Joe works as a professional stand-in, posing as friends and family for clients. An occurrence at a funeral gig blurs the line between Joe's work and personal life.
Kazuo Kakei
마사야는 삼류 대학에 다니며 의기소침한 나날을 보내고 있다. 어느 날, 그는 기소된 24개의 죄목 중 9개의 살인죄로 사형 선고를 받고 복역 중인 연쇄살인범인 야마토로부터 편지를 받게 되는데, 그는 체포되기 전에 마사야가 중학교 때 자주 갔던 빵집의 주인이었다. 야마토는 자신의 죄를 인정하면서도, 아홉 번째 판결은 함정에 빠진 것이라며 진짜 살인자를 찾아달라고 마사야에게 부탁한다. 마사야가 사건을 파헤칠수록 상상을 뛰어넘는 잔인한 진실이 드러난다.
Sasaki Masakazu
스물일곱 살 유지는 배우의 꿈을 안고 도쿄로 왔지만 파트타이머로 일하는 생활은 위태위태하다. 미래는 불확실하고 연인도 떠나 버렸다. 어느 날 우연히 고등학교 동창 토다를 만난 유지는 한때 그에게 큰 영향을 미쳤던 친구 사사키를 떠올린다. 사사키 역을 맡은 배후 호소카와 가쿠의 고교 시절 경험담을 토대로, 반짝이던 사춘기 시절의 기억과 지난날의 페이소스를 응시하는 영화.
Screenplay
‘란덴’이라 불리는 작은 전차가 운행 중인 교토의 작은 동네. 기차에 관한 글을 쓰는 에이세이는 직접 마을을 찾아 란덴에 관한 이야기들을 취재한다. 한편 식당 점원 가코는 영화 촬영장에 도시락 배달을 갔다가 우연히 주연 배우 요시다의 사투리 지도를 맡기로 한다.
Director
‘란덴’이라 불리는 작은 전차가 운행 중인 교토의 작은 동네. 기차에 관한 글을 쓰는 에이세이는 직접 마을을 찾아 란덴에 관한 이야기들을 취재한다. 한편 식당 점원 가코는 영화 촬영장에 도시락 배달을 갔다가 우연히 주연 배우 요시다의 사투리 지도를 맡기로 한다.
A film by Tomonari Kamobayashi
Akemi is unable to get over the death of his girlfriend, but a book leads to his encounter with Akane, a woman with a wonderful smile. He gradually falls for Akane, who soothes him with her positive outlook and cheerful disposition, but Akane has a boyfriend who has a limited amount of time left to live.
Sakanauri no Otoya
관동 대지진과 2차 세계대전 사이 일본에서 여성 스모는 꽃을 피웠다. 젊은 여성 스모 선수와 무정부주의 공산주의자가 만나 로맨스가 싹트는 가운데, 조선인에 대한 흉흉한 소문이 돌기 시작하고 강경한 일본 제국주의의 지배 속에서도 서민들은 점차 힘을 확장해 나아간다.
Editor
The small town of Yumetoi has been sealed off from the outside world for 20 years by a mysterious phenomenon called “Zon”. But more and more people, like Ippo and his girlfriend Remi, begin to wonder: What lies beyond “Zon”? Takuji SUZUKI’s experimental science fiction film will capture you with its surreal atmosphere, which is intensified by a unique combination of digital and analog images.
Director
The small town of Yumetoi has been sealed off from the outside world for 20 years by a mysterious phenomenon called “Zon”. But more and more people, like Ippo and his girlfriend Remi, begin to wonder: What lies beyond “Zon”? Takuji SUZUKI’s experimental science fiction film will capture you with its surreal atmosphere, which is intensified by a unique combination of digital and analog images.
Left alone by his music group, Nakanishi lands in a peaceful but strange village. He laughs and drinks with it's residents until the alcohol seems to have a supernatural effect on him ...
Oji-san
Utsumi and Seto's daily routine is to spend their afterschool hours just jabbering with one another along a riverbed. Getting excited over trivial word play, agonizing over the content of an email to be sent to a girl, and, at times, talking about a serious problem, the two endlessly engage in meaningless idle talk as if it were meaningful.
