Himself (archive footage)
Merchant Ivory is the longest running partnership in the history of cinema. As a film production entity, Merchant Ivory was founded in 1961 by producer Ismail Merchant (1936–2005) and director James Ivory (b. 1928). Merchant and Ivory were life and business partners from 1961 until Merchant's death in 2005. During their time together they made 43 films.
Himself (archive footage)
Producer
1936년 격동의 중심지이자 정치적 음모의 중심지 상하이. 러시아 귀족으로 부와 명예를 누렸던 백작부인 소피아(나타샤 리차드슨)와 그 가족들은 혁명으로 모든 것을 잃고 상하이로 탈출했다. 소피아는 식구들의 생계를 위해 바에서 손님들과 춤을 추고 어울리는 바걸 호스테스로 일하고 있다. 앞을 못 보는 미국 외교관 토드 잭슨(랄프 파인즈)은 일본 외교관 마트다를 만나 호감을 갖고, 소피아는 자신의 바를 찾은 잭슨을 도와 준 것을 인연으로 만남을 갖는다. 잭슨은‘화이트 카운티스’라는 고급 바를 내고 소피아를 고용하고, 화이트 카운티스는 상하이의 모든 정치, 권력 그리고 음모가 한데 어울리는 최고의 클럽이 되는데...
Producer
영화 는 뉴욕에 거주하는 다섯 등장인물의 하루를 쫓는다. 사진작가 이사벨은 변호사 조나단과의 결혼을 앞두고 갑자기 망설이게 된다. 같은 날 이사벨의 어머니 다이아나는 남편이 바람을 피우고 있으며 자신과의 결혼에 대해 회의하고 있다는 사실을 깨닫는다. 다이아나, 이사벨과 마주치게 되는 배우 알렉과 저널리스트 피터, 그리고 조나단까지 다섯 사람의 이야기가 교차되며 각자 선택의 기로에 놓이게 되는데...
Satyajit Ray’s masterpiece the Apu Trilogy is widely considered one of the most important works in cinema history. In 1992, Ray was awarded the Lifetime Achievement Oscar. But when film-preservationist David Sheppard volunteered to go to Bengal, he found the original negatives in a terrible state. “It’s hard to think of another world-class filmmaker”, says Sheppard, “whose oeuvre hangs by such a thin thread!” The Song of the Little Road tells the story of how a master’s body of work came so close to disintegration, and why Ray’s films move audiences so deeply across time and cultural boundaries. Three icons – director Martin Scorsese, producer Ismail Merchant, and music composer Ravi Shankar – illustrate stirringly what makes a masterpiece.
Producer
생기 발랄한 아메리칸 레이디 ‘이사벨’은 둘째 아이를 임신한 언니 ‘록시’를 돌봐주기 위해 파리로 향한다. 새로운 경험에 대한 기대로 부푼 채 파리에 도착한 이사벨. 하지만 그녀는 안타까운 현실과 맞닥뜨린다. 형부인 샤를르 앙리가 다른 여자와 사랑에 빠져서 도망치듯 수시로 집을 나가더니, 급기야 록시에게 이혼을 요구하고 재산 분할까지 강요하는 것이다. 만삭의 몸으로 홀로 된 록시의 절망은 깊어진다. 파리에서의 첫 날을 실망스럽게 시작했던 이사벨. 하지만 록시와는 대조적으로, 매력적인 파리지앙과 로맨스를 만들고 상류사회의 화려한 생활을 만끽한다. 그녀가 찾은 사랑은 대단한 재력을 갖춘 외교관이자 형부의 삼촌인 에드가. 그의 색다른 제안을 받아들인 이사벨은 에드가와 대담한 연애에 빠져든다. 그리고 에드가의 사랑의 증표인 고가의 ‘에르메스 켈리 백’을 시도 때도 없이 메고 다니며 그와 함께 하는 장미빛 미래를 꿈꾼다. 이사벨이 서서히 프랑스 문화에 적응하면서 파리지엔느로 변해가는 동안, 록시는 복잡하고 지루한 이혼 소송에 얽매이게 된다. 그녀가 결혼할 때 미국에서 가져온 그림이 중세 시대의 유명 화가가 그린 진품으로 밝혀지면서 공동소유권을 주장하고 나선 프랑스 시댁과 미국의 친정 식구들 간에 일대 마찰이 벌어지고, 급기야 록시의 가족들이 파리로 출동하면서 사태가 더욱 심각해진 것이다. 이런 와중에 이사벨과 에드가의 밀애 사실이 양가 가족에게 들통난다. 두 사람의 관계에 대해 고민하는 이사벨. 그런 그녀에게 결별을 의미하는 에드가의 선물이 전해지는데…
Himself
The filmmakers and lead actors of The Remains of the Day (1993) discuss how they came to make the film, and the subtle power of its execution.
