Lui-même
A documentary about Marcello Mastroianni.
Self - director
Characters
Hours after his release from prison, Jesus Quintana pairs up with fellow misfits Petey and Marie for a freewheeling joyride of petty crime and romance.
Story
Hours after his release from prison, Jesus Quintana pairs up with fellow misfits Petey and Marie for a freewheeling joyride of petty crime and romance.
Adaptation
This is the story of a guy who goes too fast and a big guy who is too slow. Foster meets Taupin. All this would be trivial if one of them had a scary scenario, the scenario of their lives and their deaths. Just open the pages and shake.
Writer
This is the story of a guy who goes too fast and a big guy who is too slow. Foster meets Taupin. All this would be trivial if one of them had a scary scenario, the scenario of their lives and their deaths. Just open the pages and shake.
Director
This is the story of a guy who goes too fast and a big guy who is too slow. Foster meets Taupin. All this would be trivial if one of them had a scary scenario, the scenario of their lives and their deaths. Just open the pages and shake.
Self - Filmmaker (archive footage)
An account of the life of actress Jeanne Moreau (1928-2017), a true icon of the New Wave and one of the most idolized French movie stars.
Self
Great filmmakers claim the artistic influence of French director Henri-Georges Clouzot (1907-1977), a master of suspense, with a unique vision of the world, who knew how to offer both great shows and subtle studies of characters. Beyond the myth of the tyrannical director, a contrasting portrait of a visionary, an agitator, an artist against the system.
Self
Self
Writer
An alcoholic writer is visited by an incarnation of his cancer.
Director
An alcoholic writer is visited by an incarnation of his cancer.
Self
Bertrand Blier
어느 여성 감독이 여배우들에 관한 영화를 찍기 시작한다. 톱스타부터 무명배우까지, 지적이거나 혹은 가볍거나… 어느새 잊혀진 여배우들을 만나면서 그녀는 한없이 연약한 존재인 그녀들의 매력에 빠져든다.
Himself (archive)
" Me, against women? Yes, right up against them! " - Sacha Guitry Everyone in France knows the films of Bertrand Blier. From "Les Valseuses" (Getting it Up) to "Merci La Vie" (Thank You, Life), his work has become part of French cultural heritage. Every French adult can recall a scene or a line of dialogue from one of his films. But what about the man himself? Who exactly is behind the singular, sometimes unsettling work, which is often intentionally truculent or downright provocative?
A City Runs Through the Festival is an anatomy of the Festival through the eyes of its own audience.
Screenplay
모든 남자들이 탐하는 매혹적인 그녀,
그녀로부터 거부할 수 없는 거래가 시작된다! 벗겨진 대머리에 볼 것 없는 외모를 지닌 평범한 월급쟁이 프랑수아. 지금 막 거액의 복권에 당첨된 그는 이 세상 누구라도 반해버릴 뇌쇄적인 아름다움의 소유자 다니엘라를 만나 한가지 제안을 한다. 한 달에 10만 유로씩을 줄 테니, 대신에 400만 유로의 복권 당첨금이 다 떨어질 때까지 자신과 함께 지내자는 것이 바로 그것! 돈을 준다는 말에 선뜻 제안을 받아들인 다니엘라는 자신을 정중하고 부드럽게 대해주는 프랑수아에게 점차 마음을 빼앗기게 된다. 하지만 그녀의 숨막힐 듯 관능적인 육체는 정신적으로 충격을 받거나 신체적으로 무리를 하면 곧 멎을지도 모르는 약한 심장을 지닌 프랑수아에겐 너무나 가혹한 유혹. 그런 그 역시도 다니엘라를 향한 열정적인 사랑으로 심장을 치유해간다. 그러던 어느 날, 샤를리라는 심상치 않은 남자가 찾아와 자연스럽게 다니엘라를 품에 안는다. 사실 그녀는 암흑가 보스인 샤를리의 여자였던 것. 당황해하는 프랑수아에게 그는 다니엘라를 가질 수 있는 거래의 조건을 제시하기 시작하는데…
Director
모든 남자들이 탐하는 매혹적인 그녀,
