Engineer Joaquín
앨런과 그의 아버지 알베르토는 어머니의 고통스러운 죽음에서 벗어나고자 어디론가 떠난다. 은둔 중인 앨런은 아버지가 늑대인간임을 암시하는 삼촌이 숨긴 메시지를 발견하고 자신과 이웃들의 생명이 위태롭다는 것을 깨닫는다. 앨런은 즉시 행동을 취하기로 결심하고, 공포스러운 현실 속에서 하루하루를 버텨내면서 동시에 야수를 물리치고자 고군분투한다. <우리는 우리다>(2010)로 세계 장르영화계의 주목을 받은 호르헤 미셸 그라우의 신작.
Hombre a quien le roban la motocicleta
A metacinematic reflection on the nature of representation and the ongoing drug war in Mexico, Nicolás Pereda’s Flora revisits locations and scenes from the mainstream 2010 narco-comedy El Infierno, exploring the paradoxes of depicting narco-trafficking on film—its tendency both to romanticize and to obscure. To screen is both to project and to conceal.
레이날도는 유명한 사냥꾼이지만 점차 쇠퇴하고 있다. 그의 목장과 아버지의 유산이 위협받자, 가족, 직원, 땅과 그의 관계는 위험할 정도로 흔들린다.
Octavio
A couple of teenage factory workers spend their afternoons consuming chemical substances in a self-constructed shack. The ecstatic trips and the visions they experiment make them forget for a moment about their noisy industrial city life. But when Alexandra disappears right before his eyes, Lucas must deal with a corrupted system. His visions decay, just like the monster that imprisons them.
Paco
루이사와 가비노는 부모님이 있는 고향인 광산 마을을 찾아간다. 아버지의 관심은 마약 밀매업 보스 역할을 연기한, 루이사의 배우 남자친구에게 쏠린다. 긴장된 분위기를 풀기 위해 가비노는 어떤 형사와 범죄자 간의 평행 우주를 상상하기 시작한다.
Producer
A young girl who goes on a journey to find the lake of Texcoco.
A young girl who goes on a journey to find the lake of Texcoco.
Internet as a victim facilitator for sexual slavery underage hitmen, infant labor workers under inhuman conditions, dysfunctional shelters, collateral victims and distraught families are some of the topics engaged by The Wild Dance
The space will be witness of dreams, hopes, disappointments and dramatic destinies of its residents, delivering an intimate human history of Mexico through the decades. La Habitación will reunite eight directors that will expose the reality of each historical period resulting in a profound and inspiring portrait of modern Mexico.
Rubén
The space will be witness of dreams, hopes, disappointments and dramatic destinies of its residents, delivering an intimate human history of Mexico through the decades. La Habitación will reunite eight directors that will expose the reality of each historical period resulting in a profound and inspiring portrait of modern Mexico.
(segment "Exodoncia")
9 Mexican directors come together to narrate traditions and more brutal, ruthless and bizarre legends of our country. Mexico Barbaro shows the world stories that are part of our popular culture, from sweet stories told by our grandmothers, the tooth fairy, witchcraft, the story behind the weeping woman, sexy Devil' servers, a pagan hero, the burnt woman, up to ancestral culinary bloody rites. Traditions and legends that today continue to cause terror among Mexican people. Included shorts: **Paidós Phobos** (Paidos Phobos) **Potzonalli** (Potzonalli) **Bolas De Fuego** (Fireballs) **Exodoncia** (Exodontia) **Vitriol** (Vitriol) **Dirección** **La Leyenda de Juan Soldado** (Juan the Soldier) "No Te Duermas" (Do not sleep) **Ya Es Hora** (It's About time).
A shy and feeble architect is victim of a violent and abusing surrounding. The pressure builds up until he is pushed to the limit of his own humanity.
When Sonia receives the news that her husband’s cancer has progressed to a critical stage, she races to secure the insurance company’s approval for the care that can help him.
Tomas
1985년, 에이버리 태거트는 피사체에 대해 감정적 거리를 유지하는 방식으로 신랄하면서도 진솔한 사진을 찍어 확고한 입지를 다진 종군 사진작가다. 그런 그녀가 ‘엘 구에로’라는 별명으로 대중적 인기를 누리고 있는 어느 스페인 선교사의 유격대를 따라 콜롬비아의 정글에 뛰어들었다가, 전례 없는 위험에 처하고 만다. 잔학한 범죄를 저지르는 엘 구에로의 모습을 우연히 카메라에 담은 것. 이는 엘 구에로의 명성을 해치고 그를 파멸시킬 수도 있는 사진이다. 에이버리는 이 무서운 사이코패스가 자신과 사진을 없애려 수단과 방법을 가리지 않을 것을 예상하고 험난한 정글 속으로 도망친다. 적들을 몰살하겠다는 지도자의 광기로 인해 난폭한 게릴라로 돌변한 선교사들. 그들을 피해 달아난 그녀가 가진 것이라고는 목에 건 카메라뿐이다.
