Executive Producer
A docu-fiction hybrid following Stephen Giddings, a man from an addiction-afflicted family, who auditions for and takes on a film role, while transforming his life in the real world, blurring the lines between fact and fiction to examine addiction and recovery. Commissioned by Liverpool Biennial, the film was created with a mixed cast of professional actors and local people from the recovery community. Stephen is based on the real-life story of Thomas Goudie, a clerk at the Bank of Liverpool, caught embezzling money to support his obsessive gambling. Goudie’s arrest became the world’s first crime-reconstruction and first film made in Liverpool in 1901 by filmmakers Mitchell and Kenyon.
Producer
얼마 전 부인 메리를 먼저 떠나보낸 노인 톰. 이들이 살던 마을 영국 최북단 존오그로츠부터 톰의 고향이자 메리와의 추억이 깃든 곳 남서쪽 끝인 랜즈엔드까지 그리운 아내와의 약속을 위해 톰은 노인 무료 교통카드를 이용해 버스로 영국의 끝에서 끝으로의 여행 계획을 세운다. 작은 가방 하나만 들고 길을 나선 톰은 기나긴 여정 중 많은 사람들을 만나 그들의 도움을 받고 도움을 주기도 한다. 그런 톰의 모습은 #버스영웅 으로 SNS에 알려지게 되고 그의 여정에 많은 응원과 용기, 도움을 전하며 관심을 가지기 시작하는데..
Producer
어린시절 평소와 같이 아버지와 보드게임을 즐기던 형이 실종되고 지금까지 아무런 소식이 없다. 형의 그늘에서 벗어나지 못한 채 어른이 된 나는 어느 날 신원불명의 시체가 발견되었다는 연락을 받고 아버지와 함께 안치소로 향한다. 형이길 바랐을까? 형이 아니길 바랐을까?
Executive Producer
한 발짝도 내딛을 수 없는 거대한 바다. 표류중인 요트를 발견하고 올라타는 남자. 인기척도 통신도 두절된 저절로 움직이는 배에 갇힌다. 배가 살아있다. 탈출구가 없다. 살아남기 위한 필사의 표류가 시작된다. 목숨을 건 승선을 환영합니다!
Producer
더 이상 추락할 수 없는 나락, 태국의 감옥에 갇힌 빌리 무어. 이곳을 나갈 수 있는 길은 죽거나 링 위의 승자가 되거나. 그러나 현실은 어느 것도 허락하지 않는다.
Director
Poet Emily Dickinson, pigeonholed as the strange recluse since her death, takes you on a journey through the seasons of her life amid 1800s New England.
Producer
고단한 스코틀랜드 시골의 삶을 감내해야만 하는 한 젊은 여인의 이야기. 현존하는 영국 최고의 작가로 꼽히는 루이스 그래식 기번의 시적이면서도 동시에 통렬하게 사실적인 소설을 원작으로 한다. [제17회 전주국제영화제]
Producer
영상 시인이라 불리는 테렌스 데이비스의 신작. 은 감독의 고향인 리버풀을 위한 송가이자 찬가와도 같은 영화다. 감독은 전형적인 다큐드라마의 형식을 빌어서, 축구와 비틀즈로 유명한 리버풀의 연대기를 꼼꼼히 분할하여 재구성하고 있다. 이 영화는 개인의 체험이 묻어나는 자전적인 작품으로, 되돌릴 수 없을 정도로 변해버린 리버풀의 모습, 더 넓은 의미로는 잃어버린 영국의 모습에 대한 안타까운 마음에서 나온 외침과 같다. 테렌스 데이비스는 시종일관 담담한 목소리로 리버풀의 역사를 요약하는 동시에 격세지감을 느끼며, 비통한 마음을 갖는다. 영화는 1920년대의 무성영화의 한 장면처럼 리버풀을 추억하지만, 리버풀은 과거와는 달리 쇠락의 길을 걸어왔다. 데이비스는 탁월한 연출력을 보여주었던 ‘리버풀 삼부작’에서처럼, 카톨릭교회에 대한 반감과 자신의 성적 정체성에 대한 고투는 이번 영화에서도 여지없이 드러낸다. 은 개인적, 정치적, 사회적 문제가 훌륭하게 혼합된 수작이다.
Director
Under The Mud depicts a hectic day in the life of a family from hell. Or are they ‘one hell of a family’? The film’s setting of Speke and Garston in Liverpool is an area with high unemployment and one of the worst teenage pregnancy rates in Europe. The action takes place over twenty-four hours, centering around the Potts household – second home to teenage slacker, Magic, who’s such a part of the furniture that his longing for the eccentric beauty Paula Potts goes completely un-noticed. To the love of his life he’s just her twin brother’s best mate. With the family set on a course of self-destruction, aided by an old enemy of dad’s, and Paula arguing with her imaginary friend about running off to Ibiza with the local slime-ball, Magic realises that he only has a few hours to save the family, get the girl and change all of their lives forever.
Producer
This is a forty-minute drama for schoolkids, broadcast by the BBC in Britain. There was an epidemic of Liverpool kids blowing up public telephone boxes with fireworks at the time, so we began with an incidence of that. (A.C)
General
This is a forty-minute drama for schoolkids, broadcast by the BBC in Britain. There was an epidemic of Liverpool kids blowing up public telephone boxes with fireworks at the time, so we began with an incidence of that. (A.C)
Producer
A young girl heads out for a night of fun but just before she leaves, her mom tells her to "put your coat on".
Director
A young girl heads out for a night of fun but just before she leaves, her mom tells her to "put your coat on".
Producer
The movie will chart the journey of Richard and Cosima Wagner as they arrive in Venice following the prèmiere of Parsifal in 1882. The plot will turn on an alternative history, as it will see Wagner’s father-in-law, Franz Liszt, follow the couple soon after as news of a comet headed towards earth launches Wagner into composing one final piece of music.