Gillian Armstrong

Gillian Armstrong

출생 : 1950-12-18, Melbourne, Victoria, Australia

약력

Gillian May Armstrong (born 18 December 1950) is an Australian director, who specializes in period drama. Her films often feature female perspectives and protagonists. Many of her movies are historical dramas. Description above from the Wikipedia article Gillian Armstrong, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.

프로필 사진

Gillian Armstrong
Gillian Armstrong

참여 작품

Senses of Cinema
Self
As notions of civil rights transformed across the world, so was the screen landscape reformed by the ascension of grassroots film movements seeking to challenge the mainstream. Some aspired to push form to its limit; others worked to destabilise what they saw as a homogenous industry, or to provoke questions around gender, sexuality, migration and race.
자연스럽게: 전해지지 않은 알리스 기-블라쉐의 이야기
Self
멜라 B. 그린이 연출하고 조디 포스터가 내레이션을 맡은 '알리스 기-블라쉐 이야기'는 영화사를 다시 쓴 장편 다큐멘터리다. 처음으로 영화 최초의 여성 감독, 시나리오 작가, 프로듀서, 스튜디오 주인 알리스 기-블라쉐의 인생과 작품의 전모를 공개한다.
Women He's Undressed
Producer
Hollywood stars, historical footage and stylized reenactments tell the story of costume designer Orry-Kelly, who ruled Tinseltown fashion for decades.
Women He's Undressed
Director
Hollywood stars, historical footage and stylized reenactments tell the story of costume designer Orry-Kelly, who ruled Tinseltown fashion for decades.
Reel Herstory: The Real Story of Reel Women
Self
Using rare footage and exclusive interviews with filmmakers from all over the globe, "Reel Herstory" corrects the historic notion that women behind the scenes in motion pictures held peripheral careers compared with their male counterparts.
Love, Lust & Lies
Producer
The fifth film in the documentary series about the lives, hopes and dreams of three lively, working class Adelaide girls since they were fourteen in 1976.
Love, Lust & Lies
Director
The fifth film in the documentary series about the lives, hopes and dreams of three lively, working class Adelaide girls since they were fourteen in 1976.
데스 디파잉: 어느 마술사의 사랑
Director
최고의 탈출 마술가인 해리 후디니는 세계 투어를 하는 동안 영혼의 존재를 입증할 심령술 실험을 선포한다. 사후 13년이 된 어머니의 마지막 유언을 맞히는 사람에게 1만 달러의 상금을 주겠다는 것. 각지의 심령술사들이 실험에 몰려드는 가운데, 에딘버러의 소극장에서 ‘심령술 쇼’를 하며 생계를 유지하던 메리 맥가비와 그녀의 딸 벤지 또한 이 상금을 노리고 후디니에게 접근한다. 심령술사 오디션에 참가한 메리와 벤지. 후디니는 메리를 보자마자 자신이 찾던 심령술사라며, 언론에 메리와 함께 어머니의 유언을 전하는 심령술 실험을 진행하겠다고 공표한다. 실험 일이 다가올수록 초조해지는 메리는 후디니의 방에 몰래 잠입까지 하며 그의 비밀을 찾아내려 애쓴다. 한편, 메리를 본 순간 자신의 어머니와 너무나도 닮은 모습에 반해 그녀와 잦은 만남을 갖는 후디니. 늘 그의 곁을 지키는 매니저 슈거맨은 메리에게 점점 빠져드는 후디니에게 불안함을 느끼며 그녀를 떼어내려고, 비밀스러운 거래를 제안한다. 마침내 수백명의 언론과 관객이 운집한 가운데 사상 최대의 심령술 실험이 시작되고, 서서히 드러나는 뜻밖의 진실, 그리고 누구도 예측하지 못한 마지막 반전이 기다리는데...
Unfolding Florence: The Many Lives of Florence Broadhurst
Director
A Colourful Life is a Docu/Drama based on the colourful life of flamboyant design pioneer Florence Broadhurst.
