Val Avery

Val Avery

출생 : 1924-07-14, Philadelphia, Pennsylvania, USA

사망 : 2009-12-12

약력

Val Avery was an American film and television actor.

프로필 사진

Val Avery
Val Avery

참여 작품

블루베리
Judge
…Love 핏빛으로 떠나보낸 나의 여인... 평화로운 마을의 블루베리(뱅상 카셀)는 매혹적인 창녀와 사랑에 빠진다. 그러나 어느 날 밤 느닷없이 찾아온 무법자 월리(마이클 매드슨)의 출현으로 두 사나이는 총부리를 겨누고...여인을 차지하려는 월리의 무자비한 횡포로, 블루베리가 보는 앞에서 여인은 비극적인 죽음을 맞이한다. …Revenge 내 영혼에 어둠이 찾아오고, 내 안의 공포를 잠재운다... 블루베리는 가까스로 목숨만을 부지한 채 인디언의 신령한 치료를 받고, 그들 방식의 삶을 받아들이며 지난 과거를 잊으려 애써본다. 하지만 평온한 시간도 잠시, 죽은 줄만 알았던 월리가 블루베리 앞에 나타나면서 마을은 아수라장이 되고, 그의 인생 또한 다시 흔들리기 시작한다. 월리는 인디언의 비밀을 캐내 숨겨진 금괴와 영혼을 지배하기 위한 야심을 불태우는데… …Battle 블루베리, 살아남은 자의 복수가 시작된다... 블루베리는 보안관의 신분을 포기하고, 복수를 위해 그를 찾아 나서지만 월리의 부하들에 의해 죽음에 이르는 위기를 맞는다. 월리의 악마와도 같은 강인함을 확인한 블루베리… 하지만 이제 그는 월리와 맞서야 한다. 그렇게 피할 수 없는 결투는 시작되는데…
인 더 샤도우
Carlo Pierazzi
냉정한 킬러인 에릭은 뉴욕의 뒷골목에서 살해 현장을 발각되는 바람에 감옥에서 25년을 보낸다. 뉴욕 마약 조직의 지미는 마이애미에서 낮에는 영화의 스턴트맨으로 활약하고 밤에는 마약의 암거래를 주도하는 이중생활을 한다. FBI의 위장 수사원인 드래이븐과 거래를 마무리한 지미는 영화 촬영을 하다 불의의 사고로 죽게 되고 마약과 돈은 행방이 묘연해진다. 조 칼로는 돈과 마약을 회수하고 지미의 죽음을 복수하고자 에릭을 출옥시키는데.
A Constant Forge
Self
One of the great mavericks of cinema, John Cassavetes has earned a reputation as the godfather of American independent movies. The actor-turned-filmmaker invented a realist style of unadorned narrative films heavily influenced by documentaries. This in-depth analysis of Cassavetes' life and work features interviews with key collaborators and ensemble regulars, and explores the making of classics like "The Killing of a Chinese Bookie," "Opening Night" and "A Woman Under the Influence."
욕조 속의 물고기
Abe
노년기의 부부 샘과 몰리는 성격이 맞지 않는다며 매사에 티격태격하며 하루하루를 살아간다. 그러던 어느 날 샘이 느닷없이 물고기를 한 마리 가져오고, 그걸 욕조 안에 넣고 기르겠다고 우기지만 몰리는 샘의 이런 행동이 영 마음에 들지 않는다. 그리고 두 사람 모두 결코 고집을 꺾으려 하지 않는다. 몰리는 샘과 심하게 다투고 아들의 집으로 짐을 싸서 가지만, 아들 내외는 갑자기 들어온 어머니가 영 마음에 들지 않는다. 하지만 몰리는 절대 집에 돌아가지 않겠다며 새로운 남자와 데이트도 하며 즐겁게 살아가고 샘 역시 사과할 생각을 하지 않는다.
Gold Coast
Jimmy Capp
Karen stands to inherit millions from her dead husband on one condition: she must stay away from other men. Two of the deceased's former associates seek his money by getting closer to Karen, not knowing that doing so places the fortune out of reach.
도니 브래스코
Santo Trafficante Jr.
마피아 소탕작전이 진행되던 1978년 FBI 요원 조 피스토네(조니 뎁)는 뉴욕의 마피아 조직 보나노 패밀리에 침투해 정보를 수집, 보고하라는 명령을 받는다. '도니 브래스코'라는 가명을 쓰고 보석 장물 중개인으로 가장한 조는 보나노 패밀리의 일원인 레프티 로지에로(알 파치노)에게 접근한다. 레프티는 중간 보스인 소니 블랙과 갈등 관계에 있는 조직 안 '넘버3'이다. 젊고 영리한 도니에게 한 눈에 반한 레프티는 그를 친아들처럼 사랑하게 되고, 도니도 인간적인 레프티에게 애정을 느낀다. 그러나 레프티가 알지 못한 것은 친아들처럼 살가운 도니가 사실은 조 피스톤이란 이름의 FBI 조직원이라는 사실이다. 도니는 FBI 조직원의 임무 수행과 아내와 세 딸이 있는 가정을 지켜야 하는 가장의 책무와 육친처럼 대해주는 레프티와의 우정 사이에서 갈등하는데...
