Gurinder Chadha
출생 : 1960-01-10, Nairobi, Kenya
약력
Gurinder Chadha, OBE, is a British film director of Indian origin. Most of her films explore the lives of Indians living in the United Kingdom. She is best known for the hit films Bhaji on the Beach (1993), Bend It Like Beckham (2002), Bride and Prejudice (2004) and Angus, Thongs and Perfect Snogging (2008).
Description above from the Wikipedia article Gurinder Chadha, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.
The story of how 2 Tone, a record label from Coventry went on to have a global impact. The brainchild of Jerry Dammers saw dance music with a message dominate the charts from 1979.
Producer
1987년 대처 시절의 영국을 배경으로, 파키스탄계 영국인 10대가 브루스 스프링스틴의 음악을 통해 성장하는 이야기
Writer
1987년 대처 시절의 영국을 배경으로, 파키스탄계 영국인 10대가 브루스 스프링스틴의 음악을 통해 성장하는 이야기
Director
1987년 대처 시절의 영국을 배경으로, 파키스탄계 영국인 10대가 브루스 스프링스틴의 음악을 통해 성장하는 이야기
Herself
India’s Partition: The Forgotten Story In this documentary, British film-maker Gurinder Chadha, director of Bend It Like Beckham and Viceroy's House, travels from Southall to Delhi to find out about the Partition of India - one of the most seismic events of the 20th century. Partition saw India divided into two new nations - independent India and Pakistan. The split led to violence, disruption and death. To find out why and how it happened, Gurinder crosses India, meeting people whose lives were torn apart by Partition and talking to historians who explain the motivations behind the split. Along the way, she discovers that Partition was caused by politicians who were more interested in their own power than in Indian unity, and finds out that the British also played a major role in the Partition.
Producer
1947년, 인도는 독립을 앞두고 영국은 마지막 총독으로 마운트배튼을 보낸다. 인도인들은 독립에 대한 기대를 가지고 있지만 한 편으로는 종교적인 갈등의 모습을 보인다. 이 이야기는 인도의 마지막 총독 마운트배튼과 총독 저택의 인도인 하인들에 대한 이야기
Writer
1947년, 인도는 독립을 앞두고 영국은 마지막 총독으로 마운트배튼을 보낸다. 인도인들은 독립에 대한 기대를 가지고 있지만 한 편으로는 종교적인 갈등의 모습을 보인다. 이 이야기는 인도의 마지막 총독 마운트배튼과 총독 저택의 인도인 하인들에 대한 이야기
Director
1947년, 인도는 독립을 앞두고 영국은 마지막 총독으로 마운트배튼을 보낸다. 인도인들은 독립에 대한 기대를 가지고 있지만 한 편으로는 종교적인 갈등의 모습을 보인다. 이 이야기는 인도의 마지막 총독 마운트배튼과 총독 저택의 인도인 하인들에 대한 이야기
Producer
Indian mother Mrs Sethi's obsession with marrying off her daughter turns murderous. With jokes that routinely miss the mark and cringeworthy slapstick, this black comedy farce shouldn't work. Somehow, though, it does.
Screenplay
Indian mother Mrs Sethi's obsession with marrying off her daughter turns murderous. With jokes that routinely miss the mark and cringeworthy slapstick, this black comedy farce shouldn't work. Somehow, though, it does.
Director
Indian mother Mrs Sethi's obsession with marrying off her daughter turns murderous. With jokes that routinely miss the mark and cringeworthy slapstick, this black comedy farce shouldn't work. Somehow, though, it does.
Producer
아무때나 애정확인을 하시는 부모님, 자신을 고양이라고 생각하는 어린 동생 리비, 얼핏보면 털뭉치 같은 고양이 앵거스와 살고 있는 평범한 여학생 조지아 니콜슨은 런던에서 이사 온 멋진 로비를 보고 남자친구로 만들기 위해 갖가지 핑계를 만들어내며 접근한다. 하지만 이미 왕가슴으로 유명한 여자친구가 있는 로비. 그래도 포기할 수 없는 조지아는 소문난 바람둥이를 찾아가 키스강습도 받고, 엄마가 선물한 연애소설도 활용해 보지만 로비와의 사이는 점점 멀어져만 가는데...
루이즈 레니슨의 소설 '나는 조지아의 미친 고양이'가 원작으로 부모님과 동생 리비, 그리고 고양이 앵거스와 살고 있는 평범한 14세 여학생 조지아 니콜슨의 성장기, 그리고 연애에 관한 이야기이다.
