Hitoshi Yazaki

Hitoshi Yazaki

출생 : 1956-11-20, Kajikazawa-cho, Minamikoma District, Yamanashi, Japan

약력

Hitoshi Yazaki (born November 11,1956) is a Japanese director and writer. He studied directing at Nihon University. Before he started to direct, he worked with Nagasaki Shunichi and Ishii Sogo. His feature film Kazetachi no gogo/Afternoon Breezes (1980) was screened with great success at the film festivals in Edinburgh and Montreal and at the New York Gay Film Festival. He also had a lot of success with March Comes in Like a Lion.

프로필 사진

Hitoshi Yazaki

참여 작품

사쿠라
Writer
소식불통이었던 아버지가 2년 만에 집으로 돌아온다. 슈퍼마켓 전단지 뒷편에 「연말에 집으로 돌아갑니다」라고 적힌 편지를 받은 하세가와 가족의 차남 카오루(키타무라 타쿠미)는 그해 연말 본가로 향한다. 그리고는 엄마 츠보미, 아버지 아키오, 여동생 미키(고마츠 나나), 애견 사쿠라와 오랜만에 재회한다. 하지만 형 하지메(요시자와 료)의 모습은 보이지 않는다……. 카오루에게 있어 어릴 적부터 동경하는 히어로 같은 존재였던 하지메는 2년 전 어느 날, 세상을 떠났다. 그리고 하지메의 죽음을 계기로 가족들은 뿔뿔이 흩어져 그 등불은 곧 사그라질 것만 같았다. 그 등불을 붙잡아 두려는 듯이 카오루는 어릴 적 기억을 회상한다. 그 기억은 여동생 미키의 탄생, 애견 사쿠라와의 만남, 그리고 이사, 첫사랑과 실연 …… 하세가와 가족과 애견 사쿠라가 함께 보낸 둘도 없는 소중한 나날들, 희로애락으로 가득한 절대 잊고 싶지 않은 가족들과의 소중한 추억이다. 이윽고 어긋나는 가족들을 다시 한번 이어주는 기적 같은 사건이 한해의 마지막 날 그들을 찾아오려 하고 있었다─。
사쿠라
Director
소식불통이었던 아버지가 2년 만에 집으로 돌아온다. 슈퍼마켓 전단지 뒷편에 「연말에 집으로 돌아갑니다」라고 적힌 편지를 받은 하세가와 가족의 차남 카오루(키타무라 타쿠미)는 그해 연말 본가로 향한다. 그리고는 엄마 츠보미, 아버지 아키오, 여동생 미키(고마츠 나나), 애견 사쿠라와 오랜만에 재회한다. 하지만 형 하지메(요시자와 료)의 모습은 보이지 않는다……. 카오루에게 있어 어릴 적부터 동경하는 히어로 같은 존재였던 하지메는 2년 전 어느 날, 세상을 떠났다. 그리고 하지메의 죽음을 계기로 가족들은 뿔뿔이 흩어져 그 등불은 곧 사그라질 것만 같았다. 그 등불을 붙잡아 두려는 듯이 카오루는 어릴 적 기억을 회상한다. 그 기억은 여동생 미키의 탄생, 애견 사쿠라와의 만남, 그리고 이사, 첫사랑과 실연 …… 하세가와 가족과 애견 사쿠라가 함께 보낸 둘도 없는 소중한 나날들, 희로애락으로 가득한 절대 잊고 싶지 않은 가족들과의 소중한 추억이다. 이윽고 어긋나는 가족들을 다시 한번 이어주는 기적 같은 사건이 한해의 마지막 날 그들을 찾아오려 하고 있었다─。
감각: 그녀의 초상
Director
사진작가인 하루마는 어느날 한 여인으로부터 사진촬영 의뢰를 받는다. 외딴 별장에서 촬영을 하게 된 하루마는 어떠한 질문도 하지 않을 것과 촬영한 필름을 넘긴다는 조건 아래 의뢰인의 은밀한 곳을 촬영할 것을 부탁받는다. 처음에는 당황했지만 그는 점점 촬영에 진심을 다하게 된다.
In the Mood for Melville
Himself
Various directors and film critics discuss Jean-Pierre Melville’s importance and influence in the world of cinema.
무반주
Director
일본 전역에 학생운동의 물결이 일던 1969년 일본. '교복반대 위원회'를 결성해 시위에 가담하던 여고생 '쿄코'는 한 카페에서 대학생 '와타루'와 그의 친구들을 만난다. 그들과 어울리며 '쿄코'는 점차 예술적이고 자유로운 삶의 방식에 이끌린다.
XXX Kiss Kiss Kiss
Director
Five stories of romance, farewells, bitter love and stolen kisses...
태양이 앉은 장소
Screenplay
Former high school classmates, now adults, hold jealous thoughts, hidden intentions and lust for revenge. Graduates from a high school have held reunions since they graduated 10 years ago. The high school itself is located 2 hours from Tokyo by train and past reunions were held by different teams for different areas. An upcoming reunion is the first time where everyone will gather again.
태양이 앉은 장소
Director