Assault at West Point: The Court-Martial of Johnson Whittaker
Gen. Sherman
The story of Johnson Whittaker, one of the first African-American cadets admitted to West Point. Tied down and beaten by his fellow cadets
Mom, I'm Leaving!
Papi
A disgruntled lion tamer flees the circus. Meanwhile, Mr. Gatorade retires.
The Messenger
Clark
When his girlfriend dies of a drug overdose, a former Green Beret decides to take vengeance on the drug gangs responsible for her death.
Courage
Pete Solto
A mother in Queens, New York, outraged when she discovers that her son is a drug addict, becomes an undercover agent for the DEA to clean up the drug trade in her neighborhood. Based on a true story.
코브라
Chief Halliwell
강력계 형사인 코브레티는 강력 사건을 추적하는 과정에서 얻은 명성으로 코브라라는 별명을 얻게 된다. 코브라는 큰 도시의 경찰서에서 계속적으로 강력반에 근무하면서 거리의 무법자들을 속속 체포하여 질서 유지에 혁혁한 공을 세운다. LA의 어느 슈퍼마켓에서 숏 건을 가진 사나이가 난입, 여러 명의 고객을 인질로 삼아 은신한다. LA 시경측은 민완형사 코브라를 부른다. 범죄의 온상으로 알려진 LA는 광신적인 폭력 집단에 의한 살인 사건이 연발하고 있다. 주범은 나이트 스랏샤로 성격 파탄자이며 수법은 잔악성이 극에 달하고 있었다. 어느날 밤 그들이 귀가하는 한 여인을 습격, 살해하는 장면을 잉그릿드라는 모델이 목격한다. 그러나, 목격자의 처치에 혈안이 된 범인들은 그녀에게 마스를 뻗친다. 너무나 충격을 받은 잉그릿드는 경찰에 보호를 요청, 그녀를 위한 코브라 즉 고브레티 형사의 눈부신 활약이 전개된다. 코브라의 곁에는 동료 형사인 곤잘레스가 계속 따라 다니며 행동을 함께 한다.
Out of the Darkness
Guido Pressano
A gripping thriller telling the true story of the hunt and capture of David Berkowitz, a.k.a. "Son of Sam" — the infamous serial killer who stalked New York in the 70s.
엘리베이터의 사나이
Dr. Richards
A killer is brutally attacking several tenants that live in a high rise apartment building in New York City.
The Streets
Whitcomb
Undercover cops Wreade & Grozzo (Beck & Orbach) are searching for the identity of a gang leader who is selling handguns to people for their self protection. Unfortunately the guns are lethal to those who use them
그리니치의 건달들
Nunzi
찰리 모랜은 마피아가 경영하는 식당의 중간 지배인이다. 웨이터인 찰리의 이종 사촌인 폴리가 팁을 중간에 빼돌려 돈을 몰래 챙긴 사실이 드러나자 찰리는 덩달아 해고된다. 이들은 이태리계로 서로에 대한 우애가 깊다. 그러나 찰리의 애인 다이앤은 폴리를 싫어한다. 찰리는 또 이혼한 부인과 아들에게 수당을 보내야 하기 때문에 돈이 많이 드는 상태에서 실직이 된 것이다. 찰리는 꿈이 다이앤과 같이 식당을 차리는 것이었는데 어느날 다이앤이 임신한 것을 알게 되고 둘은 심하게 다투게 된다. 폴리는 고리대금업자에게 5000달러를 꿔서 다른 사람들과 몰래 훌륭한 종마의 씨를 받았다는 말을 15000달러를 주고 산다. 한편 또 한탕을 모색중이던 폴리는 아일랜드계 바니라는 시계공, 찰리와 함께 악명높은 마피아 에디의 소유인 줄 모르고 금고를 턴다. 그런데 금고를 터는 중 에디한테 돈을 받는 경찰인 벙키가 들어와 실족하여 죽는사고가 일어난다. 벙키는 에디에게 돈을 우려내려고 항상 녹음기를 가지고 다니던 사람인데 찰리는 그 테잎을 빼온다. 에디는 자기 금고를 턴 범인이 폴리인 줄 알고 부하를 시켜 폴리의 엄지 손가락을 자른다. 엄지손이 잘린 폴리는 바니의 이름만 대지만 어쩔 수 없이 찰리의 이름도 대게 된다. 그 와중에 폴리가 산 경주만는 경마에서 아깝게 2등을 하고 그 반대로 돈을 건 찰리는 2만달러를 번다. 그러는 중 다이앤은 정직하지 못한 찰리와 살수 없다며 금고털이 한 돈을 가지고 나가버린다.