그녀로부터 거부할 수 없는 거래가 시작된다! 벗겨진 대머리에 볼 것 없는 외모를 지닌 평범한 월급쟁이 프랑수아. 지금 막 거액의 복권에 당첨된 그는 이 세상 누구라도 반해버릴 뇌쇄적인 아름다움의 소유자 다니엘라를 만나 한가지 제안을 한다. 한 달에 10만 유로씩을 줄 테니, 대신에 400만 유로의 복권 당첨금이 다 떨어질 때까지 자신과 함께 지내자는 것이 바로 그것! 돈을 준다는 말에 선뜻 제안을 받아들인 다니엘라는 자신을 정중하고 부드럽게 대해주는 프랑수아에게 점차 마음을 빼앗기게 된다. 하지만 그녀의 숨막힐 듯 관능적인 육체는 정신적으로 충격을 받거나 신체적으로 무리를 하면 곧 멎을지도 모르는 약한 심장을 지닌 프랑수아에겐 너무나 가혹한 유혹. 그런 그 역시도 다니엘라를 향한 열정적인 사랑으로 심장을 치유해간다. 그러던 어느 날, 샤를리라는 심상치 않은 남자가 찾아와 자연스럽게 다니엘라를 품에 안는다. 사실 그녀는 암흑가 보스인 샤를리의 여자였던 것. 당황해하는 프랑수아에게 그는 다니엘라를 가질 수 있는 거래의 조건을 제시하기 시작하는데…
Screenplay
Loic and Seb are a couple living in Paris's gay district, the Marais. Seb is the owner of the district's most trendy, chic and camp nightclub. It's a world devoid of judging eyes where the clientele can be themselves. Things are just terrific. What's more, Loic's dream of transmitting his heart and soul to another human being is about to come true: he's going to be a father. He gave his sperm. Things are just terrific. Marie Haguette, their accomplice, is offering them this gift, the most beautiful gift that two gay guys could receive: a baby! She's three-months pregnant, that dicey moment when things could go wrong... Maybe this is why Loic has morning sickness, contractions and cravings. Things are just terrific. Except for love, Love with a capital L of course, upsets the pie-cart. Marie falls madly in love with Charles, a wonderful stranger, but at least he's straight. What's more, he's coming to dinner tomorrow night. What should Loic and Seb do?
Theatre Play
A father arrives at his son's house one evening. They begin talking about women, love, relationships and things turn awkward fast.
Screenplay
A father arrives at his son's house one evening. They begin talking about women, love, relationships and things turn awkward fast.
Director
A father arrives at his son's house one evening. They begin talking about women, love, relationships and things turn awkward fast.
Self
Les Acteurs is the absurd story of Jean-Pierre Marielle desperately waiting for a cup of hot water, the story of a conspiracy against actors, the story of aging actors whose careers are slowly less active than they used to be, but a stunning tribute to French actors and their cinema.
Screenplay
Les Acteurs is the absurd story of Jean-Pierre Marielle desperately waiting for a cup of hot water, the story of a conspiracy against actors, the story of aging actors whose careers are slowly less active than they used to be, but a stunning tribute to French actors and their cinema.
Director
Les Acteurs is the absurd story of Jean-Pierre Marielle desperately waiting for a cup of hot water, the story of a conspiracy against actors, the story of aging actors whose careers are slowly less active than they used to be, but a stunning tribute to French actors and their cinema.
Self
Screenplay
매춘부 마리(Marie Abarth: 야누크 그랑베르 분)는 자신의 직업에 떳떳하며 나름대로의 프로의식(?)을 느끼고 그 일에 탁월한 재능이 있다.
하지만 그녀도 다른 여자와 마찬가지로 자신만을 사랑해 줄 남자를 기다린다. 그러던 어느 날, 그녀는 자신의 아파트 앞에서 쓰러져 있는 부랑자 쟈노(Jeannot: 제라르 랑방 분)를 발견하고 동정과 연민에 이끌려 그를 자신의 집으로 데려와 따뜻한 음식과 잠자리를 제공한다. 그리고 자신과 그를 위해 잠자리를 같이한다. 자신의 만족과 여러 남자의 만족을 위해 일했던 그녀는 처음으로 한 사람만을 위한 느낌을 갖는다. 쟈노에게서 자신에게 맞는 진정한 사랑의 의미를 느끼게 된 것이다. 마리는 쟈노에게 정성을 다하게 되고, 예상치 못한 호의에 쟈노는 당황한다. 며칠을 같이 보낸 마리는 쟈노에게 자신의 포주가 되주지 않겠냐고 제안하고 마리의 말에 쟈노는 더욱 더 당황해 한다. 일약 부랑자에서 포주로 변신한 쟈노는 마리가 일하는 낮시간엔 거리를 방황하는 등 무료한 시간을 보내나 차츰 생활에 적응하게 된다.