Director
Circa 1940 in Trinidad, still a British Colony, lives Ganesh Ramseyor, of East Indian origin, along with his wife, Leela. He longs to reach out to people, especially to Hindus, in order to promote the Hindu Faith, and be known as a writer. He does get considerable success, so much so that he becomes famous as a miracle worker, having cured a man of sharing intimacy with his bicycle; prevented a man from believing that he can fly; and convincing a young woman to end her fast. His fame spreads all over the island and thousands throng to seek his blessings, which he does dole out quite benevolently, without charging any fees from the poor and the needy. He then decides to spread his wings by challenging the local politician Pandit Narayan Chandrashekhar alias Cyrus T., and takes over The Hindu Organization, thence opening his way to a seat in the prestigious Member of the Legislative Assembly
A documentary about making The Remains of the Day.
Historical context for The Remains of the Day.
Producer
An intricately plotted tale of thwarted love and betrayal, "The Golden Bowl" tells the story of an extravagantly rich American widower and his sheltered daughter, both of whom marry only to discover that their respective mates, a beautiful American expatriate and an impoverished Italian aristocrat, are entangled with one another in a romantic intrigue of seduction and deceit.
Director
A British family is trapped between culture, tradition, and the colonial sins of the past.
Producer
This fictionalized story, based on the family life of writer James Jones, is an emotional slice-of-life story. Jones is portrayed here portrayed as Bill Willis, a former war hero turned author who combats alcoholism and is starting to experience health problems. Living in France with his wife, daughter, and an adopted son, the family travels an unconventional road which casts them as outsiders to others. Preaching a sexual freedom, his daughter's sexual discovery begins at an early age and betrays her when the family moves to Hanover in America. Her overt sexuality clashes with the values of her teenage American peers and gives her a problematic reputation. Meanwhile, her brooding brother copes with his own interior pain regarding his past, only comfortable communicating within the domestic space.
Thanks
클라리사 댈러웨이(바네사 레드그레이브)는 저녁에 있을 파티를 준비하기 위해 꽃을 사러 가기로 한다. 그녀에겐 파티를 열어 사람들에게 하룻밤의 즐거움을 주는 일이 삶의 큰 낙이다. 꽃을 사러 가는 길에 클라리사는 어린 시절을 부어톤에서 함께 보냈던 소꿉친구와 조우한다. 덕분에 옛 생각에 빠져든 클라리사 앞에 그녀의 친구이자 연인이었던 피터 월시(마이클 키친)가 나타난다. 당시 열여덟 살의 클라리사(나타샤 맥엘혼)는 자신이 피터에 대해 가진 감정이 사랑이라는 걸 깨닫지 못했었다. 부유한 집안에서 곱게 자란 그녀는 흥겨운 파티와 안정적 미래를 원하는 철없는 숙녀였던 반면 피터는 모험심 많고 시대비판적인 젊은이였다. 클라리사는 피터의 청혼을 “당신은 나에게 원하는 게 너무 많아”라며 거절했더랬다. 정치가를 꿈꾸는 남자 리처드 댈러웨이를 선택했던 그 시절의 기억들이 클라리사에게 물밀듯 찾아든다.
Director
An expatriated French novelist returns to Paris when she learns that her childhood home is being placed on the auction block.