크레아 머니
Louie the Bartender
어린이 사진을 전문으로 찍는 사진사 몬티(Monty Capuletti: 로드니 댄저필드 분)는 현재의 생활에 만족하고 있으며 모든 즐거움을 만끽하려는 낙천가. 헤비스모키에서 도박을 즐기고, 앤초비피자를 너무나 좋아해 몸무게는 나날이 불어가는데도 건강을 위해 절제해야 겠다는 생각을 꿈에도 갖고 있지 않던 그에게 백만장자인 양엄마가 유산 상속자의 자격을 심사하기 위해 탐색전을 시작한다. 양엄마는 계속 못마땅해 하던 중 몬티를 변화시키려면 자신이 죽었다고 한 후금연, 금주, 약물복용금지, 그리고 도박을 절대 금물이라는 상속의 조건을 내걸여야 가능하다고 생각하고 변호사에게 이런 문서를 맡긴 후 사라진다. 죽은 줄만 알고 슬퍼하는 가족에게 유산이 상속되려면 이 조건을 몬티가 지켜야 할 절대절명의 과제가 되었다. 온갖 수단을 동원한 다이어트가 친구 닉키(Nicky Cerone: 조 페씨 분)와 막내딸의 협조로 성공하고, 드디어 180도 달라진 성실한 생활인 몬티가 탄생한다. 이제 양엄마가 나타나고 그 가족은 대저택에서 백작같은 생활을 하고 있다. 그러나 몬티는 아무도 몰래 예전의 생활도 즐기고 있다.
스팅 2
O'Malley
6년전 경마 사기로 50만불을 잃은 로니간(Doyle Lonnegan: 올리버 리드 분)은 곤돌프(Gondorff: 잭키 글리슨 분)와 후커(Hooker: 맥 데이비스 분)에게 복수를 하기 위해 치밀한 계획을 세운다. 한편 감옥 신세를 지던 곤돌프와 소매치기로 생활을 꾸려가던 후커는 미모의 사기꾼 베로니카(Veronica: 테리 가 분)와 함께 또다른 대형 사기극을 모의한다. 이 사실을 알게 된 로니간은 형사 오말리(O'Malley: 발 에버리 분)와 함께 이들을 소탕하기로 한다.
징크스트!
Milt Hawkins
Harold, a professional gambler, and his girlfriend Bonita, a lounge singer, follow Willie, a young blackjack dealer, around the western U.S. Harold has a jinx on Willie and can't lose with him. Bonita and Willie meet and fall for each other and plot to do away with Harold and collect on his life insurance.
Assignment Berlin
Talaat Pasha
샤키 머신
Manny
마약반의 유능한 형사 샤키(Sharky: 버트 레이놀즈 분)는 어느날 마약밀매범을 잡으려다 동료 스마일리(Smiley: 대릴 힉맨 분)의 방해로 일을 망치고, 범인을 추격하던 중 시민을 죽게 했다는 이유로 마약반에서 형사반으로 좌천된다.
Choices
Coach Rizzo
A popular high school student seems to have it all; a spot on the football team, the love of playing music in the school orchestra and a girlfriend. His world seems to come apart when the school doctor discovers he is partially deaf, causing him to be cut from the football team on the advice of the doctor. The student's friends fight to keep him on the team; while he struggles with his problem by withdrawing from everything he loves and starts falling in with the wrong crowd.
Continental Divide
Yablonowitz
A hard-nosed Chicago journalist has an unlikely love affair with an eagle researcher.
The Chosen
Teacher
In a 1940s New York, two Jewish teenage boys are determined to remain friends despite the deep differences between their two families.
글로리아
Sill
마피아의 회계담당인 잭은 FBI와 내통하고 조직의 돈을 빼돌리다, 결국 조직에 들통나 일가족 모두가 위험에 처한다. 이때 거래 장부를 아들 필에게 쥐어주고, 이웃에 사는 글로리아(Gloria Swenson: 지나 로랜스 분)라는 여인에게 보호를 요청하고 맡겨진다. 이후, 잭의 일가족은 들이닥친 마피아 조직원들에 의해 몰살당하고 만다. 글로리아는 마피아의 한 지역 중간 보스의 정부인데, 그녀는 부모를 잃은 철부지 아이를 떠안게 되어 어쩔 수 없이 마피아의 표적이 된 채 도피길에 오른다. 어느 곳이든 마피아 조직이 두 사람을 끈질기게 추적해 오고, 위험의 고비를 여러차례 넘기는데.
