Yuya Ishii

Yuya Ishii

출생 : 1983-06-21, Saitama Prefecture, Japan

프로필 사진

Yuya Ishii
Yuya Ishii

참여 작품

달
Writer
요코는 동일본대지진을 취재해서 쓴 소설로 명성을 얻은 소설가이지만 지금은 소설을 쓰지 못하고 있다. 남편은 스톱모션 애니메이션을 만들지만 아직 제대로 인정받은 적이 없는 감독 지망생이고 가족의 생계는 요코가 책임을 지고 있다. 요양원에 취직한 요코는 그곳에서 인간의 존엄성을 위협받는 노인과 장애인을 목격한다. 모두가 외면하고 숨기고 싶어 하는 사람들이 있는 곳. 그곳에서 요코는 충격적인 일들을 경험한다.
달
Director
요코는 동일본대지진을 취재해서 쓴 소설로 명성을 얻은 소설가이지만 지금은 소설을 쓰지 못하고 있다. 남편은 스톱모션 애니메이션을 만들지만 아직 제대로 인정받은 적이 없는 감독 지망생이고 가족의 생계는 요코가 책임을 지고 있다. 요양원에 취직한 요코는 그곳에서 인간의 존엄성을 위협받는 노인과 장애인을 목격한다. 모두가 외면하고 숨기고 싶어 하는 사람들이 있는 곳. 그곳에서 요코는 충격적인 일들을 경험한다.
당신은 믿지 않겠지만
Screenplay
고단한 현실에서 도망치고 싶은 츠요시는 좋은 일자리가 있다는 형의 말에 어린 아들과 함께 한국으로 건너간다. 그러나 오랜만에 만난 형은 서울에서 하루살이 생활 중이었고, 허황된 거짓말만 늘어놓는다. 그러던 어느 날, 아무도 듣지 않는 노래를 부르는 가수 최솔을 만나고, 감추고 있던 서로 다른 마음의 상처를 발견하게 되는데…
당신은 믿지 않겠지만
Director
고단한 현실에서 도망치고 싶은 츠요시는 좋은 일자리가 있다는 형의 말에 어린 아들과 함께 한국으로 건너간다. 그러나 오랜만에 만난 형은 서울에서 하루살이 생활 중이었고, 허황된 거짓말만 늘어놓는다. 그러던 어느 날, 아무도 듣지 않는 노래를 부르는 가수 최솔을 만나고, 감추고 있던 서로 다른 마음의 상처를 발견하게 되는데…
노을빛으로 타다
Screenplay
7 years ago, Yoichi died in a traffic accident. His wife Ryoko did not receive compensation from her husband's death. She has since raised her son Junpei by herself. Junpei is now a middle school student. Ryoko also cares for her father-in-law, who lives in a nursing home and she also runs a cafe. Her care is in a difficult situation due to Covid-19, while Junpei experiences bullying at school.
노을빛으로 타다
Director
7 years ago, Yoichi died in a traffic accident. His wife Ryoko did not receive compensation from her husband's death. She has since raised her son Junpei by herself. Junpei is now a middle school student. Ryoko also cares for her father-in-law, who lives in a nursing home and she also runs a cafe. Her care is in a difficult situation due to Covid-19, while Junpei experiences bullying at school.
우리가 말하지 않은 것
Writer
아츠히사는 아내 나츠미, 다섯살 딸 스즈와 함께 살고 있다. 아츠히사와 나츠미, 타케다는 고등학교 시절부터의 단짝 친구인데, 한때 가수가 되고 싶었던 아츠히사와 타케다는 중국어와 영어 교습을 받으며 언젠가 사업가가 되고 싶다는 무기력한 꿈을 꾼다. 어느 날, 아츠히사는 나츠미에게 다른 남자가 있다는 사실을 알게 되고, 나츠미는 아츠히사에게 이혼을 요구한다.
우리가 말하지 않은 것
Director
아츠히사는 아내 나츠미, 다섯살 딸 스즈와 함께 살고 있다. 아츠히사와 나츠미, 타케다는 고등학교 시절부터의 단짝 친구인데, 한때 가수가 되고 싶었던 아츠히사와 타케다는 중국어와 영어 교습을 받으며 언젠가 사업가가 되고 싶다는 무기력한 꿈을 꾼다. 어느 날, 아츠히사는 나츠미에게 다른 남자가 있다는 사실을 알게 되고, 나츠미는 아츠히사에게 이혼을 요구한다.
난반사
Director
A young couple is devastated when their son is killed by a falling tree during a windstorm. As the distraught father begins to look for answers into his son’s death, what appears to be a tragic accident turns out to have been the result of multiple blunders by multiple people.
