Eugenio Bentivoglio

참여 작품

La ragazza del metrò
Director of Photography
Nino is a pianist, he runs into Valentina in the underground and falls for her. Valentina is rich but she tells nothing to Nino who is proud. Andrea was the boy of Valentina before Nino and wants to marry her for her money. Nino leaves Valentina when he finds out that she is rich while Andrea, turned down again, kidnaps Valentina.
최후의 시실리
Director of Photography
1950년대의 시실리. 비토 가르가노와 미켈레 라브루쪼는 가난한 농부의 아들로 태어나 한 마을에서 자란 죽마고우. 패전국으로 가난과 실업과 범죄와 이념 갈등으로 이탈리아는 시달리고 있고, 30년대부터 마피아 본산인 시실리는 더욱 심하다. 마차로 곡물수송을 하던 비토와 미켈로는 트럭으로 곡물 수송하던 인부들과 시비가 벌어져 비토가 그중 한명을 죽인다. 마침 그 곁을 지나던 대지주 돈 쥬스또는 이를 단순사고로 처리해준다. 미켈레는 공산주의 이념에 물들어 농민을 선동 돈 쥬스또의 땅을 탈취하려 하는데 이에 돈 쥬스또는 비토를 유혹, 미켈로를 제거한다. 그후 비토는 승승장구, 이곳의 대부노릇을 한다. 그는 돈 쥬스또를 이용 대단위 건설 사업을 벌여 본격적인 마피아 사업을 시작한다. 그러나 종국에는 돈 쥬스또까지 제거하나 이탈리아에 불어닥친 마피아 소탕작전의 표적이 되어 재파에 회부된다. 교묘한 술책으로 재판에선 승리하나, 측근의 배신으로 결국 피살당하고 만다.
The Climber
Director of Photography
Joe Dallesandro plays a hungry young buck who aspires to be a career criminal. He starts out working at a warehouse for a gangster where he helps to relocate illegal contraband, and because of his ruthlessness and dependability he begins to ascend the ladder of organized crime. Of course, the more powerful he becomes, the more "Climbers" come out of the shadows to take his place.
Blood Brothers
Director of Photography
In this period piece set in Italy, Nicola Bellizzi dreams of becoming a lawyer. However, when he seeks the reason that people are reluctant to help him in his goals, he discovers that some of his blood relations are high-ranking members of the Mafia. He tries to break away from his family obligations, but falls into a life of crime and violence.
목의 굴레
Director of Photography
로마 변두리 산바실리오에 살고 있는 어린 아이 파비오 스파다의 우주로 들어간다. 파비오는 학교에서 부적응자로 취급된다. 아이의 부모, 감독, 공립 학교 심리학자, 심지어는 파비오 자신이 파비오에 대해 이야기한다.
Vengeance Is a Dish Served Cold
Camera Operator
After witnessing the brutal murder of his entire family by Native Americans as a child, Jeremiah Bridger becomes a merciless Indian-killer and scalp hunter. After saving the life of a beautiful Native American girl named Tune, however, the lone and silent gunman slowly reconsiders his hatred. He starts to doubt his former persuasion, that it was really Indians, who killed his family, and soon has to find out that a greedy and unscrupulous landowner usually blames Native Americans for his own crimes.
Io e Dio
Cinematography