Producer
20세기 미술의 거장 피카소(Pablo Picasso: 안소니 홉킨스 분)는 어린 연인이 있었다. 촉망받는 신인 화가 프랑소와즈(Francoise Gilot: 나타샤 맥엘혼 분)는 1943년 파리에서 피카소를 만나 그와의 사랑을 꽃피운다. 60대에 접어든 피카소는 여전히 거칠고, 열정적인 젊음을 유지하고 있다. 프랑소와즈와의 관계를 지속하면서도 피카소는 자신의 어린 딸을 키우고 있는 화가 마리 테레즈(Marie-Therese: 수잔나 하커 분)를 주기적으로 방문한다. 피카소를 향한 불타는 열정으로 가득한 또 한명의 화가 도라(Dora Maar: 줄리안 무어 분)는 정신 분열에 가까운 증세를 보이며 그에게 집착한다. 피카소의 첫 번째 연인은 이제 갓 스물을 넘긴 아들 파블로를 키우고 있는 러시아 댄서 출신 올가(Olga Picasso: 제인 라포타이어 분)까지, 피카소는 여러명의 여성들 사이에서 사랑과 애증, 집착과 시기를 한몸에 받고 있다. 어린 프랑소와즈는 이런 피카소를 쉽게 이해할 수는 없지만, 그래도 순응하기로 결심한다. 예측할 수 없는 성격에 환상적인 유머, 구두쇠같은 성격, 아동학대를 일삼는 피카소이지만 프랑소와즈는 그의 모든 것을 그대로 받아들인다. 어느날, 피카소는 프랑소와즈를 당대 최고의 화가 마티스에게 소개시켜준다. 연인인 동시에 같은 일을 하고 있다는 연대감은 프랑소와즈의 예술활동을 살찌운다. 또, 그녀는 피카소의 아이들을 낳게되고, 점점 그와의 연결고리를 단단히 하기 위해 힘쓰지만, 피카소에게는 또다른 여인이 생기는데...
Director
1995년 영화탄생 1백주년을 기념하기 위해 제작한 작품으로서 현재 활동중인 유명 감독들이 뤼미에르가 촬영했던 카메라를 들고 찍은 50초 분량의 단편영화 39편과 감독들의 인터뷰, 촬영장면 등이 함께 들어간 극영화 겸 다큐멘터리. 테오 앙겔로풀로스, 코스타 가브라스, 피터 그리너웨이, 압바스 키아로스타미, 스파 이크 리, 데이비드린치, 빔 벤더스, 마틴 스콜세지등 39명의 유명 감독들이 참가했다.
Executive Producer
매서운 겨울 바람과 피곤, 불행에 지쳐있던 벨라(Bella Ford: 엠베스 데이빗츠 분)는 웨인라이트(Ben Wainwright: 톰 벨 분) 가족의 집에 머물며 휴식과 안정을 되찾지만, 웨인라이트 집안의 세 아들 제드(Jedd Wainwright: 제임스 퍼리포이 분), 매티(Matty Wainwright: 케네스 앤더슨 분), 칸(Con Wainwright: 벤 채플린 분)은 그녀를 사이에 두고 라이벌 관계에 빠진다. 세월이 흐르고 벨라가 막내 칸의 청혼을 받아들여 행복에 젖을 즈음, 블행의 여신은 그녀를 버리고 사라졌던 아치(Arch Wilson: 그레그 와이즈 분)와 함께 다시 그녀를 찾아온다. 그리고 벨라와 아치. 웨인라이트 가족의 일생을 완전히 바꿔버릴만한 사건이 그들을 기다리고 있는데...