난반사
Writer
A young couple is devastated when their son is killed by a falling tree during a windstorm. As the distraught father begins to look for answers into his son’s death, what appears to be a tragic accident turns out to have been the result of multiple blunders by multiple people.
마치다군의 세계
Screenplay
실수투성이에 잘 하는 것 하나 없지만 사람들에게 친절을 베풀기에는 1등인 소년 마치다. 모두를 좋아하는 그의 앞에 어느 날, 모두를 싫어하는 소녀 이노하라가 나타난다. 그런데 도대체 이 감정은 뭘까? 올가을, 두근두근 반짝반짝 마치다군의 세계로!
마치다군의 세계
Director
실수투성이에 잘 하는 것 하나 없지만 사람들에게 친절을 베풀기에는 1등인 소년 마치다. 모두를 좋아하는 그의 앞에 어느 날, 모두를 싫어하는 소녀 이노하라가 나타난다. 그런데 도대체 이 감정은 뭘까? 올가을, 두근두근 반짝반짝 마치다군의 세계로!
Uta Monogatari: Cinema Fighters Project
Director
Six Stories based on Six Songs.
도쿄의 밤하늘은 항상 가장 짙은 블루
Writer
부족한 생활비를 충당하기 위해 낮에는 간호사, 밤에는 술집에서 일하는 ‘미카’. 일용노동직으로 일하며 넉넉하지 않은 삶을 살지만 막연한 희망을 꿈꾸는 ‘신지’. 이들은 화려함과 고독함이 한 데 섞인 도쿄에서 하루하루를 살아간다. 서로를 이해하는 진정한 사랑은 없을 것 같던 도쿄의 밤하늘 아래, 방황하던 두 사람은 서로를 조금씩 알아가며 삶에 대한 희망을 함께 품기 시작한다.
도쿄의 밤하늘은 항상 가장 짙은 블루
Director
부족한 생활비를 충당하기 위해 낮에는 간호사, 밤에는 술집에서 일하는 ‘미카’. 일용노동직으로 일하며 넉넉하지 않은 삶을 살지만 막연한 희망을 꿈꾸는 ‘신지’. 이들은 화려함과 고독함이 한 데 섞인 도쿄에서 하루하루를 살아간다. 서로를 이해하는 진정한 사랑은 없을 것 같던 도쿄의 밤하늘 아래, 방황하던 두 사람은 서로를 조금씩 알아가며 삶에 대한 희망을 함께 품기 시작한다.
밴쿠버의 아침
Director
일본인들의 캐나다 밴쿠버 이민史, 그중 아사히라는 야구팀에 대한 이야기. 고난의 1세대 이민자들에게 꿈과 희망을 주다 본국이 일으킨 전쟁으로 강제수용돼 팀이 없어질 때까지의 스토리가 감동도 긴장도 없이 다큐처럼 이어지다!!
이별까지 7일
Screenplay
건망증이라고 대수롭지 않게 생각했던 엄마가 뇌종양 말기로 7일이라는 시한부 판정을 받는다. 번듯한 직장에 다니는 큰아들, 철없는 대학생 작은아들, 무뚝뚝한 아빠... 평범했던 이들의 삶은, 엄마에게 주어진 마지막 7일이란 시간으로 모든 것이 뒤바뀐다. 기억을 잃어가며 점점 어린 소녀처럼 변해가는 엄마로 인해 차마 얘기할 수 없었던 서로를 향한 문제들이 하나씩 드러나기 시작한다. 죽음을 앞두고 기억을 잃어가는 엄마와 남은 가족들의 가장 간절한 일주일!
이별까지 7일
Director
건망증이라고 대수롭지 않게 생각했던 엄마가 뇌종양 말기로 7일이라는 시한부 판정을 받는다. 번듯한 직장에 다니는 큰아들, 철없는 대학생 작은아들, 무뚝뚝한 아빠... 평범했던 이들의 삶은, 엄마에게 주어진 마지막 7일이란 시간으로 모든 것이 뒤바뀐다. 기억을 잃어가며 점점 어린 소녀처럼 변해가는 엄마로 인해 차마 얘기할 수 없었던 서로를 향한 문제들이 하나씩 드러나기 시작한다. 죽음을 앞두고 기억을 잃어가는 엄마와 남은 가족들의 가장 간절한 일주일!