Screenplay
아무때나 애정확인을 하시는 부모님, 자신을 고양이라고 생각하는 어린 동생 리비, 얼핏보면 털뭉치 같은 고양이 앵거스와 살고 있는 평범한 여학생 조지아 니콜슨은 런던에서 이사 온 멋진 로비를 보고 남자친구로 만들기 위해 갖가지 핑계를 만들어내며 접근한다. 하지만 이미 왕가슴으로 유명한 여자친구가 있는 로비. 그래도 포기할 수 없는 조지아는 소문난 바람둥이를 찾아가 키스강습도 받고, 엄마가 선물한 연애소설도 활용해 보지만 로비와의 사이는 점점 멀어져만 가는데...
루이즈 레니슨의 소설 '나는 조지아의 미친 고양이'가 원작으로 부모님과 동생 리비, 그리고 고양이 앵거스와 살고 있는 평범한 14세 여학생 조지아 니콜슨의 성장기, 그리고 연애에 관한 이야기이다.
Director
아무때나 애정확인을 하시는 부모님, 자신을 고양이라고 생각하는 어린 동생 리비, 얼핏보면 털뭉치 같은 고양이 앵거스와 살고 있는 평범한 여학생 조지아 니콜슨은 런던에서 이사 온 멋진 로비를 보고 남자친구로 만들기 위해 갖가지 핑계를 만들어내며 접근한다. 하지만 이미 왕가슴으로 유명한 여자친구가 있는 로비. 그래도 포기할 수 없는 조지아는 소문난 바람둥이를 찾아가 키스강습도 받고, 엄마가 선물한 연애소설도 활용해 보지만 로비와의 사이는 점점 멀어져만 가는데...
루이즈 레니슨의 소설 '나는 조지아의 미친 고양이'가 원작으로 부모님과 동생 리비, 그리고 고양이 앵거스와 살고 있는 평범한 14세 여학생 조지아 니콜슨의 성장기, 그리고 연애에 관한 이야기이다.
Writer
아멜리에의 프로듀서가 전세계 최고의 감독 20명과 찍은 18편의 옴니버스 영화로, 파리를 배경으로 한 18가지의 색다른 사랑 이야기를 담고 있다. 5분의 제한 시간 안에서 펼쳐지는 이야기들의 한가지 공통점은 바로 '사랑의 도시, 파리'라는 주제이다. 각각의 감독들은 이 주제를 받아들이고 자신들만의 개성을 듬뿍 담은 작품들을 탄생시켰다. 마치 를 연상시키는 내레이션으로 연결된 18편의 짧은 영화들은 파리를 배경으로 펼쳐지는 갖가지 훈훈한 사랑의 기운을 전달하고 있다. 파리 시내 20개 구 중 한 곳을 골라 최소한의 비용으로 5분 동안 사랑이야기를 찍기. 에 참여한 20명의 감독에게 주어진 공통조건이었다. 몽마르트 언덕, 에펠탑, 차이나타운, 마레, 센 강변 등 파리 곳곳을 배경으로, 현대 파리의 일상과 주인공들의 천차만별 사랑, 그리고 세계 곳곳의 감독들이 파리에 보내는 사랑이 함께 어우러진다. 감독들 각자의 개성과 세계적인 스타들의 모습이 몽타주된 감미로운 영화.
Director
아멜리에의 프로듀서가 전세계 최고의 감독 20명과 찍은 18편의 옴니버스 영화로, 파리를 배경으로 한 18가지의 색다른 사랑 이야기를 담고 있다. 5분의 제한 시간 안에서 펼쳐지는 이야기들의 한가지 공통점은 바로 '사랑의 도시, 파리'라는 주제이다. 각각의 감독들은 이 주제를 받아들이고 자신들만의 개성을 듬뿍 담은 작품들을 탄생시켰다. 마치 를 연상시키는 내레이션으로 연결된 18편의 짧은 영화들은 파리를 배경으로 펼쳐지는 갖가지 훈훈한 사랑의 기운을 전달하고 있다. 파리 시내 20개 구 중 한 곳을 골라 최소한의 비용으로 5분 동안 사랑이야기를 찍기. 에 참여한 20명의 감독에게 주어진 공통조건이었다. 몽마르트 언덕, 에펠탑, 차이나타운, 마레, 센 강변 등 파리 곳곳을 배경으로, 현대 파리의 일상과 주인공들의 천차만별 사랑, 그리고 세계 곳곳의 감독들이 파리에 보내는 사랑이 함께 어우러진다. 감독들 각자의 개성과 세계적인 스타들의 모습이 몽타주된 감미로운 영화.