Policeman
아무 일도 일어나지 않는 지루한 일상에 싫증을 느끼며 재미없는 하루하루를 사는 건물의 청소부 직원 ‘오카다’는 카페 여직원 ‘유카’에게 호감을 보이는 동료 ‘안도’의 부탁에 큐피드의 역할을 해주기로 하고 그녀를 찾아간다. 그곳에서 ‘유카’가 자신의 고등학교 동창 ‘모리타’에게 스토킹을 당하고 있음을 알게 되고, 학창시절 지독한 따돌림을 당했던 ‘모리타’에게 불길한 기운을 느낀다. 다음 차례로 ‘유카’를 노리고 있었던 사이코패스 연쇄살인범 ‘모리타’는 ‘오카다’로 인해 뜻밖의 계획 차질을 빚게 되고…. 이들은 과연 살인마의 손아귀에서 벗어나 평범하지만, 행복했던 일상으로 과연 돌아갈 수 있을까?
In a small town with a big red bridge, a run-down apartment, which everyone calls a haunted house, stands still. A few days before the summer break begins, two high school girls, Kaede and Azusa, find a boy living in the abandoned place by himself. Naming him "Mon", they take care of him without being noticed by anyone.
The fifth work of the "Kita-Shirakawa school movie" in which a student of Kyoto University of Art and Design, a professional film staff, and a cast team up to make a film. With a certain big disaster, people are struggling for love while holding their own circumstances, and as a result, they ask what it is to "live correctly" even in a vague and uneasy era. Ittoku Kishibe played Yanagida, the protagonist of the protagonist who created and exhibited objects that incorporate radioactive materials to create and display indiscriminate terrorism.
Memories can be blocked, but they can also be invented. Psychology professor Eiko works with people who were traumatized by the 2011 earthquake and tsunami disaster. But the topic affects her more personally than she wants to admit. Narrative structures begin to intertwine, reality becomes ambiguous. Like a surgeon, SHINOZAKI dissects the human mind in this complex yet moving film.
Director
Ikumi Sakurai is a first year high school student who begins to investigate her dead mothers past.
Nakamichi
Shuji is an uncompromising young filmmaker at odds with Japanese society. One day he learns that his loan shark brother, who had helped to finance his films, has been executed by his own yakuza gang for failing to repay his debts.
Writer
A woman from rural Japan marries a struggling cartoonist in Tokyo. Their life is difficult before he finds success, but at least they're together.
Director
A woman from rural Japan marries a struggling cartoonist in Tokyo. Their life is difficult before he finds success, but at least they're together.
Kidnapper
In a small rural town, a brother and sister goes missing and there's also a serial killer case involving woman as the victims. Mayu Misono (Aya Omasa) is a sophomore high school student in the town. She is called "Ma-chang". When Mayu Misono was young, she was also kidnapped and locked up. Since that time she has been traumatized and has become indifferent to everything around her. One day, in front Mayu's mansion, her childhood friend Mii-kun (Shota Sometani), who was kidnapped with Mayu, suddenly appears. Ma-chang hugs Mii-kun. Up until now, she has waited for Mii-kun. Mayu has lived in the mansion alone, until a week ago, when she kidnapped two elementary school aged kids and has kept them locked in her mansion. To hide Mayu's crime, the four of them will live together in the mansion. The truth of what happened 10 years ago becomes slowly revealed. The reason Mi-kun tries to protect Mayu, even puts his life at risk, all connects to an unexpected real criminal.
A woman is waiting for a man. She deceives the man with her long hair hidden in a wig and jokes that she would go to Hiroshima.
술 때문에 엄청난 빚을 지고 늘 바람을 피우지만 어쩐지 미워할 수 없는 매력에 뛰어난 재능을 지닌 방탕한 소설가 오타니(아사노 타다노부)와 그런 못난 남편에게 우롱당하면서도 지극정성으로 감싸 안는 아내 사치(마츠 다카코)의 사랑 이야기. 오타니의 애인에 히로스에 료코, 사치를 좋아하는 순진한 청년에 츠마부키 사토시가 출연을 했다. 2009 몬트리올 국제 영화제 감독상 수상. 채도가 낮은 색감의 1940년대 도쿄 풍경과 카메라 워크가 마치 오즈 야스지로의 초기 영화를 떠올리게 하며, 일본에서 개봉 시 “다자이 문학의 정취를 재현하는데 부족함이 없다”는 평가를 얻었다.