도전
Wendel
웨이크 필드 교도소에 새로 부임하는 헨리 브루베이커는 교도소의 실정을 알기위해 스스로 죄수처럼 가장하고 잠입한다. 죄수로 생활하면서 어느 정도 사정을 알게 된 브루베이커는 교도소 개선을 위해 힘껏 일하지만 교도소 밖 사람들의 따가운 눈총을 받게 되고 전통적으로 교도소 죄수들을 노동력으로 이용하던 사람들에게 협조도 하지 않자 그들은 모두 브루베이커를 싫어한다. 하지만 꿋꿋하게 자기 일에 최선을 다해 가던 중, 웨이크 필드 교도소에서 거의 반평생을 보낸 아브라함이란 죄수에게서 사체 유기 사실을 듣게 된다. 아브라함은 그 사실을 누설한 것 때문에 부패한 모범수들중 대장격인 휴이에게 죽음을 당하고 이에 분개한 브루베이커는 사체 발굴에 들어간다. 이에 주지사나 상원의원은 문제가 야기될까 봐 두려워하며 브루베이커에게 일을 중단하도록 압력을 넣는다. 하지만 브루베이커는 드디어 사체발굴에 성공하고 언론에 알려서 세인의 관심을 집중시키게 된다. 그 일로 브루베이커는 해임을 당하게 되고 신임 소장이 다시 부임하게 되지만 웨이크필드의 죄수들 마음엔 브루베이커가 정의의 횃불로 남게 된다.
아미티빌의 저주
Sgt. Gionfriddo
아미티빌로 이사 온 루츠 일가에게 겨울철 난데없이 파리떼가 나타난다. 이 사건으로부터 계속되는 악령 사건은 남편을 포악하게 만들고, 온 가족은 공포에 떨기 시작한다. 악령퇴치를 위해 아미티빌을 향해 가던 신부님마저 사고를 당하게 되고, 루츠 일가의 가족들은 무력감에 빠진다. 하지만 그들은 곧 아미티빌 저택의 악령 퇴치 작전을 세우고 악령과의 싸움을 시작하는데...
배회자
Mr. Sharp
The streets of the Bronx are owned by '60s youth gangs where the joy and pain of adolescence is lived. Philip Kaufman tells his take on the novel by Richard Price about the history of the Italian-American gang ‘The Wanderers.’
Love and Bullets
Caruso
Jackie Pruit is the girlfriend of notorious gangster Joe Bomposa. When it looks as if Bomposa's goons are threatening Jackie's life, the FBI moves in to protect her, hoping that she'll have incriminating evidence. Veteran agent Charlie Congers is assigned to watch over Jackie, and while it soon becomes apparent that she knows almost nothing about Bomposa that would be of any use to the FBI, he falls in love with her. Bomposa decides it would be more convenient to have Jackie out of the way, ordering her to be executed. Bomposa's henchmen slip through FBI security and murder her, but now they have to answer the angry and vengeful Congers.
업 인 스모크
The Hoods: Factory Boss
An unemployed pot-smoking slacker and amateur drummer, Anthony Stoner ditches his strict parents and hits the road, eventually meeting kindred spirit Pedro de Pacas. While the drug-ingesting duo is soon arrested for possession of marijuana, Anthony and Pedro get released on a technicality, allowing them to continue their many misadventures and ultimately compete in a rock band contest, where they perform the raucous tune "Earache My Eye."
Heroes
Mel
A Vietnam veteran suffering from post traumatic stress disorder breaks out of a VA hospital and goes on a road trip with a sympathetic traveler to find out what became of the other men in his unit.
Stonestreet: Who Killed the Centerfold Model?
Chuck Voit
A female private detective goes undercover as a porno actress to find a millionaire's missing daughter.
해리와 월터 뉴욕에 가다
Chatsworth
Two hoplessly out of their class con-men attempt to pull off the largest bank heist of the l9th century—by gaining the enmity of the most famous bank robber in the world and the affection of a crusading newspaperwoman.
차이니즈 부키의 죽음
Blair Benoit
벤 가자라와 세이무어 카셀 주연의 이 영화는 LA의 뒷골목을 배경으로 펼쳐지는 필름 누아르이다. 주인공은 노름빚을 탕감 받기 위해 중국인 마권업자를 살인해야 하는데 그는 어느덧 살인의 표적이 되고 만다. 카사베츠는 갱스터의 세계를 다루면서도 이 이야기를 자기 파괴에 대한 놀라운 성찰의 드라마로 바꾸어 놓는다. 이 영화는 그의 팬이자 제자이기도 했던 마틴 스콜세지와 함께 구상한 이야기로 와 더불어 갱스터 장르에 대한 카사베츠의 관심을 보여준다.