Writer
This short from the anthology film Paris, je t’aime looks at the meeting between two teenagers, one a catcaller and the other a Muslim girl. Directed by Gurinder Chadha.
Director
This short from the anthology film Paris, je t’aime looks at the meeting between two teenagers, one a catcaller and the other a Muslim girl. Directed by Gurinder Chadha.
Director
타고난 예지력으로 타인의 과거와 미래를 꿰뚫어보는 능력을 지닌 틸로는 스파이스(향신료)를 써서 타인의 부족함을 채워주는 스파이스의 여제로 훈련 받으며 수천 가지의 향신료를 자유자재로 다룰 줄 알고 스파이스의 마법을 전수받아 자신에게 도움을 구하러 오는 사람들을 돕지만 자신의 욕망은 철저하게 억눌러야 하는 운명을 지녔다. 샌프란시스코에서 ‘스파이스 바자’라는 향신료 가게를 연 틸로는 손님이 찾아오면 스파이스의 음성을 듣고 손님에게 꼭 필요한 맞춤형 치료제를 만들어준다. 스파이스의 힘을 빌어 사람들을 도울 땐 꼭 지켜야 하는 세 가지 규칙이 있다. 스파이스의 힘은 반드시 남을 위해서만 사용해야 한다. 타인과 살이 닿는 일은 절대로 만들어선 안 된다. 그리고 가게 밖으로 나가선 안 된다는 것. 어느 날, 틸로의 가게 앞에서 모터 사이클 충돌 사고가 나고 더그가 부상을 당한다. 잘 생긴 미남이지만 수수께끼 같이 묘한 분위기를 풍기는 더그를 틸로는 가게 안으로 불러 치료를 해 주고 틸로는 난생 처음, 여제로서가 아닌 한 여자로서 욕망을 느끼게 되지만 여제로서의 규칙 때문에 계속 갈등하게 되는데..
Author
타고난 예지력으로 타인의 과거와 미래를 꿰뚫어보는 능력을 지닌 틸로는 스파이스(향신료)를 써서 타인의 부족함을 채워주는 스파이스의 여제로 훈련 받으며 수천 가지의 향신료를 자유자재로 다룰 줄 알고 스파이스의 마법을 전수받아 자신에게 도움을 구하러 오는 사람들을 돕지만 자신의 욕망은 철저하게 억눌러야 하는 운명을 지녔다. 샌프란시스코에서 ‘스파이스 바자’라는 향신료 가게를 연 틸로는 손님이 찾아오면 스파이스의 음성을 듣고 손님에게 꼭 필요한 맞춤형 치료제를 만들어준다. 스파이스의 힘을 빌어 사람들을 도울 땐 꼭 지켜야 하는 세 가지 규칙이 있다. 스파이스의 힘은 반드시 남을 위해서만 사용해야 한다. 타인과 살이 닿는 일은 절대로 만들어선 안 된다. 그리고 가게 밖으로 나가선 안 된다는 것. 어느 날, 틸로의 가게 앞에서 모터 사이클 충돌 사고가 나고 더그가 부상을 당한다. 잘 생긴 미남이지만 수수께끼 같이 묘한 분위기를 풍기는 더그를 틸로는 가게 안으로 불러 치료를 해 주고 틸로는 난생 처음, 여제로서가 아닌 한 여자로서 욕망을 느끼게 되지만 여제로서의 규칙 때문에 계속 갈등하게 되는데..
Herself
Documentary tracing the history of the Two Tone record label which emerged in the late 1970s, the bands linked to it and their musical influences, and its place at the fore of promoting multi-cultural music and concepts and the Ska music revival.