맛있는 차도 마시며 아침의 상쾌한 공기도 만끽한다. 마리가 보고 싶을 때는 무작정 집으로 되돌아 가기도 하는데 이러한 쟈노의 행동이 마리에겐 사랑스럽기만 하다. 그런 생활의 연속에서 쟈노는 이발소에서 만난 사라(Sanguine: 발레리아 브뤼니 떼데쉬 분)와 관계를 맺기 시작한다.
쟈노는 사라를 '상귄'이라 애칭하며 마리가 벌어들이는 수입을 상귄와 또 다른 여자들과 즐기는데 탕진한다. 또한 그는 자신에게 빠진 상귄을 매춘부로 만들려하나 그녀가 풍기 단속 경찰에 걸려들자 자신은 물론 마리까지 경찰에 소환되고 만다. 그렇고 그런 사람들로 붐비는 경찰서에서 자초지종을 듣게 된 마리는 배신감과 그에 대한 미련으로 괴로워하나 사라에게 동병상련의 묘한 정을 느낀다. 상귄과 마리는 곧 오랜 친구 사이처럼 서로를 이해하게 된다. 교도소에 들어가게 된 쟈노에 대한 사랑과 원망으로 더 이상 남자를 사랑하지 않겠다고 다짐하는 마리와 상
Director
매춘부 마리(Marie Abarth: 야누크 그랑베르 분)는 자신의 직업에 떳떳하며 나름대로의 프로의식(?)을 느끼고 그 일에 탁월한 재능이 있다.
하지만 그녀도 다른 여자와 마찬가지로 자신만을 사랑해 줄 남자를 기다린다. 그러던 어느 날, 그녀는 자신의 아파트 앞에서 쓰러져 있는 부랑자 쟈노(Jeannot: 제라르 랑방 분)를 발견하고 동정과 연민에 이끌려 그를 자신의 집으로 데려와 따뜻한 음식과 잠자리를 제공한다. 그리고 자신과 그를 위해 잠자리를 같이한다. 자신의 만족과 여러 남자의 만족을 위해 일했던 그녀는 처음으로 한 사람만을 위한 느낌을 갖는다. 쟈노에게서 자신에게 맞는 진정한 사랑의 의미를 느끼게 된 것이다. 마리는 쟈노에게 정성을 다하게 되고, 예상치 못한 호의에 쟈노는 당황한다. 며칠을 같이 보낸 마리는 쟈노에게 자신의 포주가 되주지 않겠냐고 제안하고 마리의 말에 쟈노는 더욱 더 당황해 한다. 일약 부랑자에서 포주로 변신한 쟈노는 마리가 일하는 낮시간엔 거리를 방황하는 등 무료한 시간을 보내나 차츰 생활에 적응하게 된다.
맛있는 차도 마시며 아침의 상쾌한 공기도 만끽한다. 마리가 보고 싶을 때는 무작정 집으로 되돌아 가기도 하는데 이러한 쟈노의 행동이 마리에겐 사랑스럽기만 하다. 그런 생활의 연속에서 쟈노는 이발소에서 만난 사라(Sanguine: 발레리아 브뤼니 떼데쉬 분)와 관계를 맺기 시작한다.
쟈노는 사라를 '상귄'이라 애칭하며 마리가 벌어들이는 수입을 상귄와 또 다른 여자들과 즐기는데 탕진한다. 또한 그는 자신에게 빠진 상귄을 매춘부로 만들려하나 그녀가 풍기 단속 경찰에 걸려들자 자신은 물론 마리까지 경찰에 소환되고 만다. 그렇고 그런 사람들로 붐비는 경찰서에서 자초지종을 듣게 된 마리는 배신감과 그에 대한 미련으로 괴로워하나 사라에게 동병상련의 묘한 정을 느낀다. 상귄과 마리는 곧 오랜 친구 사이처럼 서로를 이해하게 된다. 교도소에 들어가게 된 쟈노에 대한 사랑과 원망으로 더 이상 남자를 사랑하지 않겠다고 다짐하는 마리와 상
Idea
영화가 시작되면 여배우 캐롤 부케가 실명으로 등장해 위기에 처한 남자에 관한 증언을 한다.