Producer
소위 많이 알려진 사람들의 사생활은 비교적 잘 보호되어 있다. 특히 정치가들의 사생활은 때론 정치생활에 치명타가 될 수도 있기에 철저하게 베일에 가려진 경우가 많다. 미국의 제 3대 대통령이었던 토마스 제퍼슨의 사생활. 실제 제퍼슨은 아내와 사별한 후 독신으로 살았다는 것이 정설이지만, 영화는 그가 아내와 사별한 후 연인을 사귀었고, 또 노예에게도 빠져 들었다는 이야기를 한다. 제퍼슨의 인생에서 유일하고도 전부인 여자가 되고 싶었던 딸은 아버지의 행동에서 혼란을 겪는다. 1780년 파리에서 미국 대사로 재직하던 제퍼슨의 이러한 사생활을 중심으로 영화는 이야기를 풀어간다. '미국 민주주의의 아버지'라고 불리는 제퍼슨조차 인간적 상황을 벗어날 수 없다? 어떤 인간도 사랑이라는 의식적이지 않은 함정을 피해갈 수 없다고 한다면, 한펀으로는 착잡하고 한편으로는 흥미진진하지 않은가? (최상희)
Director
데벤(Deven)은 대학에서 힌디 문학을 가르치고 있다. 하지만 그가 진짜 관심을 갖고 있는 것은 우르두어다. 데벤은 잡지사 편집장의 부탁으로 우르두어 시의 살아있는 전설이라 할 수 있는 누르(Nur)를 인터뷰하게 된다. 인도의 유명 시인인 누르는 그의 추종자들과 여러 명의 부인들, 친척들을 거느리며 편안한 삶을 영위하고 있다. 들뜬 마음으로 누르를 만나기 위해 보팔(Bhopal)로 떠난 데벤은 뚱뚱한 술주정뱅이인 그의 모습에 짐짓 놀라고 만다. 데벤은 누르의 시를 녹음하기 위해 낡은 테이프 녹음기를 살 돈을 모으는가 하면, 누르의 첫 번째 부인 사피야(Safiya)를 매수하기도 한다. 매음굴에 방을 얻어 일주일 동안 누르와 함께 있으며 그의 시를 녹음하려 하지만 녹록지가 않다. 끊임없이 나타나는 자칭 누르의 팬들 역시 방해만 될 뿐이다. 누르의 아름다운 둘째 부인 베검(Begum)은 시인으로 인정받고 싶어 하는 여성이다. 하지만 데벤은 베검을 무시하고, 누르와 마찬가지로 데벤 역시 자신의 처자식에게 무관심하다. 결국 실망만 안고 돌아온 데벤은 누르가 보낸 소포를 하나 받게 된다. 그 안에 누르의 시들이 들어 있다. 그리고 누르가 죽음을 앞두고 두려워하고 있었다는 걸 알게 된다. (EBS)
Producer
1958년, 스티븐스(Stevens: 안소니 홉킨스 분)는 영국 시골로 여행을 떠난다. 여행을 하며 그는 1930년대 국제회의 장소로 유명했던 달링턴 홀, 그리고 주인 달링턴 경(Lord Darlington: 제임스 폭스 분)을 위해 일해왔던 지난 날을 회고해본다. 당시 유럽은 나찌의 태동과 함께 전운의 소용돌이에 휘말려있었다. 스티븐스는 그에게 충성을 다하지만, 독일과의 화합을 추진하던 달링턴은 친 나찌주의자로 몰려 종전 후 폐인이 되고 만다. 20여 년이 지난 지금, 자신의 맹목적인 충직스러움과 직업 의식 때문에 사생활의 많은 부분이 희생되었음을 깨닫는다. 아버지의 임종을 지켜보지도 못했고, 매력적인 켄튼(Miss Kenton: 엠마 톰슨 분)의 사랑을 일부러 무시했고 몇년 동안 켄튼과 스티븐스의 관계는 경직되어왔다. 내면에서 불타오르는 애모의 정을 감춘 채 스티븐스는 오로지 임무에만 충실해온 것이다. 결국 그의 태도에 실망한 그녀는 그를 포기하고 다른 사람과 결혼하고야 만다. 지금 스티븐스는 결혼에 실패한 켄튼에게로 향하고 있다. 그녀를 설득시켜 지난날 감정을 바로잡아 잃어버린 젊은 날의 사랑을 되찾기위해. 그러나 이러한 희망마저 무산되고 그는 새주인에 의해 다시 옛모습을 되찾게 된 달링턴성으로 혼자서 외로이 돌아온다. 지난날의 온갖 영욕을 이겨내고 꿋꿋이 살아남은 달링턴성은 어쩌면 자신과 조국 영국의 모습일지도 모른다는 생각을 하면서.
