Sue Gibson

출생 : 1952-01-01, Derby, Derbyshire, England, UK

사망 : 2016-07-27

참여 작품

The Mapmaker
Director of Photography
A short UK drama following an ageing couple who return to the seaside where they were happy 50 years earlier. Now their lives have changed and they face sadness and a difficult decision. The film includes flashbacks to their youthful romance.
31 North 62 East
Director of Photography
A psychological thriller about how an elite SAS unit's position is revealed by the British Prime Minister to ensure an arms deal goes ahead and to secure his re-election.
Shooting Women
Self
Reveals the history of camerawomen around the world, celebrating not only the survival of pioneer women in a male-dominated field, but a new generation of camerawomen's visions.
Women Behind the Camera
Self
Reveals the courageous lives of pioneer camerawomen from Hollywood to Bollywood, from war zones to children’s laughter, in a way that has never been seen before. Based on a book by Alexis Krasilovsky, the film tells the stories of camerawomen surviving the odds in Afghanistan, Australia, Canada, China, France, Germany, India, Iran, Mexico, the U.S. and other countries, as well as exploring their individual visions.
Riot at the Rite
Director of Photography
In the spring of 1913, Parisian businessman Gabriel Astruc opens a new theater on the Champs Elysées. The first performance is the premiere of Igor Stravinsky's 'The Rite of Spring', danced by the Ballet Russes. The rehearsal process is extremely fraught: the orchestra dislike Stravinsky's harsh, atonal music; the dancers dislike the 'ugly' choreography of Vaslav Nijinsky. The volatile, bisexual Nijinsky is in a strained relationship with the much older Sergei Diaghilev, the Ballet Russes' charismatic but manipulative impresario. Public expectation is extremely high after Nijinsky's success in 'L'apres-midi d'un faune'. Finally, 'The Rite of Spring' premieres to a gossip-loving, febrile, fashion-conscious Parisian audience sharply divided as to its merits.
The Search for John Gissing
Director of Photography
Matthew Barnes is a young exec on the move up who finds himself a pawn in corporate in-fighting when he's sent to London to oversee a merger
Tube Tales
Director of Photography
Nine short stories based on the true experiences of London Underground passengers.
내 노래를 들어라
Director of Photography
가짜 프랭크 시내트라를 쇼에 등장시키는 등 엉터리 연애인을 동원하는 나이트클럽을 운영하는 미키(Young Micky O'Neill: 브라이언 프라나건 분). 그는 허풍장이에 그다지 정직하지 못한 인물로 그가 기획하는 쇼란 모두가 신통치않은 것들 뿐이다. 그런데 이 속임수가 발각되어 쫓겨나기 직전에 그는 끝내주는 기획을 떠올린다. 바로 25년전 탈세 혐의로 국외로 잠적한 전설적인 테너 가수 조셉 로크를 등장시킨다는 것이다. 성공만하면 엄청난 돈을 얻게해줄 이 세기적인 기획에 그러나 먹구름이 끼기 시작한다. 로크를 쫓는 형사가 나타난 것이다. 그가 내세운 조셉 로크의 미스터 X는 무대에 올라 성공적으로 노래하고 관객들은 그의 노래에 감동과 갈채를 보낸다. 그러나 로크가 국외로 탈출하던 당시 로크와 사랑에 빠졌던 미키의 연인 낸시(Nancy Doyle: 타라 피츠제랄드 분)의 어머니 캐더린(Cathleen Doyle: 셜리 앤 필드 분)을 통해 그가 가짜임이 밝혀진다. 이로 인해 돈도 날리고 클럽도 문을 닫게 된 미키는 사랑하는 낸시에게 마져도 외면 당한다. 상심한 그가 낸시의 사랑도 되찾고 클럽도 되살릴 수 있는 방법이란 진짜 조셉 로크를 찾아 진짜 콘서트를 여는 것! 미키는 우여곡절 끝에 작은 마을에서 평범한 생활을 하고있는 로크를 찾아내지만 그를 리버플로 데려와 다시 노래를 부르게 하기란 결코 쉽지가 않다. 미키는 로크에게 낸시의 사랑을 회복하기 위해서 꼭 무대에 서줄 것을 부탁하고 처음에는 그를 믿지 않았던 로크도 그의 입에서 캐더린의 이름을 듣는 순간 얼굴 빛이 변한다. 그리고 로크는 마침내 캐더린에 대한 속죄의 뜻으로 미키를 따라 나서겠다고 한다. 잃어버린 사랑을 되찾아야 할 두 남자는 리버플로 돌아오는데, 그곳에는 25년간 로크를 추적하고 있는 아보트 서장(Jim Abbott: 데이비드 맥콜럼 분)도 기다리고 있는데...
Secret Friends
Cinematography
During a train ride, an anxiety attack leads middle-aged illustrator John into an identity crisis. As his marital problems merge and blur into his fantasy life with prostitutes and call girls, a long-dormant secret friend of his childhood surfaces in his delusions.
A Room of One's Own
Director of Photography
A Room of One's Own is based on two lectures which Virginia Woolf gave at Cambridge University in 1928 to the women students there. It is performed here by the British actress Eileen Atkins.
The Ploughman's Lunch
Clapper Loader
As England begins its military engagement in the Falklands, a BBC news journalist attempts to climb up from his working-class roots, at any cost, lying to those around him to get what he wants, only to discover that he is the recipient of a deception far more clever than his own.