그 남자는 유명한 코미디 배우이자 감독인 미셸 블랑. 이제 영화는 그에게 이상한 일들이 벌어지기 시작한 1년 전으로 돌아간다. 경찰이 찾아와 무임승차했다며 체포하질않나, 예정에도 없던 칸영화제에 나타나 마틸다 메이를 덮치려들고 샤를로트 생스부르의 지갑에서 돈을 훔치기까지 한다. 정작 미셸 자신은 이런일들이 어떻게 벌어졌는지 기억조차 할수 없다. 정신병이 아닐까 고민하던 그는 캐롤의 충고에 따라 시골로 가고 마침내 그와 똑같이 닮은 패트릭 올리버가 자신의 흉내를 내고 다님을 알게된다. 그런데 , 문제는 이제부터. 언제부턴가 주변사람들이 패트릭을 진짜 미셸 블랑으로 블랑을 뻔뻔스러운 사기꾼 패트릭으로 오해하기 시작하는 것이 아닌가...
Screenplay
A provocative, seemingly absurd patchwork movie which sends a worthwhile message about hope against all odds, love, children and human understanding. Schoolgirl Victorine has an insane mother and an alcoholic father who can never find his way home in their maze of slum apartment blocks. Aggressive, sexually threatening boys of all ages are everywhere, and while the teacher eventually relents to a gang of adolescent rapists, Victorine gives herself to a rowdy gang of older layabouts, eventually winning the heart of burglar Paul.
Director
A provocative, seemingly absurd patchwork movie which sends a worthwhile message about hope against all odds, love, children and human understanding. Schoolgirl Victorine has an insane mother and an alcoholic father who can never find his way home in their maze of slum apartment blocks. Aggressive, sexually threatening boys of all ages are everywhere, and while the teacher eventually relents to a gang of adolescent rapists, Victorine gives herself to a rowdy gang of older layabouts, eventually winning the heart of burglar Paul.
Director
샹탈 아커만을 포함해 코스타 가브라스, 미셸 피콜리 등 33명의 감독들이 모여 30개국의 양심수들을 사면할 것을 주장하며 제작한 옴니버스 영화. 샹탈 아커만은 5분 길이의 단편 "엘살바도르의 페베 엘리자베스 벨라스퀘즈를 위하여"를 연출했다.
Screenplay
세상 물정 모르는 순진한 카미유와 일찍 세상을 알아 버린 조엘이 친구가 된다. 카미유는 조엘과 함께 하며 섹스에 눈뜨고, 녹록치 않은 인생의 어두운 밤을 맛본다. 애인에게 버림받은 조엘은 머리 끝까지 화가 나고, 조엘과 카미유는 닥치는 대로 들이받으며 동네를 쑤시고 다닌다. 한편, 갑작스럽게도 에이즈에 대한 공포가 카미유를 휘감는다. 들끓는 분노와 욕망이 세상의 모순과 뒤얽힌 카미유와 조엘의 기묘한 우정을 그린다. 두 남자의 행보를 담은 논쟁적 로드 무비 과 궤를 같이한다. (2017 영화의 전당 - [시네마테크] 서머 스페셜 2017)
Director
세상 물정 모르는 순진한 카미유와 일찍 세상을 알아 버린 조엘이 친구가 된다. 카미유는 조엘과 함께 하며 섹스에 눈뜨고, 녹록치 않은 인생의 어두운 밤을 맛본다. 애인에게 버림받은 조엘은 머리 끝까지 화가 나고, 조엘과 카미유는 닥치는 대로 들이받으며 동네를 쑤시고 다닌다. 한편, 갑작스럽게도 에이즈에 대한 공포가 카미유를 휘감는다. 들끓는 분노와 욕망이 세상의 모순과 뒤얽힌 카미유와 조엘의 기묘한 우정을 그린다. 두 남자의 행보를 담은 논쟁적 로드 무비 과 궤를 같이한다. (2017 영화의 전당 - [시네마테크] 서머 스페셜 2017)
Screenplay
A car dealer, well-to-do and with a beautiful wife, finds himself attracted to his rather plain new temporary secretary. Despite her own commitments she feels the same and the two soon embark on an affair. Though it would seem it has happened before his wife finds this particular entanglement of her husband's very difficult to accept.