Lucky Lady
Dolph
When an American booze smuggler gets murdered in Prohibition-era Mexico, his widow, a nightclub singer, joins forces with her lover and a desperate loner to become rum-runners to the U.S.
Let's Do It Again
Lt. Bottomley
Clyde Williams and Billy Foster are a couple of blue-collar workers in Atlanta who have promised to raise funds for their fraternal order, the Brothers and Sisters of Shaka. However, their method for raising the money involves travelling to New Orleans and rigging a boxing match.
Russian Roulette
Rudolf Henke
An RCMP officer is ordered to discreetly take a Russian immigrant into custody in advance of a state visit by the Soviet premier. When the prisoner is kidnapped, the officer is drawn into a complicated assassination scheme.
The Legend of Hillbilly John
Cobart
A roaming hillbilly, on a quest to defy the Devil, encounters several supernatural characters and does battle with his silver-stringed guitar.
래핑 폴리스맨
Insp. John Pappas SFPD
When a gunman opens fire on a crowded city bus in San Francisco, Detective Dave Evans is killed, along with the man he'd been following in relation to a murder. Evans' partner, Sgt. Jake Martin, becomes obsessed with solving the case.
빠삐용
Pascal
프랑스령 기아나로 향하던 죄수 수송선에서 만난 빠삐용(스티브 맥퀸)과 드가(더스틴 호프만). 빠삐용은 무죄지만 살인죄로, 드가는 위조 지폐범으로 잡혀 와 죄수들이 겪는 끔찍한 일들을 겪게 된다. 시간이 지나며 빠삐용과 드가 사이에는 짙은 우정이 오간다. 빠삐용은 자신을 범인으로 몰아붙인 검사에 대한 복수를 위해, 드가는 아내에게 당한 배신 때문에 탈주를 하기로 한다. 그러나 첫번째 탈주에서 이들은 실패하여 독방에서 2년을 보내게 되고, 빠삐용은 다시 탈주를 시도하여 겨우 콜롬비아에 도착하여 지내지만 수도원의 원장에게 속아 다시 세인트 조셉프의 독방에서 5년을 보내게 된다. 드가의 우정만이 빠삐용에게 용기를 주는데...
Blood Sport
Frank Dorsdale
A searing commentary on the "win at all costs" mentality of American high school sports. David Lee Birdsong is the smalltown quarterback hoping to escape with a college scholarship and a pro career. David's father is the overbearing taskmaster vicariously living through his son. The third side of the triangle is Coach Marshall, a hypercritical and cruel man who sees David as the key to his future success. David's lockstep commitment to his father and coach is altered when he witnesses a teammate die after a grueling practice.
블랙 시저
Cardoza
Tommy Gibbs is a tough kid, raised in the ghetto, who aspires to be a kingpin criminal. As a young boy, his leg is broken by a bad cop on the take, during a payoff gone bad. Nursing his vengeance, he rises to power in Harlem, New York. Angry at the racist society around him, both criminal and straight, he sees the acquisition of power as the solution to his rage.
Firehouse
Sonny Caputo
Conflict erupts within a close-knit engine company of a big-city fire department when a black recruit and a bigoted white veteran clash during a wave of suspected arson in the ghetto. Pilot to the short-lived series that began a run in January 1974.
The Most Crucial Game
Ralph Dobbs
The manager of a football team murders its callow owner, making it look as if the young man had had an accident in his swimming pool. Lt. Columbo is on the case.
별난 인연
Zelmo Swift
주차장서 일하는 노총각 모스코비치와 미술관서 일하는 노처녀 미니는 우연히 만나 첫눈에 반한다. 그러나 자존심 강하고 오랜세월 독신으로 살아온 미니는 직선적이고 질투심 많은 모스코비치를 받아들이지 못한다. 여기에 양가의 가족도 상대방을 탐탁지 않게 생각, 이들의 결합은 위기를 맞는다.
Who Says I Can't Ride a Rainbow!
The Marshal
Barney owns the last working farm in Manhattan. For various reasons, city officials have decided to close it down. A special event is planned to raise awareness and money to keep it running.
A Tattered Web
Sgt. Harry Barnes
A detective discovers his son-in-law is cheating on his wife. He confronts the other woman and accidentally kills her, then tries to pin the crime on a local derelict.