Francisco/Paco
Minotaur takes place in a home of books, of readers, of artists. It’s also a home of soft light, of eternal afternoons, of sleepiness, of dreams. The home is impermeable to the world. Mexico is on fire, but the characters of Minotaur sleep soundly.
반복되는 야근과 쥐꼬리만 한 월급으로 직장에서나, 가정에서나 달달 볶이기 바쁜 회계사 아람은 자신의 삶을 변화시키고자 은밀한 범행을 계획한다. 상사인 리센시아도의 일을 수차례 도맡아 성사시키는데 그치지 않고, 그의 딸 아나벨라를 납치해 심적으로 지치게 함으로써 끝내 자리를 꿰차는 데 성공한다. 아무것도 부러울 게 없는 순탄대로를 밟으며 행복을 맛봄도 잠시, 리센시아도의 갑작스러운 사망 소식을 듣자마자 그의 발신 번호로 전화와 문자가 이어지는데…
Antonio and Bertha are an elderly couple, about 90 years old who find themselves in trouble when social security pensions are suspended due to a financial and social crisis in the country where they live. Given the fact that their children have not visited them in many years they are confronted with the need to survive alone. The couple is forced to sell their belongings and sustain themselves selling food on the street orstealing. The lives of the two elderly people change when their son Jonas and grandson Paco, absent from their lives for over a decade, appear unexpectedly once again.
(Segment "Jesus")
전편 BiFan2013에서 상영되어 큰 호응을 얻었다. 2년 만에 돌아온 속편 는 나이지리아에서 영국, 그리고 브라질과 그 사이의 모든 장소를 아우르는 야심 찬 작품이다. 각 알파벳에 해당하는 26장으로 구성된 이 영화는 현대 장르영화계를 이끄는 감독들이 한 장씩 연출하여 관객들에게 가장 충격적인 장면을 선사한다. (2015년 제19회 부천국제판타스틱영화제)
Fernardo
A quintet is an omnibus feature told from the perspective of five international up and coming filmmakers who are searching to find identity in the modern world. The five segments are : "Polaroid" by Roberto Cuzzillo; "Friend Request" by Elie Lamah; "The Cuddle Workshop" by Mauro Mueller; "The House in the Envelope" by Sanela Salketic; and "The Tourist" by Ariel Shaban.
Santo
Potosi, a rural town in Latin America, is the crossfire of the ravaging that has devastated the north of the country. An accident along a deserted road connects three stories, an 82 year old goat herder that has not shot his gun in 40 years, a woman who is a victim of domestic violence and a humble peasant living on guard to protect his family from the country’s war against organized crime.
Clark
Allie moves to Texas and embraces the slower pace of life and gun culture. She tries to maintain healthy relationships as the weapons she uses to protect herself lead her to a paranoid withdrawal from life.
Felix
한 부부가 티후아나의 어떤 동굴 근처에서 가족 여행을 하는 동안 아이들을 잃어버린다. 아이들은 결국 아무런 설명 없이 다시 나타났지만, 그들이 예전의 모습이 아니라는 것, 뭔가 무서운 것이 그들을 변화시켰다는 것이 명백해지는데...
Alfredo
한 가정의 아버지가 죽고 나자 남은 미망인과 십대의 세 자녀는 가족의 전통을 계승하며 먹을 것을 구하기 위한 피의 사냥을 시작한다. 멕시코 한 가족에게 닥친 저주 같은 '카니발리즘'에 대한 처절한 생존 보고서. 평범한 악의 섬뜩함이 관객을 괴롭힐 것이다.
(2011년 12회 전주국제영화제)
Paco
An itinerant mover works from the streets of Mexico City with his partner and lives with his beleaguered mother. A heightened tension within the home – by the absent older brother and unmentioned father. Gabino's casual pursuit of a career is interrupted by a series of intense and almost satirically telenovela-esque domestic vignettes.
Gabino, Luisa and Paco share a small apartment in Mexico City. With no money and nothing to do they decice to leave the city.