Roberts Cinkuss

참여 작품

The Nap
Art Direction
Mother takes her eight-year-old daughter Antonia to a children’s creativity camp. Antonia is not happy about having to spend time under close adult supervision. On their way, she spots a sign saying ”The Robots Have Escaped!” The sign unleashes Antonia’s imagination and grows into a fantasy of how exciting her stay in the camp might turn out to be. Of course, Antonia’s and the robots’ paths intersect at the camp, where they intend to steal children’s dreams during their afternoon nap to convert them into ingenious commercials. Thriller-like events unfold. Thanks to Antonia’s inquisitive and rebellious nature and with her best friend and favourite toy Yeti by her side, the robots’ intention is averted.
내가 가장 좋아하는 전쟁
Storyboard Artist
라트비아의 현대사를 개인적 경험에 녹여 설득력 있게 보여주는 애니메이션. 소련 치하에서 공산주의 교육을 받으며 자란 소녀는 누구보다 모범적인 학생이 되려 한다. 학교에서 하라는 대로 잘 따르며 누구보다 앞장서는 학생 대표를 꿈꾼다. TV에선 늘 독일 나치나 서방 제국주의자들에 맞서는 소련군의 활약을 보여주고 소녀 역시 공산주의 전사가 되고자 한다. 소녀에게 이해가 안 되는 것은 할아버지가 공산주의를 좋아하지 않는다는 것이다. 자신이 사랑하는 사람들이 겪은 일들을 알게 되면서 소녀는 차츰 공산주의로부터 멀어지게 된다. 애니메이션 속에 다큐멘터리처럼 실제 있었던 사건의 화면과 실존 인물들이 등장하는 형식을 취한 작품.
키리쿠와 마녀
Animation
아프리카의 한 마을, 임신한 한 여인의 뱃 속에서 아기가 소리친다. "엄마, 저를 빨리 낳아주세요" 그리고 아기 키리쿠는 스스로 엄마 배에서 나온다. 마을은 카라바라는 마녀의 지배를 받으며 황폐한 삶을 살아간다. 카라바의 마법을 풀면 마을은 다시 평화를 되찾을 거라는 할아버지의 말을 믿고 키리쿠는 마녀와 멋진 한판을 벌이게 된다.