Puttin’ on the Show: The Making of Starstruck
A documentary about the making of Gillian Armstrong's 1982 film STARSTRUCK.
샬롯트 그레이
Director
세계 제 2차 세계대전기, 모든 것이 국가라는 이름으로 재편되던 시기이다.이 시기 젊은 스코틀랜드 여성 샬롯은 독일 괴뢰 비시정부에 대항하는 게릴라들을 지원하는 특수 임무를 띠고 프랑스 남부 전선에 투입된다. 샬롯은 공식적으로는 레지스탕스들과 함께 독일군에 맞서고 있지만, 사적으로는 조종사로서 전선에 투입되었다가 실종된 연인 피터를 찾고 있다.샬롯은 도미니크 질베르라는 가명을 쓰며, 거짓과 속임수가 일상적인 일이 된 세상에서 살아간다. 무슨 일이 벌어질지 모르는 전쟁의 시대, 진실과 거짓은 불분명하기 이를데 없지만 샬롯은 자신만의 길을 찾아 걸어간다.
오스카와 루신다
Director
영국에서 목사의 아들로 태어난 오스카는 또래의 아이들과 놀지 못한채 엄격한 가정교육을 받으며 살고 있었다. 그는 항상 아버지에게서 벗어나고 싶은 욕망을 품고 있었다. 아버지는 오스카에도 목사의 길을 걷게 하려는 생각을 하고 있었다. 아버지와 아들 오스카는 서로 다른 목적을 지니고, 오스카는 휴 스트라턴(Hugh Stratton: 톰 윌킨스 분)사제에게 보내진다. 그 후 성인이 된 오스카(Oscar Hopkins: 랄프 파인즈 분)는 옥스퍼드에서 사제가 되기 위해 교육을 받는다. 그러나 도박에 재미를 느끼기 시작한 오스카는 몰래 도박을 시작하고, 딴 돈으로 가난한 사람들을 돕는다. 호주의 한 농가에서 자라나 평범한 결혼 생활을 하던 루신다(Lucinda Leplastrier: 케이트 블랑쉬 분)는 새로운 꿈을 쫓아 시드니로 온다. 사회의 규범 따위에는 아랑곳 하지 않는 그녀는 유리 제품 공장을 경영하는 사업가로 변신한다. 그러나 남성위주의 사회에서 남성들의 편견에 답답해하던 그녀는 카드 게임에 재미를 붙이고, 그 속에서 동등한 대우를 받으며 위로 받는다. 공장에 필요한 새로운 기계를 찾아 런던에 들렀다 호주로 돌아가던 루신다는 배에서 우연히 전도 활동을 위해 호주로 가던 오스카를 만난다. 배안에서 지루한 시간을 보내던 루신다는 오스카가 카드에 뛰어난 감각을 지닌 것을 알고 카드 게임을 제안하는데...
Not Fourteen Again
Producer
An exploration of the hopes and expectations of three working class women from Adelaide, and the differences and similarities they share with their daughters.
Not Fourteen Again
Director
An exploration of the hopes and expectations of three working class women from Adelaide, and the differences and similarities they share with their daughters.