Director
Haru works at a part-time job for a bookstore. Her dream is to become an illustrator and she also loves cats. One day, after a cat named Chibutomu disappears from the bookstore Haru canvasses the neighbourhood in search of Chibutomu.
Hideki Yasukawa
일가족 살인사건이 일어난 저주받은 집, 목이 잘려 살해됐던 어린 소녀. 10년 후, 그녀의 단짝 친구였던 여학생의 눈에 이상한 모습이 보인다. 노란 모자에 빨간 가방을 멘 소녀. 어린 소녀의 원혼일까? 저주는 아직 끝나지 않았으니.
Koji Shiraishi is interested in an indiscriminate attack at a sightseeing resort. He interviews the survivors and starts investigating the strange events that have been happening to them.
17 year old schoolgirl Sakura visits a Samurai theme park called Survival Land with her friends where they’re supposed to go up against some cosplayers dressed as samurai but things go horribly wrong when one of the cosplayers gets infected after finding a strange flower in the theme park’s grounds and cutting it with his sword. Some black liquid sprays him in the face and the next thing we know he’s infecting the rest of his colleagues as they turn into zombies. Soon the game turns deadly as the undead cosplayers start attacking the girls with real weapons. They need to find a way to escape from the place and fast…..
어느 날 형체를 알아볼 수 없는 남자의 시신이 발견된다. 사망자가 토가시 신지임이 판명되자, 그의 행적을 조사한 우츠미 형사는 사건의 강력한 용의자로 전처 야스코를 지목한다. 하지만 그녀의 완벽한 알리바이에 수사의 한계에 부딪힌 우츠미는 천재 탐정 갈릴레오라 불리는 물리학자 유카와 교수를 찾아가 도움을 요청한다. 사건의 전말을 확인한 유카와는 용의자의 옆집에 사는 남자가 대학시절 유일하게 수학 천재로 인정했던 동창 이시가미란 사실에 그가 야스코의 뒤에서 알리바이를 조작하고 있음을 직감한다.
Kawakami
부모를 무참하게 살해한 죄로 소년원에서 복역하게 된 16살의 료는 자신을 괴롭히는 동료들 때문에 고통스런 수감생활을 하던 중, 일본 수상을 암살하려 한 죄로 복역중인 전문 킬러 켄지에게 가라테를 배우며, 분노의 주먹을 가다듬는다. 2년간의 수감생활 동안 분노의 눈빛 만으로 상대를 제압하는 살인 병기로 성장한 료는 출소 후, 자신의 하나뿐인 혈육인 여동생을 찾아 다니다 조직 범죄집단의 주목을 받게 되고 스스로를 단련하며 하루하루를 살아간다. 마침내 료는 세계 최고의 격투기 토너먼트의 프로 파이터로 변신한다. 세상에 대한 분노와 회한을 몸으로 발산하며 한 명, 한 명 상대를 제압해 나가는 료 앞에 너무나도 강한 적수가 놀라운 반전과 함께 등장하는데...
Writer
세 개의 이야기로 구성된 옴니버스 장편. 빌딩에서 아이가 추락사한 장소를 지나며 악령과 조우하는 여성, 공장에서 일하다 상반신을 누더기로 가린 여인과 묘한 관계에 빠지는 남자, 지방의 허름한 집으로 이사하여 초월적인 현상과 조우하는 일곱 살 꼬마가 주인공들이다. 공통점은? 그들을 공포로 몰아넣는 존재가 여성의 형상을 하고 있다는 것. 특수효과를 구사한 SF영화로 정평이 있는 아메미야 케이타가 첫 에피소드의 감독이라는 사실이 흥미롭다.