도청 작전
Parelli aka Socks
10년의 형기를 마치고 출옥한 금고털이 전문가 앤더슨은 출소하자마자 또다른 계획을 추진한다. 조직의 재건을 위한 자금 마련을 위해 뉴욕동쪽의 호화 빌딩을 매입하려는 계획을 세운다. 앤더슨은 7명의 전문가들을 모아서 계획을 추진하는데 이들은 FBI 경찰 등 모든 수사기관의 감시망에 그들의 계획이 도청되고 있다는 것을 알지 못하고 있다. 하지만 이들은 이 상황을 역이용하는데.
The Traveling Executioner
Jake
Jonas Candide performs his job as state executioner in early 20th century Mississippi like a combination preacher and carnival barker, persuading condemned men to accept their deaths before electrocuting them on his electric chair. After he's assigned his first woman to execute, however, Jonas' sense of purpose is shaken.
A Dream of Kings
Fatas
A Greek American father of a dying boy decides to take his son to Greece to breathe the clean air of his ancestors, in an attempt to save the boy's life. However, money is a problem.
Machine Gun McCain
Chuck Regan (uncredited)
After serving 12 years behind bars for armed robbery, tough guy Hank McCain finds himself the pawn of a ruthless mob runt's rebellion against a high level don. When McCain discovers that he's been betrayed and abandoned by his new employer, he retaliates with a high stakes Las Vegas casino heist that erupts into all-out war on the streets of Los Angeles, San Francisco and New York. Not blood, nor lust, nor wedding vows can come between McCain and his money...or his machine gun.
마피아 형제들
Jake Rotherman
아버지때부터 마피아 집안인 프랭크(커크 더글러스 분)는 고향 시실리를 떠나 미국에 건너온 뒤 노조를 장악하는 등 마피아 조직의 실력자로 성장한다. 그는 대학을 졸업한 동생 빈스(알렉 코드 분)에게 자부심을 느끼며 끔직히 사랑한다. 프랭크는 30여 년 전 조직을 배신하고 아버지를 밀고해 죽게한 인물이 빈스의 장인이자 오래전부터 알고 지내던 도미니크임을 알고 그를 살해한 뒤 시칠리아로 도망친다. 그리고 조직에서는 프랭크를 살해하라는 임무가 내려진다.
얼굴들
Jim McCarthy
서로에게 충실한 14년의 결혼생활을 해 온 두 사람의 사랑 이야기. 하지만 미국의 중산층으로 그려지는 이들은 분열된 자아를 드러내는데...
The Pink Jungle
Rodriguez
A famous fashion photographer is trapped in a remote South American country with a beautiful model and together with some unscrupulous characters, become involved in the search for a lost diamond mine.
옴브레
Delgado
아파치의 손에 길러진 존 러셀(John Russell: 폴 뉴만 분)은 옴브레라는 이름으로 더 많이 알려져 있다. 어느 날 러셀은 역마차를 타고 아리조나로 향하게 되는데 그 마차에는 마차를 모는 헨리 멘데스(Mendez: 마틴 발삼 분)와 인디안 보호구역의 대리인인 페이버 박사(Alexander Faver: 프레데릭 마치 분), 그의 부인 오드라(Audra Favor: 바바라 러시 분), 그리고 거친 인생을 산 제시(Jessie: 다이안 시렌토 분)라는 여인, 나이 어린 부부 빌리(Billy Lee Blake: 피터 레이저 분)와 그의 아내 도리스(Doris: 마가렛 블레이 분), 그리고 승객으로 위장한 악당 그라임즈(Cicero Grimes: 리차드 분 분)가 함께 타고 있었다. 여행 중 그들이 탄 마차는 마을 보안관이 가세한 강도 일당에게 털리고, 인디언을 속여 부정하게 모든 돈을 가지고 도망을 가려던 페이버 박사의 부인인 오드라가 납치된다. 악당들이 모든 것을 빼앗고 떠나는 순간 러셀은 악당 중 보안관과 돈 가방을 든 두 명을 쏘고 산 속으로 동행인들과 함께 숨어든다.
The Dangerous Days Of Kiowa Jones
Morgan
A dying marshal deputizes a drifter to deliver the two killers in his custody to prison. However, the new deputy must elude a pair of bounty hunters who want to deliver the prisoners themselves to collect the reward and would think nothing of killing the deputy to get them.
Assault on a Queen
Trench
A group of adventurers refloat a WWII German submarine and prepare to use it to pull a very large heist; The Queen Mary which they plan to rob on the high seas.
네바다 스미스
Buck Mason
금을 찾는 악당들에게 아버지가 살해당하자, 그들에게 복수하기 위해 추격을 해가는 주인공 맥스의 모험을 그린 서부 영화.
Wild, Wild Winter
Fox
Low-budget beach party rip-off relocated to the slopes, with the plot of Taming of the Shrew loosely pasted on and with beats by the Beau Brummels.