행복한 사전
Director
1995년, 전혀 존재감이 없는 출판사의 뒷방 부서인 ‘사전편집부’에 공석이 생겼다! 지루하고 재미없는 편찬일을 떠맡고 싶지 않은 쾌남 ‘마사시’(오다기리 죠)는 세상과는 단절되어 보이는 영업부의 왕따 ‘마지메’(마츠다 류헤이)를 전격 스카우트해온다. 얼떨결에 사전편집부에 합류한 ‘마지메’는 새로운 사전 만들기 프로젝트인 [대도해]에 매력을 느끼고, 단어들을 수집하며 차츰 사람들과 언어로 소통하는 즐거움을 배워나간다. 그러던 중 찾아온 뜻밖의 사랑! 10년 동안 묵고 있는 하숙집 할머니의 손녀 ‘카구야’(미야자키 아오이)를 보고 한눈에 반한 ‘마지메’. ‘마지메’의 사랑을 도와주려는 편집부 식구들은 그에게 [사랑] 목록의 풀이를 맡기고, ‘마지메’는 ‘카구야’에게 어설프지만 진심을 다해 구애를 펼치며 단어 풀이를 해나간다. 2009년, 십여 년이 넘는 세월 동안 수작업으로 단어 하나 하나를 모아 총 3000만개의 단어풀이를 완성한중년의 ‘마지메’는 [대도해]의 출간을 앞둔 어느 날, 실수로 누락된 단어 한 개를 발견한다. 과연 ‘마지메’의 사랑과, 위기를 맞은 [대도해]의 출간은 이루어질 수 있을까?
미츠코, 출산하다
Writer
Mitsuko is 24, heavily pregnant and estranged from the American father of her child. Her parents believe she is happy and successful in America and are unaware that she has secretly returned to Tokyo. Making the biggest decisions on the slightest whim, she moves back into the tenement street where she lived as a child. The move changes lives, reignites old romances and creates a supportive circle of love that may be exactly what Mitsuko needs.
미츠코, 출산하다
Director
Mitsuko is 24, heavily pregnant and estranged from the American father of her child. Her parents believe she is happy and successful in America and are unaware that she has secretly returned to Tokyo. Making the biggest decisions on the slightest whim, she moves back into the tenement street where she lived as a child. The move changes lives, reignites old romances and creates a supportive circle of love that may be exactly what Mitsuko needs.
A Man with Style
Screenplay
Miyata lost his wife early on and single-handedly raised their two children. One day he notices a change in his physical condition, and decides that it must be stomach cancer.
A Man with Style
Director
Miyata lost his wife early on and single-handedly raised their two children. One day he notices a change in his physical condition, and decides that it must be stomach cancer.
사와코 결심하다!
Screenplay
After 5 years in Tokyo, 5 part-time jobs, 5 boyfriends, Sawako's life is going nowhere. When her father gets seriously ill, she has to take over his struggling factory. Gradually she becomes the decider of her own life.
사와코 결심하다!
Director
After 5 years in Tokyo, 5 part-time jobs, 5 boyfriends, Sawako's life is going nowhere. When her father gets seriously ill, she has to take over his struggling factory. Gradually she becomes the decider of her own life.
Sachiko and her Homely Angels
Writer
A girl dreams of angels.
Sachiko and her Homely Angels
Director
A girl dreams of angels.
당신과 걸어가며
Editor
거의 눈에 띄지 않을 만큼 평범한 시골 소년 노리오는 34세의 이혼녀인 영어 선생 아케미와 함께 도쿄로 도망친다. 아케미는 가라오케에서 일자리를 구하지만 노리오에겐 거짓말을 한다. 노리오가 점차 도쿄 생활에 적응해 가자, 아케미는 그에게 열심히 공부해서 변호사가 되라고 독려한다. 아케미가 어디서 돈을 버는지 알게 된 노리오는 굴욕감을 느끼며 마음에 상처를 입는다. 일본에서 가장 주목받는 젊은 감독 이시이 유야의 신작으로, 서툴고 미숙한 고등학생과 여교사의 사랑을 다룬 코믹 러브스토리. (2010년 4회 시네마디지털서울)
당신과 걸어가며
Screenplay
거의 눈에 띄지 않을 만큼 평범한 시골 소년 노리오는 34세의 이혼녀인 영어 선생 아케미와 함께 도쿄로 도망친다. 아케미는 가라오케에서 일자리를 구하지만 노리오에겐 거짓말을 한다. 노리오가 점차 도쿄 생활에 적응해 가자, 아케미는 그에게 열심히 공부해서 변호사가 되라고 독려한다. 아케미가 어디서 돈을 버는지 알게 된 노리오는 굴욕감을 느끼며 마음에 상처를 입는다. 일본에서 가장 주목받는 젊은 감독 이시이 유야의 신작으로, 서툴고 미숙한 고등학생과 여교사의 사랑을 다룬 코믹 러브스토리. (2010년 4회 시네마디지털서울)
당신과 걸어가며
Director
거의 눈에 띄지 않을 만큼 평범한 시골 소년 노리오는 34세의 이혼녀인 영어 선생 아케미와 함께 도쿄로 도망친다. 아케미는 가라오케에서 일자리를 구하지만 노리오에겐 거짓말을 한다. 노리오가 점차 도쿄 생활에 적응해 가자, 아케미는 그에게 열심히 공부해서 변호사가 되라고 독려한다. 아케미가 어디서 돈을 버는지 알게 된 노리오는 굴욕감을 느끼며 마음에 상처를 입는다. 일본에서 가장 주목받는 젊은 감독 이시이 유야의 신작으로, 서툴고 미숙한 고등학생과 여교사의 사랑을 다룬 코믹 러브스토리. (2010년 4회 시네마디지털서울)
Song of 198x
Writer
Short film about youth in the 80s.