Director
A car dealer, well-to-do and with a beautiful wife, finds himself attracted to his rather plain new temporary secretary. Despite her own commitments she feels the same and the two soon embark on an affair. Though it would seem it has happened before his wife finds this particular entanglement of her husband's very difficult to accept.
Author
Bickering couple Monique and Antoine are interrupted by bisexual burglar Bob while fighting in a bar. With husband and wife in need of cash, Bob teaches them the most efficient house burglary methods. Monique is attracted to the charismatic thief, but Bob is more interested in Antoine, who eventually succumbs to his attentions. As the trio continues living together, Monique grows unhappy about being ignored by both men.
Director
Bickering couple Monique and Antoine are interrupted by bisexual burglar Bob while fighting in a bar. With husband and wife in need of cash, Bob teaches them the most efficient house burglary methods. Monique is attracted to the charismatic thief, but Bob is more interested in Antoine, who eventually succumbs to his attentions. As the trio continues living together, Monique grows unhappy about being ignored by both men.
Writer
Robert Avranche, a middle-aged, alcoholic garage owner, is sitting on a train, reflecting on the emptiness of his life. An attractive young woman, Donatienne, suddenly enters the compartment and offers to make love to him. Robert accepts but, when the woman leaves the train afterwards, he decides to follow her...
Director
Robert Avranche, a middle-aged, alcoholic garage owner, is sitting on a train, reflecting on the emptiness of his life. An attractive young woman, Donatienne, suddenly enters the compartment and offers to make love to him. Robert accepts but, when the woman leaves the train afterwards, he decides to follow her...
Writer
The charming Pascal, owner of a clothing store in Courchevel, and the chubby and scruffy Micky, disc jockey in a nearby club, are best of friends. Pascal accumulates women, much to the chagrin of Micky, who is consoled of his failures by listening to his friend talk about his successes. Viviane arises, ravishing and icy, but she's seasonal. Pascal, sincerely in love, seduces her and then leaves. This is a dire situation for Micky: Pascal is far away and the beauty is so kind to him. Complications arise once Pascal returns.
Director
The charming Pascal, owner of a clothing store in Courchevel, and the chubby and scruffy Micky, disc jockey in a nearby club, are best of friends. Pascal accumulates women, much to the chagrin of Micky, who is consoled of his failures by listening to his friend talk about his successes. Viviane arises, ravishing and icy, but she's seasonal. Pascal, sincerely in love, seduces her and then leaves. This is a dire situation for Micky: Pascal is far away and the beauty is so kind to him. Complications arise once Pascal returns.
Story
Barely out of prison, where she spent five long years, a pretty prostitute sows disorder in the life of a hitherto peaceful couple.
Novel
30대에 접어드는 피아니스트 레미는 약 10년 전 어린 딸이 있는 마르탕과 결혼했다. 음악가로서 이렇다 할 경력을 쌓지 못한 채 세월이 흐르고, 빠듯한 살림에 레미와 마르탕은 갈등을 겪는다. 그러던 어느 날, 사고로 마르탕이 갑자기 숨지고, 14살이 된 딸 마리옹은 친부에게 가야만 하는 상황에 처한다. 그러나 마리옹은 의붓아버지인 레미 곁에 머물기를 원하고, 점점 레미를 남자로 바라보게 된다. 블리에가 자신이 쓴 동명 소설을 각색했다. 의붓아버지와 의붓딸의 사랑이라는 논쟁적인 소재에도 불구하고 호평을 받았다. (2017 영화의 전당 - [시네마테크] 서머 스페셜 2017)
Screenplay
30대에 접어드는 피아니스트 레미는 약 10년 전 어린 딸이 있는 마르탕과 결혼했다. 음악가로서 이렇다 할 경력을 쌓지 못한 채 세월이 흐르고, 빠듯한 살림에 레미와 마르탕은 갈등을 겪는다. 그러던 어느 날, 사고로 마르탕이 갑자기 숨지고, 14살이 된 딸 마리옹은 친부에게 가야만 하는 상황에 처한다. 그러나 마리옹은 의붓아버지인 레미 곁에 머물기를 원하고, 점점 레미를 남자로 바라보게 된다. 블리에가 자신이 쓴 동명 소설을 각색했다. 의붓아버지와 의붓딸의 사랑이라는 논쟁적인 소재에도 불구하고 호평을 받았다. (2017 영화의 전당 - [시네마테크] 서머 스페셜 2017)