Screenplay
인도 암리차르시(Amritsar, Inida). 인도의 작은 농촌에서 부모님과 세 자매와 함께 사는 랄리타(아이쉬와라 라이)는 책 읽는 걸 좋아하고 인도를 사랑하는 마음이 강한, 당차고 똑 부러지는 아가씨다. 랄리타는 친구의 결혼식에 갔다가 신랑의 친구들인 달씨(마틴 핸더슨)와 발라지(나빈 안드류스)를 알게 되는데, 발라지는 인도계 영국인이고 달씨는 미국의 호텔 재벌가의 아들이다. 피로연 파티를 계기로 명문가의 아들인 발라지는 랄리타의 언니, 자야에게 마음을 뺐기고 달씨는 랄리타에게 끌리게 되지만 달씨의 인도를 깔보는 듯한 태도 때문에 랄리타의 마음은 돌아선다. 그 대신 달씨와는 오래된 원한이 있는 위컴이 나타나서 랄리타의 호감을 사는데...한편 랄리타의 엄마는 랄리타의 남편감으로 미국에 사는 먼 친척인 콜리를 집안으로 불러들이지만 미국 숭배자인 콜리를 랄리타는 받아들이지 않는다. 콜리는 결국 랄리타의 친한 친구, 찬드라와 결혼하고 결혼식을 보러 미국에 간 랄리타는 달씨와 다시 만나게 된다.
Producer
인도 암리차르시(Amritsar, Inida). 인도의 작은 농촌에서 부모님과 세 자매와 함께 사는 랄리타(아이쉬와라 라이)는 책 읽는 걸 좋아하고 인도를 사랑하는 마음이 강한, 당차고 똑 부러지는 아가씨다. 랄리타는 친구의 결혼식에 갔다가 신랑의 친구들인 달씨(마틴 핸더슨)와 발라지(나빈 안드류스)를 알게 되는데, 발라지는 인도계 영국인이고 달씨는 미국의 호텔 재벌가의 아들이다. 피로연 파티를 계기로 명문가의 아들인 발라지는 랄리타의 언니, 자야에게 마음을 뺐기고 달씨는 랄리타에게 끌리게 되지만 달씨의 인도를 깔보는 듯한 태도 때문에 랄리타의 마음은 돌아선다. 그 대신 달씨와는 오래된 원한이 있는 위컴이 나타나서 랄리타의 호감을 사는데...한편 랄리타의 엄마는 랄리타의 남편감으로 미국에 사는 먼 친척인 콜리를 집안으로 불러들이지만 미국 숭배자인 콜리를 랄리타는 받아들이지 않는다. 콜리는 결국 랄리타의 친한 친구, 찬드라와 결혼하고 결혼식을 보러 미국에 간 랄리타는 달씨와 다시 만나게 된다.
Director
인도 암리차르시(Amritsar, Inida). 인도의 작은 농촌에서 부모님과 세 자매와 함께 사는 랄리타(아이쉬와라 라이)는 책 읽는 걸 좋아하고 인도를 사랑하는 마음이 강한, 당차고 똑 부러지는 아가씨다. 랄리타는 친구의 결혼식에 갔다가 신랑의 친구들인 달씨(마틴 핸더슨)와 발라지(나빈 안드류스)를 알게 되는데, 발라지는 인도계 영국인이고 달씨는 미국의 호텔 재벌가의 아들이다. 피로연 파티를 계기로 명문가의 아들인 발라지는 랄리타의 언니, 자야에게 마음을 뺐기고 달씨는 랄리타에게 끌리게 되지만 달씨의 인도를 깔보는 듯한 태도 때문에 랄리타의 마음은 돌아선다. 그 대신 달씨와는 오래된 원한이 있는 위컴이 나타나서 랄리타의 호감을 사는데...한편 랄리타의 엄마는 랄리타의 남편감으로 미국에 사는 먼 친척인 콜리를 집안으로 불러들이지만 미국 숭배자인 콜리를 랄리타는 받아들이지 않는다. 콜리는 결국 랄리타의 친한 친구, 찬드라와 결혼하고 결혼식을 보러 미국에 간 랄리타는 달씨와 다시 만나게 된다.
Producer
베컴의 팬이자 축구선수를 꿈꾸는 인도계 제스와 역시 축구선수를 꿈꾸는 줄스라는 18살짜리 두 소녀에 관한 이야기. 어디서나 그렇지만 이들이 사는 곳에서도 여자들이 축구를 한다는 사실에 대해서 가족들의 시선이 곱지만은 않다. 제스의 부모는 딸이 축구를 그만두고 요리나 배워 시집가기를 바라고, 줄스의 부모는 딸이 적당한 직업을 찾아 보편적인 기준의 삶을 가기를 바라고 있다. 하지만 질풍노도의 시기를 살고 있는 두 소녀는 부모의 말에는 관심이 없고, 축구코치인 조를 통해 자신들의 꿈을 키워간다.