Producer
인습에 구애받지 않는 자매 마가렛과 헬렌은 부유하지만 보수적인 윌콕스 가문과 교류를 가지게 된다. 헬렌은 윌콕스의 아들과 사랑에 빠지지만 좋지 않게 끝이 나고, 이 일로 인해 두 가문은 반목하게 되지만, 마가렛은 여전히 윌콕스 부인과 친분 관계를 유지한다. 윌콕스 부인이 죽은 후 공개된 유서에는 하워즈 엔드라는 집을 마가렛에게 남긴다는 내용이 있었고, 윌콕스의 자녀들은 이에 분노한다. 그러나 마가렛은 여전히 윌콕스와 좋은 관계를 유지하는데...
Producer
A small-town eccentric opens a café in her decaying home.
Producer
딱딱하고 고집 센 변호사 월터 브릿지(폴 뉴만 분)는 아내와 자식들을 얼음처럼 차갑게 대하며 가족들 위에 군림하는 독재자같은 존재다. 월터는 자신의 부인을 자신의 소유물로 여기고, 자식들을 철없는 어린애들로만 생각한다. 한편 월터의 아내 인디아 브릿지(조앤 우드워드 분)는 남편과 두 딸, 그리고 아들을 위해 자신을 희생하며 살아가는 헌신적인 어머니이다. 그녀는 그림 수업을 받기도 하고, 남편 생각으로는 '한심하기 짝이 없는' 친구들과 어울려 수다를 떠는 것이 유일한 낙이다. 남편이 바라볼 때는 한심해 보일지 몰라도 인디아는 늘 자신과 주변 사람들간의 정서적 거리감을 없애려고 노력하고 있다. 완고한 아버지에게 짓눌린 자식들 또한 순탄치 못한 삶을 살아갈 수 밖에 없다. 큰 딸인 루스는 잘 다니던 직장을 그만두고 배우가 되겠다며 뉴욕으로 가 버리고, 둘째딸 캐롤린은 홧김에 배관공의 아들과 결혼함으로써 자신의 반항심을 표출한다. 고지식하고 착한 아들 더글라스는 2차 대전이 발발하자 공군에 입대해버림으로써 아버지의 그늘을 벗어나고자 한다. 그렇게 자식들을 하나 하나 떠나 보내고 둘 만이 남게 되었을 때 인디아는 문득 남편이 자신을 정말 사랑했는지 궁금해진다. 아내의 질문에 월터는 "아니었으면 내가 여기 없겠지."라며 예의 퉁명스럽고 재미없는 말투로 답하지만 그것만으로도 인디아는 우여곡절 많은 세월을 보내며 남편이 조금은 다감해졌다고 느낀다.
Party Guest (uncredited)
Meet the denizens of New York City: artists, prostitutes, saints, and seers. All are aspiring toward either fame or oblivion, and hoping for love and acceptance. Instead they find high rents, faithless partners, and dead-end careers.
Producer
Meet the denizens of New York City: artists, prostitutes, saints, and seers. All are aspiring toward either fame or oblivion, and hoping for love and acceptance. Instead they find high rents, faithless partners, and dead-end careers.
Producer
India, 1825: the country lives in mortal fear of cult members known as the “Deceivers." They commit robbery and ritualistic murder. Appalled by their activities, an English military man, Captain William Savage, conceives a hazardous plot to stop them. In disguise, he plans to himself become a “Deceiver” and infiltrate their numbers. Ever present in Savage’s adventures is a sense of dread; he is in constant fear of betrayal and vengeance and also undergoes a disturbing psychological transformation as he experiences the cult’s blood lust firsthand.