작은 아씨들
Director
마치가에는 온화하고 표용력있는 맏딸 메그(Meg March: 트리니 알바라도 분), 화달하고 적극적인 조(Jo March: 위노나 라이더 분), 내성적인 베스(Beth March: 클레어 데인스 분), 깜찍하고 야무진 막내 에이미(Amy March: 커스틴 던스트 분) 네 자매가 있다. 이들은 남북전쟁에 참전 중인 아버지의 안전을 기원하며 어머니(Marmee March: 수잔 서랜든 분)와 함께 다섯 식구가 어려운 겨울 생활을 꾸려나가는 중에도 가족간의 사랑이 넘쳐흐르고 주위의 어려운 사람을 돕는데 열심이다. 마치가의 이웃 로렌스가의 손자 로리(Laurie: 크리스틴 베일 분)는 마치가의 네자매에게 관심을 가지고 연극 연습을 하는 네자매 앞에 나타나 그 일원이 된다. 이를 계기로 친해진 로리는 연극표 4장을 구해 자신의 가정교사 존 부록(John Brooke: 에릭 스톨츠 분)과 함께 메그와 조를 초청한다. 같이 가겠다고 우기는 에이미를 떼어놓고 다녀온 조는 자신이 쓴 연극 대본이 난로불 속에서 타고 있는 것을 발견한다. 에이미를 용서하지 못하는 조의 마음은 굳게 닫힌다. 그러던 어느날, 조와 로리가 호수에 스케이트를 타러 가는데 뒤따라온 에이미를 따돌리고 스케이트를 즐기다가 얼음이 깨져 물에 빠진 에이미를 발견한다. 이 사건으로 조는 막내 동생에 대해 닫혀있던 마음의 문을 열고 사랑을 확인하는데.
The Last Days of Chez Nous
Director
The story of sisters Vicki and Beth, when Vicki begins an affair with Beth's intriguing French husband.
8년만의 정사
Director
8년전 쿠바의 반정부 유인물을 집필, 배포하다 체포된 남편 네스트로(Nestor: 지미 스미츠 분)와 헤어져 어린 딸 마니비를 데리고 이사벨(Isabel: 그레타 스카치 분)은 미국 마이애미의 리틀 하나바에 정착한다. 고생하며 살아온 그녀는 그동안 그들 모녀를 도와준 샘(Sam: 빈센트 도노프리오 분)과 사랑하는 사이가 되는데 갑자기 남편이 석방되어 돌아온다는 소식을 접하게 되어 당황하게 된다. 가족에 대한 사랑보다도 국가를 택한 남편에 대한 원망을 느끼면서 쿠바 정부들 사이에 영웅이 된 그와 샘의 사이에서 방황하던 이사벨은 가족에게 헌신할 것을 다짐하는 네스트로의 연설문을 읽으면서 그의 대한 사랑을 확인하며 그에게 돌아가는데.
Bingo, Bridesmaids & Braces
Self
The third film in a documentary series from acclaimed director Gillian Armstrong, about the lives of three working class women. as they grow up from the age of 14. They're now at the ripe old age of 26, and we witness the women confronting the very real issues of teenage pregnancy, and love versus sex, marriage and career.
Bingo, Bridesmaids & Braces
Producer
The third film in a documentary series from acclaimed director Gillian Armstrong, about the lives of three working class women. as they grow up from the age of 14. They're now at the ripe old age of 26, and we witness the women confronting the very real issues of teenage pregnancy, and love versus sex, marriage and career.
Bingo, Bridesmaids & Braces
Director
The third film in a documentary series from acclaimed director Gillian Armstrong, about the lives of three working class women. as they grow up from the age of 14. They're now at the ripe old age of 26, and we witness the women confronting the very real issues of teenage pregnancy, and love versus sex, marriage and career.
High Tide
Director
A rock'n roll singer gets stranded in a small Australian town after losing her job in a band. She winds up in a trailer park only to encounter, by accident, the teenage daughter she deserted following her husband's death.
Hard to Handle: Bob Dylan in Concert
Director
Admired as one of the best lyricists of pop rock, Bob Dylan has his name recorded in music history. During his four decades career, he has been through many facets: from acoustic to electric guitar; from politicized to religious lyrics; from minimalist to very highly sophisticated arrangements. And his characteristic voice, for some, hoarse and full of style, for others a little out of tune, still influences many musicians. In this presentation filmed at the Sydney Entertainment Centre in Australia over February 24-25 1986, Dylan is accompanied by Tom Petty and the band The Heartbreakers, as well as a very fine selection of new compositions. To close the spectacle, Bob Dylan and Tom Petty perform a vocal duet in "Knockin' on heaven's door", one of the most famous songs of this compositor.
