 받고 활동가들과 지도자들은 모두 체포된다. 이 사건으로 권력을 가진 자들은 더욱더 철저하게 노동자들을 탄압할 수 있도록 군의 파견을 결정하고 잔혹한 진압을 자행하는데...
The Death Ray
Art Direction
In a capitalist country, workers are heavily repressed but manage to get a "death ray" to fight back. (A part of the movie is lost.)