Director
세 개의 이야기로 구성된 옴니버스 장편. 빌딩에서 아이가 추락사한 장소를 지나며 악령과 조우하는 여성, 공장에서 일하다 상반신을 누더기로 가린 여인과 묘한 관계에 빠지는 남자, 지방의 허름한 집으로 이사하여 초월적인 현상과 조우하는 일곱 살 꼬마가 주인공들이다. 공통점은? 그들을 공포로 몰아넣는 존재가 여성의 형상을 하고 있다는 것. 특수효과를 구사한 SF영화로 정평이 있는 아메미야 케이타가 첫 에피소드의 감독이라는 사실이 흥미롭다.
Kurt Hining
When good-natured Mayumi finds herself at the mercy of her sadistic, panty-crazed teachers, only one brave naked soul is capable of confronting her tormentors -- Kekko Kamen! Wearing nothing but knee-high red boots and a red leather mask, this nunchaku wielding superhero gives these perverts a dose of their own medicine. Wildly cornball and completely over the top, this will have you watching with mouth agape in utter disbelief! Two Nipples Up!
Five young men participate in an experiment drug test, which is known as a short-term, high-paying part-time job.
비 오는 공원에서 리리는 정신을 잃을 정도로 애인에게 얻어맞는다. 물 속에 쳐박혀 온 몸이 젖은 소녀를 남겨둔 채 30만엔을 만들지 못하는 사람을 필요없다는 말을 남기고 사라지는 애인. 그리고 조금 떨어진 어둠 속에서 이 모습을 바라보고 있는 한 남자가 있다. 모진 폭우가 쏟아지던 그날 밤, 지나가는 행인들에게 30만엔을 구걸하는 리리. 그러던 중 한 남자가 리리를 세게 뿌리치게 되고, 결국 계단을 굴러 쓰레기더미장으로 떨어지면서 의식을 잃고만다. 얼마 뒤, 리리를 보고 있던 그 남자가 조심스럽게 나타나 소녀를 업고 어디론가 사라진다. 다음 날, 깨끗한 침대 위에서 눈을 뜬 리리. 속옷만 입고 있는 그녀 앞에 어제 그 남자가 다시 나타난다.
Shinichi
하세가와를 비롯한 8명의 죄수들은 형무소 안에서 우연히 쪽문을 발견하고 탈옥을 결심한다. 각기 다른 목표를 가지고 탈옥한 이들은 숨겨진 길을 찾기 위해 후지산 근처의 학교로 향하던 중간에 길을 잃는다. 혼란에 빠진 가운데 길을 찾기 위해 애쓰던 그들은 우여곡절 끝에 학교에 도착한다. 이후 삶에 대한 희망을 가지게 된 그들은 자신들이 잃어버린 것을 찾기 위해 다시 여행을 시작하는데...
Ono
Witness a bizarre job interview and a dotty grandma in these five short surreal stories revolving around legendary Japanese department store Parco.
Writer
Witness a bizarre job interview and a dotty grandma in these five short surreal stories revolving around legendary Japanese department store Parco.
Director
Witness a bizarre job interview and a dotty grandma in these five short surreal stories revolving around legendary Japanese department store Parco.
Takuji
Maeda decides to have an operation to cure his color-blindness, but he becomes afraid that after the operation, his world is not going to be the same.
Three WWII veterans, reunited by family circumstances, quickly find their life savings threatened by a private corporation; they band together to fight back.
Man of Oden Restaurant
This faux-documentary follows a butoh master, a fashion designer, and a filmmaker racing against time to create art and help a young girl in love.
주인공 배우 타이짱은 36살에 기미에와 만난다. 하지만 그에겐 이미 여자친구인 아사코가 있다. 그래서 헤어지려 하지만 오히려 아사코는 몰래 혼인신고를 하고, 또 양녀를 들인다. 이에 질 수 없는 타이짱과 기미에는 동거를 하고 형의 아들을 양자로 들인다. 어느새 두 아이의 아버지가 된 타이짱이지만, 일로는 큰 성공을 하게 되고, 그 후 간경변, 어머니의 죽음, 자식들의 결혼 등 여러가지 일을 거쳐 70을 맞게 되는데... (한국영상자료원)
Director
An original video featuring four short horror stories, aimed at children.
