Henryk Mikolaj Gorecki

참여 작품

The Royal Ballet: Within the Golden Hour / Medusa / Flight Pattern
Original Music Composer
Christopher Wheeldon's Within the Golden Hour is based around seven couples separating and intermingling, to music by Vivaldi and Ezio Bosso and lit with the rich colours suggested by sunset. In Flight Pattern, Crystal Pite combines Górecki's haunting “Symphony of Sorrowful Songs” with a large dance ensemble to create a poignant and passionate reflection on migration. Between them, Medusa is new work inspired by the Greek myth, created for The Royal Ballet by the acclaimed choreographer Sidi Larbi Cherkaoui, which juxtaposes Purcell arias with an electronic score by Olga Wojciechowska.
The Hidden River
Music
In the heart of a deep forest runs a river. On its banks, men and women sit and talk, opening up to each other. In this remote setting conducive to reflection, they wonder what it takes to attain inner peace, debate the wisdom of passing something on to future generations and realize that, in love, the perfect ‘soulmate’ is a near-impossible ideal. The sun sets behind the mountains and the swimmers bitterly acknowledge the failure of certain dreams, but still find meaning in contemplating nature, the stars and the moon.
Il a plu sur le grand paysage
Music
By giving farmers a voice and showing their struggle for survival, this sensitive portrait of farmers shows a contemporary peasant world, revealing its profound culture and interrogating the present state of the world.
The Shadow of Absence
Music
"Born in Palestine. Died in Lebanon." "Born in Palestine. Died in Syria." "Born in Palestine. Died in Jordan." The camera pans across an endless row of white tombstones. The Shadow of Absence takes death as its subject yet in doing so presents a powerful statement about Palestinian life. Weaving elements of his own story of dislocation into the Palestinian collective narrative, filmmaker Nasri Hajjaj reverses the usual focus of the Nakba documentary by exploring the denial of the Palestinian right to death and burial in the homeland.
Gambling, Gods and LSD
Original Music Composer
Filmmaker Peter Mettler embarks on a mission that takes him around the world. He is determined to record the diverse modes of transcendence that people in different cultures adopt in order to live life to the fullest. As he traverses civilization and wilderness and encounters a range of lifestyles and ideas, the filmmaker's mind-expanding trip around the world grows into a poem of images and sounds, reflecting the fragmented but alluring worlds it attempts to capture.
위트
Original Music Composer
어릴 적부터 비어트릭스 포터의 그림책을 읽으면서 언어의 아름다움을 깨닫고 천재적이지만 인간미 없고 냉정하기 짝이 없는 중년 학자가 된다. 주인공 비비안 베어링은 너무 똑똑한 사람이었다. 그녀의 똑똑함은 단순한 지능지수에 대한 기술 이상의 것이었으며, 그녀는 난소암 말기 환자로 실험적인 약물 치료를 받고 있는 중이었고 그녀의 몸을 뒤틀며 괴롭히는 것은 적인 암세포가 아니라 그녀의 암을 치유하기 위한 약물인 것을 알게 되면서 좌절을 맛보게 된다. 지금까지 영문학자로서 책을 연구하고 가르치던 사람이 이제는 자신이 책이 되어 암전문가들과 의대생에게 연구과제가 된 입장이 되어 반전을 일으키게 된다. 매정한 인물이 세상을 향해 마음을 활짝 열어도 보았지만 세상은 그렇게 만만치가 않았다. 오히려 그녀에게 난소암과 그로 인해 고통 받는 그녀의 육체는 평생을 연구해 왔던 주제가 육화되어 나타나는 것이다. 그녀도 다른 사람들처럼 고통 받고 두려워하며 간호사 수지와의 관계를 통해 보다 단순하고 소박한 인간적 감정의 가치를 재인식하지만, 그러는 동안에도 그녀의 두뇌는 그녀가 마주친 형이상학적 패러독스를 무시할 만큼 '위트'를 잃지 않는데...
Accident
Music
Mourning. Funerals. The origins of culture are built on farewells. Burial mounds, tombs, mausoleums and pyramids were filled with objects that belonged to the departed. Bandaged, mummified, they were buried alongside their owners since they were extensions of their hands, legs and bodies. An eighteen day vigil in the Modern Art Gallery of Majewski’s native town of Katowice was an attempt to pay a simple homage to a young woman who died in a car accident. It evolved into a mysterious ritual connected to the myth of the fountain of life-giving blood, an archetype of female cyclicality. Reminiscent of priestesses from Böcklin paintings, silhouettes in lucid gowns moved in a slow motion making the audience participate in a ceremony that felt like an ancient funeral, creating a symbolic mausoleum at the Gallery.
내 안의 남자
Original Music Composer
매춘부 마리(Marie Abarth: 야누크 그랑베르 분)는 자신의 직업에 떳떳하며 나름대로의 프로의식(?)을 느끼고 그 일에 탁월한 재능이 있다. 하지만 그녀도 다른 여자와 마찬가지로 자신만을 사랑해 줄 남자를 기다린다. 그러던 어느 날, 그녀는 자신의 아파트 앞에서 쓰러져 있는 부랑자 쟈노(Jeannot: 제라르 랑방 분)를 발견하고 동정과 연민에 이끌려 그를 자신의 집으로 데려와 따뜻한 음식과 잠자리를 제공한다. 그리고 자신과 그를 위해 잠자리를 같이한다. 자신의 만족과 여러 남자의 만족을 위해 일했던 그녀는 처음으로 한 사람만을 위한 느낌을 갖는다. 쟈노에게서 자신에게 맞는 진정한 사랑의 의미를 느끼게 된 것이다. 마리는 쟈노에게 정성을 다하게 되고, 예상치 못한 호의에 쟈노는 당황한다. 며칠을 같이 보낸 마리는 쟈노에게 자신의 포주가 되주지 않겠냐고 제안하고 마리의 말에 쟈노는 더욱 더 당황해 한다. 일약 부랑자에서 포주로 변신한 쟈노는 마리가 일하는 낮시간엔 거리를 방황하는 등 무료한 시간을 보내나 차츰 생활에 적응하게 된다. 맛있는 차도 마시며 아침의 상쾌한 공기도 만끽한다. 마리가 보고 싶을 때는 무작정 집으로 되돌아 가기도 하는데 이러한 쟈노의 행동이 마리에겐 사랑스럽기만 하다. 그런 생활의 연속에서 쟈노는 이발소에서 만난 사라(Sanguine: 발레리아 브뤼니 떼데쉬 분)와 관계를 맺기 시작한다. 쟈노는 사라를 '상귄'이라 애칭하며 마리가 벌어들이는 수입을 상귄와 또 다른 여자들과 즐기는데 탕진한다. 또한 그는 자신에게 빠진 상귄을 매춘부로 만들려하나 그녀가 풍기 단속 경찰에 걸려들자 자신은 물론 마리까지 경찰에 소환되고 만다. 그렇고 그런 사람들로 붐비는 경찰서에서 자초지종을 듣게 된 마리는 배신감과 그에 대한 미련으로 괴로워하나 사라에게 동병상련의 묘한 정을 느낀다. 상귄과 마리는 곧 오랜 친구 사이처럼 서로를 이해하게 된다. 교도소에 들어가게 된 쟈노에 대한 사랑과 원망으로 더 이상 남자를 사랑하지 않겠다고 다짐하는 마리와 상
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