Richard Leduc

출생 : 1941-01-01,

참여 작품

Car Cemetery
Falligan
The plot is set in a post apocalyptic Junkyard where people take refuge from authority and are able to practice their fantasies and fetishes without being stopped by the police. These people are led by Emanou who is a sort of Messiah, who promises music rather than salvation.
욕망의 모호한 대상
(uncredited)
세련된 중년 사업가, 마티유는 7년 전 부인과 사별한 후, '사랑하지 않은 여자와는 절대 섹스를 하지 않는다'는 철학을 가진 남자다. 마티유는, 하녀 콘치타에게 홀딱 반해, 하루가 멀다하고 그녀의 아파트를 드나들며 돈으로 환심을 사려한다. 정작 자신을 데리고 노는 건 콘치타인지도 모른 채. 아슬아슬하고도 감질나게 남자를 농락하던 콘치타는 어느 날 갑자기, 환멸의 편지 한 통과 함께 사라진다. 그후 5개월, 프랑스 파리의 근교 호화별장. 마티유가 우연히 들른 술집에서 재회하게 되는 두 사람. 그날부터 둘의 은밀한 동거는 시작되는데. 콘치타는 기상천외한 팬티를 입고 첫날밤을 치르는가 하면 "나의 모든 것을 주면 당신은 날 사랑하지 않을 것..."이라는 달콤한 변명으로 그와의 잠자리를 거부한다. 그러던 어느 날 마티유는 자신의 집에서 젊은 애인과 놀아나던 콘치타를 발견하고 내쫓는다. 7개월 후, 스페인 세비아의 한 작은 마을. 점점 시들어가던 마티유는 참다못해 콘치타를 찾아간다. 하지만 뜻밖의 사건이 벌어지고. 실오라기 하나도 걸치지 않고 스트립쇼를 하고 있는 콘치타의 충격적인 모습. 그녀의 팬티는 난공불락이 아니었던가? 마티유는 콘치타에게 집을 한 채 사주고 일을 그만 두게 한다. 밤마다 펼쳐질 그녀와의 멋진 밀애를 상상하며. 마침내 그녀의 비밀스런 초대가 있던 날. 콘치타는 철문밖에 마티유를 세워놓고 다른 남자와 정사를 벌인다. 다음날, "당신을 시험해보기 위한 연극이었노라"라 애원하는 콘치타. 하지만 마티유는 파리행 짐을 싼다. 다시 스페인 세비야 기차역. 마티유는 오늘 기차표를 끊은 것이며, 그를 붙잡으려 쫓아온 콘치타는 물을 뒤집어 쓴 것. 그러나 마티유의 이 이야기가 거의 끝날 무렵.
Serious as Pleasure
Bruno
"In Serieux comme le plaisir, two men and a woman live quite happily together in a romantic liaison. The woman is probably wealthy anyway, so the trio doesn't worry much about money. One day they decide to take a trip in their beat-up car, managing the whole affair in their own special, insouciant manner. They are followed by a suspicious policeman who thinks there's something fishy about this group..."
Miss O'Gynie and the Flower Men
Pierre
Pierre and Yves, two homosexuals, live a cozy love in a small Breton village until the arrival of Anne, the ex-girlfriend of Pierre, who will try to separate them.
Yusra
On the evening of his birthday, the young painter Sadri walked out on his mistress Lisa, and the party planned in his honour. While ambling along the beaches of Carthage in the dead of night, he sees a young woman, as beautiful as she was enigmatic, completely nude, rise up out of the waves. She told him her name was Yusra. From that time on Sadri was to live a story of wild love and spellbinding erotism with the mysterious stranger, abandoning the heartbroken Lisa. While attempting to paint her portrait, Sadri noticed there was a strange resemblance between Yusra and Lisa. An old wise man whom he met in the ruins of Carthage, told him that Yusra was one of the names of Dido, queen of ancient Carthage, who sometimes comes back to earth in the body of a young woman. Sadri tries to solve the mystery of the origins of the beautiful stranger.
N. Took the Dice
N Took the Dice is essentially a reworking of Eden and After made possible by the roll of a dice (scenes from the 1970 film were combined with outtakes and additional footage in an aleatory way). Robbe-Grillet was always interested in music and since he perceived Eden and After to be serial in nature, it only made sense that its sister film would stand in opposition to that.
Le Lys dans la vallée
Félix de Vandenesse
에덴 동산과 그 이후
Marc-Antoine
‘여기보다 어딘가에’를 꿈꾸는 현대 젊은이들의 이상향을 에덴 동산으로 설정한 로브그리예의 야심작. 에덴이라는 거울이 가득한 궁전 속에서 에로스와 타나토스가 공존하는 젊은이들의 동거가 이루어진다. 이 집단에 새로 낯선 이가 도착하면서, 모든 남성들과 여성들이 그에게 정념을 품고, 새로운 의식과 이상한 각성이 그들 사이에 일어난다.
Paris Does Not Exist
Simon
In this film, an artist attending a party smokes some dope and develops the ability to see into the future and the past. He returns to his apartment where he sees the vision of a woman who had lived there 30 years ago. His psychedelic hallucinations increase with time. Starring Richard Leduc and Danièle Gaubert with Serge Gainsbourg who also did the score.
We Won't Go to the Woods Anymore
Saint-Brice
Salomé
Salome was the daughter of Herod II and Herodias. According to the New Testament, the daughter of Herodias demanded and received the head of John the Baptist. This is a choreographed version of the play by Oscar Wilde.