Jorge Krimer

참여 작품

로잔나 포에버
Salvatore
이탈리아의 트리멘토라는 작은 마을에서 식당을 경영하는 순박한 남자 마르첼로(Marcello: 쟝 르노 분)와 불치의 병에 걸린 그의 아내 로잔나(Roseanna: 메르세데스 루엘 분). 사랑하는 로잔나의 마지막 소원은 바로 죽은 딸 아이의 곁에 묻히고 싶다는 소박한 꿈이었지만, 그 묘지에는 무덤이 세 곳 밖에 남아있지 않다. 고민 끝에 마르첼로는 다른 사람들의 죽음을 막기 위한 눈물겨운 노력을 기울인다. 교통사고를 막기위해 이리 저리 뛰어다니고 수혈을 해주거나, 병원 중환자실을 순례하며 환자들을 응원하는 것이 그의 주요 일과 중 하나. 그의 지극한 사랑을 바라보며 로잔나는 자신의 여동생 치칠리아(Cecilia: 폴리 월커 분)와 남편이 맺어지기를 희망한다. 로잔나의 고집 센 여동생 치칠리아는 그 마음을 이해하면서도 언니 곁에 계속 있어주지 못하는 마르첼로에게 짜증을 내곤 한다. 그때, 이들에게 구세주가 나타나는데 바로 묘지 옆의 땅을 소유하고 있는 버질의 조카이자 치칠리아에게 반한 젊은 변호사 안토니오(Antonio: 마크 프랭켈 분). 마르첼로와 치칠리아는 안토니오를 통해 버질이 땅을 팔게끔 하기 위해서 두 사람의 만남을 마련하지만 이를 눈치 챈 안토니오는 치칠리아를 떠나간다 그러던 어느 날, 마르첼로의 친구 로씨(Rossi: 로버토 델라 카사 분)가 식당에서 술에 만취한 채 차를 몰고 집으로 돌아가려 한다. 사고를 염려한 마르첼로는 그를 바래다주던 중 그의 숨겨진 비밀을 알게 된다.
Il caso Moro
On March 16, 1978, far-left terrorists of the Red Brigades kidnap Aldo Moro, leader of the Christian Democracy, the ruling party in Italy since the end of WWII. 55 days later, his body will be found in the trunk of a car. This is a neutral and factual account of what happened in between.
Saving Grace
Secretary, Sistine Chapel
A newly-elected Pope Leo XIV finds himself accidentally locked out of the Vatican. Unknown to the outside world, he winds up in an impoverished Italian village, where his adventures ultimately teach the Pope and his new friends some important lessons about friendship and self-esteem. Written by Chris DeSantis
Salomé
2nd Guest
John the Baptist, the prophet of Israel, is imprisoned by Herod, governor of Judea for protesting Herod's marriage to his brother's wife. Jealousies rage and Herod's step-daughter and niece Salome seduces Herod by means of a torrid dance to give her the head of the prophet - but then tries to save the life of the man she has thus condemned. Updated to a WWII setting
In the Highest of Skies
Adelio
A group of pilgrims in the Vatican is trapped in an enclosed elevator. Then chaos erupts, and repressed urges come to the surface.
Hilarisdoppio
(voice)
Self-shot: a film shot without a camera operator. Sole witness: the movie camera. Fixed, directed at a single expanse, obedient to the orders of wires that I manipulate: characters splitting in two through the asymmetrical filtration of the comings and goings of self-irony. Composed of various extracts of historical films, such as the Eisensteinian battleship, intercut with stairways of various sorts; the unceasing use of negatives persecuted by positives and vice versa; a cinematic-theatrical dialogue between philosophical doubling and filmic doubling.