소펠 부인
Director
1900년대초 피츠버그시, 독실한 기독교 신자이자 천성적으로 동정심이 많은 케이트 소펠부인(Kate Soffel: 다이앤 키튼 분)은 형무소장(Warden Allegheny Co. Prison)인 남편 피터(Peter K. Soffel: 에드워드 허만 분)와 그리고 새 자녀와 함께 비교적 유복한 생활을 하고 있다. 그러나 언제부터인지 모르게 남편과의 결혼생활에는 건널 수 없는 깊은 골이 점점 패여가고 있음을 느끼고 결국 두 사람은 준별거 상태에 도달하게 된다. 설상가상으로 큰 딸인 아이린(Irene Soffel: 트리니 알바라도 분)마저 부모에게 반항적이 되어간다. 이에 중년에 갓 접어든 한 여성으로서 케이트 소펠 부인은 뭔가 돌파구를 찾으려 한다. 그 돌파구는 케이트의 다정다감한 성품과 독실한 신앙의 범위를 벗어나지 못한다. 케이트는 남편이 형무소장으로 있는 형무소의 죄수들 사랑의 복음을 전파하고 또 형무소의 여러가지 궂은 일을 맡아서 한다. 그러던 중 자신은 죄가 없다고 주장하는 사형수 에드워드 비들(Ed Biddle: 멜 깁슨 분)에게 관심을 가지고 어떻게든 그가 사형당하기 전에 그를 교화시켜 보려고 하나 거친 성품의 에드워드는 도무지 케이트의 말을 들으려 하질 않는다. 그런 날이 하루이틀 지속되면서 둘은 서로에게 좀더 많은 관심을 가지게 되고 케이트의 막연한 동정심과 자비는 애정으로 바뀌어 가정과 사랑을 선택해야 하는 갈등을 겪으면서도 케이트는 에드의 탈옥을 돕는다. 동료 죄수이자 동생인 잭(Jack Biddle: 매튜 모딘 분)과 함께 탈옥을 한 에드는 케이트를 찾아가 함께 도망칠 것을 강권한다. 케이트는 주저하면서도 결국 에드에 대한 사랑의 힘에 끌려 그 길로 도피길에 나선다. 그들의 탈옥 소식은 온세상을 발칵 뒤집어 놓고 그들을 죽이거나 체포해 오는 자에겐 거액의 현상금까지 내걸린다. 추격의 손길은 시시각각으로 다가오는 가운데에서도 에드와 케이트는 모처럼만에 훈훈한 인간 본연의 연정을 만끽한다.
Having a Go
Director
Documentary film
스타스트럭
Director
시대를 앞섰던 호주 뮤지컬 영화 은 모든 뮤지컬 명작들이 그렇듯 문화적 유행을 관통하며 여전히 유의미하고 경쾌하다. 조 케네디가 스타 가수를 열망하는 십 대를 연기하고, 로스 오도너번은 조의 경력을 위해 떠들썩한 홍보와 여러 소동을 벌이는 사촌 동생을 맡았다.​ (2021년 제23회 서울국제여성영화제) 재키 멀렌스는 망해 가는 엄마의 술집에서 웨이트리스로 일하지만 언젠가는 가수로 데뷔하겠다는 꿈을 갖고 있다. 동네 탤런트 쇼에서 멋진 공연을 펼친 재키는 같은 쇼에 너온 웜배츠라는 밴드와 만나고 기타리스트 로비와 데이트를 시작한다. 한편 매니저를 자처하는 열네 살 사촌 앵거스는 TV 프로그램인 「더 와우! 쇼!」의 진행자 테리 램버트의 시선을 끌기 위해 계략을 꾸민다. 엉겁결에 군중 앞에서 줄타기를 하게 된 재키는 과연 계획대로 슈퍼스타가 될 수 있을까? 은 질리안 암스트롱이 첫 작품 (1979) 이후 내놓은 두 번째 장편 극영화이다. 두 작품은 모두 여성 예술가를 주인공으로 내세운다는 점을 제외한다면 극단적으로 다르다. 이 작가의 꿈을 키우는 19세기 호주 여성의 경험을 담은 사실적이고 진지한 시대극이라면, 은 주디 갈랜드와 미키 루니 주연의 1930년대 할리우드 영화처럼 복잡함이나 사실성 따위는 포기해 버린 발랄하고 뻔뻔스러운 뮤지컬 코미디다. 단지 이 영화의 배경은 1980년대 동시대의 호주이고 당시의 네온빛 패션과 음악과 열기로 채워져 있다. 오로지 그 시대, 그 공간에서만 존재했던 청춘 문화의 화려한 기록이다. (2021년 제23회 서울국제여성영화제 /듀나)
Fourteen's Good, Eighteen's Better
Director
Profile on three young Adelaide women. Diana, Kerry and Josie are now 18 years old, and continue to have open and frank discussions about their lives.