Director
30대에 접어드는 피아니스트 레미는 약 10년 전 어린 딸이 있는 마르탕과 결혼했다. 음악가로서 이렇다 할 경력을 쌓지 못한 채 세월이 흐르고, 빠듯한 살림에 레미와 마르탕은 갈등을 겪는다. 그러던 어느 날, 사고로 마르탕이 갑자기 숨지고, 14살이 된 딸 마리옹은 친부에게 가야만 하는 상황에 처한다. 그러나 마리옹은 의붓아버지인 레미 곁에 머물기를 원하고, 점점 레미를 남자로 바라보게 된다. 블리에가 자신이 쓴 동명 소설을 각색했다. 의붓아버지와 의붓딸의 사랑이라는 논쟁적인 소재에도 불구하고 호평을 받았다. (2017 영화의 전당 - [시네마테크] 서머 스페셜 2017)
Screenplay
An absurd black comedy that cunningly reverses the conventions of the crime thriller to comment on the alienating and dehumanizing effects of contemporary urban life. Alphonse Tram is unwittingly involved in several murders despite having no memory of committing the crimes. His confusion lead him to confess to his neighbour, Inspector Morvandieu. Alphonse and Morvandieu become the axis around which murders occur.
Director
An absurd black comedy that cunningly reverses the conventions of the crime thriller to comment on the alienating and dehumanizing effects of contemporary urban life. Alphonse Tram is unwittingly involved in several murders despite having no memory of committing the crimes. His confusion lead him to confess to his neighbour, Inspector Morvandieu. Alphonse and Morvandieu become the axis around which murders occur.
Screenplay
Solange is depressed: she's stopped smiling, she eats little, she says less. She has fainting fits. Her husband Raoul seeks to save her by enlisting Stephane, a stranger, to be her lover. Although he listens to Mozart and has every Pocket Book arranged in alphabetical order, Stephane fails to cheer Solange. She knits. She does housework. Everyone, including their neighbor a vegetable vendor, agrees that she needs a child, yet she fails to get pregnant by either lover. The three take a job running a kids' summer camp where they meet Christian, the precocious 13-year-old son of the local factory manager. It is Christian who restores Solange to laughter
Director
Solange is depressed: she's stopped smiling, she eats little, she says less. She has fainting fits. Her husband Raoul seeks to save her by enlisting Stephane, a stranger, to be her lover. Although he listens to Mozart and has every Pocket Book arranged in alphabetical order, Stephane fails to cheer Solange. She knits. She does housework. Everyone, including their neighbor a vegetable vendor, agrees that she needs a child, yet she fails to get pregnant by either lover. The three take a job running a kids' summer camp where they meet Christian, the precocious 13-year-old son of the local factory manager. It is Christian who restores Solange to laughter
Screenplay
Two men, fortyish, worn out by their wives, abandon everything to go and live in the back of beyond. There they meet a truculent priest, a boozer, Émile who recalls them to life's simple pleasures. Calm is what they want. But soon their example inspires thousands of disorientated males, fleeing the feminist 1970s. Soon, too, there arrives a squadron of nymphomaniac Amazons.
Director
Two men, fortyish, worn out by their wives, abandon everything to go and live in the back of beyond. There they meet a truculent priest, a boozer, Émile who recalls them to life's simple pleasures. Calm is what they want. But soon their example inspires thousands of disorientated males, fleeing the feminist 1970s. Soon, too, there arrives a squadron of nymphomaniac Amazons.
Screenplay
장-클로드와 피에로는 여기저기 떠돌며 여자들을 희롱하고, 금품을 갈취한다. 길을 걷던 둘은 주차되어 있던 멋들어진 차를 훔친다. 신나게 드라이브를 즐긴 두 사람은 차를 돌려 놓으려 하지만, 총을 들고 위협하는 차의 주인과 마주한다. 장-클로드와 피에로는 엉겁결에 차는 물론, 차주와 함께 있던 마리-앙주까지 납치해 달아난다. 두 친구의 어처구니없는 행보에 범상치 않은 여인들이 함께 하게 된다. 블리에가 자신이 쓴 소설을 각색해 영화화했다. 선정적인 성 묘사, 도덕적 모호함으로 논쟁을 불러일으키기도 했다.