Executive Producer
Police Inspector Ghote lives a middle-class life in Bombay along with his wife, Pratima. He has been employed with the Bombay Police for many years. He is assigned to investigate the deadly assault on a Parsi man named Perfect, who is the Secretary of Lala Heera Lal, a wealthy man with underworld links. Inspector Ghote commences his investigation and is displeased when his superiors ask him to work with a Swedish Forensic Expert by the name of Axel Svennson.
Producer
20세기 초 영국, 케임브리지 대학교. 우연히 만나게 된 모리스와 클라이브는 낡은 관념의 무료한 대학 생활 속에서 서로에게 해방감을 줄 수 있는 존재로 발전해가고, 누구보다 가까웠던 두 사람의 우정은 서서히 사랑의 감정으로 변해간다. 하지만 사랑 하나면 모든 걸 버릴 수 있는 모리스와 그 모든 걸 잃는 게 두려운 클라이브의 사랑은 조금씩 흔들리기 시작한다.
Executive Producer
A young girl agrees to work in a center for girls who can't stay with their parents. She gets wrapped up in the plights of several of the girls, and tries to help them, but only gets herself into trouble with her parents and supervisor.
Producer
여행지 피렌체에서 ‘전망 좋은 방’을 루시에게 양보한 조지는 충동적이고 열정적인 몽상가. 그녀의 약혼자는 여성을 예술품처럼 소유하려는 보수적인 세실. 관습과 자유로운 삶 사이에서 갈등하며 진정한 사랑을 선택하려는 루시. 고지식한 사촌 샬롯의 가이드 없이 그녀는 지도 밖으로의 여행을 시작한다.
Producer
A bored lawyer and a suffragette vie for the attention of a faith healer's charismatic daughter.
Self
Documentary about Merchant Ivory Productions, including interviews with the principals of the film production company and actors which have appeared in their films.
Indish Guy (uncredited)
19세기 인도 사티푸르, 더글러스 리버스(크리스토퍼 카제노브)는 그의 아내 올리비아(그레타 스카치)가 더 이상 병원에 있지 않아도 된다는 얘기를 듣는다. 아내에 대한 얘기를 듣고는 리버스는 눈물을 흘린다. 그리고 시간이 흘러 1982년 사티푸르, 올리비아의 손녀인 앤(줄리 크리스티)은 한 남자로부터 올리비아에 대한 얘기를 전해 듣는다. 그렇게 앤은 인도에 도착해서 올리비아의 행적을 추적하게 된다. 그리고 다시 영화는 19세기로 넘어가고 인도의 중요한 행사에 초대된 올리비아를 보여준다. 올리비아는 남편과 함께 당시 인도 영국인 상류사회의 모임에 참석해 많은 얘기를 나누게 된다. 그 모임에서 여러 다른 부인들과도 만나지만 그런 것에는 별 관심이 없다. 그러면서 알게 된 인도의 지배자 나와브(샤시 카푸르)와 함께 나들이를 떠나기도 한다. 나와브와 그 하수인들과 함께 게임을 하면서 즐거이 시간을 보낸다. 그러니까 그 영국인 상류사회로부터는 한 발짝 비껴난 인물이다. 다시 현재로 돌아오면 한 인도 남자와 함께 올리비아를 연구하던 앤이, 당시 나와브과 사랑에 빠졌던 올리비아의 전철을 그대로 밟게 되는 것을 보게 된다. 그렇게 앤은 당시 온갖 스캔들의 주인공이었던 올리비아의 길을 따르면서 자신의 삶을 반추하게 된다.
