Sister Dan
From the director of Back to 1942, Feng Xiaogang, comes PERSONAL TAILOR, one of the most unique films you'll see in this upcoming holiday season. Imagine a team that will sacrifice themselves for your dream at any cost -- but only if that dream makes you a better person. And only if that dream lasts a single day... What would your dream be? Where would you go? What would you do? And after that single day, what would happen to you?
The Woman
함께 일하던 절친한 친구가 갑작스런 죽음을 맞자 사내는 고향의 가족 곁에 묻히게 해주겠다는 살아생전 약속을 지키기 위해 시체를 짊어지고 먼 길을 떠난다. 시체를 태운 버스 안에서 만난 강도. 사랑하는 여인에게 뒤통수를 맞은 사내. 5000m 산을 등반하며 자신과의 싸움을 해가는 남자. 보일러 사고로 한쪽 얼굴을 잃어버린 여자. 살아 있으면서 자신의 장례식을 지켜보는 노인까지. 죽은 친구를 업고 가는 기막힌 동행길. 사내는 세상에서 가장 특별한 인연들을 길 위에서 만나는데…
Yee
중국 역사상 가장 황금기였던 당나라. 그러나 서기 859년, 당 왕조는 바야흐로 쇠퇴의 길에 들어서게 된다. 무능한 왕조와 부패한 대신들로 나라 전체가 불안에 휩싸이고 온 나라에 반란군이 들끓는다. 그 중 가장 이름난 반란조직이 바로 '비도문' (House of Flying Daggers)이다. 비밀조직인 비도문은 민중에게 관에 저항할 것을 호소하고, 자유를 추구하였다. 도성 근처에 위치한 팽 티안 지방에 출몰하는 비도문은 민중들을 혼란시키고, 관의 힘을 약하게 하여 지방 관리들에게는 그야말로 눈엣가시 같은 존재이다. 비도문이 관과 싸워온지 수년이 흐르고, 우두머리가 전투에서 살해당하게 된다. 하지만 이후에도 조직은 점점 세를 얻어간다. 결국 팽 티안 성의 관리인 레오(유덕화)와 진(금성무)은 열흘 안에 이 조직의 새로운 우두머리를 잡아오라는 명을 받는다. 레오는 인근지방 홍등가에 새로 나타난 무희인 메이(장쯔이)를 의심하게 되는데, 실은 그녀는 죽은 비도문 두목의 딸이다. 레오는 메이를 데려다 심문을 하지만 입을 열지 않자 다른 수를 꾸민다. 진으로 하여금 ‘풍’이라는 떠돌이 무사로 변장을 하게 해 메이를 감옥에서 구출한 뒤 그녀의 신임을 얻어내고 함께 '비도문'의 은신처로 떠나는 계획을 세운 것이다. 이들의 계획은 성공을 거둬 결국 진과 메이는 은둔처까지의 긴 여정을 함께 하게 되고 얼마 지나지 않아 메이는 베일에 싸인 자신의 동반자에게 점점 감정을 갖게 된다. 진 역시 메이의 매력에 흠뻑 빠져드는 자신을 발견하게 되고 둘은 서로의 감정을 부정하려 애쓰지만 그럴수록 그들의 마음은 더욱 더 서로를 갈망하게 된다. 그러나 처음의 계획과는 달리 진을 정말로 죽이려는 낯선 무사들이 나타나고 비도문은 점점 실체를 드러내는데... 진과 메이, 그들의 사랑은 진심일까?
宋美美
凤莲
Modern-day urban problems like unemployment and teenage depression come under the microscope. Husband and wife lose their jobs, and their daughter is under considerable stress studying for her college exams. Meanwhile, grandmother is having an unexpected romantic liaison. Will the family be able to pull together to solve their problems?
After laying bare backward village mentalities in Bloody Morning, Li Shaohong turns her attention to China’s urban middle class. Cao is a photographer, married to an opera singer and with an infant son, caught in the usual professional morass of political compromise. His life starts to fall apart when he learns that his ex-wife also bore him a son some months after their divorce – and when the boy turns up looking for his father. Nothing wildly dramatic, just believable people in believable situations. If the ending seems a touch forced, this is nevertheless a sign that ‘Fifth Generation’ cinema is changing and coming to terms with up-to-date realities.
Yingzhi
Erzhi has problems managing the Bijimei Hotel.
韩月容
A young woman in the 1920s has a hard life and learns sympathy for her own mother's situation.