2 November 2004, shortly before nine in the morning. In The Hague, the report comes in that in Amsterdam Theo van Gogh has been murdered. All warning bells start ringing. With the country in flames, sometimes literally, politicians and officials in The Hague have to neutralise all sorts of known and unknown stings, and just when Van Gogh’s cremation seems to herald a period of relative peace, a second explosion follows: the attack on the Hofstad Network in the Laakkwartier in The Hague. A reconstruction of nine days of political high tension and flying dust, a decade after the assassination of the trendsetting filmmaker and TV presenter.
A man finds a phone in the park, while he's walking his dog. When a message comes in from Mohammed, he can't control his curiosity. What follows is a view on a special happening, from the corner of a café.
공부, 음악, 운동 등 못 하는 것이 없는 제이스. 유일하게 안타까운 점이라면 시각 장애인이란 것이다. 신체적 장애에도 불구하고 친구들과 잘 어울리며 뉴욕 생활을 하던 제이스는 아버지를 따라 유타 주로 이사를 간다. 홈스테드 고교에 전학온 제이스는 플라이와 메리를 제외하고는 친구를 잘 사귀지 못한다. 메리의 제안으로 레슬링 부에 든 제이스. 레슬링 부원 중에서 존이나 루크 같은 덩치 큰 학생들은 대 놓고 제이스를 무시한다. 존이 스페인어 수업에서 낙제당할 위기에 처하자 도움의 손길을 내미는 제이스. 존은 그 대가로 제이스에게 레슬링 기술을 가르쳐 준다. 미국 고등부 레슬링 챔피언십 경기에 나가기 위한 유타 주 예선전을 준비하는 홈스테드 고교 레슬링부 선수들. 존은 옆 학교에 다니는 티렉스라는 라이벌과의 경기를 위해 혹독한 훈련을 하는데, 그 때문에 몸에 무리가 간다. 코치는 존의 체급을 한 단계 올리고, 티렉스와 맞붙을 상대로 제이스를 지목한다. 유타주 고등부 챔피언인 티렉스와의 경기를 앞둔 제이스는 불안해한다. 하지만, 주변 사람들의 응원으로 자신감을 갖고 경기에 출전하는데... (EBS)
Mrs. Boon is taken to a nursing home. She can no longer live by herself and her war memories of the Japanese POW camp increasingly determine her life; she is clearly suffering from a concentration-camp syndrome. The young and largely immigrant nursing home staff does not really see what is the matter or know much about the history Mrs. Boon lives in, which elicits some unadulterated racist statements from her. Things grow worse when the new resident Mrs. Cohen arrives, a Jew who survived Auschwitz. And they are not the only ones in the home with a 'war past'.
A middle-aged journalist interviews the real-life Dutch star Katja Schuurman, in her own loft. Pierre, the journalist is annoyed at being given such a fluffy assignment, as he is normally a political correspondent. Initially he has no questions for Katja, but soon they are coaxing their darkest secrets out of each other.