Screenplay
베컴의 팬이자 축구선수를 꿈꾸는 인도계 제스와 역시 축구선수를 꿈꾸는 줄스라는 18살짜리 두 소녀에 관한 이야기. 어디서나 그렇지만 이들이 사는 곳에서도 여자들이 축구를 한다는 사실에 대해서 가족들의 시선이 곱지만은 않다. 제스의 부모는 딸이 축구를 그만두고 요리나 배워 시집가기를 바라고, 줄스의 부모는 딸이 적당한 직업을 찾아 보편적인 기준의 삶을 가기를 바라고 있다. 하지만 질풍노도의 시기를 살고 있는 두 소녀는 부모의 말에는 관심이 없고, 축구코치인 조를 통해 자신들의 꿈을 키워간다.
Director
베컴의 팬이자 축구선수를 꿈꾸는 인도계 제스와 역시 축구선수를 꿈꾸는 줄스라는 18살짜리 두 소녀에 관한 이야기. 어디서나 그렇지만 이들이 사는 곳에서도 여자들이 축구를 한다는 사실에 대해서 가족들의 시선이 곱지만은 않다. 제스의 부모는 딸이 축구를 그만두고 요리나 배워 시집가기를 바라고, 줄스의 부모는 딸이 적당한 직업을 찾아 보편적인 기준의 삶을 가기를 바라고 있다. 하지만 질풍노도의 시기를 살고 있는 두 소녀는 부모의 말에는 관심이 없고, 축구코치인 조를 통해 자신들의 꿈을 키워간다.
Associate Producer
In LA's Fairfax district, where ethnic groups abound, four households celebrate Thanksgiving amidst family tensions. In the Nguyen family, the children's acculturation and immigrant parents' fears collide. In the Avila family, Isabel's son has invited her estranged husband to their family dinner. Audrey and Ron Williams want to keep their own family's ruptures secret from Ron's visiting mother. In the Seelig household, Herb and Ruth are unwilling to discuss openly their grown daughter's living with her lover, Carla. Around each table, things come to a head. A gun, an affair, a boyfriend, and a pregnancy precipitate crises forcing each family to find its center.
Writer
In LA's Fairfax district, where ethnic groups abound, four households celebrate Thanksgiving amidst family tensions. In the Nguyen family, the children's acculturation and immigrant parents' fears collide. In the Avila family, Isabel's son has invited her estranged husband to their family dinner. Audrey and Ron Williams want to keep their own family's ruptures secret from Ron's visiting mother. In the Seelig household, Herb and Ruth are unwilling to discuss openly their grown daughter's living with her lover, Carla. Around each table, things come to a head. A gun, an affair, a boyfriend, and a pregnancy precipitate crises forcing each family to find its center.
Director
In LA's Fairfax district, where ethnic groups abound, four households celebrate Thanksgiving amidst family tensions. In the Nguyen family, the children's acculturation and immigrant parents' fears collide. In the Avila family, Isabel's son has invited her estranged husband to their family dinner. Audrey and Ron Williams want to keep their own family's ruptures secret from Ron's visiting mother. In the Seelig household, Herb and Ruth are unwilling to discuss openly their grown daughter's living with her lover, Carla. Around each table, things come to a head. A gun, an affair, a boyfriend, and a pregnancy precipitate crises forcing each family to find its center.
