Sarun Srisingchai

출생 : 1980-08-28,

참여 작품

10년: 태국
Director of Photography
2014년 태국에서는 군사 쿠데타가 일어나 군부가 정권을 장악했고, 21세기 태국에서 온 네 개의 시선이 군사주의가 일상에 침투하고 관계하는 방식을 탐구한다. 평화로워 보이는 사회의 질서는 설계된 리듬과 행동양식의 예외 없는 움직임을 배양하고 감시하는 체제 속에서 지속된다. 완벽히 동화되지 않으면 사회에서 축출되는 운명에 처한다. 사람들에게 잘못된 생각을 전할 수 있다며 사진 전시에 개입하는 세상에서 인간의 표정은 읽기를 거부당한다. 그러나 4개의 옴니버스에서 가장 중요한 시선의 운동은 군사주의의 효력이 상실되는 순간들을 읽어내는 장면들에 있다. 보통의 사람이 사진 찍은 얼굴에는 검열 따위로 제어될 수 없고 해석을 강제하는 풍부한 표정이 가득 담겨 있다. 움직일 수 없을 때도 사람들은 눈을 흘끗거리고, 도망가라는 메시지를 전하기도 한다. 일상에 스며든 군사주의의 풍경이 공사 중인 공원에 버티고 섰지만, 또한 과거를 기억하고 현재를 실행하는 다양한 사람과 그들의 시선이 태국의 미래를 살아갈 것이다.
Distance
Cinematography
Three stories which each focus on one of three types of relationships: family, friendship, and love. The first story is about conflicted manager on a business trip who is intrigued by an elderly worker and investigates his life. The second story is about a young father who receives a letter that brings him to a foreign land, where old emotions come unburied. The last story is about a visiting professor from overseas who sets a student's heart fluttering, while having to deal with his own.
Bo
Cinematography
P-047
Still Photographer
Lek is a locksmith and Kong is a writer. When Kong comes up with a plan to put Leks lock picking skills to good use, the two start breaking into other peoples homes, not to steal anything but just to bask temporarily in the lives of others. Kong pries too deeply into someone elses life, and things grow rather complicated.