Producer
19세기 인도 사티푸르, 더글러스 리버스(크리스토퍼 카제노브)는 그의 아내 올리비아(그레타 스카치)가 더 이상 병원에 있지 않아도 된다는 얘기를 듣는다. 아내에 대한 얘기를 듣고는 리버스는 눈물을 흘린다. 그리고 시간이 흘러 1982년 사티푸르, 올리비아의 손녀인 앤(줄리 크리스티)은 한 남자로부터 올리비아에 대한 얘기를 전해 듣는다. 그렇게 앤은 인도에 도착해서 올리비아의 행적을 추적하게 된다. 그리고 다시 영화는 19세기로 넘어가고 인도의 중요한 행사에 초대된 올리비아를 보여준다. 올리비아는 남편과 함께 당시 인도 영국인 상류사회의 모임에 참석해 많은 얘기를 나누게 된다. 그 모임에서 여러 다른 부인들과도 만나지만 그런 것에는 별 관심이 없다. 그러면서 알게 된 인도의 지배자 나와브(샤시 카푸르)와 함께 나들이를 떠나기도 한다. 나와브와 그 하수인들과 함께 게임을 하면서 즐거이 시간을 보낸다. 그러니까 그 영국인 상류사회로부터는 한 발짝 비껴난 인물이다. 다시 현재로 돌아오면 한 인도 남자와 함께 올리비아를 연구하던 앤이, 당시 나와브과 사랑에 빠졌던 올리비아의 전철을 그대로 밟게 되는 것을 보게 된다. 그렇게 앤은 당시 온갖 스캔들의 주인공이었던 올리비아의 길을 따르면서 자신의 삶을 반추하게 된다.
Writer
In the Mumbai, India, tenement community of Pavanpul, young female courtesans sing, dance and perform sexual favors for male clientele. Directors James Ivory and Ismail Merchant blend documentary footage and dramatic reenactments in their exploration of this seamy underworld, the flip side of the Bollywood film industry, where aspiring actors and dancers -- some even sold into prostitution by their own families -- end up, with their innocence lost and their hopes for movie stardom shattered.
Producer
In the Mumbai, India, tenement community of Pavanpul, young female courtesans sing, dance and perform sexual favors for male clientele. Directors James Ivory and Ismail Merchant blend documentary footage and dramatic reenactments in their exploration of this seamy underworld, the flip side of the Bollywood film industry, where aspiring actors and dancers -- some even sold into prostitution by their own families -- end up, with their innocence lost and their hopes for movie stardom shattered.
Director
In the Mumbai, India, tenement community of Pavanpul, young female courtesans sing, dance and perform sexual favors for male clientele. Directors James Ivory and Ismail Merchant blend documentary footage and dramatic reenactments in their exploration of this seamy underworld, the flip side of the Bollywood film industry, where aspiring actors and dancers -- some even sold into prostitution by their own families -- end up, with their innocence lost and their hopes for movie stardom shattered.
Producer
When her husband's arrest leaves her penniless, a woman accepts an invitation to move in with a strange couple.
Producer
Two teachers vie for the right to stage a play written by Jane Austen when she was twelve years old.
Producer
A New England household is upset by the arrival of two cousins from Europe.
Producer
This lighthearted romp through Royal India presents a world of Maharajas, palaces, imperiled art objects, and the foreign collectors who will stop at nothing to possess them. Peggy Ashcroft and Larry Pine star as two rapacious art collectors who come to the decaying Art Deco palace of a young Maharaja (Victor Banerjee) to examine a legendary collection of Indian miniature paintings. While vying with each other to get the pictures away from the royal couple—nicknamed Georgie and Bonnie as children by their Scottish governess—they must also divine the true motives of the Indian curator of the collection (Saeed Jaffrey), who, in league with the Maharaja’s beautiful sister (Aparna Sen), may be working against them. Amidst the backdrop of lavish tourist entertainments, Christmas parties, fireworks, and even an English ghost, a desperate game of palace intrigue will determine the ultimate resting place of the priceless paintings.
Producer
"Roseland" is made up of three stories, sometimes connecting, all set in the famed New York dance palace, and all having the same theme: finding the right dance partner.
Producer
On the birthday of her late father, a deposed Maharaja, a displaced Indian princess living in London and his former private secretary watch home movies and reminisce about royal India.
Producer
An aging silent movie comic star throws a lavish party to try and save his failing career.