Reporter #1
어느 일요일, 혈기왕성한 부인(Joan Stupid: 제시카 런디 분)과 인간 시한 폭탄인 두 아이를 둔 스탠리 스투피드(Stanley Stupid: 톰 아놀드 분)는 거대한 차에 의해 쓰레기 더미들이 실려가는 것을 목격하고 있다. 세상에, 우리 쓰레기를 훔쳐가는 나쁜 놈들이 있다니. 그리하여, 우리의 스탠리는 4개의 바퀴를 가진 쓰레기 트럭을 쫓기위해서 더 빠른 것을 골라타게 되는데. 그것은 무려 8개의 바퀴를 가진 롤러브레이드였다. 아들 스투피드(Buster Stupid: 벅 홀 분)와 딸 스투피드(Petunia Stupid: 알렉스 맥케나 분) 그리고 혈기왕성한 엄마가 스탠리의 실종을 놓칠 리가 없다. 아버지의 실종 신고를 위해 경찰로 출두한 아이들과 경찰에 납치(?)된 아이들을 구하러 나선 스탠리 부인. 한편, 쓰레기 트럭을 쫓아온 스탠리는 군사실험을 하는 한무리의 장교를 발견하게 되는데 그것은 국제적인 테러리스트들이 남들이 눈치채지 못하도록 쓰레기 더미에서 반란을 모의하는 것이었다. 이에 스탠리는 'Sender'라는 자가 돌아왔다고 확신하게 된다. 몇 년전 스탠리가 우체부로 일하고 있을때(그러나 스탠리는 자신이 미정부의 연락전달자로 알고 있음) 아주 극악 무도한 음모를 하나 알아내게 되었었다. 그것은 다름이 아니라 우편 중에 '발신인(Sener)'이 엄청나게 많다는 사실이다. 그는 대대적으로 수사가 되어야 한다고 느껴 상사에게 이 현상을 보고했으나, 그 다음날 그만 해고되고 만다.
Director
Ellie and Malc Freeman are a working-class couple in their forties who live in a terrace house in a poor district of Liverpool. Ellie has a part-time job as a shop assistant; Malc is a warehouseman in a dead-end job. Ellie is convinced that Malc can do better. One day Ellie wins £1.5 million on the football pools. Resisting the temptation to spend all the money on herself, she invests it in a local security firm - on condition that they give Malc a job as a salesman... and that they don't reveal how he got his big break. But does Ellie like the man that her husband has turned into?
Interviews with women directors working in Hollywood and Europe in the early 1990s, exploring the opportunities and obstacles that face them. A program made to accompany a Channel 4 season of films directed and produced by women.
Producer
What do you call an Indian woman who's funny in 20th Century Britain? A British performer? A Black comedienne? An enigma? This humorous and comedic documentary, brings the laughs and dreams of four Indian women cabaret performers while posing the questions: What is comedy and who defines it? Is it culturally specific, or can anyone enjoy the joke? Who makes it into the mainstream and why? Does comedy always have to come from a white perspective in Britain to be taken seriously? What -- ultimately, do you call a funny Indian woman?
Director
What do you call an Indian woman who's funny in 20th Century Britain? A British performer? A Black comedienne? An enigma? This humorous and comedic documentary, brings the laughs and dreams of four Indian women cabaret performers while posing the questions: What is comedy and who defines it? Is it culturally specific, or can anyone enjoy the joke? Who makes it into the mainstream and why? Does comedy always have to come from a white perspective in Britain to be taken seriously? What -- ultimately, do you call a funny Indian woman?
Screenplay
Documents an Indian-English family's attempt to give their Briticized daughter a traditional Indian arranged marriage, with as much photography as possible.
Director
Documents an Indian-English family's attempt to give their Briticized daughter a traditional Indian arranged marriage, with as much photography as possible.
Writer
A group of South Asian women try but cannot escape their problems on a day trip to a British beach resort.
Director
A group of South Asian women try but cannot escape their problems on a day trip to a British beach resort.
Director
This humorous and thought-provoking film documents the residents of a South Asian home for the elderly in Britain. Director Gurinder Chadha assists the residents in directing their own video. The result is an examination of politics, ageism, and cross-cultural communication in contemporary British society. Interview subjects range from people on the street to Members of Parliament.
Director
I'm British but... uncovers a defiant popular culture, part Asian, part British, against a backdrop of fading English nationalism. The rhythms of Bhangra and Bangla music set the pace for this lively collage of interviews with British Asian youth. Mixing archival footage with present day street scenes of Asians in England, this film chronicles the role of race and cultural identity in the formation of modern day British society. I'm British but... is an engaging critique of nationalisms of any sort and a celebration of cultural diversity and hybridity.
Screenplay
An animated musical that tells the story of a young Indian elephant from the jungles of Kerala with the impossible dream of becoming a Bollywood dancer.
Director
An animated musical that tells the story of a young Indian elephant from the jungles of Kerala with the impossible dream of becoming a Bollywood dancer.
Director
우리 가족은 어쩌다 미국으로 오게 된 거지? 궁금한 게 많은 이민 1세대 인도계 소녀가 파슈미나의 마법으로 답을 찾아 떠난다. 호평받은 그래픽노블 원작 애니메이션.