Cléa Simões

Cléa Simões

출생 : 1927-01-04, Belém, Pará, Brazil

사망 : 2006-02-24

프로필 사진

Cléa Simões

참여 작품

Denying Brazil
Herself
A documentary film about the taboos, stereotypes, and struggles of black actors in Brazilian television "soaps". Based on his own memories and on a sturdy body of research evidence, the director analyses race relations in Brazilian soap operas, calling attention to their likely influence on Brazilian African-Americans' identity-forming processes.
맛을 보여드립니다
Serafina
요리의 천부적인 재능을 타고난 매력만점의 '이사벨라'(페넬로페 크루즈 분)는 레스토랑을 운영하는 남편 '토니뇨'와 함께 브라질 해안의 바히아라는 도시에서 살고 있다. 이사벨라가 각종 천연 양념과 재료들을 섞어 자신만의 요리법으로 만든 음식물은 늘 토니뇨의 정열을 자극한다. 행복하기만 한 이사벨라의 문제는 선천적으로 타고난 멀미증. 직접 움직이지 않으면 멀미를 해내는 그녀는 사랑을 나눌 때조차 주도권을 쥐고 움직여야 한다. 그런 이사벨라를 감당할 수 없어 토니뇨는 외도를 한다. 그 현장을 포착한 이사벨라는 충동적으로 짐을 싸서 어린 시절부터 가장 가깝게 지냈던 친구 모니카가 있는 샌프란시스코로 향한다. 요리사가 되어 새로운 인생을 살려는 계획이 생각만큼 쉽지 않자 이사벨라는 바다의 여신에게 도움을 청한다. 다음날 이사벨라는 전혀 새로운 여자가 된 느낌을 받는다. 그리고 파트타임 요리강사 자리도 구한다. 어느 날, 야심만만한 젊은 TV 프로듀서인 '클리프'는 이사벨라의 아름다움을 발견하고 그녀에게 매혹된다. 그는 이사벨라의 매력을 활용하여 라는 요리쇼 프로그램을 만든다. 이사벨라의 이국적인 관능미와 천부적인 재능이 조화된 는 삽시간에 인기프로그램으로 떠오르는 대박을 터뜨린다. 한편 자신의 잘못을 뉘우친 토니뇨는 바히안 음악을 연주하는 순회밴드를 이끌고 이사벨라를 찾아 미국으로 온다. 우여곡절 끝에 이사벨라의 요리쇼를 본 토니뇨는 당장 방송국으로 향한다. 그리고 그녀의 쇼에서 음악을 연주하면서 이사벨라의 마음을 돌리기 위해 갖은 노력을 다한다. 이사벨라는 야망이 점점 커져 가는 클리프와 진심으로 사랑했던 토니뇨 사이에서 갈등하고 자신의 인생에 대해서도 다시 한번 생각하게 된다. 자신의 수호천사인 바다의 여신과 모니카에게 도움을 구한 이사벨라는 진정한 행복을 찾아 토니뇨 곁으로 돌아간다.
Black Demons
Wetnurse
Three American college students, Dick, his sister Jessica, and her British boyfriend Kevin, are traveling through Brazil on vacation when Dick, after attending a bizarre voodoo ceremony, develops strange powers. When their jeep breaks down near a small plantation in the jungle outside Rio, the site of a former slave rebellion 150 years ago, Dick uses his powers to raise the dead of six executed Negro slaves whom target the college kids and the residents of the plantation to seek revenge for their deaths
Solidão: Uma Linda História de Amor
O Coronel e o Lobisomem
Black Goddess
A Deusa Negra is a love story that spans two centuries. In 18th century Yorubaland, Prince Oluyole is taken prisoner in the course of internecine warfare fanned by overseas slave traders. He is sold into slavery in Brazil. In present day Nigeria, at his father's deathbed, the young Babatunde promises to go to Brazil and search for traces of their once-enslaved ancestors. Beginning with a Candomblé ritual, his journey takes him ever deeper into this culture and, in a dream-like sequence, affords him a deeper understanding of his ancestors' suffering and powers of resistance. Balogun effortlessly links present with past, real with magical worlds and discourse with trance. The hypnotic atmosphere is also heightened by the music of the Nigerian drummer Remi Kabaka, which plays with repetitive patterns and distortions.
Ódio
Almerinda
The lawyer Roberto leaves his career and his fiancée behind to chase the criminals who killed his entire family in a brutal massacre.
Quem Matou Pacífico?
Ladrões de Cinema
Inácia
After assaulting a Hollywood film crew, a group of residents of a community in Rio de Janeiro decided to produce a film that would express the reality of Brazil - with the theme of Inconfidência Mineira.
Essa Freira É Uma Parada
Costinha, o Rei da Selva
Essa Gostosa Brincadeira a Dois
Edith
A couple do everything in order to stay together, against their families' wish.
Como é Boa Nossa Empregada
"Como É Boa a Nossa Empregada" is an erotic comedy from the 70's (called "pornochanchada" genre) divided in three segments: 1) "Lula e a Copeira": Lula uses frogs, bats and spiders to scare the ugly kitchen maid of his house and force her to quit the job. When his parents put an advertisement on the newspaper to hire a new maid, he waits the candidates outside the house to choose one very hot, telling lies about his family to the others. They hire the sexy Clara, who is subjected to a sexual harassment from Lula's father Rivadávia, the family's friend Dr. Ricardo and Lula, leading the trio to troubled situations. 2) "O Terror das Empregadas": The sixteen years old Bebeto chases all the maids of his house and neighborhood trying to have intercourse with them. His mother takes him to the psychologist Dr. Leonel, who convinces her that her son needs to have a sexual experience with a whore to help his self-esteem, and suggests the sexy and expensive prostitute Leila Sandra.
Compasso de Espera
Mãe
Jorge de Oliveira is an Afro-Brazilian poet who works in a publicity agency in São Paulo. Torn between his rich white lovers and his black family and friends, Jorge's situation serves as a springboard to a discussion about racial issues in Brazil.
Macumba Love
Symanthemum
A writer who specializes in exposing fake witchcraft journeys to Brazil to investigate a voodoo cult.