Director
Made under the restrictions of "no zoom, pan, editing or post-sound", directors Shinobu Yaguchi and Takuji Suzuki skewer Japanese social conventions in 14 short episodes. In one segment a woman misreads an advertisement and arrives at a job interview dressed in a bunny suit. Another concerns a woman who hides to surprise her friends only to overhear their unkind appraisal of her hygiene. And another entitled "Grandpa from Hell" is a surreal yarn about a cult leader. Ranging from the humorous to the deeply bizarre, the film's static, minimalistic style makes such "Dogme 95" films as The Celebration (1998) look extravagant.
Hosoya
매사에 무기력하고 소심한 스즈키는 어느날 오후, 자신이 근무하는 렌트카 회사의 점장과 함께 한적한 길을 달리고 있다. 점장은 평소 스즈키의 성격에 대해 비아냥대며 놀리다 그만 앞 차를 들이받는 사고를 야기시킨다. 사고차의 주인은 야쿠자인 쿠로이와. 점장은 스즈키에게 책임을 전가하고 그 자리를 떠나버리고 잔뜩 주눅든 스즈키만 남게된다. 고압적인 쿠로이와에게 압도되어 결국 야쿠자의 사무실까지 끌려가 엄청난 금액의 배상을 요구받던 스즈키. 순간 펑! 하는 굉음과 함께 사무실은 화염에 휩싸인다. 가스가 터진 것이다. 불탄 사무실에서 피를 흘리며 쓰러진 야쿠자와 가까스로 살아남은 스즈키.어느 곳에나 반드시 한 사람은 있다. 병원과 기숙사 밖에 모르는, 성실하지만 요령부득인 사람. 간호사 사토 시즈코는 그런 사람이다. 오늘도 자신의 업무는 마감했지만 게으름 피우던 후배 간호사들의 간식 부탁을 받고 퇴근도 못한 채 근처 편의점으로 나간다. 그곳에서 시즈코는 우연히 야쿠자 사무실의 가스 폭발을 목격한다. 간호사의 본능으로 뛰어 들어간 사고 현장에서 기적적으로 살아남은 스즈키와 야쿠자의 검은 돈을 발견한다. 1만엔짜리 현금으로 나뒹구는 2억엔의 돈다발. 스즈키와 시즈코에게 순간적으로 싹트는 유혹!“그래, 살아있다는 것은 이런 느낌인지도 몰라!!” 피묻은 돈다발을 챙겨 사고 현장에서 나온 두사람. 경상을 입은 스즈키는 시즈코가 근무하는 병원에서 치료를 받고 경찰서에서 사건 경위를 진술한 뒤 시즈코와 함께 집으로 돌아온다. 두 개의 가방에 돈을 나눠가진 두사람은, 폭발 사고로 몸을 움직이지 못할 만큼 다친 쿠로이와를 두고 안전할 거라 생각했지만, 곧바로 쿠로이와 부하들의 추적이 시작된다. 뜻밖에 병석에서 일어난 쿠로이와가 다시 그들을 찾아오는데... 도주하는 두사람, 뒤쫓는 야쿠자. 쫓고 쫓기는 긴박한 상황 속에 이제 시즈코는 어떻게 할 것인가? 두사람은 생각한다. “살아있다는 것은 어쩜 이런 느낌인지도 몰라...”
A pair of friendly coworkers at a rental video store accidentally become murderers. Borrowing a station wagon, they flee with no particular destination in mind.
Japanese pink film.