(2017 영화의 전당 - [시네마테크] 서머 스페셜 2017)
Novel
장-클로드와 피에로는 여기저기 떠돌며 여자들을 희롱하고, 금품을 갈취한다. 길을 걷던 둘은 주차되어 있던 멋들어진 차를 훔친다. 신나게 드라이브를 즐긴 두 사람은 차를 돌려 놓으려 하지만, 총을 들고 위협하는 차의 주인과 마주한다. 장-클로드와 피에로는 엉겁결에 차는 물론, 차주와 함께 있던 마리-앙주까지 납치해 달아난다. 두 친구의 어처구니없는 행보에 범상치 않은 여인들이 함께 하게 된다. 블리에가 자신이 쓴 소설을 각색해 영화화했다. 선정적인 성 묘사, 도덕적 모호함으로 논쟁을 불러일으키기도 했다.
(2017 영화의 전당 - [시네마테크] 서머 스페셜 2017)
Director
장-클로드와 피에로는 여기저기 떠돌며 여자들을 희롱하고, 금품을 갈취한다. 길을 걷던 둘은 주차되어 있던 멋들어진 차를 훔친다. 신나게 드라이브를 즐긴 두 사람은 차를 돌려 놓으려 하지만, 총을 들고 위협하는 차의 주인과 마주한다. 장-클로드와 피에로는 엉겁결에 차는 물론, 차주와 함께 있던 마리-앙주까지 납치해 달아난다. 두 친구의 어처구니없는 행보에 범상치 않은 여인들이 함께 하게 된다. 블리에가 자신이 쓴 소설을 각색해 영화화했다. 선정적인 성 묘사, 도덕적 모호함으로 논쟁을 불러일으키기도 했다.
(2017 영화의 전당 - [시네마테크] 서머 스페셜 2017)
Dialogue
The day he is released from jail, Serge is expected by four killers sent by Count Charles Varèse assigned to make him confess where he has hidden the jewels stolen during his last stickup. On the other hand the police inspector who arrested him offers him protection on condition he gives him the same piece of information. Serge refuses and is about to be tortured by Varèse's henchmen when Michel, a friendly hood, comes to his rescue. His friendship will result in... a heap of corpses!
—Guy Bellinger
Adaptation
The day he is released from jail, Serge is expected by four killers sent by Count Charles Varèse assigned to make him confess where he has hidden the jewels stolen during his last stickup. On the other hand the police inspector who arrested him offers him protection on condition he gives him the same piece of information. Serge refuses and is about to be tortured by Varèse's henchmen when Michel, a friendly hood, comes to his rescue. His friendship will result in... a heap of corpses!
—Guy Bellinger
Writer
The day he is released from jail, Serge is expected by four killers sent by Count Charles Varèse assigned to make him confess where he has hidden the jewels stolen during his last stickup. On the other hand the police inspector who arrested him offers him protection on condition he gives him the same piece of information. Serge refuses and is about to be tortured by Varèse's henchmen when Michel, a friendly hood, comes to his rescue. His friendship will result in... a heap of corpses!
—Guy Bellinger
Scenario Writer
A medical doctor gets into trouble when one of his patients turns out to be hunted by the mafia.
Director
A medical doctor gets into trouble when one of his patients turns out to be hunted by the mafia.
Director
Assistant Director
Women are being tortured to death with various torture devices in the dungeon of an old castle by a deformed, hooded, holocaust survivor.
Director
In 1963, 22-year-old Bertrand Blier invited 11 of his peers to come to a film studio and talk about their lives. The record of what was said is a discussion of values that remains relevant and fascinating today. The footage was shot just five years prior to May 1968, and the atmosphere of that time is clearly discernible: these young people may not yet be revolutionaries, but there is clearly a ferment in the air.
Assistant Director
The Marquis de Villemaur reunite strange visitors in his Castle, to meet a survivor of the Third Reich. There is an Italian fascist, Heinrich; a German, Matthias; a Russian; and Dromard, a blind French war hero with a black monocle. - from IMDB