위스키 전쟁
Bartender
식량보다도 소중한 위스키를 지켜내기 위해 인디언과 여성 금주단체와 필사적으로 싸우는 기병대. 위스키를 두고 펼쳐지는 팽팽한 대립관계 속에서 싹트는 사랑과 절제가 담긴 영화. 1860년대를 배경으로 한 영화로, 콜로라도에서 위스키를 실은 마차 40여 대를 인디언으로부터 보호하려는 기병대와 여성 금주회원들 간의 얽히고 설킨 소동을 보여주는 코믹 서부극이다. 영화는 다큐멘터리 스타일로 진행된다. 진지한 목소리의 성우가 역사적 배경과 맥락을 제공하고, 영화 진행 내내 역할 및 단체의 설명을 나레이션을 통해 제공한다. 1876년 콜로라도 덴버에 혹독한 추위가 올 것이라고 예견되었다. 마을 사람들은 추위로 인해 마을의 농산물 생산이 어려워질 것이고, 곡물이 부족해지면 위스키 생산도 줄어들 것이라는 생각을 한다. 위스키없인 못사는 사람들은 다가올 위스키 부족이 두렵기만 한데…. 특히 인디언들의 위스키 공격이 걱정되는 사람들은 위스키가 제대로 배달되길 바란다. 결국 ‘프랭크 웰링험’의 선적회사를 이용하여 마차 40대에 위스키를 가득 싣고 덴버로 향한다. 위스키가 가득 실린 소중한 마차들을 호위할 기동대가 지원되고, 젊은 대위 ‘폴 슬레이터’가 주축이 되어, 지휘관 ‘태듀스’ 대령의 지휘 아래 위스키는 안전하게 운반되는듯 했다. 하지만 갑자기 나타난 복병, 여성 금주단체. 금주단체의 리더인 ‘코라 템플턴 매팅게일’ 마담과 그녀의 추종자들이 마차를 가로채서 위스키를 모두 파기하려 한다. 위스키를 지키려는 기동대와 위스키를 파괴하려는 여성 금주단체, 인디언들 그리고 덴버 술집주인들로 구성된 민병대 등의 좌충우돌 싸움이 흥미진진하게 펼쳐진다. 그러던 중 태듀스 대령과 마담 코라를 연결해 준다. 이 둘은 극단적인 대립관계였음에도 불구하고 티격태격하다가 사랑에 빠지게 되고, 영화는 헤피엔딩으로 마무리된다.
Satan's Bed
A young Japanese girl arriving in New York City gets mixed up with mobsters and dope dealers.
Sylvia
Pudgey Smith (uncredited)
Sylvia West (Carroll Baker) may not be who she says she is. Her fiancé, the very well-to-do Frederick Summers (Peter Lawford), hires an investigator named Alan Maklin (George Maharis) to do some digging, and what he finds out about her life prior to becoming a writer is quite shocking. Will the newfound knowledge ruin the marriage? Gordon Douglas (Young at Heart) directs this drama, which is based on E.V. Cunningham's book.
The Power and the Glory
Based on Graham Greene's novel about a flawed but devoted priest in 1930s Mexico who attempts to perform his duties while eluding a police lieutenant determined to capture him.
폴 뉴먼의 허드
Jose
텍사스에서 목장을 경영하는 정직하고 성실한 호머 배넌에게는 부도덕하고 이기적이며 오만한 성격을 가진 아들 허드가 있다. 그는 자동차 사고로 형제를 죽게 만든 이후, 술과 여자에 빠져 망나니처럼 살고 있는데...
헤비급을 위한 진혼곡
Young fighter's promoter
Mountain Rivera is a veteran heavyweight and near-champion who suddenly finds himself washed up in the only trade he knows—prizefighting. Yet, threatened by gangsters for welshing on a gambling debt, Mountain’s opportunistic manager, Maish Rennick, schemes to get the ex-boxer into a phony wrestling match to make some quick money. Although he and his loyal trainer, Army, oppose the degrading proposition, the disillusioned Mountain begins to wonder if he has any options left.
투 레이트 블루스
Milt Frielobe
고스트는 이상주의적인 음악가로 체면을 손상시키느니 공원에서 새들에게 연주해 주는 것이 낫다고 생각한다. 그런데 아름다운 가수 제스와 사랑에 빠지자 고스트는 밴드를 떠나는데...