Song of 198x
Director
Short film about youth in the 80s.
Of Monster Mode
A young man in a green Martian costume allows himself to be dragged hither and thither by a bossy housewife. In this way the film swerves between deceptively ordinary realism and a fantastic absurdism. The housewife Junko (Otori Rei) has started to behave increasingly strangely since the death of her son. Her husband can't put up with it any more and goes off with a female colleague. The man in the green suit, Katsura Tombo (Oda Yonosuke), is a bread salesman but he forgets his work. His strange costume is supposed to lure new customers, but he seems to have forgotten that. He is more or less kidnapped by Junko and falls in love with her. Junko however has other intentions with the rather naive salesman. The failed Martian drives her around in his aunt's van, but his helpfulness doesn't get rewarded.
Of Monster Mode
Director
A young man in a green Martian costume allows himself to be dragged hither and thither by a bossy housewife. In this way the film swerves between deceptively ordinary realism and a fantastic absurdism. The housewife Junko (Otori Rei) has started to behave increasingly strangely since the death of her son. Her husband can't put up with it any more and goes off with a female colleague. The man in the green suit, Katsura Tombo (Oda Yonosuke), is a bread salesman but he forgets his work. His strange costume is supposed to lure new customers, but he seems to have forgotten that. He is more or less kidnapped by Junko and falls in love with her. Junko however has other intentions with the rather naive salesman. The failed Martian drives her around in his aunt's van, but his helpfulness doesn't get rewarded.
Bare-assed Japan
Editor
Taro, who recently graduated from high school, doesn't know what he wants to do. He rents a house and plot of land in the country-side determined to make a living in agriculture. His expectation is great as the girl he likes, Yoko, will also go with him, but his father, recently laid off by his company's down-sizing, is also tagging along and so begins the the trio's strange life in the country. Set at a solitary house in the middle of the desolate, country-side, the relaxed tempo and off-hand humor are impressive despite the themes of parent-progeny conflict and reconciliation that unfold in the film.
Bare-assed Japan
Writer
Taro, who recently graduated from high school, doesn't know what he wants to do. He rents a house and plot of land in the country-side determined to make a living in agriculture. His expectation is great as the girl he likes, Yoko, will also go with him, but his father, recently laid off by his company's down-sizing, is also tagging along and so begins the the trio's strange life in the country. Set at a solitary house in the middle of the desolate, country-side, the relaxed tempo and off-hand humor are impressive despite the themes of parent-progeny conflict and reconciliation that unfold in the film.
Bare-assed Japan
Director
Taro, who recently graduated from high school, doesn't know what he wants to do. He rents a house and plot of land in the country-side determined to make a living in agriculture. His expectation is great as the girl he likes, Yoko, will also go with him, but his father, recently laid off by his company's down-sizing, is also tagging along and so begins the the trio's strange life in the country. Set at a solitary house in the middle of the desolate, country-side, the relaxed tempo and off-hand humor are impressive despite the themes of parent-progeny conflict and reconciliation that unfold in the film.
Girl Sparks
Writer
Saeko is a normal schoolgirl who just happen to witness two rockets collide in the sky one day. Finally, this is something out of the ordinary. She attends school, but it is dull. Life is boring. The teacher has other things on his mind. Her father stinks. Her father's factory is going broke. Perhaps she can save it. That would be something different.
Girl Sparks
Director
Saeko is a normal schoolgirl who just happen to witness two rockets collide in the sky one day. Finally, this is something out of the ordinary. She attends school, but it is dull. Life is boring. The teacher has other things on his mind. Her father stinks. Her father's factory is going broke. Perhaps she can save it. That would be something different.