Touch Wood
Producer
About five men who live in Tasmania and earn their living by working with wood. David Ralph makes small souvenir animals and furniture from horizontal wood; Kevin Perkins makes furniture which allows the natural shape of the wood to be shown; Merv Gray and Peter Mevre make bowls and spheres, and Peter Taylor sculptural pieces.
Touch Wood
Director
About five men who live in Tasmania and earn their living by working with wood. David Ralph makes small souvenir animals and furniture from horizontal wood; Kevin Perkins makes furniture which allows the natural shape of the wood to be shown; Merv Gray and Peter Mevre make bowls and spheres, and Peter Taylor sculptural pieces.
나의 화려한 인생
Director
19세기 말의 호주. 밝고 씩씩한 처녀 시빌라 (주디 데이비스)는 젊고 부유한 청년 해리 (샘 닐)를 사랑하지만 작가로서 독립적 여성으로 살기 위해 청혼을 거절한다.
The Singer and the Dancer
Director
An older woman does not speak to her daughter and detests everything about her. The only solace is with her regular visits to the doctor who drops her off along the road to spend her day in the countryside alone. One day at her favorite place in the country the older lady meets a young girl who is having relationship problems with her boyfriend, and they share their bitter memories. These meetings become regular therapeutic sessions. - Written by Archie Moore
Promised Woman
Art Direction
Antigone arrives in Sydney from Greece to have an arranged marriage with Telis, but is rejected by him as he expected a younger woman. Telis's older brother, Manolis, sympathizes with Antigone.
Smokes and Lollies
Director
The first film in a Seven Up-like series examining the lives of three teenage girls in South Australia during the 1970s. It looks at issues such as boys and sex, abortion, marriage, pregnancy, career paths, and education.
The Removalists
Assistant Set Designer
An adaptation of David Williamson's play; John Hargreaves and Peter Cummins star as a good and bad cop who assist a battered wife as she tries to escape her belligerent husband.
One Hundred a Day
Writer
A young girl is forced to continue working at her machine all day in a 1930s shoe factory after a visit to a backyard abortionist. Based on the short story 'How beautiful are thy feet' by Alan Marshall.
One Hundred a Day
Director
A young girl is forced to continue working at her machine all day in a 1930s shoe factory after a visit to a backyard abortionist. Based on the short story 'How beautiful are thy feet' by Alan Marshall.
Gretel
Director
A memory of an adolescent awakening brought painfully to life
Satdee Night
Director
A short observational account of one Saturday night in the mundane life of Stuart. He gets drunk, goes out to clubs,, searches for love and falls asleep unfulfilled on the floor of the club.
Caravan Park
Production Office Assistant
When their car breaks down on the way to Queensland, a family is forced to take up residence at a caravan park while the father tries to earn enough money to get the car repaired.
The Roof Needs Mowing
Director
A series of surreal short scenes portraying a suburban family and their everyday rituals.
Old Man and Dog
Director
Early short film directed by Gillian Armstrong.