Former high school classmates, now adults, hold jealous thoughts, hidden intentions and lust for revenge. Graduates from a high school have held reunions since they graduated 10 years ago. The high school itself is located 2 hours from Tokyo by train and past reunions were held by different teams for different areas. An upcoming reunion is the first time where everyone will gather again.
1+1=11
Screenplay
An ensemble drama in which the lives of 25 people intersect, inspired by Yamanaka Sadao's classic film {Humanity and Paper Balloons}. Various men and women, living in Japan today. Presents slices of everyday life for people in various situations, where things that are always the undergo change.
1+1=11
Director
An ensemble drama in which the lives of 25 people intersect, inspired by Yamanaka Sadao's classic film {Humanity and Paper Balloons}. Various men and women, living in Japan today. Presents slices of everyday life for people in various situations, where things that are always the undergo change.
Love and Treachery
Screenplay
Kyosuke, an editor at a publishing company, keeps his concerns about his stagnant relationship with his wife hidden. As he struggles with his feelings, he meets Reika, the lover of an talented up-and-coming novelist, and becomes obsessed with her.
Love and Treachery
Director
Kyosuke, an editor at a publishing company, keeps his concerns about his stagnant relationship with his wife hidden. As he struggles with his feelings, he meets Reika, the lover of an talented up-and-coming novelist, and becomes obsessed with her.
스윗 리틀 라이즈
Director
테디베어작가인 루리코(나카타니미키)와 IT회사에 근무하는 남편인 사토시(오오모리나오)는 결혼 3년차 부부. 옆에서 보기에는 행복해보이지만 마음의 엇갈림이 계속되고 있었다. 결코 불행하지는 않다. 하지만 순간 순간 어찌할 수 없는 고독감. "이 집에는 사랑이 부족해."라던 루리코는 어느 날, 테디베어 개인전에서 자신의 테디를 가지고 싶어하는 청년 하루오(코바야시쥬이치)를 만나 서로 끌리게 된다. 그 즈음 남편 사토시도 대학 동창회에서 후배인 시호(이케와키치즈루)와 재회해 점차 호의를 가지기 시작한다. 마음의 거리가 열린 부부 두 사람. 각각의 비밀스런 사랑. 둘이서 함께 보내는 날들 속에 작고 상냥한 거짓말이 쌓여간다.
Have a Nice Day
Writer
Compilation film featuring short works from directors Hitoshi Yasaki ("Short Cakes"), Yuki Tanada (scriptwriter "Sakuran," "Tsuki to Cherry"), Hiroyuki Nakano ("Stereo Future," "Samurai Fiction"), Masahiko Nagasawa ("Yoru no Picnic"), Masaya Kakehi ("Bijokan), and more for a total of 18 shorts. This time around the theme is "24 hours," where filming for each work must have been completed in 24 hours in order to appear in this film.
Have a Nice Day
Director
Compilation film featuring short works from directors Hitoshi Yasaki ("Short Cakes"), Yuki Tanada (scriptwriter "Sakuran," "Tsuki to Cherry"), Hiroyuki Nakano ("Stereo Future," "Samurai Fiction"), Masahiko Nagasawa ("Yoru no Picnic"), Masaya Kakehi ("Bijokan), and more for a total of 18 shorts. This time around the theme is "24 hours," where filming for each work must have been completed in 24 hours in order to appear in this film.
스트로베리 쇼트케이크
Director