황야의 7인
Henry
미국과 멕시코의 국경 지대에 있는 가난한 마을에 매년 칼베라(Calvera: 엘리 월라치 분)란 도적떼가 나타나 수확한 양식을 빼앗아 가자 마침내 마을 사람들은 도적떼와 싸우기로 결심하고 총잡이를 구하러 도시로 온다. 대가도 너무 싸고 싸움에 승산이 없다는 걸 알면서도 그들을 딱하게 여긴 크리스(Chris Adams: 율 브리너 분)라는 총잡이가 다섯 명의 일류 총잡이들을 설득한다. 드디어 여섯 명의 총잡이가 마을로 향해가고 있는데 젊은 청년 치코가 그들을 쫓아오며 자신도 끼워달라고 떼를 쓴다. 결국 그의 끈질김에 감탄하여 그들은 치코를 끼워주기로 한다. 마을에 도착한 7인의 총잡이들은 마을 사람들에게 총 쏘는 법을 훈련시키고 함정을 만들며 칼베라와 싸울 준비 태세를 갖춘다. 처음엔 총잡이들이 무서워 피하기만 하던 마을 사람들도 그들을 믿고 따르게 된다. 드디어 칼베라 일당이 후퇴를 한다. 그러나 칼베라가 완전히 도망간 게 아니고 끝까지 싸울 계획임을 알게 되자 마을 사람들은 지금이라도 항복하자는 패와 끝까지 싸우자는 패로 나뉜다. 결국 항복을 주장하던 마을 사람 하나가 칼베라를 마을에 몰래 끌어들여 7인의 총잡이들을 잡게 한다. 목숨만 구한 채 마을에서 쫓겨난 그들은 죽을 걸 알면서도 마을로 되돌아가 싸우기로 한다. 목숨을 걸고 싸우고 있는 그들의 모습에 마을 사람들도 두려움을 떨치고 합세하여 칼베라 일당을 모조리 죽인다. 그러나 7인의 총잡이 중 셋만이 살아남는다. 그 중 치코는 사랑하는 마을 처녀 옆에 남기로 하고 두 명만이 마을을 떠나 다시 황야로 향한다.
건힐의 결투
Steve, Horseshoe Bartender'
미국군 사령관 맷 모건의 아내가 강간 살해당한다. 범인들은 독특한 모양의 안장을 빠뜨리고 떠나 버리는데 맷은 그것이 옛 친구 크레이그의 것임을 알아볼 수 있었다. 맷은 그가 정착해 살고 있는 건힐 시를 향해 출발하는데, 한편 크레이그는 그 사건의 범인들 중 하나가 자신의 아들 릭이란 사실을 알아내고 슬픔을 감추지 못하고 맷에게 그를 넘겨주지 않으려 한다.
무덥고 긴 여름밤
Wilk (uncredited)
떠돌이 벤 퀵(폴 뉴먼)은 가는 곳 마다 방화범으로 오인 받아 추방당하던 중 남부 미시시피 지방의 어느 마을의 대 부호 농장주인 바너(오손 웰즈)를 만나게 되서 그의 농장에서 일을 하게 되는데 부지런하고 저돌적인 그를 바너는 마음에 들어 하고 중요한 일도 맡기며 신임하게 된다. 바너에게는 나약하고 무능한 아들(안소니 프란시오사)과 철부지 같은 며느리(리 레믹)가 있지만 주관이 강하고 똑똑한 사랑스런 딸(조안 우드워드)이 있다. 벤 퀵은 바너의 딸과도 사랑에 빠지게 되는데...
도시의 가장자리
Brother
여기 저기 떠돌며 살고 있는 젊은 청년 악셀(존 카사베츠)는 뉴욕 맨해탄에 도착하여 부두 노동자로 취업이 되고 역시 탈영병 출신인 토미 타일러(시드니 포이티어) 와 친하게 지내게 된다 하지만 노동자들의 보스인 찰리는 흑인인 토미를 노골적으로 차별 대우 하면서 갈등의 씨앗은 점점 커지게 되는데...
하더 데이 폴
Frank (uncredited)
전직 스포츠 전문 기자 에디 윌리스가 권투 기획자 닉 벤코와 일을 하게 된다. 에디는 닉이 아르헨티나에서 스카우트한 토로 모레노의 홍보를 전담한다. 덩치만 큰 토로는 아직 경기 기술이 부족했지만 닉은 모든 수단을 동원해 토로를 스타로 만들기로 한다. 에디는 닉의 계획이 못마땅했지만 돈 때문에 거절하지도 못한다. 조작된 승부 속에서 토로가 명성을 쌓아 가던 중 토로와 경기를 하던 챔피언 던디가 경기 도중 쓰려져 사망하고 만다. 토로는 사람을 죽였다는 죄책감에 절망에 빠지고, 그런 토로를 지켜보는 에디의 마음도 편하지 않다. 비정한 권투 세계를 배경으로 한 누아르. 카리스마 넘치는 연기로 누아르 영화에서 크게 활약했던 험프리 보가트의 마지막 작품으로, 그는 1956년 초에 암 선고를 받았다.