Hiroyuki Yanai
만성췌장염으로 입원 중임에도 불구하고 불륜상대인 다나베를 만나기 위해 병원을 뛰쳐나온다. 그러나 그가 만나주지 않자 전화방에서 만난 샐러리맨 히로유키와 하룻밤을 보낸다. 그리고 격한 감정에 휩싸여 그를 죽이게 된다. 며칠 후, 노리코는 용의자로 조사를 받게 되고 주요 목격자인 가즈아키는 그녀에게 유리한 거짓 증언을 한다. 어두운 과거를 짊어지고 있는 두 사람은 서로의 상처를 핥아주듯 몸을 포갠다. 그리고 두 사람은 앞으로 일어날 참극을 조용히 준비하기 시작하는데
Man asking for direction
돈을 너무 좋아해서 아예 은행원이 된 사키코는 어느 날 은행에 들이닥친 강도들에게 인질로 잡혀 산속으로 끌려간다. 그런데 운 좋게도 차 사고로 은행 강도들이 다 죽고 사키코 혼자만 살아남자 사키코는 은행을 그만 두고 돈 가방을 찾기 위해 새로운 삶에 뛰어든다. 돈을 찾고자 놀라운 끈기와 노력을 보여주는 사키코는 돈 가방이 버려진 산의 특성을 알기 위해 대학 지질학과에 들어가고, 각종 장비를 사고, 숲에서 버티기 위해 암벽 등반과 운전, 수영 등을 배우기까지 하는데...
Writer
돈을 너무 좋아해서 아예 은행원이 된 사키코는 어느 날 은행에 들이닥친 강도들에게 인질로 잡혀 산속으로 끌려간다. 그런데 운 좋게도 차 사고로 은행 강도들이 다 죽고 사키코 혼자만 살아남자 사키코는 은행을 그만 두고 돈 가방을 찾기 위해 새로운 삶에 뛰어든다. 돈을 찾고자 놀라운 끈기와 노력을 보여주는 사키코는 돈 가방이 버려진 산의 특성을 알기 위해 대학 지질학과에 들어가고, 각종 장비를 사고, 숲에서 버티기 위해 암벽 등반과 운전, 수영 등을 배우기까지 하는데...
Moto Abiko
There still stands a famous apartment building where such prominent manga artists as Tezuka Osamu, Shotaro Ishinomori and Fujio Akatsuka once lived, worked, and shared experiences.
Director
Short film by Takuji Suzuki.
Out of Frame (1998) plays with your expectations and the way how we are used to “read” pictures and their framing. A woman is rubbing herself against a white wall, making the typical noises of having sex from the back, and Onishi takes his time to open the framing and then showing them in explicit positions. You don’t see the penetration but watch the rhythm of two bodies, listening to it, too. The framing by windows will allow you some rest. The man is putting on his clothes and closing the door while the woman is looking out oft he window. Onishi’s typical black inserts again, and we watch the same couple on the toilet, where he is putting her hands into hand-cuffs. After that he is showering her carefully, and she remains in hand-cuffs while they are having sex again under the shower. He is using his revolver then to free her from these metal things. And the toilet is a calm place when she comes back after strangling a young man on the street. (www.desistfilm.com)
OV version of the comic "Summer Memories" based on Naoki Yamamoto. Kawanaka (acted by Takuji Suzuki), who was arrested in another case, started talking about the murder school girls. Detective Kuroda is gradually at the mercy of Kawanaka's madness...
Screenplay
The misadventures of Junko, a schoolgirl who unwittingly sets off a catastrophic chain of events after being caught using her friend's train pass.
Producer
Takuji Suzuki began making films with a camera pointed at his own face. Whether in a room, in a classroom, or on a journey through the wild, the artist's face speaks to the camera. And then there is the interaction with his "uncle" who plays the violin like a saw. This is the endpoint of the unique act of the artist, who keeps turning the film to discover his identity. No one else can give you this taste.
Director of Photography
Takuji Suzuki began making films with a camera pointed at his own face. Whether in a room, in a classroom, or on a journey through the wild, the artist's face speaks to the camera. And then there is the interaction with his "uncle" who plays the violin like a saw. This is the endpoint of the unique act of the artist, who keeps turning the film to discover his identity. No one else can give you this taste.
Director
Takuji Suzuki began making films with a camera pointed at his own face. Whether in a room, in a classroom, or on a journey through the wild, the artist's face speaks to the camera. And then there is the interaction with his "uncle" who plays the violin like a saw. This is the endpoint of the unique act of the artist, who keeps turning the film to discover his identity. No one else can give you this taste.
A middle-aged man with a half-year to live unexpectedly starts to live with a group of young rock band members. The unlikely mixture inspires each other's lives.