사토코는 남자친구에게 버림받은 후 강하게 살아가기로 결심한다. 전화교환원일을 시작한 그녀는 잘 나가는 콜걸 아키요와 가까워진다. 집에 돌아가면 청바지에 안경을 낀 평범한 모습으로 바뀌는 아키요는 오랫동안 흠모해온 대학동창 기쿠치를 만나는 것에서 유일한 기쁨을 찾는다. 한편 일러스트레이터 도코는 현모양처를 꿈꾸는 회사원 친구 치히로와 함께 살고 있다. 정반대의 연애관을 가진 두 사람은 서로를 미워하는 한편 동경한다. 어느 날 우연히 집에 들른 치히로는 음식을 토해내며 괴로워하고 있는 도코를 발견하는데...
The Girl Who Picks Flowers and the Girl Who Kills Insects
Writer
Two girls, one from Germany, the other from Japan meet and become friends in London, but soon discover things aren't what they seem.
The Girl Who Picks Flowers and the Girl Who Kills Insects
Director
Two girls, one from Germany, the other from Japan meet and become friends in London, but soon discover things aren't what they seem.
3월의 라이온
Writer
오빠와 여동생이 있었다. 여동생은 오빠를 무척 사랑해서 언젠가는 오빠의 연인이 되고 싶다고 마음 속으로 바랐다. 어느 날 오빠가 기억을 잃었다 . 여동생은 오빠의 기억이 되돌아올 때까지 오빠의 연인이 되기로 결심했다. 얼음의 계절과 꽃의 계절 사이에 3월이 있다. 3월은 폭풍의 계절.
3월의 라이온
Director
오빠와 여동생이 있었다. 여동생은 오빠를 무척 사랑해서 언젠가는 오빠의 연인이 되고 싶다고 마음 속으로 바랐다. 어느 날 오빠가 기억을 잃었다 . 여동생은 오빠의 기억이 되돌아올 때까지 오빠의 연인이 되기로 결심했다. 얼음의 계절과 꽃의 계절 사이에 3월이 있다. 3월은 폭풍의 계절.
SEARCH
Producer
A man who has lost his memory returns to his hometown and encounter several people from his past and present.
애프터눈 브리지스
Screenplay
나츠코의 동료 에츠코는 그녀에게 남자에 대한 느낌을 묻는다. 애프터눈 브리즈는 실제 신문 기사를 바탕으로 나츠코의 억압된 레즈비언 주의를 자신의 룸메이트 미쓰에 대한 집착으로 전개한다.
애프터눈 브리지스
Director
나츠코의 동료 에츠코는 그녀에게 남자에 대한 느낌을 묻는다. 애프터눈 브리즈는 실제 신문 기사를 바탕으로 나츠코의 억압된 레즈비언 주의를 자신의 룸메이트 미쓰에 대한 집착으로 전개한다.
Back of Happy Street
Assistant Director
A journalist, his pyromaniac girlfriend, and an ex-baseball player team up to rip off a gangster, with violent consequences.
Yumeko's Death
Assistant Director
The first 16mm film to depict the terrorism and betrayal of a public security spy, set against a backdrop of internal strife. One of the origins of Nagasaki's work.
Yumeko's Death
Production Design
The first 16mm film to depict the terrorism and betrayal of a public security spy, set against a backdrop of internal strife. One of the origins of Nagasaki's work.
冬の光
Director
Yazaki's characteristic relentless depiction of this and that, albeit with some technical problems, shows a fervour that tries to fit into a single, complete world. It is aimed at a spectacle. [This is a Lost Film]
裏窓
Director
『裏窓』 is a play on the name of the person who shoots himself with a bistol every morning. The two men take it in turns to face themselves with the bullet loaded and damaged, and present the consciousness of a young man who is not alive until he fires a shot into the magazine of his revolver. The young man's consciousness is presented to him. A friend comes along or pulls the trigger. The film is a drama, as are 『裏窓』 and『冬の光』. The woman is found. The film is quite interesting, but you have to pull the trigger to find out if you will die from a gunshot. But that is not to say that the film is not interesting.
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