Producer
In the time frame of a single day (from dawn to dust), the film records the wanderings of an Indian youth who sleeps on the beach, holds conversations with a statue of Mahatma Gandhi, and scavenges for food with his monkey. By afternoon, a little ceremony is held by well-to-do Gandhi-ites, at which a speaker delivers a sermon on "godly love"; but when the boy comes too close, he is told to move on by a guard, one of a series of exclusions of this onlooker-outcast.
Director
In the time frame of a single day (from dawn to dust), the film records the wanderings of an Indian youth who sleeps on the beach, holds conversations with a statue of Mahatma Gandhi, and scavenges for food with his monkey. By afternoon, a little ceremony is held by well-to-do Gandhi-ites, at which a speaker delivers a sermon on "godly love"; but when the boy comes too close, he is told to move on by a guard, one of a series of exclusions of this onlooker-outcast.
Producer
Looks at the musical extravaganzas which constitute the main bulk of commercial cinema in India; in particular at the career of Helen, the undisputed Queen of such sagas, having appeared in some five hundred since 1957. Excerpts from some of her films are interspersed with an interview with the star in her dressing room.
Producer
A tribe of primitive "mudpeople" encounter a croquet ball, rolling through their forest. Following it, they find themselves on a vast, deserted Long Island estate. Entering, they begin to become civilized and assume the stereotypical roles and dress of people at a weekend party. There follows an allegory of upper-class behavior. At last, they begin to devolve toward their original status, and after a battle at croquet, they disappear into the woods.
Producer
Fate Machine Producer
An English novelist travels to Bombay to watch one of her novels translated to film. She chases after the movie's leading man while the screenwriter chases after her.
Producer
An English novelist travels to Bombay to watch one of her novels translated to film. She chases after the movie's leading man while the screenwriter chases after her.
Producer
Britain's top pop artiste, Tom Pickle, travels to Bombay, India, circa 1960s to learn to play the sitar from renowned maestro Ustad Zafar Khan.
Theater Owner (uncredited)
토니 버킹엄 (제프리 켄달 분)과 아내 카라 (로라 리델 분)는 인도에서 전국을 떠돌아다니며 셰익스피어 연극을 공연하는 한 극단을 운영하고 있다. 그들은 최근 성장하고 있는 인도 극영화로 인해 자신들의 영역이 줄고 들고 있어 위기를 맞게 된다. 또한 두 사람의 딸인 리지 버킹엄 (펠리시티 켄달 분)이 젊고 부유한 인도 남자 산주 (샤시 카푸어 분)와 사랑에 빠지자 걱정이 이만저만 아니다. 리지가 인도에서 태아나 자라긴 했어도 두 나라 사이의 문화적 갈등을 겪고 있으며 산주가 인도의 유명한 영화배우와 염문을 뿌리고 있는 바람둥이이기 때문인데... (EBS)
Producer
토니 버킹엄 (제프리 켄달 분)과 아내 카라 (로라 리델 분)는 인도에서 전국을 떠돌아다니며 셰익스피어 연극을 공연하는 한 극단을 운영하고 있다. 그들은 최근 성장하고 있는 인도 극영화로 인해 자신들의 영역이 줄고 들고 있어 위기를 맞게 된다. 또한 두 사람의 딸인 리지 버킹엄 (펠리시티 켄달 분)이 젊고 부유한 인도 남자 산주 (샤시 카푸어 분)와 사랑에 빠지자 걱정이 이만저만 아니다. 리지가 인도에서 태아나 자라긴 했어도 두 나라 사이의 문화적 갈등을 겪고 있으며 산주가 인도의 유명한 영화배우와 염문을 뿌리고 있는 바람둥이이기 때문인데... (EBS)
Extra
Follows the fortunes of a young teacher, Prem, who isn't ready to take on the responsibilities of his arranged marriage.
Producer
Follows the fortunes of a young teacher, Prem, who isn't ready to take on the responsibilities of his arranged marriage.
Executive Producer
This 14-minute film talks about the Hindu god Brahma's creation of life, the world and of course the first woman. Saeed Jaffrey narrates the story as dancers Bhaskar, Dinu and Anjali Devi "act" out the story.
Himself (archive footage)